معرفی و دانلود کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن: اضطرابتان را به انرژی حیاتی تبدیل کنید

عکس جلد کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن: اضطرابتان را به انرژی حیاتی تبدیل کنید
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن: اضطرابتان را به انرژی حیاتی تبدیل کنید

کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن نوشته‌ی اسکار سگواردو، راهنمایی عملی و کاربردی برای مدیریت بحران استرس و اضطراب و تبدیل این افکار منفی و فرساینده به انرژی و هیجان لازم برای پیش بردن اهداف در زندگی است.

درباره‌ی کتاب صوتی چهارچوب‌بندی ذهن

اضطراب و استرس در قرن بیست‌ویکم، دیگر بحث جدیدی نیست. در حقیقت این دو چنان با زندگی روزمره‌ی مردم آمیخته شده‌اند که دیگر داشتن یک ذهن آرام و بی‌دغدغه، شبیه به یک رویا به نظر می‌رسد. با وجود تکراری بودن این بحث، چیزی از رنج تحمل این احساسات عذاب‌آور کاسته نمی‌شود. استرس اگر به حال خود رها شود، کم‌کم رشد می‌کند و به غول بی‌شاخ‌ودمی تبدیل می‌شود که شکست دادنش غیرممکن است. چنان‌که تحقیقات علمی مشخص کرده، ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان نیز، تحمل طولانی‌مدت استرس و تبدیل شدن آن به جزئی از سبک زندگی است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن

تا به امروز انسان تلاش زیادی کرده تا راه‌های مختلفی را برای مقابله با استرس امتحان کند. در این مسیر روش‌های کارآمدی هم پیدا شده‌اند که هر یک خوبی‌ها و بدی‌های خاص خود را داشته‌اند. مثلاً انسان موفق شده داروهایی را برای کنترل استرس و اضطراب اختراع کند که در کنار قدرتشان در پایین آوردن فشار روانی ناشی از اضطراب، مشکلات دیگری همچون اختلالات خواب، غذا، ایجاد وابستگی و موارد دیگر را ایجاد می‌کردند. یا مثلاً آیین‌های مختلفی برای مراقبه و مدیتیشن معرفی شده‌اند که آن‌ها نیز تا حدی در درمان این مشکلات کارآمد بوده‌اند، اما محدودیت‌هایی نظیر طولانی‌مدت بودن این تمرینات، باعث می‌شده که آن‌ها هم کارایی لازم را نداشته باشند. اسکار سگواردو (Oscar Segurado) در کتاب صوتی چهارچوب‌بندی ذهن (Mindful Framing: Transform your Anxiety into Vital Energy)، روش جدید دیگری را معرفی کرده که ایرادات روش‌هایی چون مراقبه و درمان دارویی را برطرف کرده و درصد موفقیتش در درمان اضطراب نیز، قابل توجه است.

چارچوب‌بندی ذهنی یا همان «mindful framing»، روشی است که نه تنها بر سرکوب انرژی‌های روانی منفی همچون استرس تأکید ندارد، بلکه اعتقاد دارد باید این انرژی را تخلیه کرد تا بدن و ذهن بتوانند به درستی کار کنند. جذابیت این روش در این است که حتی انرژی‌های منفی تخلیه‌شده نیز هدر نمی‌روند و با ساز و کارهای مناسب و اصولی، تبدیل به انگیزه و هیجان برای پیشبرد کارها می‌شوند.

کتاب صوتی چهارچوب‌بندی ذهنی مبتنی بر تمارینی است که بر اساس قدرت تصور و تخیل انجام می‌شود. در طی تمرینات ارائه شده در این روش، شما قادر خواهید بود محرک‌های استرس را در خود شناسایی کنید تا بتوانید در مواجهه با آن‌ها، از آرامش ذهنیتان مراقبت کنید. تمرکز بر حس‌های پنج‌گانه، از دیگر تمریناتی است که در این روش ارائه می‌شود. اسکار سگواردو به شما یاد می‌دهد که چطور در فضای تخیلتان، محیط سرسبزی ایجاد کنید تا بتوانید به شکلی اصولی، با مادر طبیعت ارتباط برقرار کنید و اصل خودتان را در این طبیعت پیدا کنید. در کنار این‌ها، یاد می‌گیرید که چطور احساساتتان را در هارمونی و هماهنگی با اطرافیانتان قرار دهید تا کمترین اصطکاک را با دیگران داشته باشید.

کتاب صوتی چهارچوب‌بندی ذهن می‌تواند برای طرفداران مراقبه، روش تازه‌تر و قدرتمندتری باشد تا بتوانند آرامش درونی و سیستم ایمنیشان را در برابر قوای مخرب اضطراب تقویت کنند. این کتاب اثری از نشر صوتی شادن پژواک است که توسط فاطمه اکیما ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی علی باقرلی بوده است.

نکوداشت‌های کتاب چهارچوب‌بندی ذهن

  • این اثر به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های تمام دوران‌ها انتخاب شده است. (BookAuthority)
  • اسکار سگورادو با ایده‌های خلاقانه و استفاده‌ی هوشمندانه از داستان‌سرایی، از سوابق پزشکی خود برای توضیح نه تنها ارتباط بین احساسات و بدن، بلکه برای ارائه‌ی یکی از خواندنی‌ترین و قابل‌فهم‌ترین توضیحات درباره‌ی سیستم ایمنی انسان که تابه‌حال خوانده‌ام استفاده می‌کند. (Readers' Favorite)
  • اسکار سگورادو یک تمرین ذهن‌آگاهی درخشان و دردسترس را برای کاهش اضطراب و استرس و در عین حال تقویت سیستم ایمنی نشان می‌دهد. (Deepak Chopra)

کتاب صوتی چهارچوب‌بندی ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تمرینی برای کاهش استرس هستید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن: اضطرابتان را به انرژی حیاتی تبدیل کنید می‌شنویم

این داستان کوتاه پیش‌زمینه‌ای ضروری برای تمرین چارچوب‌بندی ذهنه که در فصل بعد توضیح داده می‌شه. «ترز» شخصیت اصلی این داستان، همیشه هنگام تمرین چارچوب‌بندی ذهنی، شاهد شما خواهد بود. اون شما رو در سفرتون همراهی می‌کنه تا اضطراب رو متحول کنه، حواس پنج‌گانه‌تون رو تقویت کنه، با طبیعت ارتباط برقرار کنه، احساسات شما رو هماهنگ کنه و اورگانیسمتون رو تقویت کنه. این‌ها ابرقدرت‌های جدید شما خواهند بود. ترز کارآگاهی باهوشه که با بقیه‌ی کارآگاه‌ها و نیروی پلیس برای حل و فصل جنایت‌ها در شهر بوستون همکاری می‌کنه. این داستان کوتاه، استعاره‌ای برای توضیح و کمک به شما در حفظ نقش سیستم ایمنی در مقابل سایر سیستم‌های بیولوژیکی بدنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
فصل اول
23 دقیقه
فصل دوم: داستان کارآگاهی
24 دقیقه
فصل سوم: چارچوب‌بندی ذهن
27 دقیقه
فصل چهارم: نئوشی، الگوی جدید سبک زندگی
19 دقیقه
فصل پنجم: قدردانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن: اضطرابتان را به انرژی حیاتی تبدیل کنید
نویسنده
مترجمفاطمه اکیما
راویعلی باقرلی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن

برای دریافت کتاب صوتی چهارچوب بندی ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.