معرفی و دانلود کتاب فراسوی اقتصاد: شادکامی به عنوان یک استاندارد در زندگی شخصی و در سیاست

عکس جلد کتاب فراسوی اقتصاد: شادکامی به عنوان یک استاندارد در زندگی شخصی و در سیاست
قیمت:
۶۴۵۰۰ ۳۲,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراسوی اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراسوی اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراسوی اقتصاد: شادکامی به عنوان یک استاندارد در زندگی شخصی و در سیاست

کتاب فراسوی اقتصاد، اثری در نقد تمرکز بر شاخص‌های اقتصادی به‌عنوان معیار رفاه جامعه است. یان ات، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را در این اثر با معیارهایی فراتر از اقتصاد برای دستیابی به خوشبختی روبه‌رو می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، از دیدگاه‌های نویسنده درباره‌ی شادکامی به‌عنوان شاخصی جامع‌تر و معنادارتر برای رفاه جامعه آگاه می‌شوید.

درباره‌ی کتاب فراسوی اقتصاد

کتاب فراسوی اقتصاد (Beyond Economics)، نظرهای یان ات (Jan Ott)، درباره‌ی رابطه‌ی میان خوشبختی و اقتصاد در جامعه‌ی مدرن را در خود گنجانده است. نویسنده در این اثر، نیک‌زیستی را در 2 گروه درونی و بیرونی قرار می‌دهد. منظور از نیک‌زیستی بیرونی، زندگی در شرایطِ ظاهریِ مطلوب است. منظور از نیک‌زیستی درونی که نویسنده به آن شادکامی می‌گوید نیز، خشنودی فرد از کلیتِ زندگی است. حکومت‌ها با سیاست‌گذاری مطلوب، باید شرایطی مناسب برای نیک‌زیستی شهروندان فراهم کنند. این شرایط باید به‌گونه‌‌ای باشد تا شهروندان از چنگال مشکلات اقتصادیِ رایج رها شوند. یان ات، بر این باور است که نیک‌زیستی درونی، فقط زمانی مهیا می‌شود که شهروندان، شرایط اقتصادی مطلوبی داشته باشند و فرصتی برای دست‌یابی به نیک‌زیستی درونی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. نویسنده در این اثر، تمرکز سنتی بر شاخص‌های اقتصادی به‌عنوان تنها معیار رفاه جامعه را به چالش می‌کشد. ات، خوشبختی را به‌عنوان معیاری جامع‌تر و معنادارتر برای تصمیم‌گیری‌های شخصی و سیاسی معرفی می‌کند. بر اساس مطالب کتاب، مدل اقتصادی فعلی غالباً در به‌تصویرکشیدن رفاهِ واقعی شهروندان ناتوان است. رشد اقتصادی همیشه به‌معنای افزایش خوشبختی نیست. محدودیت‌های تولید ناخالص داخلی، افزایش نابرابری، تمرکز بر مادیات، تخریب محیط‌‌زیست و جایگاه‌های اجتماعی، عارضه‌های ناخوشایندی است که سطح خوشبختی انسان‌ها را دستخوش تغییر کرده.

بر اساس اطلاعات کتاب فراسوی اقتصاد، رشد اقتصادی در برخی مواقع، با پیامدهای منفی مانند نارضایتی اجتماعی، جرم و جنایت و تخریب محیط‌زیست همراه است. این رویدادها، تاثیر منفی بر سطح کلی خوشبختی جامعه می‌گذارد. در ادامه‌ی این اثر با تاثیر نامطلوب مادیات بر احساس خوشبختی انسان‌ها آشنا می‌شوید. تمرکز بیش‌از‌حد بر رشد اقتصادی در جوامع، انسان‌ها را به‌طرز افسارگریخته‌ای به مادیات وابسته می‌کند. در چنین جامعه‌ای، ارزش‌های دیگری مانند روابط انسانی و معنای زندگی نادیده گرفته می‌شود. این امر به احساس پوچی، انزوا و نارضایتی از زندگی منجر می‌شود. در ادامه‌ی کتاب فراسوی اقتصاد، اثر رشد اقتصادی بر تخریب محیط‌زیست را مطالعه می‌کنید. رشد اقتصادی غالباً با تخریب محیط زیست و آلودگی همراه است. مشکلات سلامتی، از دست دادن تنوع زیستی و در معرض خطر قرار گرفتن گونه‌های مختلف جانوری، پیامد‌هایی است که نویسنده‌ی کتاب به‌عنوان تهدیدی برای انسان‌ها و جانوران قلمداد می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فراسوی اقتصاد

پس از مطالعه‌ی کتاب فراسوی اقتصاد، با رابطه‌ی رشد اقتصادی افسارگسیخته با روابط انسان‌ها آشنا خواهید شد. یان ات، این واقعیت را با خواننده در جریان می‌گذارد که انسان‌های امروزی، دائماً خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. این مقایسه‌ی نامطلوب، حس حسادت، ناکافی بودن و نارضایتی از زندگی را در افراد بر می‌انگیزد. حتی اگر سطح زندگی فرد به‌طور قابل توجهی در طول زمان بهتر شود، باز هم افرادی وجود دارند که با درآمدهای بیشتر، از لحاظ اقتصادی در جایگاه برتری قرار می‌گیرند. نویسنده‌، نیک‌زیستی درونی و بیرونی را مکمل هم می‌داند و در این اثر تلاش کرده تا خواننده، رفاه عینی و ذهنی را به‌طور همزمان ارزیابی نماید و از نادیده‌گرفتن یکی از آن‌ها، اجتناب کند. برای ایجاد چنین دیدگاهی در ذهن خواننده، یان ات، معیارهایی را برای اندازه‌گیری و تبیین شادکامی معرفی کرده است. پس از مطالعه‌ی این اثر، دیدگاهی جدید و روشنگرانه درباره‌ی مفهوم خوشبختی پیدا می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید به آنچه واقعاً برای یک زندگی خوب ضروری است، بیندیشید.

کتاب فراسوی اقتصاد را انتشارات دکسا، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. حسین بیات ترجمه‌ی این کتاب را بر عهده داشته.

کتاب فراسوی اقتصاد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب فراسوی اقتصاد را به افرادی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از ماهیت خوشبختی پیدا کنند و از نقش چشمگیر آن در زندگی فردی و اجتماعی باخبر شوند، پیشنهاد می‌کنیم. خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به علوم اجتماعی و اقتصاد نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب فراسوی اقتصاد: شادکامی به عنوان یک استاندارد در زندگی شخصی و در سیاست می‌خوانیم

اوضاع زندگی مردم اگر رو‌به‌راه باشد، آن‌ها این استانداردها و چارچوب‌ها را بیشتر نقد خواهند کرد؛ و اگر اوضاع بغرنج و دشوار شود، کم‌تر نقد خواهند کرد، چرا که انسان‌ها، به‌ویژه جوانان و کودکان، صرف‌نظر از اینکه اوضاع بالفعلشان چه باشد، به چالش‌های مناسب برای شکوفایی نیاز دارند.

اگر شرایط آسان باشد، مردم با هدف خلق چنین چالش‌هایی استاندردها و چارچوب‌ها را بیشتر نقد خواهند کرد. در شرایط ناخوشایند و سخت، اما، آن‌ها با هدف حفظ مدیریت‌پذیری چالش‌ها و پیشگیری از وحشت یا تب‌وتاب بیشتر کم‌تر دست‌به‌نقد خواهند شد. بنابراین، این انطباق استانداردها با «کارکردهای سایبرنتیک» شادکامی عاطفی و شناختی مرتبط است، به‌طوری‌که اگر شادکامی دائماً در سطح حداقل یا حداکثر خودش باشد، این نوع کارکرد شادکامی با مشکلاتی همراه خواهد شد.

طبق نظریه نقطه تنظیم، هر شخص «نقطه تنظیم» فردی خودش را دارد؛ به این معنا که تغییرات و رویدادها فقط برای مدت‌زمان محدودی در شادکامی عاطفی و حتی شناختی فرد تأثیر می‌گذارند و درنهایت، مردم همیشه به سطح شخصی اولیه شادکامی خود بازمی‌گردند (بریکمن و کمپل 1971 و کامینز 2010 ).

تِوِرسکی و گریفین (1991) این پدیده را دقیق‌تر توضیح می‌دهند. آن‌ها بین اثر مالکیت فوری تجربیات و اثر تضاد بلندمدت تمایز قائل می‌شوند. از یک‌سو، اگر افراد تجربه‌ای خوشایند داشته باشند، فوراً از اثر مالکیت مثبت آن تجربه برخوردار خواهند شد و درعین‌حال، اگر این تجربه خوشایند در دوره‌ای به حد کافی ادامه یابد با یک اثر تضاد منفی با آن تجربه مواجه خواهند شد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه مترجم
پیش‌گفتار
فصل اول: مقدمه: سردرگمی درباره شادکامی
فصل دوم: مفهوم و ماهیت شادکامی به‌عنوان نیک‌زیستی درونی
فصل سوم: شادکامی عاطفی یا مؤلفه عاطفی شادکامی
فصل چهارم: شادکامی شناختی یا مؤلفه شناختی شادکامی
فصل پنجم: بازگشت به شادکامی فراگیر: آن وجود دارد!
فصل ششم: اندازه‌گیری و تبیین شادکامی
فصل هفتم: حکومت‌ها و شادکامی
فصل هشتم: شادکامی به‌عنوان استاندارد توصیفی
فصل نهم: چه می‌شد اگر؟
فصل دهم: خلاصه، سخنان پایانی، و نتیجه‌گیری کلی
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
سپاس‌گزاری‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراسوی اقتصاد: شادکامی به عنوان یک استاندارد در زندگی شخصی و در سیاست
نویسنده
مترجمحسین بیات
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-5571-23-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۴۵۰۰ ۳۲,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فراسوی اقتصاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فراسوی اقتصاد

برای دریافت کتاب فراسوی اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.