معرفی و دانلود کتاب صوتی فیل سفید گمشده

عکس جلد کتاب صوتی فیل سفید گمشده
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیل سفید گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیل سفید گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فیل سفید گمشده

«مهم‌ترین دو روز زندگی‌ات عبارتند از روزی که به دنیا آمدی و روزی که فهمیدی چرا». این‌ها توضیحات مارک تواین نویسنده‌ی کتاب صوتی فیل سفید گمشده درباره‌ی معنای زندگی انسان است. این نویسنده‌ی آمریکایی و مشهور که فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی از روی کتاب‌هایش اقتباس شده است یکی از ناکامان بزرگ جایزه‌ی نوبل ادبیات است، با اینکه هنوز هم از پرفروش‌های سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب صوتی فیل سفید گمشده

مارک تواین (Mark Twain) در کتاب صوتی فیل سفید گمشده (The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County) مثل همیشه با رویکردی طنزآمیز به زندگی روزمره‌ی آمریکایی می‌پردازد. او در «قصه‌ی پسرک خوبی که کامیاب نشد» به بچه‌ای متفاوت به‌نام جیکوب می‌پردازد. او کسی است که همیشه درسش را می‌خواند و شنبه‌ها هم در مدرسه تأخیر ندارد. وی پسری عجیب‌وغریب است؛ زیرا دروغ نمی‌گوید. او بچه‌ای صاف‌وصادق است که نمی‌تواند «همرنگ جماعت» شود.

جیکوب به تفریح علاقه‌ای ندارد و با بچه‌های دیگر نمی‌پرد. همه می‌خواهند راز زندگی او را کشف کنند؛ زیرا تمام کتاب‌ها را مطالعه می‌کند و بزرگ‌ترین لذتی که دارد کتاب‌خواندن است؛ بنابراین، مارک تواین به موضوع بسیار جالب «کتاب‌خوانی» می‌پردازد که این روزها هم در کتاب‌های بسیاری مثل «کتابخانه‌ نیمه شب» مورد توجه قرار گرفته است. این داستان تقریباً 15 دقیقه‌ای به پسری می‌پردازد که عاشق مطالعه و آموختن است.

مشهورترین داستان این مجموعه، قصه‌ی «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» است که لحن آمریکایی‌های سنتی را به‌خوبی در آن کشف می‌کنید، لحنی که شاید بیشتر آن را در فیلم‌های وسترن شنیده باشید. نوعی شوخ‌طبعی همراه با متلک‌ها که افراد در آن به هیچ‌کسی رحم نمی‌کنند و فوراً طرف مقابل را قضاوت می‌کنند. لحنی که شاید بیشتر در فیلم‌های وسترن جان وین با آن آشنا شده باشید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فیل سفید گمشده

اگر می‌خواهید اولین داستان طنز مارک تواین را بشنوید که باعث شهرت بی‌امان او شد؛ پس فوراً عجله کنید و کتاب صوتی فیل سفید گمشده با صدای هوتن شاطری پور را بشنوید که از سوی انتشارات جیحون منتشر شده است. داستانی که شاید در میان آثاری مثل «شاهزاده و گدا» و «ماجراهای هاکلبری فین» در ایران گمنام مانده باشد. آقای تواین از نوابغی است که نقل‌قول‌های زیادی از او را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید؛ اما کمتر کسی به سراغ خواندن آثارش می‌رود چون باب روز نیست؛ ولی قطعاً اشتباه می‌کنید.

شاید باورتان نشود؛ اما مارک تواین نویسنده‌ی کتاب صوتی فیل سفید گمشده هنوز هم جنجالی است؛ زیرا واژگان بسیار مشکلی از نواحی مختلف آمریکا را در آثارش استفاده کرده که در مدرسه‌های آمریکایی تدریس می‌شود. آثار او گاهی باعث بحث‌های شدید نژادی و حتی سانسور در کشورهای مختلف شده است. مثلاً دیدگاه‌های او درباره‌ی رنگین‌پوستان در «ماجراهای هاکلبری فین» هنوز هم سؤال‌برنگیز است؛ اما او راوی واقعیت‌های جامعه‌ی آمریکایی بود.

مارک تواین مانند ادگار آلن پو از شیوه‌های خاصی در قصه‌گویی استفاده می‌کند که واقعاً سرگرم‌کننده و قدرتمند است. تکنیک‌های او که اغلب با یک راوی دانای کل آمیخته می‌شود، تلاش می‌کند واقعیت‌های چندگانه‌ی زندگی روزمره‌ی آمریکایی را افشا و نقد کند. مثلاً در یکی از داستان‌های کتاب صوتی فیل سفید گمشده که با پسرکی به‌نام «جیم» مواجه می‌شویم؛ راوی به‌طور کامل شخصیت و اندیشه‌های مذهبی افراد را توضیح می‌دهد.

جیم داستان مارک تواین، علاقه‌ی زیادی به مربا دارد؛ ولی مادر او ناخنک‌زدن به مربا را کار پسرهای گناه‌کار بد می‌داند. انتخاب چنین موضوعی برای داستان‌گویی شاید برای امروز کمی نخ‌نما شده باشد؛ اما آقای تواین تلاش می‌کند داستانی پرکشش را تعریف می‌کند. جیم هم مثل تمام پسربچه‌های این نویسنده‌ی آمریکایی، پسرکی عجیب‌وغریب است. حتی نویسنده مدام تأکید می‌کند که داستان‌هایش خیلی عجیب‌وغریب هستند.

آقای ساموئل لنگهورن کلمنس با نام مستعار مارک تواین در سال 1910 فوت شد و داستان‌های خیلی عجیب‌وغریب‌تر دوران جنگ‌های جهانی اول و دوم را ندید. داستان‌هایی که افرادی مثل آلبر کامو در رمان «بیگانه» و میخائیل بولگاکف در رمان «مرشد و مارگیتا» تعریف کردند. فضاهای جدیدی مثل سورئالیسم و مدرنیسم هم وارد جریان ادبیات شدند که قصه‌های شگفت‌آوری مثل «مسخ» فرانتس کافکا را در دل خود تولید کردند.

مارک تواین در داستان «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» به شخصیت بامزه‌ای به‌نام سیمون ویلر می‌پردازد که قرار است اطلاعات خاصی درباره‌ی کشیشی به‌نام اسمایلی را در اختیار راوی بگذارد. راوی هیچ حسی ندارد و خیلی خشک تعریف می‌کند: «کوچکترین نشانه‌ای از هیجان در صدایش پدیدار نمی‌شد»؛ اما سوژه‌ی بسیار جالب تواین در این قصه، شخصیتی ساده است که می‌خواهد قصه‌ای قدیمی را تعریف کند؛ پس با یک «میز-آن-اَبیم» یا «روایت-در-روایت» طرف هستیم.

سیمون ویلر تلاش می‌کند داستان «شخصیتی همیشه برنده» را تعریف کند که روی همه چیز شرط می‌بست، حتی اگر دو تا پرنده روی پرچین نشسته باشند. شخصیت دوم داستان ویلر، کشیش اسمایلی است. فرد همیشه برنده به سراغ کشیش می‌رود تا درباره‌ی احوالات زن مریض او جویا شود؛ اما روی بهبود این زن مریض هم شرط‌بندی می‌کند. بعد از شنیدن این داستان شاید با خودتان بگویید: «آقای مارک تواین شما چه قلمی داشتید؛ پس چرا به شما جایزه‌ی نوبل ندادند؟!»

در اینجا کاراکتری جدید وارد داستان می‌شود. او اندرو جکسون است. عجله نکنید؛ چون اندرو اسم یک سگ پیت‌بول آمریکایی است که در شرط‌بندی‌ها برنده می‌شود. جالب است که حیوانات از سوژه‌های همیشگی مارک تواین هستند. حیواناتی که کاراکتر دارند و کارهای غیرمنتظره‌ای انجام می‌دهند. روزی اندرو جکسون با سگ لنگی مبارزه می‌کند و شکست می‌خورد. جالب‌تر اینکه بعد از این سگ، یک کاراکتر جدید وارد می‌شود که یک قورباغه است! ما به‌ شما تأکید می‌کنیم که «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» یک داستان شاهکار و شنیدنی است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی فیل سفید گمشده

  • اقتباسی از «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» در تئاتر خانوادگی خیابان بی در سال 2015 اجرا رفته است.
  • اپرایی بر اساس این مجموعه داستان در سال 1950 به‌صحنه رفته است.
  • در فیلم ماجراهای مارک تواین (1985) به کارگردانی ویل وینتون، بخشی به «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» پرداخته شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی فیل سفید گمشده

  • مارک تواین با داستان «قورباغه‌ی جهنده‌ی مشهور کالاوراس» انگار به طلا دست یافت. (لس‌آنجلس تایمز)
  • مارک تواین با این داستان‌ها در بین عموم مردم شناخته شد. (مقدمه‌ی کتاب در سال 1867)
  • این داستان تأثیرگذاری است که برای اولین‌بار با عنوان «جیم اسمایلی و قورباغه‌ی جهنده‌‌اش» در روزنامه منتشر شد. (ماری ان دیوریو)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی فیل سفید گمشده

اولین داستانی که باعث شهرت عالم‌گیر مارک تواین شد.

کتاب صوتی فیل سفید گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات آمریکا مناسب است. کتاب فیل سفید گمشده می‌تواند برای شمایی که علاقه به داستان‌نویسی دارید هم مناسب باشد؛ اما اگر می‌خواهید داستان‌هایی شاهکار و بامزه را بشنوید حتماً به سراغ این کتاب صوتی بروید.

در بخشی از کتاب صوتی فیل سفید گمشده می‌شنویم

بسیار خب فعلاً همین اطلاعات کافیه. حالا لطفاً فیل رو توصیف کن، و هیچ نکته‌ای رو حتی اگه بی‌اهمیت باشه جا نندار برای مردی در شغل من جزئیات بی‌اهمیت وجود نداره...

قد 19 فوت؛ از نوک خرطوم تادم 26 فوت؛ طول خرطوم، 16 فوت؛ طول دم 6 فوت؛ طول کلی شامل دم و خرطوم 48 فوت؛ طول عاج 19 فوت. گوش‌هایش کاملاً متناسب با ابعاد بدن؛ جای پایش هم مثل این بود که کسی بشکه ای را در زمین برفی جابه‌جا کرده باشد. رنگ فیل، سفید مات؛ روی هر گوش، سوراخی به اندازه‌ی یک بشقاب برای آویختن جواهرات دارد؛ عادت دارد با شدت زیاد روی هر کس که مقابلش است آب بپاشد... آشنا و غریبه نمی‌شناسد؛ پای راستش کمی می‌لنگد و بغلش به‌علت سوختگی قبلی یک زخم کوچک دارد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
1 دقیقه
توضیح پشت جلد کتاب
20 دقیقه
فیل سفید گمشده - قسمت اول
21 دقیقه
فیل سفید گمشده - قسمت دوم
17 دقیقه
فیل سفید گمشده - قسمت سوم
11 دقیقه
قصه‌ی پسرک بدی که هیچ اتفاق بدی برایش رخ نداد
15 دقیقه
قصه‌ی پسرک بدی که کامیاب نشده بود
15 دقیقه
قورباغه‌ی جهنده‌‌ی معروف کالاوراس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فیل سفید گمشده
نویسنده
مترجمهانیه رجبی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فیل سفید گمشده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فیل سفید گمشده

برای دریافت کتاب صوتی فیل سفید گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.