معرفی و دانلود کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

فعالیت‌ ورزشی و اصول توانبخشی ازجمله بخش‌های جدانشدنی از رشته‌ی پزشکی به‌ویژه در شاخه‌های مرتبط با بازتوانی هستند. کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری اثر برایان سی لوتولتز و ایگناسیو ریپول نوشته شده و راهکارهای موثر برای درمان بیماری‌های مزمن را در اختیار پزشکان و متخصصان توانبخشی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری (exercise and disease managment) اثر برایان سی لوتولتز و ایگناسیو ریپول Brian C.) (Leutholtz & Ignacio Ripoll در سال 2019 نوشته شد. از نگاه نویسندگان کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری کم‌تحرکی یکی از دو علت اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن به‌شمار می‌رود. به همین خاطر در این کتاب با توجه به شرایط هر بیماری و قدرت هر یک از فعالیت‌های ورزشی، یک برنامه‌ی درمانی برای آن طراحی شده است. با توجه به اینکه اجرای صحیح و اصولی این فعالیت‌های ورزشی بسیار اهمیت دارد، بهتر است پیروی از این برنامه‌ی درمانی با نظارت یک پزشک همراه باشد.

معرفی و دانلود کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

در بخش اول کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری درباره‌ی پزشکی پسامدرن و ارتباط با بیماران حین درمان صحبت شده است. محتوای اصلی کتاب از بخش دوم شروع می‌شود. این قسمت در 14 فصل نوشته شده و راهکارهای ورزشی را برای درمان 11 بیماری مزمن و رایج در دنیا ارائه می‌دهد. پوکی استخوان و آرتروز، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های سیستم ایمنی و ایدز از جمله این بیماری‌ها هستند. خواننده می‌تواند در بخش سوم به اطلاعاتی مانند توصیه‌های اختصاصی تمرینات ورزشی هر بیماری، پرسش و پاسخ درباره‌ی بیماری‌ها و راهنمای خودمراقبتی دست پیدا کند.

برایان سی لوتولتز و ایگناسیو ریپول برای هر بیماری، یک فصل جداگانه درنظر گرفته‌اند. شما می‌توانید در هر فصل از کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری اطلاعاتی در زمینه‌ی پیشینه و علت بیماری، تمرین‌های ساده برای خودمراقبتی بیمار و فعالیت‌های خاص پزشکی کسب کنید. همکاری بیمار با پزشک در طول دوره‌ی درمان، نقش غیرقابل‌انکاری در سرعت و کیفیت بهبودی او دارد. همچنین تمرین‌های ویژه‌ی خودمراقبتی در این کتاب طراحی شده‌اند تا با انگیزه دادن به بیمار، جریان بهبود بیماری او را تسریع کنند.

امیر ابراهیمی, ایمان ستوده, فرهاد دریانوش, علیرضا جوهر و مژگان رضوانی راد مترجمان کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری هستند انتشارات حتمی آن را چاپ و منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

  • کتاب حاضر یکی از آثار مفید برای پزشکان و کادر درمانبه‌شمار می‌رود و به آن‌ها کمک می‌کند به یاری بیمارانی که به تمرینات ویژه‌ای نیاز دارند، بشتابند. (نشریه‌ی چویس)

کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب هدف در کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری، پزشکان و افراد فعال در زمینه‌ی توانبخشی هستند. همینطور اگر با مشکل فیزیکی خاصی درگیر هستید،‌ می‌توانید از راهنمایی‌های این اثر استفاده کنید.

در بخشی از کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری می‌خوانیم

ایمنی تمرین مقاومتی در بیماران با پیشینه بیماری قلبی به خوبی به اثبات رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در تعداد زیادی از بیماران احتمال وقوع افت قطعه ST، آنژین، و آریتمی‌ها بدون در نظر گرفتن شدت فعالیت کاهش می‌یابد. میزان تولید فشار (ضربان قلب × فشار خون سیستولیک) یا مصرف اکسیژن عضله قلب (MVo2) در طول حداکثر فعالیت آیزومتریک کاهش یافته است، که اغلب به واسطه حداکثر ضربان قلب پایین‌تر است. بنابراین، تزریق وریدی قلب در طول افزایش فشارهای دیاستولیک ممکن است بهبود یابد، در نتیجه پاسخ‌های ایسکمی کمتری در مقایسه با همان MVo2 که در طول فعالیت‌های هوازی یا دینامیک به‌وجود می‌آید مشاهده شده است.

وزنه تمرینی برای بیماران قلبی باعث افزایش متوسط ظرفیت هوازی زیربیشینه شده است و همچنین فشارخون را به ازای بارهای کاری مطلق از طریق تضعیف پاسخ افزایشی فشار خون به تلاش استاتیک، کاهش داده است.

دیگر مزیت‌های این نوع فعالیت شامل بهبود اعتمادبه‌نفس، افزایش تحمل گلوکز، بهبود حساسیت انسولین و لیپیدها و لیپوپروتئین‌ها است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: پزشکی پسامدرن
بخش دوم: درمان، بهبودی و حفظ سلامتی
فصل اول: فشارخون بالا (قاتل خاموش)
فصل دوم: دیابت
فصل سوم: بیماری کلیوی
فصل چهارم: بیماری‌های قلبی
فصل پنجم: بیماری ریوی
فصل ششم: چاقی
فصل هفتم: بیماری‌های عروق
فصل هشتم: پوکی استخوان و آرتروز
فصل نهم: سرطان، سیستم ایمنی؛ و ایدز
فصل دهم: سال‌های طلایی
فصل یازدهم: افراد غیرفعال
فصل دوازدهم: بارداری
فصل سیزدهم: بیماران وابسته به ویلچر
فصل چهاردهم: کودکان پیش از بلوغ
بخش سوم: خلاصه کتاب کار
فصل اول: راهنمای عملی مشترک بین بیماری‌های دیابت، قلبی، عروق محیطی، فشارخون، کلیوی، ریوی، ایدز، پوکی استخوان و آرتروز و شرایط خاص از جمله بی‌تحرکی، چاقی، سالمندی
فصل دوم: توصیه‌های اختصاصی تمرینات ورزشی برای هر یک از بیماری‌ها
فصل سوم: پرسش و پاسخ (مختص هر بیماری)
پیوست A: تجویزهای ورزشی و «نمودارها»
پیوست B: تست ورزشی
پیوست C: صدمات تمرینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری
نویسنده،
مترجمفرهاد دریانوش، علیرضا جوهری، مژگان رضوانی راد، امیر ابراهیمی، ایمان ستوده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-600-355-458-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

برای دریافت کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.