معرفی و دانلود کتاب قبل از پرواز

عکس جلد کتاب قبل از پرواز
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قبل از پرواز

داستان پنجاه سال رابطه‌ی عاشقانه‌ای که ماجرایی عجیب آن را به مسیر غیرمنتظره‌ای می‌کشاند را در کتاب قبل از پرواز اثر فلوریان زلر، نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی، بخوانید. این اثر در فهرست بهترین نمایشنامه‌های قرن بیست و یکم به انتخاب گاردین قرار دارد، و ماجرای آن با خود پرسش‌های عمیق و گوناگونی به همراه می‌آورد که زندگی زوج مذکور را متحول می‌کند.

درباره‌ی کتاب قبل از پرواز

کتاب قبل از پرواز (The Height of the Storm) یازدهمین نمایشنامه‌ی فلوریان زلر (Florian Zeller)، نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی، است. این اثر داستان یک زوج شاد فرانسوی به نام آندره و مادلین را روایت می‌کند. این زن و شوهر بیش از پنجاه سال در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند تا اینکه در یک آخرهفته‌ی طوفانی که دو دخترشان به دیدن آن‌ها می‌آیند، ماجرایی اتفاق می‌افتد که همه چیز را به طرز غیرمنتظره‌ای دگرگون می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب قبل از پرواز

فلوریان زلر در سال 1979 در پاریس متولد شد. نخستین اثر ادبی‌اش را در سن بیست و دو سالگی منتشر کرد. او تا به حال چندین رمان و نمایشنامه به انتشار رسانده است که جوایزی نیز برایش به ارمغان آورده‌اند. از میان آثارش، نمایشنامه‌های او با استقبال بی‌نظیری در سراسر جهان مواجه شده و الهام‌بخش اقتباس‌های سینمایی بوده است. برای مثال نمایشنامه‌ی «پدر» از جمله آثاری است که او را به شهرت جهانی رساند. او نویسنده‌ی صاحب سبکی به حساب می‌آید و شاید بتوان گفت که مشهورترین نمایشنامه‌نویس کنونی فرانسه است. کتاب قبل از پرواز نیز از جمله آثار مطرح او به حساب می‌آید. این اثر در سال 2018 به کارگردانی جاناتان کنت و در لندن به روی صحنه رفت. در سال 2019 نیز در تئاتر برادوی نیویورک به نمایش درآمد و جایزه‌ی منتقدین را از آن خود کرد.

کتاب قبل از پرواز را ساناز فلاح فرد به فارسی ترجمه کرده و انتشارات علمی و فرهنگی ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی به چاپ رسانده و در دسترس مخاطبان ایرانی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه و مترجم زبان فرانسوی است. او طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، سبک‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری نمود و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تیری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان مورد توجه قرار می‌دهند. این آثار با تیزبینی و سختگیری بسیاری انتخاب و ترجمه شده‌اند و در تمام مراحل ترجمه‌ی آن از انتخاب لحن مناسب تا ملاحظات لازم برای اجرای آن‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»، «من، خودم و فرانسوآ ب» و... از عناوین این مجموعه هستند.

نکوداشت‌های کتاب قبل از پرواز

  • یکی از زیباترین آثار فلوریان زلر. (L'Express)
  • نمایشنامه‌ی عمیقی که ما را با خود به قلب حقیقت عشق می‌برد. (تایم)
  • این اثر پرسش‌هایی تکان‌دهنده درباره‌ی عشق، سوگواری و رنج غیرقابل تحمل غیاب ارائه می‌دهد. (گاردین)

جوایز و افتخارات کتاب قبل از پرواز

  • در فهرست بهترین نمایشنامه‌های قرن بیست و یکم به انتخاب گاردین
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نمایشنامه‌ی Outer Critics Circle در سال 2020

کتاب قبل از پرواز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار نمایشنامه‌نویسان معاصر جهان علاقه دارید، یا دانشجوی رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی، بازیگر و کارگردان تئاتر هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب قبل از پرواز می‌خوانیم

آندره: توی قهوه‌م خیس‌شون می‌کنم. یه زمان مربای زردآلو هم دوست داشتم. ولی اون زمان تموم شده. زمان جاری شده. زیر پل‌ها. امروز کی می‌تونه این رو بفهمه؟ کی می‌تونه بفهمه؟

آن با دسته گلی که آورده‌اند به سالن برمی‌گردد.

آن: ببین... باز هم گل. دیدی؟ ظاهراً... چیزی روش ننوشته‌ن. عجیبه... می‌دونی گلدون‌ها کجان؟ دو روزه دنبال گلدون‌ها می‌گردم... (کاغذ گل‌ها را باز می‌کند.) خوشگلن. نه؟ تو همیشه گل‌ها رو دوست داشتی... یادمه... عاشق گل صد تومنی بودی... اغلب از اون‌ها می‌خریدی. حداقل تا جایی که من یادمه. واسه مامان بود؟ اون هم از گل خوشش می‌اومد... نه؟ عجیبه که پیامی روش ننوشته‌ن. نمی‌شه فهمید کی فرستاده. (درحالیکه در کابینت‌ها دنبال گلدان است، به پدرش نگاهی می‌اندازد. درنگ. شاداب‌تر گویی می‌خواهد موضوع را عوض کند.) دیروز، رفتم قدم زدم. توی شهر چرخیدم. نمی‌دونستم که اون ساختمون رو ساخته‌ن... چیه؟ مجموعه ورزشی؟ می‌دونی کدوم ساختمون رو می‌گم؟ روبروی شهرداری... نمی‌دونی؟ وحشتناکه. مگه نه؟

می‌گم کی همچین تصمیماتی می‌گیره. آهان، این هم گلدون... (با خشکی دسته گل را مرتب می‌کند.) همینطوری که می‌گشتم از جلوی یه آژانس املاک هم رد شدم. (آندره به این خبر واکنش نشان می‌دهد.) رفتم داخل و با صاحبش حرف زدم. مرد مهربونی بود. شرایط رو براش توضیح دادم. (آندره نمی‌داند او از چه حرف می‌زند.) شرایط، بابا... براش توضیح دادم. اون هم پیشنهاد داد بیاد و با تو حرف بزنه. من هم بفهمم چی به چیه... (آندره او را سرزنش گرانه نگاه می‌کند.)تو متعهد هیچی نمی‌شی، مطمئن باش. ولی خیلی وقته که حرفش رو می‌زنیم و کاری نمی‌کنیم... خب، حالا که آخر هفته اینجام، حالا که اینجام، گفتم شاید فرصت مناسبیه... اینطور فکر نمی‌کنی؟ فرصت اینکه واقعی‌تر پیش بریم. (درنگ.) خلاصه. گفت که سعی می‌کنه فردا بیاد. که ما رو ببینه. البته، اگه تو موافق باشی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قبل از پرواز
نویسنده
مترجمساناز فلاح فرد
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-600-436-358-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قبل از پرواز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قبل از پرواز

برای دریافت کتاب قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.