معرفی و دانلود کتاب برندهای ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب برندهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برندهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برندهای ورزشی

هواداری از یک ورزش، به‌ظاهر موضوعی کم‌اهمیت به نظر می‌رسد، اما شرکت‌هایی عظیم با بودجه‌های هنگفت، با رصد کردن موضوعات موردعلاقه‌ی هوادارن، دست به تولید محصول می‌زنند. کتاب برندهای ورزشی به معرفی شرکت‌های تولیدکننده‌ی لباس و تجهیزات ورزشی می‌پردازند. پاتریک باچت، دیتر هیلاریت و گویلوم بودت با نگاهی به چگونگی تولید و چرایی به وجودآمدن برندهای ورزشی، شما را با سیاست‌های تجاری و اهداف برندهای ورزشی آشنا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب برندهای ورزشی

تابستان سال 1936 بود که پسری گمنام به نام آدولف، با یک ساک ورزشی سنگین، در محل برگزاری مسابقات المپیک قدم گذاشت. او می‌خواست جسی اونز، قهرمان دوومیدانی جهان، را ببیند. کسی نمی‌دانست در ساک سنگین آدولف، چند جفت کفش وجود دارد. او آن کفش‌ها را در اتاق رخت‌شویی مادرش تولید کرده بود. آدولف باید با جسی اونز ملاقات می‌کرد تا او را برای پوشیدن کفش‌های دست‌سازش متقاعد کند. کسی خبر ندارد در آن روز، آدولف چگونه توانست یکی از معروف‌ترین قهرمانان المپیک را راضی کند تا کفش‌های مسابقه‌اش را از توی ساک آدولف انتخاب کند، اما هرچه که بود، آدولف موفق شد با همان کتانی‌های ساده، شرکت آدیداس را بنیان کند و به یکی از پیشگامان تجارت برندهای ورزشی تبدیل شود. از آن زمان به بعد، با وجود پیدایش تیم‌های مختلف و به‌وجود آمدن نیازهای گوناگون، شرکت‌های دیگری نیز وارد این عرصه شدند و ده‌ها برند ورزشی را به عالم تجارت اضافه کردند. کتاب برندهای ورزشی (Sport Brands) نیز در پی معرفی شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم ورزشی است. این شرکت‌ها با مهارت و نفوذ خود، سلیقه‌ی طرفداران ورزش، نوع پوشش ورزشکاران، نیازهای مصرفی مردم و حتی حوادث درون بازی‌ها را کنترل می‌کنند. پاتریک باچت (Patrick Bouchet)، دیتر هیلاریت (Dieter Hillairet) و گویلوم بودت (Guillaume Bodet) کتاب برندهای ورزشی را با توضیح درباره‌ی جایگاه اجتماعی، اقتصادی، ارزش‌ها و ادعاهای برندهای ورزشی آغاز کرده‌اند.

برای کسانی که به لباس مارک اهمیت می‌دهند، نمادی مثل پوما جایگاهی اسطوره‌ای دارد. حتی برخی از این افراد تصور می‌کنند پوشیدن لباسی با مارک نایک، آدیداس یا آندر آرمور، ارزش خاصی به شخصیت افراد می‌بخشد. برندها در دنیای ورزش آن‌قدر قدرت دارند که می‌توانند یک بازیکن معروف را به‌عنوان مدل لباس‌های خود انتخاب و پوشش او را کنترل کنند. البته ناگفته نماند که ارزش سهام این شرکت‌ها به حادثه‌ای کوچک وابسته است؛ همان‌طورکه در یکی از بازی‌های بسکتبال، بازیکنی به زمین افتاد و کفش نایکش پاره شد. این حادثه برای مدتی ارزش سهام شرکت نایک را پایین آورد.

معرفی و دانلود کتاب برندهای ورزشی

کتاب برندهای ورزشی بحث خود را با مفهوم هویت‌سازی ادامه می‌دهد. بسیاری از هواداران ورزشی، طرفدار یک تیم خاص بودن را جزئی از هویت خود می‌دانند و با پوشیدن لباس‌های این تیم، تقلید از سبک موهای بازیکنان و تماشای بازی‌های تیم محبوبشان در ورزشگاه، احساس می‌کنند که این هواداری بخشی از هویت و شخصیت آن‌ها شده است. برندهای ورزشی سعی می‌کنند برای مصرف‌کنندگان خود فراتر از یک لباس یا وسیله باشند و با فروش محصول به افراد، عشق و تعصب آن‌ها را بخرند. پاتریک باچت، دیتر هیلاریت و گویلوم بودت در کتاب برندهای ورزشی چند شرکت مثل گاتورید، ریبوک و آرنا را به همراه مواد به کار رفته در محصولات آن‌ها و سود خالصی که سالانه به دست می‌آورند، معرفی می‌کنند.

برندهای ورزشی جهانی همچون آدیداس و اسکیس اعتبار خود را از طریق رسانه و تبلیغات به‌دست می‌آورند و ارتباط این برندها با رسانه آنقدر تنگاتنگ است که نمی‌توان تشخیص داد کدام یکی از آن‌ها در خدمت دیگری است. کتاب برندهای ورزشی عنوان می‌کند که این برندهای نام‌آشنا در سال‌های پیش‌رو بازارهای دیگری جز ورزش را نیز تصاحب خواهند کرد و در عرصه‌های تجاری گوناگون وارد خواهند شد.

نشر حتمی کتاب برندهای ورزشی را با ترجمه‌ی فرشاد تجاری، داود نصر اصفهانی و نیما ماجدی به چاپ رسانده است.

کتاب برندهای ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افرادی که به ورزش و برندهای مشهور ورزشی علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود. از سوی دیگر اشخاصی که می‌خواهند تأثیر ورزش و تجارت بر یکدیگر را جست‌وجو کنند، مخاطب کتاب حاضر هستند.

در بخشی از کتاب برندهای ورزشی می‌خوانیم

برندهای ورزشی در حال حاضر یک واقعیت هستند که فراتر از دنیای محدود ورزش‌ها و افراد ورزشکار زن و مرد می‌روند. مدهای ورزشی در حال حاضر یک وضعیت فکری یا وجودی هستند که با هویت بسیاری از آرزوهای مصرف کننده مرتبط می‌شوند. یک شیوە‌ی لباس پوشیدن متفاوت نشان دهندە‌ی تصویری است که این شخص از خود دارد و احتمالاً مراحل مختلف از زندگی او را نشان می‌دهد. یک شیوە‌ی لباس پوشیدن در مواجهه بین شخص و دیگران، به صورت یک پیوند بین صمیمیت و فضای عمومی اجتماعی قرار می‌گیرد. پوشیدن این پولیور، این رنگ خاص و این برند خاص، به‌خصوص برای افراد جوان، به معنی احتیاج افراد برای مد روز بودن و پذیرفته شدن به‌وسیله‌ی همسالان آن‌ها می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
مفاهیم، ارزش‌ها و چارچوب زمین‌های
اعتراض جدی نسبت به برندهای ورزشی
تنوع تئوری‌های برند
برند و ارزش ویژە‌ی برند از نظر تجاری و مصرف‌کننده
فصل اول: تنوع گسترده برندهای ورزشی
برندهای کلاسیک
برندهای خاص ورزشی
برندهای دارای مجوز و لیبل
فصل دوم: تاثیر ملموس برندهای ورزشی
اهمیت و تاثیر برندهای ورزشی
برندهای ورزشی و زندگی روزمرە‌ی مصرف کننده
تاثیر محصولات ورزشی
فصل سوم: تاثیر ناملموس برندهاى ورزشی
تاثیر اجتماعى و فرهنگى برندهاى ورزشی
تفاوت‌های فرهنگی و مصرف برندهای ورزشی
ادراکات و هویت برندهای ورزشی
فصل چهارم: خرده فرهنگ‌ها، اجتماعات و برندهای ورزشی
تاثیر خرده فرهنگ‌های اجتماعی
تاثیر خرده فرهنگ‌های ورزشی
تاثیر جوامع برند ورزشی
فصل پنجم: ارزش اقتصادی و اجتماعی برندهای ورزشی
برندها به عنوان محرک‌هایی برای سوددهی شرکت‌ها
نوآوری‌های برندهای ورزشی
فعالیت‌های مسئولیت پذیری و اخلاقی برندهای ورزشی
فصل ششم: استراتژی‌های رشد برندهای ورزشی
استراتژی و جایگاه‌یابی برند
استراتژی‌های ادغام عمودی
استراتژی‌های تعمیم برند (های) ورزشی
اعطای مجوز و برندینگ مشترک
فصل هفتم: تهدیدات برندهای ورزشی
مقابله با کهنه شدگی برندهای ورزشی
تله‌های بازاریابی افراط
مقاومت در برابر پارازیتیسم (مزاحمت) تحریم، انتقاد اجتماعی و تقلبی‌سازی
نتیجه گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برندهای ورزشی
نویسنده، ،
مترجمفرشاد تجاری، داود نصر اصفهانی، نیما ماجدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-355-002-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برندهای ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برندهای ورزشی

برای دریافت کتاب برندهای ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.