معرفی و دانلود کتاب انگار بارون می‌باره

عکس جلد کتاب انگار بارون می‌باره
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگار بارون می‌باره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگار بارون می‌باره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگار بارون می‌باره

برونو و لورانس آنقدر در خانه‌شان پول پیدا می‌کنند که انگار از زمین و آسمان بر سرشان پول می‌بارد! کتاب انگار بارون می‌باره نمایشنامه‌ای دیگر اثر نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی، سباستین تیری، است که باز هم به سراغ زندگی زوج‌های فرانسوی می‌رود و این بار آن‌ها را در یک موقعیت عجیب و هیجان‌انگیز گرفتار می‌کند که شاید آرزوی خیلی‌ها باشد!

درباره‌ی کتاب انگار بارون می‌باره

اگر یک روز که در خانه‌تان نشسته‌اید، ناگهان پول پیدا کنید، چه واکنشی خواهید داشت؟ اگر از زمین و آسمان پول ببارد چه می‌کنید؟ خوشحال می‌شوید یا از غریب بودن موقعیت وحشت می‌کنید؟ در اثری که پیش رو دارید، کتاب انگار بارون می‌باره (Comme s’il en pleuvait) اثر کمدین مطرح اهل فرانسه، سباستین تیری (Sebastien Thiery)، همین اتفاق برای یک زوج رخ می‌دهد و آن‌ها را غرق در گیجی و سردرگمی عجیبی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب انگار بارون می‌باره

یک زوج فرانسوی به نام‌های برونو و لورانس به طور ناگهانی در اتاق پذیرایی‌شان مقداری پول پیدا می‌کنند و نمی‌فهمند این پول از کجا آمده است. روز بعد دوباره مقدار دیگری پول می‌بینند. روز بعد و روز بعدش همینطور. این روند ادامه می‌یابد و کار به جایی می‌رسد که انگار از زمین و زمان پول می‌بارد. باران پول در ابتدا برایشان جذاب و سرگرم‌کننده است اما کم‌کم آن‌ها را به وحشت می‌اندازد و با ترس‌ها و پیچیدگی‌های درونی‌شان مواجه می‌کند تا اینکه پای یک همسایه‌ی شکاک به ماجرا باز می‌شود.

سباستین تیری در کتاب انگار بارون می‌باره نیز با طنزی گیرا موقعیت‌های خنده‌دار و هیجان‌انگیز خلق می‌کند. او در این اثر تضاد میان اخلاق و پول و چالش‌هایی که پول هنگفت با خود می‌آورد را در یک زوج فرانسوی به تصویر می‌کشد و از این طریق پرسش‌هایی بنیادین مطرح می‌کند.

این نمایشنامه در سال 2012 به روی صحنه رفت و در سال 2014 نیز یک پخش زنده از اجرای تئاتری آن در تلویزیون فرانسه منتشر شد که با استقبال میلیونی تماشاچیان روبه‌رو شد. ساناز فلاح فرد آن را به فارسی برگردانده و ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی و به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه و مترجم زبان فرانسوی است. او طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، سبک‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری نمود و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تیری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان مورد توجه قرار می‌دهند. این آثار با تیزبینی و سختگیری بسیاری انتخاب و ترجمه شده‌اند و در تمام مراحل ترجمه‌ی آن از انتخاب لحن مناسب تا ملاحظات لازم برای اجرای آن‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»، «من، خودم و فرانسواً ب» و... از عناوین این مجموعه هستند.

کتاب انگار بارون می‌باره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار نمایشنامه‌نویسان معاصر جهان علاقه دارید، یا دانشجوی رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی، بازیگر و کارگردان تئاتر هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب انگار بارون می‌باره می‌خوانیم

لورانس: ترزا کلید داره!

برونو: خب که چی بشه؟

لورانس: واسه باز کردن در!

برونو: نه! که چی بشه؟ نظافت‌چی ما واسه چی باید نصفه‌شب بیاد پول بذاره اینجا؟

لورانس: نمی‌دونم... چون استثمارش کردیم... چون از ما متنفره... چون اسپانیاییه. من چه می‌دونم؟ از کجا بدونم توی سرش چی می‌گذره؟ می‌خواد ما رو دیوونه کنه، همین. خیلی هم خوب تونسته!

برونو: بی معنیه!

لورانس: ظاهراً که بی معنیه! نصفه‌شب از موکت پول درمی‌آد! دیگه هیچی معنی نداره! ما که دنبال معنی نیستیم! دنبال کسی هستیم که کلید داره! ترزا کلید داره! کلید! کلید!

این نظافت‌چی احمقه... تنبله... توی این پونزده سالی که واسه ما کار می‌کنه هربار ده دقیقه دیر می‌رسه... ده دقیقه... دوبار در هفته، ساعتی ده یورو توی پونزده سال... اگه حساب کنی، هزار و چهارصد و بیست یورو به قول اسپانیایی‌ها می‌شه grosso modo! خیلی زیاده! این زن هم مثل همه‌ی اسپانیایی‌ها تکبر و غرور داره و بالأخره تصمیم گرفته این پول رو به ما برگردونه!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگار بارون می‌باره
نویسنده
مترجمساناز فلاح فرد
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-436-345-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگار بارون می‌باره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انگار بارون می‌باره

برای دریافت کتاب انگار بارون می‌باره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.