معرفی و دانلود کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش: از نظریه تا عمل برای ورزشکاران، مربیان و مقامات ورزشی

عکس جلد کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش: از نظریه تا عمل برای ورزشکاران، مربیان و مقامات ورزشی
قیمت:
۹۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش: از نظریه تا عمل برای ورزشکاران، مربیان و مقامات ورزشی

کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش، اثری ارزشمند و تحلیلی در زمینه‌ی روانشناسی ورزش و پدید‌ه‌ی دوپینگ به‌حساب می‌آید. جاسم منوچهری و فرشاد تجاری، نویسنده‌های کتاب، با نگاهی دقیق و علمی به دلایل روانشناختی روی آوردن ورزشکاران به دوپینگ پرداخته‌اند و راهکارهایی برای پیشگیری و مقابله با این پدیده را در این اثر مطرح کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با دلیل‌های گرایش ورزشکاران به دوپینگ و راهکارهای جلوگیری از این عارضه آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش

کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش، اثری برای کسب اطلاعات درباره‌ی روانشناسی دوپینگ در ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای است. جاسم منوچهری و فرشاد تجاری، نویسنده‌های کتاب، در این اثر خواننده را با تاریخچه‌ی دوپینگ در بازی‌های المپیک آشنا می‌کنند. پس از این آشنایی، روش‌هایی برای پیشگیری از دوپینگ را پیش پای خوانندگان می‌گذارند.

نویسنده‌‌های کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش، این اثر را با مقدمه‌ای بر مفاهیم دوپینگ آغاز کرده‌اند. در این مقدمه، مفهوم و تاریخچه‌ی دوپینگ و ضرورتِ منعِ آن را مطالعه می‌کنید. بر اساس این تعریف، منظور از دوپینگ، استفاده‌ی غیرقانونی ورزشکاران از مواد یا روش‌هایی است که به طور مصنوعی عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد تا با کمک این روش‌ها، برتری ناعادلانه‌ای نسبت به سایر رقبا پیدا کنند. این مواد و روش‌ها، بر روی سیستم عصبی، ماهیچه‌ها، خون و سایر دستگاه‌های حیاتی بدن تأثیر می‌گذارند. این تاثیر ممکن است به صورت موقت یا دائم، سلامت ورزشکار را در معرض آسیب قرار دهد. در ادامه‌ی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش، رخدادهای مهم در تاریخ دوپینگ را مطالعه می‌کنید. تاریخچه‌ی دوپینگ در تمامی دوره‌های مهمِ المپیک از 1896 تا 2012 در این اثر گنجانده‌ شده‌ است. با مطالعه‌ی این تاریخچه، دیدگاه‌ کاملی درباره‌ی تست‌های مثبت و محرومیت ورزشکاران، داروهای جدید و داروهای غیرقابل کشف در ذهن خواننده شکل می‌گیرد.

جنبه‌های روانیِ تمایل برخی از ورزشکاران به‌ دوپینگ را در بخش بعدیِ این اثر می‌خوانید. جاسم منوچهری و فرشاد تجاری، نگرش‌های مختلف به دوپینگ را در این اثر بررسی کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به توضیحاتی درباره‌ی نگرش ورزشکاران به مصرف دارو و تست دوپینگ، چارچوب‌سازی و شیوع مصرف‌ دارو، شواهد مختلف درمورد نگرش‌ها نسبت به دوپینگ و نگرش‌ها نسبت به اثربخشی سیستم تست دوپینگ اشاره کرد. تحلیل رفتار دوپینگ، نقش مهمی در شناسایی و پیشگیری از این عارضه‌ی ورزشی دارد.

مولف‌های این اثر، چارچوب‌های روانی و رفتاری برای درک دوپینگ در ورزش را مطرح کرده‌اند. کتاب پیش رو، منبعی سودمند برای مربیان ورزشی به‌حساب می‌آید. با خواندن این اثر، مربیان یاد می‌گیرند به ورزشکاران حرفه‌ای بیاموزند که پیروزی در میادین ورزشی به هر قیمتی ارزش ندارد. مطالب کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش با مدیریت پیشگیری از دوپینگ، خاتمه پیدا می‌کند. در این بخش با فرآورده‌های دوپینگی آشنا می‌شوید و در جریان قرار می‌گیرید که اگر مشکوک شدید که دوپینگ صورت گرفته، چه کاری باید انجام دهید. پس از آشنایی کامل خواننده با دوپینگ و آسیب‌های آن، نویسنده‌های کتاب در انتهای این اثر، جایگزین‌هایی برای دوپینگ معرفی کرده‌اند. رژیم و مکمل غذایی، ظاهر بدنی و داروهای تفریحی، بخشی از جایگزین‌هایی است که می‌توان به جای دوپینگ برای دستیابی به سکوهای برتر در میادین حرفه‌ای ورزشی از آن‌ها کمک گرفت.

در پایان هر فصل از این کتاب، فعالیت‌ها و پرسش‌هایی برای بحث بیشتر قرار دارد.کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش را انتشارات حتمی چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مربیان، ورزشکاران و پزشکانِ ورزشی، مخاطب‌های اصلی کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به ورزش‌‌های حرفه‌ای نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش: از نظریه تا عمل برای ورزشکاران، مربیان و مقامات ورزشی می‌خوانیم

مبارزه با دوپینگ وظیفه‌ای مشاجره آمیز است. اقرار به پیچیدگی فاجعه‌ی دوپینگ ملزم به توجه هم زمان به دیدگاه فیزیولوژیکی، پزشکی دارویی روانی اخلاقی و عوامل سیستمیک به منظور موفقیت در این تلاش می‌باشد. سیاست بازداری اثر بخش با حقیقت اینکه شیوع مشکل افزایش دهنده‌های عملکرد ماورای جمعیت ورزشکاران نخبه است تأکید دارد.

موضوع اینکه به غیر از ورزشکاران رقابتی گروه ‌های دیگری نیز در خطر مصرف عوامل دوپینگی خصوصاً استروئیدها هستند که به خوبی مستند شده است. علاوه بر این افزایش موارد پزشکی در خارج از ورزش مثل کیفیت زندگی ظاهر به طور وسیع توسط جمعیت غیر ورزشکار قابل قبول می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه ای بر مفاهیم دوپینگ
فصل دوم: تاریخچه ی دوپینگ در بازی های المپیک
فصل سوم: نگرش به دوپینگ
فصل چهارم: رفتار دوپینگ
فصل پنجم: گرایشات و انگیزه های ورزشی
فصل ششم: مدیریت پیشگیری از دوپینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش: از نظریه تا عمل برای ورزشکاران، مربیان و مقامات ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-6904-78-8
موضوع کتابکتاب‌های پزشکی ورزشی، کتاب‌های علوم ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش

برای دریافت کتاب مبانی روانی دوپینگ در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.