معرفی و دانلود کتاب طنزآوران جهان نمایش 20

عکس جلد کتاب طنزآوران جهان نمایش 20
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طنزآوران جهان نمایش 20

کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 که به دست داریوش مودبیان گردآوری شده است، نمایش‌نامه‌های کمدی کنوک و دوچرخه‌ی سه‌ستاره از ژول رومن، شاعر و نویسنده‌ی صاحب‌سبک فرانسوی را به خوانندگان عرضه می‌کند. این کتاب هم‌چنین دربردارنده‌ی زندگی‌نامه و توضیحاتی درباره‌ی آثار این طنزپرداز فرانسوی است.

درباره‌ی کتاب طنزآوران جهان نمایش 20

داریوش مودبیان در کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 به‌سراغ معرفی شاعر و نویسنده‌‌ای تقریباً ناشناخته رفته است. او در این کتاب علاوه‌بر بیان زندگی‌نامه‌ی ژول رومن (Jules Romains) و توضیحاتی درباره‌ی آثار منظوم و منثور او، دو نمایش‌نامه‌ی کمدی از او را با عنوان‌های کنوک (Knock) و دوچرخه‌ی سه‌ستاره () به خوانندگان عرضه کرده است. ژول رومن، شاعر، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی است که در قرن بیستم می‌زیسته. او از نویسندگان اندیشمند و مهم اروپاست که در میان کمدی‌نویسان نیز، جایگاه ویژه‌ای دارد. آثار رومن اغلب صبغه‌ای از کمدی اجتماعی را در خود دارند.

رومن پایه‌گذار مکتب ادبی اونانیمیسم (Unanimism) یا هم‌داستانی است. این مکتب که ریشه در اندیشه‌های متفکران قرن‌های نوزده و بیست درباره‌ی انسان دارد، مبتنی بر مفهوم خودآگاهی جمعی است. نویسندگانی که به این مکتب فکری‌-ادبی تعلق دارند، به جای اینکه بر روایت‌های فردی توجه کنند، تجربیات مشترک و آگاهی جمعی یک جامعه را مرکز توجه قرار می‌دهند. این مکتب در پی آن است که وحدت، هم‌بستگی و هم‌داستانی را در میان انسان‌ها به وجود آورد. مکتب اونانیمیسم در فرانسه به مکتبی تأثیرگذار مبدل شد که به بروز دو جنبش سورئالیسم و اگزیستانسیالیسم کمک شایانی کرد.

اما ژول رومن کار خود را در نمایش‌نامه‌نویسی با نوشتن دو تراژدی منظوم آغاز می‌کند که البته موفقیت چندانی به دست نمی‌آورند. چندسال بعد او دست به نوشتن نمایش کمدی می‌زند و استعداد خود را در این زمینه کشف می‌کند. از میان ده نمایش‌‎نامه‌ی کمدی او، دو نمایش در کتاب حاضر ارائه شده است: کنوک که یکی از مشهورترین آثار اوست و دوچرخه‌ی سه‌ستاره.

کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 که توسط داریوش مودبیان گردآوری شده، به‌همت نشر گویا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی طنزآوران جهان نمایش

طنزآوران جهان نمایش مجموعه‌ای است که با تلاش داریوش مودبیان گردآوری شده و با به‌همت نشر گویا به چاپ رسیده است. مؤدبیان در این مجموعه قصد دارد مخاطبانش را به شیوه‌ای علمی با مبانی و زیربناهای هنر نمایش‌ و فنون نمایش‌نامه‌نویسی آشنا کند.

او در هرجلد از این مجموعه به آثار یک نمایش‌نامه‌نویس نام‌آور توجه می‌کند و چند نمایش‌نامه‌ی طنز او را گرد می‌آورد. در بعضی از مجلدات مجموعه نیز، علاوه‌بر گردآوری نمایش‌نامه‌ها، تکنیک‌های هنری آثار نویسنده‌ی منتخب را تا حد امکان تحلیل کرده و بازمی‌نمایاند.

برخی از مطالب این مجموعه، پیش‌تر در نشریه‌ها و مجلات مربوط به نمایش، ذیل همین عنوان، به چاپ رسیده است که در این مجموعه با کیفیت بهتر و بیش‌تری به مخاطبان عرضه شده‌اند.

برخی از مجلدات این مجموعه عبارت‌اند از:

  • طنزآوران جهان نمایش 8: کارل فالنتین
  • طنزآوران جهان نمایش 10: ژان باتیست پوکلن (مولیر)
  • طنزآوران جهان نمایش 14: پنج کمدی فرس

کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و هنرجویان رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به هنر نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 می‌خوانیم

برنار: من انکار نمى‌کنم که این مردم خیلى بى‌فکرند.

کنوک: (بیش از پیش از خود هیجان نشان مى‌دهد.) باید از ابتدا شروع کرد. من این‌جا مواد لازم براى چندین سخنرانى درخور فهم عامه با با یادداشت‌هاى کامل، چندین تصویر روى شیشه و یک چراغ مخصوص براى نشان دادن فیلم دارم. شما هرطورکه به‌نظر خودتون بهتر مى‌دونید، ترتیبى براى استفاده از این‌ها بدید. درحال‌حاضر، بفرمایید، یک سخنرانى مختصر ولى مفید، که لغت‌به‌لغت نوشته شده و به‌‍نظر من بسیار جالبه! با موضوع تب تیفوئید و اشکال ناشناخته‌اى که میکروب این بیمارى به خودش مى‌گیره و ناقلان بى‌شمار این بیمارى از قبیل: آب، نان، شیر، صدف خوراکى، سبزیجات، کاهو، گرد و غبار، بازدم بیمار و غیره و همچنین شرحى مبسوط درباره‌ی هفته‌ها و ماه‌هایى که میکروب در طول اون مدت بى‌اینکه اثر حیات از خودش نشون بده به تولید مثل مشغوله، و اثرات مرگبارى که این میکروب، یکباره به بار مى‌آره و مشکلات وحشت‌انگیزى که در پى داره، و همه‌ی این مطالب مستند شده به تصاویرى زیبا. به‌طور مثال: عکس میکروب‌ها که بیش از اندازه بزرگ شده و جزئیات مدفوع شخصِ تیفوئیدى و لوزه‌هاى متورم چرکى و سوراخ‌هاى حاصله از بیمارى در روده‌ها بر اثر عفونت‌هاى حصبه تیفوئید؛ و این تصاویر به‌هیچ‌وجه سیاه و سفید نیست، رنگیه، صورتی، قهوه‌اى، زرد و سفید مایل به سبز. (دوباره به سر جاى خود برمی‌گردد و مى‌نشیند.)

برنار: (که حالش منقلب شده.) من، چیزه... من خیلى آدم حساسى هستم... اگه بخوام زیاد تو بحر این مطالب برم دیگه خواب نمى‌بره.

کنوک: البته، باید هم همینطور باشه! مى‌خوام بگم: این درست همون تأثیریه که ما باید در اعماق وجود شنونده‌مون به جا بگذاریم. شما، آقاى برنار، شما کم‌کم عادت مى‌کنید، ولى بگذارید مردم خوابشون نبره! (به طرف برنار خم مى‌شود.) زیرا گناه اون‌ها همین خوابیدن در بستر امن دروغینه که فقط ضربت برق‌آساى ابتلا به بیمارى فقط ممکنه از خواب بیدارشون کنه؛ در واقع وقتى که دیگه دیر شده.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دفتر بیستم
ژول رومن
کنوک
دوچرخه‌ی سه ستاره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طنزآوران جهان نمایش 20
نویسنده
مترجمداریوش مودبیان
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-7291-74-2
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه کمدی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طنزآوران جهان نمایش 20

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طنزآوران جهان نمایش 20

برای دریافت کتاب طنزآوران جهان نمایش 20 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.