معرفی و دانلود کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس

عکس جلد کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس

کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس برای کسانی که با بیماری ام‌اس دست‌وپنجه نرم می‌کنند یا در اطراف خود فردی مبتلا به این بیماری دارند، اطلاعات دقیق و کاربردی را درباره‌ی فعالیت‌های بدنی مناسب برای این بیماران ارائه می‌دهد. احمد آزاد در این کتاب جامع، با زبانی ساده و علمی به بررسی تأثیرات مثبت ورزش و فعالیت‌های بدنی در بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به ام‌اس می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام‌اس

چالش‌های بیماری ام‌اس (مولتیپل اسکلروزیس) نه‌تنها جسم، بلکه روح و ذهن بیمار را نیز درگیر می‌کند. یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که با این بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، حفظ کیفیت زندگی و جلوگیری از تحلیل رفتن قوای جسمی و روحی است. اینجاست که فعالیت بدنی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مؤثر، نقش حیاتی را ایفا کند. اما آیا هر نوع فعالیت بدنی برای بیماران ام‌اس مناسب است؟ چگونه می‌توان از ورزش به‌عنوان یک ابزار درمانی بهره برد؟ این پرسش‌ها، دغدغه‌ی بسیاری از مبتلایان به ام‌اس و خانواده‌های آنان است.

کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام‌اس با دقت و حساسیت به این مسائل پرداخته است. این کتاب، نه‌فقط یک راهنما بلکه نقشه‌ی راهی برای افرادی است که به‌دنبال بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض بیماری از طریق ورزش هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر، توجه به جزئیات و ارائه‌ی راهکارهای عملی است که می‌تواند به هر فردی در هر مرحله از بیماری کمک کند.

بخشی از کتاب به معرفی تمرینات خاص اختصاص دارد که به‌طور ویژه برای افراد مبتلا به ام‌اس طراحی شده‌اند. این تمرینات با دقت فراوان و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و نیازهای خاص بیماران ام‌اس انتخاب شده‌اند. مثلاً در یکی از قسمت‌ها، تمریناتی برای تقویت عضلات پا و بهبود تعادل معرفی می‌شود که به‌طور خاص برای بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند، مناسب است. نویسندگان این بخش با ترکیب دانش علمی و تجربیات بالینی خود، تلاش کرده‌اند تا ورزش‌هایی را معرفی کنند که هم ساده و هم مؤثر باشند.

یکی از ویژگی‌های متمایز این کتاب، توجه به جنبه‌های روانی بیماری ام‌اس است. نویسنده به‌خوبی درک کرده است که بیماری ام‌اس تنها یک مسئله‌ی جسمانی نیست و از این رو، به تأثیرات روانی و اجتماعی آن نیز پرداخته. در یکی از فصول کتاب، به این مسئله اشاره شده که چگونه می‌توان با استفاده از فعالیت بدنی، استرس و اضطراب ناشی از بیماری را کاهش داد. این بخش به‌ویژه برای بیمارانی که به‌دنبال راهکارهای عملی برای مدیریت استرس هستند، مفید است.

کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام‌اس اثری است که نه‌تنها به افراد مبتلا به این بیماری کمک می‌کند تا فعالیت بدنی مناسب خود را پیدا کنند، بلکه ابزارهای لازم برای حمایت از بیماران را نیز در اختیار خانواده‌ها و متخصصان سلامت قرار می‌دهد؛.

این کتاب توسط انتشارات مبانی و به‌قلم احمد آزاد منتشر شده است.

کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام‌اس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام‌اس برای افراد مبتلا به ام‌اس، خانواده‌هایشان و متخصصان حوزه سلامت مناسب است. این کتاب با ارائه راهکارهای علمی و عملی، به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به ام‌اس کمک کرده و اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ی فعالیت‌های بدنی متناسب با شرایط خاص برای آنان فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس می‌خوانیم

باوجود شواهد فراوان در مورد مزایای فعالیت بدنی و سبک زندگی فعال برای بیماران ام‌اس، اغلب بیماران از نظر بدنی نسبت به همتایان سالم، کمتر فعال‌اند. بسیاری از بیماران نسبت به توانایی فعالیت بدنی خود مطمئن نیستند. خستگی، محدودیت حرکتی، افسردگی، ترس از ایمنی و عدم دسترسی به تسهیلات و تجهیزات مناسب، فقط چند مورد از مواردی هستند که بیماران ام‌اس را از فعالیت بدنی باز می‌دارند. متخصصان اعصاب، متصدیان امور بالینی، سایر مراقبان بهداشتی و متخصصان علوم ورزشی از مدافعان فعالیت بدنی و فعالیت ورزشی برای بیماران ام‌اس هستند؛ و بر اثر مفید فعالیت ورزشی بر روند بیماری، کنترل نشانه‌ها، سلامت همه‌جانبه و کیفیت زندگی تاکید ورزیده و اطمینان دارند که با فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی، بیماری آنان وخیم‌تر نخواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بیماری ماتیپل اسکلروزیس
فصل 2: درمان بیماری ام‌اس
فصل 3: سخنی با بیماران و مربیان
فصل 4: آزمون‌های پرسشنامه‌ای قبل از تمرین و فعالیت بدنی
فصل 5: آزمون‌های میدانی ویژه بیماران ام‌اس
فصل 6: برنامه‌های تمرین هوازی، مقاومتی و ترکیبی (مقاومتی + هوازی) ویژه بیماران ام‌اس
فصل 7: فعالیت در آب
فصل 8: تمرین انعطاف‌پذیری و کششی ویژه بیماران ام‌اس
فصل 9: یوگا ویژه بیماران ام‌اس با علائم خفیف
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-622-6882-81-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس

برای دریافت کتاب راهنمای فعالیت بدنی ویژه بیماری ام اس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.