معرفی و دانلود کتاب صوتی ناخوشی ما: درس‌هایی در باب آزادی و همبستگی

عکس جلد کتاب صوتی ناخوشی ما: درس‌هایی در باب آزادی و همبستگی
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناخوشی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناخوشی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناخوشی ما: درس‌هایی در باب آزادی و همبستگی

کتاب صوتی ناخوشی ما به قلم تیموتی اسنایدر، نویسنده و مورخ آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب با تکیه بر تجربه‌ی شخصی خود در سیستم سلامت آمریکا و همچنین مطالعات گسترده، به ارتباط میان این سیستم و نتایج سیاسی و اجتماعی که به بار می‌آورد، اشاره می‌کند. گفتنی است که اثر حاضر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ناخوشی ما

زمانی تیموتی اسنایدر (Timothy Snyder) از این مطب به آن مطب فرستاده می‌شد، اما درمورد بیماری‌اش به تشخیص درستی نمی‌رسید تا اینکه سلامت او روز به روز تحلیل رفت و کارش به بستری در بیمارستان کشید. از خلال همین تجربه‌ی شخصی بود که دریافت سیستم درمان کشورش بی‌کفایت است و بویی از عدالت درمانی نبرده. او این مسئله را کندوکاو بیشتری کرده و به این نتیجه رسید که بحران سلامت صرفا مسئله‌ای مربوط به علم پزشکی نیست و پیوندهای مستقیمی با آزادی فردی و اجتماعی دارد.

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی ناخوشی ما (Our Malady: Lessons in Liberty from a Hospital Diary) به قلم تیموتی اسنایدر به ارتباط میان آزادی و خدمات سلامت رایگان می‌پردازد و تشریح می‌کند که آزادی به وجود امنیت جسمانی انسان‌ها وابسته است و ضرورت دارد که خدمات سلامت و درمان به‌درستی در اختیار همگان قرار بگیرد. اگر یک سیستم درمان عادلانه و کارآمد وجود نداشته باشد، تاثیرات مخرب اجتماعی و سیاسی بر مردم و جامعه به جا می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ناخوشی ما

تیموتی اسنایدر کتاب صوتی ناخوشی ما را در چهار درس به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در این چهار بخش از جنبه‌های مختلف بحران سلامتی می‌گوید. در درس یک توضیح می‌دهد که خدمات سلامت حق هر انسانی است و همه باید از آن برخوردار باشند. او در این درس از تجربه‌ی شخصی خودش آغاز می‌کند و سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده امریکا را مورد انتقاد قرار می‌دهد. در درس دو به سراغ کودکان می‌رود و نقش سیاستمداران را در مدیریت بحران بررسی می‌کند. درس سه به نابرابری‌های اقتصادی اختصاص دارد و از فقدان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و هزینه‌های سنگین درمانی می‌گوید. درس چهار از مسئولیت پزشکان می‌گوید و به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی بحران سلامتی می‌پردازد. در نهایت نویسنده راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که شامل همدلی، تقویت جامعه و ارتباطات اجتماعی است.

تیموتی اسنایدر، ‌مورخ، استاد تاریخ در دانشگاه ییل و خالق آثار مشهوری از جمله کتاب استبداد و کتاب در باب قرن بیستم است. نسخه‌ی انگلیسی کتاب صوتی ناخوشی ما نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسید و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. نسخه‌ی فارسی آن را علی کاظمیان به فارسی برگردانده و نشر سروش مولانا آن را چاپ و منتشر کرده است. نشر صوتی نوین کتاب گویا نیز این کتاب را با صدای مهیار ستاری در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت های کتاب ناخوشی ما

  • تیموتی اسنایدر با صراحت از روش‌هایی مختلفی می گوید که ایالات متحده آمریکا در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا به کار برد. فریاد خشم او قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند. (واشنگتن پست)
  • نویسنده تجربیات شخصی خود را با تحلیل تاریخی و سیاسی در هم آمیخته و اثری قانع‌کننده پدید آورده است و بحثی قدرتمند ارائه داده که در آن می‌گوید مراقبت‌های بهداشت و سلامت حقی بنیادی و همگانی است. (شیکاگو تایمز)

کتاب صوتی ناخوشی ما برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از کارکنان کادر درمان هستید یا به کتاب‌های حوزه‌ی تاریخ و سیاست علاقه دارید و می‌خواهید از استبداد و ارتباط آن با سیستم بهداشت و درمان بیشتر بدانید، به کتاب صوتی ناخوشی ما گوش فرا دهید.

در بخشی از کتاب صوتی ناخوشی ما: درس‌هایی در باب آزادی و همبستگی می‌شنویم

بعد از جراحی برداشتن آپاندیسم در پانزدهم دسامبر 2019 خودم را با دیگران به شکل بسیار عمیقی نزدیک احساس می‌کردم. هیچ کس این را به من نگفته بود، اما کبدم عفونی شده بود. ضعف مرا به دیگران نزدیک‌تر و به داستان‌هایشان گشوده‌تر می‌کرد. به چیزهایی توجه می‌کردم که می‌شد از آن‌ها چشم بپوشم. مثل کلماتی که با نزدیک شدن کریسمس روبه‌روی کلیسا نقش بسته بود. بر تابلوی اعلاناتی در مرکز شهر نیوهاون نوشته بودند: «این کریسمس می‌خواهیم برای یک خانواده‌ی مهاجر جشن بگیریم و بقیه را جدا دستگیر و اخراج کنیم». این داستان مریم و یوسف و سفر دشوار زنی باردار را به ذهن متبادر می‌کرد که دور از خانه زایمان کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
معرفی کتاب و مقدمه‌ی مترجم
34 دقیقه
درس یک: خدمات سلامت، یک حق انسانی ست- قسمت اول
37 دقیقه
درس یک- قسمت دوم
35 دقیقه
درس دو: بازآفرینی از کودکان آغاز می‌شود
52 دقیقه
درس سه: حقیقت ما را آزاد خواهد کرد
41 دقیقه
درس چهار: پزشکان باید مسئول باشند
22 دقیقه
نتیجه‌گیری: بهبودی ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناخوشی ما: درس‌هایی در باب آزادی و همبستگی
نویسنده
مترجمعلی کاظمیان
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات سروش مولانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های جامعه شناسی سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناخوشی ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناخوشی ما

برای دریافت کتاب صوتی ناخوشی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.