معرفی و دانلود کتاب مرزها و رابطه‌ها: چگونه با مرزگذاری درست زندگی آسوده‌تری داشته باشیم

عکس جلد کتاب مرزها و رابطه‌ها: چگونه با مرزگذاری درست زندگی آسوده‌تری داشته باشیم
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرزها و رابطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرزها و رابطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرزها و رابطه‌ها: چگونه با مرزگذاری درست زندگی آسوده‌تری داشته باشیم

شما در سفر زندگی نیاز به یک راهنمای مادام‌العمر برای تعیین حدومرزتان در روابط دارید. کتاب مرزها و رابطه‌ها اثر ملیسا اربن راهنمایی است که گام به گام برای تعیین مرزها، حفظ عزت نفس و کم کردن از بار گناه و شرم کاذب یاری‌تان می‌کند. اگر همواره نیازهای دیگران بر خواسته‌های شما اولویت دارند و یا دچار طرحواره‌ی ایثار و مهرطلبی هستید، خواندن این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز ضرورت زندگی امروز شماست.

درباره‌ی کتاب مرزها و رابطه‌ها

برای بعضی از افراد، نه گفتن سخت‌تر از کار کردن در معدن است. چینش ِ دو حرف ِ «ن» و «ه» در کنار هم چنان وحشتی به جانشان می‌اندازد که ترجیح می‌دهند بمیرند به‌جای اینکه این اصوات از گلویشان خارج شود. این آدم‌ها معمولاً مدام نگران احساس دیگران نسبت به خودشان هستند و خود را مسئول احساسات دیگران می‌دانند. اولویت آن‌ها احتیاجات و خواسته‌های بقیه است و در رفع حاجات دیگران کم مانده جانشان را هم فدا کنند. آن‌ها فداکارانی حرفه‌ای هستند و معمولاً هرچیز در جهان به خواست قلبی‌شان ارجحیت دارد. ویترینی که از خود نشان می‌دهند بی‌نقص است و چشم همه را به خود خیره می‌کند. برای پذیرفته شدن در یک جمع حاضرند پا روی ارزش‌هایشان بگذارند و بزرگ‌ترین وحشتشان دوست‌داشته‌نشدن است. اگر شما هم این خصوصیات را دارید، به جمع مهرطلبان خوش آمدید! مهرطلبی با آنکه کلمه‌ای زیباست اما ویژگی‌ای کاملاً منفی است. اگر مهرطلب هستید نیاز دارید تا هرچه سریع‌تر با یاد گرفتن تکنیک‌ها و جملاتی از جامعه‌ی مهرطلبان خارج شوید، مرزهایتان را بازتعریف کنید و زندگی عزتمندانه‌تری رقم بزنید. این شما و این همه‌ی آن چیزی که برای بهبود به آن نیاز دارید: کتاب مرزها و رابطه‌ها (The Book of Boundaries: Set the limits that will set you free) اثر ملیسا اربن (Melissa Urban).

معرفی و دانلود کتاب مرزها و رابطه‌ها

کتاب در سه بخش با نام‌های «شروع مرزبندی»، «تمرین مرزبندی» و «مزایای مرزبندی» تالیف شده است. دوازده فصل در خلال این بخش‌ها گنجانده شده‌اند که هریک قدم به قدم به مخاطب برای تعیین مرزبندی‌ها و حفظ سلامت روانش یاری می‌رسانند. شما در حین خواندنِ کلمه به کلمه‌ی این دوازده فصل شفافیت خود را در ابراز خواسته‌هایتان به حداکثر می‌رسانید و خواهید فهمید چگونه در عین حفظ احترام و مودت با اطرافیان خود صریح باشید. مولف کتاب، ملیسا اربن، خود این صراحت و شفافیت را به اوج رسانده؛ تا جایی‌که گاه به‌عنوان «بانوی مرزها» شناخته می‌شود. او با بهره گرفتن از راهکارهایی که خود در این کتاب پیشنهاد می‌دهد به‌دنبال راضی نگه داشتن دیگران نیست و این یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که یک نفر می‌تواند در کل زندگی‌اش کسب کند. اربن شخصیتی الهام‌بخش و قدرتمند دارد و خواننده با خواندن این کتاب افزون بر اینکه یاد می‌گیرد چگونه آجر به آجر حریم امن خود را بازسازی کند، از شخصیت نویسنده الگوبرداری می‌کند و درمی‌یابد که زندگی ایدئال لزوماً زندگی‌ای سرشار از ازخودگذشتگی نیست.

برای بازتعریف مرزهای خود و حفظ حریم به دو ابزار نیاز دارید: یک، کلمات قدرتمند و بانفوذ اما درعین حال محترمانه و مهربانانه، دو، رفتار قدرتمندانه و محکم. ملیسا اربن در این کتاب هر دو ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را مطمئن می‌سازد که پس از خواندن کتاب در محیط کار، در رابطه با عزیزان و دوستان و در روابط اقتصادی‌تان بهتر و موثرتر ظاهر خواهید شد و از نه گفتن و تبعات احتمالی آن هراسی نخواهید داشت. خواندن کتاب مرزها و رابطه‌ها به شما کمک می‌کند که احساس گناه کاذب و شرم را به‌راحتی شناسایی کنید و با غلبه بر احساسات کاذب خود به خواسته‌هایتان بیشتر بیندیشید؛ شاید حتی این کتاب را آنقدر مفید بدانید که آن را به تمام آنانی که در تله‌ی شرم و احساس گناه گرفتارند پیشنهاد دهید!

معرفی و دانلود کتاب مرزها و رابطه‌ها

این کتاب را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی عاطفه برقعی به مخاطبان فارسی‌زبان عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مرزها و رابطه‌ها

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون.

نکوداشت‌های کتاب مرزها و رابطه‌ها

  • یک کتاب کمیاب تدوین شده تا کاربردی، خوش‌خوان، اندیشه‌ورز و حتی بامزه باشد. اگر با تعیین مرزهای سالم خود با خانواده، دوستان و همکاران دست‌وپنجه نرم می‌کنید، ملیسا اربن راهی رو به جلو را با چاشنی شوخ‌طبعی، وضوح و آسیب‌پذیری نشانتان می‌دهد. (گرچن رابین، نویسنده‌ی پرفروش کتاب پروژه‌ی شادی)
  • کتاب مرزها و رابطه‌ها ابزارهایی کاربردی و علمی و استراتژی‌هایی آزمودنی برای تعیین حد و مرزها ارائه می‌دهد که در آن‌ها از زبانی استفاده شده که مهربانانه، طبیعی و قدرت‌افزا به نظر می‌رسد. ملیسا تعیین مرزهای شخصی را با شناسایی محدودیت‌ها آسان می‌کند. این کار باعث می‌شود از ابزارها با اعتمادبه‌نفس استفاده کنید تا بتوانید خود را اولویت قرار دهید و زندگی‌ای با یک منِ آزادتر، بزرگ‌تر و معتبرتر بسازید. (مل رابینز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز برای کتاب قانون پنج ثانیه)
  • مرزها اعتماد، راحتی و امنیت را در روابط می‌سازند، اما بسیاری از مردم همچنان با این موضوع درگیرند که چگونه باکیفیت و موثر معاشرت کنند و در یک معاشرت موثر به چه چیزهایی نیاز دارند. در کتاب مرزها و رابطه‌ها، ملیسا اربن نسخه‌هایی کاربردی و راهکارهای اثبات‌شده‌ای را برمبنای دهه‌ها تجربه‌‌اش در کمک به افراد برای زندگی آزادتر پیشنهاد می‌دهد؛ زندگی‌ای که در آن، افراد با اعتمادبه‌نفس بیشتر مرزهایشان را با دیگران مشخص می‌کنند. (مولف کتاب پرفروش نیویورک تایمز، شاید باید با کسی حرف بزنی)
  • این کتاب پیشگام از آن دسته کتاب‌هایی است که نوشته شده تا آن‌هایی بخوانند که به‌دنبال بهترین عادت‌ها برای بهبود زندگی خود هستند. (مولف کتاب پرفروش عادت‌های کوچک)
  • بنا نهادن مرزهای سالم برای روابط شما، شغل و اوضاع مالی‌تان خوب است. کتاب مرزها و رابطه‌ها به شما نشان خواهد داد چگونه برای حفظ ارزش‌هایتان قاطعانه بایستید، جایی که لازم است نه بگویید و طوری با دیگران معاشرت کنید که به احساس قدرتمندی و اعتمادبه‌نفستان ضربه‌ای وارد نشود. ملیسا اربن به شما ابزارها و راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از آن‌ها انرژی، سلامتی و زمان ازدست‌رفته‌تان را بازیابید. (تیفانی الیچ)

کتاب مرزها و رابطه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های خودیاری علاقه‌مندید یا برای بهبود روابط خود نیاز به راهنمایی کاملاً کاربردی احساس می‌کنید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب مرزها و رابطه‌ها: چگونه با مرزگذاری درست زندگی آسوده‌تری داشته باشیم می‌خوانیم

قبل‌ از شروع داستان، اجازه دهید تعریفی کلی از معنی «مرز» ارائه کنم. مطمئنم این واژه را قبلاً شنیده‌اید، اما احتمالاً معنای مرزها برایتان مبهم است. شاید از شنیدن این واژه احساس ناخوشایندی در شما شکل گیرد یا حتی احساس گناهتان فعال شود. شاید فکر کنید مرزبندی، کاری از روی بدجنسی، خودخواهی، بی‌توجهی یا تمایل به کنترل‌ کردن بقیه‌ی انسان‌هاست.

شاید همه‌ی این‌ها را کسانی به شما گفته باشند که بیشترین منفعت را از مرز نداشتن شما می‌برند.

تعریف من از مرز این است: مرزها محدویت‌هایی واضح‌اند که شما در روابطتان با دیگر انسان‌ها برای خود تعیین می‌کنید، تا امنیت و سلامت خود و رابطه‌تان را حفظ کنید.

در فرهنگ لغت، معنی مرز این است: «خطی که محدودیتی در زمینه‌ای خاص را نشان می‌دهد» و چه خوب است کمی درباره‌ی این معنا تأمل کنیم. خودتان را ایستاده در میان زمینی تصور کنید. اکنون، دور‌تا‌دور خودتان یک دایره‌ی فرضی بکشید؛ این دایره همان مرز است. هرچیزی را که به داخل دایره راه می‌دهید، برای شما قابل‌قبول است؛ چون برایتان سالم و بی‌خطر است و احساس خوبی به آن دارید. هرچیزی هم که برایتان پذیرفتنی نیست، از دایره‌تان دور نگه می‌دارید؛ زیرا به شما احساس ناامنی می‌دهد. می‌توانید برای مردم، موضوع گفت‌و‌گوها، رفتارها یا کارهای خودتان مرزبندی کنید و این را هم بدانید که همیشه خودتان مسئول این مرزها و اجرای آن‌ها هستید.

مرزها محدوده‌ی رفتارهایی را نشان می‌دهند که برای شما قابل‌قبول‌اند، در‌حالی‌که کلمات یا اعمال فراتر از آن محدوده، باعث آزار و احساس ناامنی شما می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر از مرزها و رابطه‌ها
یادداشت نویسنده
مقدمه: چگونه «بانوی مرزها» شدم
بخش یکم: شروع مرزبندی
فصل یکم: دوره‌ی فشرده‌ی آموزشی مرزها
فصل دوم: روش استفاده از کتاب
بخش دوم: تمرین مرزبندی
فصل سوم: تعادل واقعی بین کار و زندگی
فصل چهارم: وقتی داستان مرزبندی به مادرتان می‌رسد
فصل پنجم: روابطی که (اغلب) خودمان انتخاب می‌کنیم
فصل ششم: عشق، ازدواج، روابط جنسی و ظرف‌ها
فصل هفتم: وقتی باید بعد‌ از جدایی به‌خاطر بچه‌ها هنوز با هم در ارتباط باشید
فصل هشتم: جمع‌کردن میز غذا
فصل نهم: با احتیاط عمل کنید
فصل دهم: هدایایی که می‌خواهید در آینده به خود بدهید
بخش سوم: مزایای مرزبندی
فصل یازدهم: هدیه به دنیا
فصل دوازدهم: جادوی مرزها
سپاسگزاری
یادداشت‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرزها و رابطه‌ها: چگونه با مرزگذاری درست زندگی آسوده‌تری داشته باشیم
نویسنده
مترجمعاطفه برقعی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات351
زبانفارسی
شابک978-622-254-666-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرزها و رابطه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرزها و رابطه‌ها

برای دریافت کتاب مرزها و رابطه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.