معرفی و دانلود کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

عکس جلد کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری
قیمت:
۹۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

مری هیگینز کلارک در کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری، داستان جاناتان، استاد دانشگاه هفتادساله‌ای را روایت می‌کند که موفق شده نامه‌ای باستانی منتسب به عیسی مسیح را پس از قریب به نیم‌قرن گم شدنش پیدا کند. او خیال دارد بعد از اعتبارسنجی و اطمینان از اصل بودن نامه، آن را به موزه‌ی واتیکان برگرداند اما مرگ مهلتش نمی‌دهد و او در اتفاقی مشکوک، به قتل می‌رسد. حالا ماریا، دختر جوانش که از مرگ پدر به‌شدت برآشفته، وظیفه دارد تا معمای این مرگ را که بی‌شباهت به قتل نیست، حل کند...

درباره‌‌ی کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

داستان کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری (The Lost Years) که به قلم مری هیگینز کلارک (Mary Higgins Clark) نگاشته شده، از جایی حوالی سال‌های 1474 میلادی آغاز می‌شود، جایی که دو راهب، هراسان در تلاش‌اند تا چیزی ارزشمند را در نقطه‌ای مخفی کنند. این شی ارزشمند چیزی نیست جز نامه‌ی عیسی مسیح به یوسف الرامی؛ کاغذ پوستین قدیمی‌ای که نقش دست‌خط پیامبر مسیحیان بر آن دیده می‌شود. بسیاری اعتبار و صحت این نامه را قبول ندارند، برای همین در تلاش‌اند تا آن را بسوزانند و از تقدیس تکه کاغذی جعلی که کاری کفرآمیز است جلوگیری کنند. اما راهبان سراسیمه به دنبال مکان امنی می‌گردند تا نامه را از خطر نابودی حفظ کنند.

حالا حدود نیم‌قرن از آن اتفاق گذشته و در طول این سال‌ها، هیچ خبری از آن نامه نبوده است. تا اینکه جاناتان لاینز، استاد دانشگاهی که بر روی کتب مقدس مطالعه می‌کند، در طول حفاری و کاوش در کلیسایی مخروبه آن نامه را پیدا می‌کند. جاناتان می‌داند که اگر اعتبار این دست‌نوشته تأیید شود، بدین معناست که او مقدس‌ترین شیء متعلق به مسیحیان را پیدا کرده؛ دست‌نوشته‌ای که میلیون‌ها دلار قیمت دارد. اما او قصد دارد که آن را به موزه‌ی واتیکان، یعنی جایی که نامه واقعاً به آن تعلق دارد بازگرداند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

جاناتان موضوع پیدا شدن نامه را جز به چند نفر از اطرافیان معتمد نمی‌گوید. او در انتظار اعتبارسنجی نامه به سر می‌برد که ناگهان به ضرب گلوله‌ در خانه‌ی خودش به قتل می‌رسد. زمانی که پلیس خود را به صحنه‌ی جرم می‌رساند، آلت قتل را در دست کیتلین، همسر جاناتان کشف می‌کند. کیتلین درحالی‌که غرق در خون است، خود را در کمددیواری اتاق پنهان کرده و مدام تکرار می‌کند: «کلی سروصدا، کلی خون...»

پلیس در اظهارنظری شتاب‌زده، کیتلین را قاتل جاناتان معرفی می‌کند. از نظر آن‌ها او دلایل کافی نیز برای انجام این کار داشته است؛ همین که می‌دانسته همسرش با زنی به نام لیلیان که از همکاران او بوده، خیانت کرده می‌تواند برای ارتکاب قتل کافی باشد. اما موضوعی که پلیس به آن به قدر کافی توجه نکرده مسئله‌ی آلزایمر و اختلال حواس کیتلین است. کیتلین مدت‌هاست که مشاعرش را از دست داده و جز خاطره‌ای از یک زندگی عاشقانه در روزهای جوانی، چیزی از همسرش به یاد نمی‌آورد. اینجاست که پای ماریا به قصه باز می‌شود؛ دختر جوان جاناتان و کیتلین که از مرگ پدر ضربه‌ی روحی بزرگی خورده. حالا او باید تلاش کند تا علاوه‌بر اثبات بی‌گناهی مادرش، قاتل واقعی پدر و البته دزد آن دست‌نوشته‌ی تاریخی که حالا گم شده، را پیدا کند. اینجا نقطه‌ای است که داستان پرپیچ‌وخم کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری رنگ‌وبوی یک رمان تریلر و مهیج به خود می‌گیرد و مری هیگینز کلارک با قلم جادویی‌اش هر لحظه به تعلیق آن می‌افزاید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

ماریا در ابتدا مطمئن می‌شود که وسوسه‌ی دزدیدن همان نامه‌ی تاریخی گران‌قیمت دلیل مرگ پدرش بوده است. این نامه که نمی‌توان بر روی آن قیمتی گذاشت، آن‌قدر ارزشمند هست که بتوان با فروشش در بازار سیاه، پول کلانی به جیب زد. اما موضوع این است که پدر مسئله‌ی نامه را جز به چند نفر از اطرافیان مورداعتمادش، به کس دیگری نگفته بود، و این بدین معناست قاتل هر که هست، یک آشنای قابل اعتماد است که شاید در همین لحظه نیز، جایی در میان جمعیت حاضر برای ختم پدرش نشسته باشد...

کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری اثری از نشر صوتی ماه آوا و انتشارات لیوساست. این کتاب را با ترجمه‌ی حمیده رستمی و روایت شرگان انورزاده می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب سال‌های بی‌خبری

  • مری هیگینز کلارک یک بار دیگر هم نشان می‌دهد که چرا او را به‌عنوان «ملکه‌ی تعلیق» می‌شناسند... خانم کلارک داستان تازه‌ای برای خوانندگانش به ارمغان آورده و در این قصه‌ی سرگرم‌کننده از خشونت خانگی به خشونت باستان‌شناختی مربوط به دوره‌ی کتاب مقدس می‌رسد. (Mystery Gazette)
  • نویسنده در این کتاب داستان یک قتل را تعریف می‌کند؛ جنایتی که به‌خاطر گران‌بهاترین گنجینه‌ی مذهبی و تاریخی مسیحیان اتفاق افتاده. (وبسایت BookReporter.com)
  • کلارک که به‌حق به‌عنوان ملکه‌ی تعلیق شناخته می‌شود، کار استادانه‌ی خود را دوباره تکرار کرده؛ ترکیبی فوق‌العاده از تاریخ و مذهب. کتاب سال‌های بی‌خبری بسیار موفق عمل کرده و به مضامینی که اغلب در این ژانر به چشم نمی‌خورد، پرداخته. (ریچموند تایمز)
  • اگر شما هم عادت دارید که کتاب‌هایتان را به دیگران قرض بدهید، مراقب باشید؛ چون ممکن است هرگز این کتاب را پس نگیرید! رمان سال‌های بی‌خبری برای طرفداران ژانر جنایی و معمایی، واقعاً یک اثر بی‌نظیر محسوب می‌شود. (پیتسبورگ تریبون)

کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی و جنایی، از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری می‌شنویم

لیلیان استوارت از زمان شروع مراسم دعا براى میت، بى‌سروصدا به انتهاى کلیسا رفته بود. او قبل از دعاى آخر آنجا را ترک کرد و بنابراین اصلاً احتمال نداشت بعد از آن برخورد سرد و خشکى که موقع ورودش به تالار متوفیان با آن مواجه شده بود، با ماریا یا مادرش رودررو شود. بعد به گورستان رفت، خودرواش را با فاصله از ورودى پارک کرد و منتظر ماند تا تشییع‌کنندگان آمدند و جنازه را همان‌جا گذاشتند و رفتند. تازه آن‌وقت بود که او در طول جاده‌اى که به محوطه‌ى گور جاناتان ختم مى‌شد، پیش رفت، کنار قطعه توقف کرد، از خودرو پیاده شد و درحالى‌که دسته‌اى گل رز در بغل داشت، به سمت گور تازه حفرشده‌ى او رفت.

گورکنان تازه تابوت را ته قبر گذاشته بودند و وقتى لیلیان کنار گور زانو زد، آن‌ها محترمانه عقب ایستادند. لیلیان گل‌ها را روى تابوت گذاشت و نجواکنان گفت: «دوستت دارم، جان.» سپس رنگ‌پریده اما متین و مسلط بر خود، از کنار ردیف سنگ قبرها گذشت و به سمت خودرواش رفت. تازه وقتى به کنار خودرواش رسید، خودش را رها کرد و صورتش را در میان دستانش گرفت. اشک‌هایى که آن‌ها را به عقب رانده بود، به روى گونه‌هایش فرو غلتید و بدنش از شدت هق‌هق به لرزه افتاد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
59 دقیقه
قسمت اول
84 دقیقه
قسمت دوم
66 دقیقه
قسمت سوم
77 دقیقه
قسمت چهارم
64 دقیقه
قسمت پنجم
59 دقیقه
قسمت ششم
76 دقیقه
قسمت هفتم
82 دقیقه
قسمت هشتم
76 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سال‌های بی‌خبری
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

رویا +
۱۴۰۳/۴/۵
داستان از ساختار و محتوای کلاسیک ژانر جنایی فراتر نرفته است. اصطلاحاتی مثل کاملا معمولی یا حتی الگوی تکراری می‌تواند برازنده این کتاب باشد. معمولا وقتی تعدد شخصیتها در داستان پیش می‌آید یک مقدار سخت است که با داستان ارتباط برقرار کنم.
روایت داستان هم معمولی است. راوی محترم زحمت کشیده‌اند اما هنوز
جا دارد تا مهارت کافی به دست بیاید، صدای شخصیتها متناسب با موقعیت تغییر کند، صدای تنفس کنترل بشود و....
چطور ممکن است دست خط حضرت مسیح باقی مانده باشد؟ کلا ظاهرا یک علاقه‌ای به رازآلود کردن مسیحیت بین نویسنده‌ها وجود دارد. مثل کتاب و فیلم راز داوینچی که جذابیت خاص خودش را داشت. و البته این کتاب قابل مقایسه با آن فیلم نیست.
نازنین ش
۱۴۰۳/۴/۶
داستان جالبی بود، تقریبا میشه گفت داستانش رو به سبک رمان های جنایی آگاتا کریستی و به شیوه کلاسیک ولی در زمان حال، نوشته بودند، از همون ابتدا شما رو وارد هیجان و صحنه قتل میکنه، خوانش خانم گوینده عالی بود، ممنون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری

برای دریافت کتاب صوتی سال‌های بی‌خبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.