معرفی و دانلود کتاب مومو

عکس جلد کتاب مومو
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مومو

سباستین تیری، نویسنده و کمدین چیره‌دست فرانسوی، در کتاب مومو که نمایشنامه‌ای کمدی است، زندگی یک زن و شوهر فرانسوی را به تصویر می‌کشد. این زن و شوهر فرزندی ندارند و یک روز مردی عجیب ادعا می‌کند فرزند آنهاست. این ادعا مایه‌ی سرگرمی این زوج می‌شود و در عین حال پرسش‌های بنیادینی را برای آنها مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب مومو

اثری که پیش رو دارید، کتاب مومو (Momo) یک نمایشنامه‌ی کمدی به قلم گیرای سباستین تیری (Sebastien Thiery) ‌است. نویسنده در این نمایشنامه زندگی یک زن و شوهر به نام‌های آندره و لورانس را روایت می‌کند که یک روز مردی به نام پاتریک خودش را به جای فرزند آن‌ها جا می‌زند و همین موقعیتِ مواجهه با پاتریک صحنه‌های خنده‌دار و بامزه‌ای می‌آفریند که خواننده را تا آخر با خود همراه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مومو

آندره و لورانس هرگز فرزندی نداشته‌اند و در اولین برخورد با فرزند جدیدشان وحشت می‌کنند؛ اما کمی بعد همین مسئله مایه‌ی تفریحشان می‌شود و از او و حضورش در زندگی‌شان استقبال می‌کنند. در عین حال کم‌کم به نظرشان می‌رسد که این شخص واقعا بچه‌ی آنهاست و دریچه‌ی سوالات بسیاری به رویشان باز می‌شود. گفتنی است که شخصیت پاتریک کلمات را درست تلفظ نمی‌کند و نام نمایشنامه‌ی حاضر نیز از تلفظ کلمه‌ی «مومو» که پاتریک به جای «مامان»می‌گوید، برگرفته شده است.

سباستین تیری کمدین و نویسنده‌ی اهل فرانسه در سال 1970 متولد شد. او در رشته‌ی هنر تحصیل کرد و تا به حال در فیلم‌ها، تئاترها و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری نقش‌آفرینی داشته است. همچنین نمایشنامه‌های متعددی را به انتشار رسانده که برخی برای او جوایز هنری معتبری را به ارمغان آورده‌اند. نمایشنامه‌های «آقای اشمیت کیه؟» و «انگار بارون می‌باره» از دیگر آثار او هستند. او استاد خلق موقعیت‌های خنده‌دار و هیجان‌انگیز با استفاده از ساده‌ترین لحظات زندگی است و همین قابلیتِ قلمش را در اثر حاضر نیز می‌توان مشاهده کرد.

کتاب مومو در سال 2015 با کارگردانی و بازیگری خود نویسنده به روی صحنه رفته است. این نمایشنامه را محمود گودرزی به فارسی برگردانده و با تلاش انتشارات علمی و فرهنگی ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه و مترجم زبان فرانسوی است. او طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، گونه‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری کرد و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تی‌یری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان مورد توجه قرار می‌دهند. این آثار با تیزبینی و سختگیری بسیاری انتخاب و ترجمه شده‌اند و در تمام مراحل ترجمه‌ی آن از انتخاب لحن مناسب تا ملاحظات لازم برای اجرای آن‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»و... از عناوین این مجموعه هستند.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب مومو

در سال 2017 یک فیلم سینمایی با اقتباس از این نمایشنامه ساخته شد. کارگردانی این فیلم را خود سباستین تیری با همراهی وینسنت لوبل (Vincent Lobelle) بر عهده داشتند و بازیگرانی از جمله کریستیان کلاویه و کاترین فرو به جای آندره و لورانس در آن نقش آفرینی کرده‌اند.

کتاب مومو برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی، بازیگران و کارگردانان تئاتر از مطالعه‌ی این کتاب بهره خواهند برد. اگر از طرفداران سبک نمایشنامه هستید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب مومو می‌خوانیم

آندره: ما پول خریدهامون رو ندادیم... اون چیزی از ما ندزدیده.

لورانس: هیچی ندزدیده؟ پس اون دو ساعتی که توی مغازه هدر دادیم چی؟ این دو ساعت رو که ازمون گرفته، نه؟

آندره: دو ساعت، داری غلو می‌کنی...

لورانس: (از کوره در می‌رود) غلو می‌کنم؟ غلو می‌کنم؟ نیم ساعت با ماشین وسط ترافیک، پارکینگ، قبض، آسانسور، چرخ‌دستی، هان؟... چرخی که به بقیه بسته بود... و اون سکه‌ی یه یوروئی که هیچوقت باهامون نیست، وگرنه کارمون ساده بود... بعد هم زمانی که هدر می‌دیم... با اون همه محصولی که هیچوقت پیدا نمی‌کنیم... که هر هفته جاشون عوض می‌شه، فقط برای اینکه اعصاب‌مون رو خراب کنن... راویولی‌ها جای قهوه! خردل جای نخودفرنگی... برچسب‌های رنگی جای کفش‌ها... آب‌معدنی‌ها بماند... بله، آب‌معدنی‌ها... که ته مغازه قایم‌شون می‌کنن... برای خرید یه بسته آب‌معدنیِ اِویان باید صد متر راه بری... چرا؟ چرا این کار رو با ما می‌کنن؟ آخرش هم بیست دقیقه انتظار توی صفِ صندوق... با اون احمق‌ها که می‌گن: «کارت وفاداری دارید؟» حالا وفاداری رو یادت می‌دم، زنیکه! و اون پیرزن 85 ساله که سه ساعت توی کیفش می‌گرده... تمامش برای اینکه یه سکۀ دو سانتیمی پیدا کنه و حسابش درست شه... یارو قراره سه هفته بعد بمیره ولی یه ساعت وقتش رو هدر می‌ده تا حسابش درست باشه! وقتی رو که تلف می‌کنیم نمی‌بینی؟

آندره: (با احتیاط) با این فرق که این دفعه سر صف صندوق نبودیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مومو
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-436-393-8
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مومو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مومو

برای دریافت کتاب مومو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.