معرفی و دانلود کتاب بازاریابی فوتبال: یک رویکرد بین‌المللی

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی فوتبال: یک رویکرد بین‌المللی

کتاب بازاریابی فوتبال نوشته‌ی مایکل دس‌بوردس مبنع جامع و خواندنی در باب استراتژی‌های بازاریابی به کار رفته در جهان فوتبال است. نویسنده که معتقد است امروزه فوتبال نه فقط یک ورزش پرطرفدار بلکه صنعتی درآمدزا است، در این کتاب برای مخاطبان خود شرح می‌‌دهد که هر کشور با استفاده از چه تکنیک و ترفند بازاریابی‌ای برای خود برندسازی کرده و به درآمدی چشمگیر از این طریق رسیده است.

درباره‌ی کتاب بازاریابی فوتبال

امروزه فوتبال تبدیل به چیزی فراتر از ورزش شده و پدیده‌ای جهانی‌ست که میلیون‌ها نفر را در سرتاسر جهان به خود مشغول کرده است. این ورزش پرطرفدار با توانایی شگفت‌انگیزی که در برانگیخته ساختن احساسات دارد، به نمادی فرهنگی و اقتصادی مبدل گشته و به واسطه‌ی محبوبیت جهانی خود، بستری مناسب برای فعالیت‌های بازاریابی شده است.

در دنیای امروز، باشگاه‌های فوتبال دیگر نه تنها در زمین، بلکه در عرصه‌ی تجارت نیز با یکدیگر مشغول رقابتند. در این میان بازاریابی ابزاری قدرتمند است که نقش کلیدی‌ای در موفقیت باشگاه‌ها ایفا می‌کند. باشگاه‌ها می‌توانند از طریق استراتژی‌های هوشمندانه‌ی بازاریابی برند خود را تقویت کنند، با طرفداران خود ارتباط ایجاد نمایند و درآمدشان را افزایش دهند.

کتاب بازاریابی فوتبال (Marketing and Football) نوشته‌ی مایکل دس‌بوردس (Michel Desbordes) در همین زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده و به بررسی ارتباط پیچیده‌ی بین بازاریابی و فوتبال می‌پردازد. نویسنده در این کتاب رویکردی بین‌المللی اتخاذ نموده و دست به تحلیل استراتژی‌های بازاریابی باشگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان زده‌ است. او نشان می‌دهد که این استراتژی‌ها چطور شکل گرفته و چگونه بر محبوبیت و درآمدزایی فوتبال تاثیر چشمگیزی گذاشته‌اند.

مایکل دس‌بوردس در کتاب بازاریابی فوتبال برای مخاطبان خودش شرح می‌دهد که در جهان فوتبال مدیریت برند از چه اهمیتی برخورددار بوده و چطور باشگاه‌های قوی موفق به ساخت یک برند جالب توجه شده‌اند. این برندسازی، اسپانسرهای بزرگ را به خود جذب کرده و به فروش محصولات مرتبط با باشگاه کمک نموده است. او در این کتاب از اهمیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی سخن گفته و شرح داده است که چطور این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستری برای ارتباط با هواداران شود. او معتقد است که هواداران نقش بسیار پررنگی در موفقیت باشگاه‌ها ایفا می‌کنند و با حمایت بی‌قیدوشرط خود، تیم را به سمت موفقیت سوق می‌دهند.

این کتاب متشکل از هفده فصل است و هر فصل به بررسی رویکرد بازاریابی در صنعت فوتبال یک کشور می‌پردازد. این کتاب با ارائه‌ی تحلیلی جامع از استراتژی‌های بازاریابی در فوتبال به مخاطبان کمک می‌نماید که از زاویه‌ای دیگر به این ورزش محبوب جهانی نگاه کرده و بهتر چالش‌های آن را بشناسند.

کتاب بازاریابی فوتبال به کوشش محمد احسانی، نیما ماجدی، سارا کشگر، حمید قاسمی، بهزاد دیوکان، محمد خبیری، فرشاد تجاری و رضامحمد کاظمی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب بازاریابی فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که به دنیای فوتبال علاقه‌مندند و مایلند با دیگر جنبه‌های این ورزش جهانی و پرطرفدار آشنا شوند، مناسب و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب بازاریابی فوتبال: یک رویکرد بین‌المللی می‌خوانیم

بخش 2 با مطالعه اهمیت استراتژی‌های اروپائی که در بخش ۱ بحث شد با استراتژی‌های جایگزینی سروکار دارد که در آمریکای شمالی آمریکای جنوبی و آسیا توسعه یافته است.

همان طور که در مقدمه اشاره شد گسترش فوتبال در سراسر جهان به عنوان کلیدی برای بسط سیکل عمر محصول مورد ملاحظه قرار می‌گیرد اما هر چند فوتبال در بخش‌های فقیرتر جهان نظیر افریقا با آمریکای جنوبی محبوبیت بیشتری دارد ساختار اقتصادی به منظور توسعه فوتبال حرفه‌ای پایدار حیاتی می‌باشد.

فصل 11 درباره این واقعیت بحث می‌کند که هر چند برزیل کشور فوتبال است اما فوتبال به عنوان یک کسب و کار با نرخی کندتر نسبت به اروپا از دهه 1990 رشد داشته است.

به این دلیل است که قوانین ورزشی در سال 1993 ایجاد شد تا حرفه‌ای گری را به مدیریت ورزش برزیل وارد نماید، این فصل تحول قانون ورزش برزیل و واقعیت باشگاه‌های فوتبال برزیل به وسیله تمرکز بر یک مثال اصلی اتلتیکو PR و نحوه توسعه مدیریت باشگاه از ایالت پارانا و تبدیل شدن آن به مدل استراتژیک اول در فوتبال برزیل را تحلیل می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
مقدمه: مسیرهای جدید برای بازاریابی درفوتبال
بخش اول: بازاریابی فوتبال در اروپا
فصل اول: ساختن برندهای ورزشی جهانی: فاکتورهای کلیدی موثر در بازاریابی لیگ قهرمانان اروپا
فصل دوم: روزنامه‌نگاری: وسیله‌ای برای مترقی کردن حقوق ورزشی در تلویزیون؟
فصل سوم: نقش کنترل مدیریت در قوانین فوتبال فرانسه: سبک بی‌نظیری که می‌تواند صادر شود
فصل چهارم: بازاریابی مشترک: چالش جدید برای مدیران فوتبال
فصل پنجم: بازاریابی ورزشی و مدیریت تسهیلات: ازاستادیوم‌ها تا مشتری بر اساس مراکز تفریحی چند منظوره
فصل ششم: پارادایم جدید برای مدیریت ورزش در بازار فوتبال آلمان
فصل هفتم: مدیریت بازاریابی در مجتمع باشگاهی اجتماعی: باشگاه فوتبال بارسلونا
فصل هشتم: بهره‌وری و حمایت در لیگ برتر فوتبال پرتغال
فصل نهم: بازاریابی فوتبال در جمهوری ایرلند
فصل دهم: بازاریابی و فوتبال: مورد فنلاند و برنامه ستارگان
بخش دوم: توسعه اختصاصی بازاریابی فوتبال در سایر نقاط جهان
فصل یازدهم: تجارت فوتبال در برزیل و مثال موردی Atletico-PR
فصل دوازدهم: کسب وکار فوتبال در ژاپن
فصل سیزدهم: بازاریابی فوتبال حرف‌های در امریکا: موفقیت‌ها و شکست‌های WUSA وMLS
فصل چهاردهم: بازاریابی فوتبال حرف‌های در امریکا: درس‌هایی که باید یاد گرفته شود
فصل پانزدهم: آغازی بر یک آغاز جدید؟ چطور فوتبال در کانادا گسترش یابد- نگاهی به فدراسیون و یک باشگاه
فصل شانزدهم: بازاریابی در فوتبال آرژانتین: یک عکس فوری
فصل هفدهم: بازاریابی حمایت مالی و فوتبال حرفه‌ای: در مورد کره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی فوتبال: یک رویکرد بین‌المللی
نویسنده
مترجممحمد احسانی، نیما ماجدی، سارا کشگر، حمید قاسمی، بهزاد دیوکان، محمد خبیری، فرشاد تجاری، رضامحمد کاظمی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات477
زبانفارسی
شابک978-600-6904-28-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزش فوتبال، کتاب‌های آموزش بازاریابی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی فوتبال

برای دریافت کتاب بازاریابی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.