معرفی و دانلود کتاب صوتی سازمان بی‌پروا: ایجاد امنیت روانی در محیط کار جهت یادگیری، نوآوری و پیشرفت

عکس جلد کتاب صوتی سازمان بی‌پروا: ایجاد امنیت روانی در محیط کار جهت یادگیری، نوآوری و پیشرفت
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سازمان بی‌پروا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سازمان بی‌پروا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سازمان بی‌پروا: ایجاد امنیت روانی در محیط کار جهت یادگیری، نوآوری و پیشرفت

امی ادموندسون در کتاب صوتی سازمان بی‌پروا، به سراغ یکی از مهم‌ترین پایه‌های کار تیمی و سازمانی رفته که «امنیت روانی» نام دارد. در این کتاب می‌شنویم که فضای کار امن از نظر روانی چه ویژگی‌هایی دارد و در مقابل چه مزایایی می‌تواند برای مدیران و صاحبان کسب‌وکارها داشته باشد. این کتاب یکی از عناوین پرفروش در وب‌سایت آمازون به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی سازمان بی‌پروا

تدوین و تعیین فرهنگ کاری و سازمانی در همه جای دنیا، کاری معمول است. سازمان‌های مختلف بنا به ویژگی‌های مختلف فضای کاری خود، یک شیوه‌نامه تنظیم می‌کنند که در قالب آن اتیکت‌های اخلاقی و فرهنگی لازم برای کار در سازمانشان تبیین می‌گردد. این شیوه‌نامه‌ها از بخش‌ها و موارد مختلفی تشکیل شده‌اند؛ از قوانین انضباطی گرفته تا اجرای سبک منحصربه‌فرد سازمان. اما شاید مهم‌ترین بخش آن بحث «امنیت روانی» باشد که در بسیاری سازمان‌ها مغفول می‌ماند.

امی ادموندسون (Amy C Edmondson) در کتاب صوتی سازمان بی‌پروا (The Fearless Organization) به سراغ همین اصل مهم و فراموش‌شده رفته تا توضیح دهد چطور پرداختن به این موضوع می‌تواند میزان بهره‌وری افراد و همچنین موفقیت شرکت‌ها را دگرگون کند. این کتاب بیشتر خطاب به مدیران نوشته شده تا در ایجاد روندهای اداری با آگاهی بیشتری عمل کنند، اما کارمندان نیز می‌توانند با شنیدن این اثر، تصویر ذهنی روشن‌تری از یک سازمان ایدئال و استانداردهایش داشته باشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سازمان بی‌پروا

موفقیت نتیجه‌ی تداوم جریان و هم‌جوشی ایده‌های جدید، چالش‌های پیش‌بینی‌نشده و تفکر نقادانه است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که انتظار می‌رود در نیروهای مستعد وجود داشته باشند و برای همین هم کارفرمایان تلاش می‌کنند تا چنین نیروهایی را به استخدام شرکت درآورند. اما مشکل اینجاست که در بسیاری از مجموعه‌ها این فرایند در همین نقطه، یعنی استخدام نیروی مستعد، به پایان می‌رسد. فرهنگ کاری در بسیاری از سازمان‌ها شامل قوانین نانوشته‌ای است که عملاً دست نیروهای مستعد را می‌بندد و به آن‌ها اجازه‌ی استفاده‌ی صددرصدی از پتانسیلشان را نمی‌دهد، اما مدیران بی‌توجه به وجود چنین جوی انتظار دارند تا تمام ویژگی‌های نیروهای خوب به شکلی جادویی ظهور و بروز پیدا کنند و وضعیت شرکت را متحول سازند.

قوانین نانوشته‌ای که از آن‌ها حرف زدیم، شامل فرهنگی است که در آن اشتباه کردن گناهی نابخشودنی است. اگر اتفاقی خارج از روال همیشگی شرکت رخ دهد، حتی اگر نتیجه‌ی خوبی به همراه داشته باشد، مورد سرزنش واقع می‌شود. ارعاب و تحقیر چنان در فضای آموزشی مجموعه پررنگ است که کارمندان همواره تلاش می‌کنند مانند یک شابلون، تنها از روند کاری همیشگی شرکت پیروی کنند تا مبادا با انجام یک خطا توبیخ شوند. تمام این موارد که همگی امنیت روانی مجموعه را خدشه‌دار می‌کنند، راه را بر خلاقیت و نوآوری می‌بندد. اما این تنها پیامد چنین عملکردی نیست؛ در جایی که کارمندان فضایی برای ارائه‌ی تمام و کمال پتانسیل خود نداشته باشند، کم‌کم روند کاری تکرارشونده برایشان خسته‌کننده می‌شود و ترجیح می‌دهند از سازمان خارج شوند. به این ترتیب نرخ خروج کارمندان از شرکت بالا می‌رود و شرکت ناگزیر به پرداخت هزینه‌های گزافی برای استخدام و آموزش مجدد نیروهای تازه می‌شود.

همان‌طورکه از آنچه گفته شد استنباط می‌شود، ایجاد امنیت روانی در کار بیش از هر چیز برای شرکت منفعت مالی و مادی دارد. زیرا ایجاد فضای امن در کار با بالا بردن بهره‌وری، مرزهای موفقیت را برای هر مجموعه‌ای جابه‌جا می‌کند.

کتاب صوتی سازمان بی‌پروا کاری از نشر صوتی ادیبان روز است. این کتاب را با ترجمه‌ی محمدرضا صفری و گویندگی الهام قربانی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب سازمان بی‌پروا

  • امی ادموندسون با چندین سال تحقیق و پژوهشی که در این زمینه انجام داده، می‌تواند به شما ثابت کند که امنیت روانی در بالا بردن میزان عملکرد و بهره‌وری تأثیرگذاری شگفت‌انگیزی دارد. این کتاب نقطه‌ی اتصال میان کارمندان و مدیران است تا بدون دغدغه بتوانند ایده‌ها و افکارشان را با هم به اشتراک بگذارند. (Robert Sutton, Stanford Professor and Author)
  • این کتابی است که همه‌ی مدیران باید آن را بخوانند. (Daniel H. Pink, author of WHEN and DRIVE)
  • کتاب سازمان بی‌پروا راهنمایی برای عملی کردن هدف امنیت روانی در شرکت است. (Rita McGrath, Professor, Columbia University and bestselling author)

کتاب صوتی سازمان بی‌پروا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارمندان و کارفرمایان در جهت ایجاد محیط کاری امن‌تر و پویاتر کمک شایانی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی سازمان بی‌پروا: ایجاد امنیت روانی در محیط کار جهت یادگیری، نوآوری و پیشرفت می‌شنویم

با درنگ‌کردن و سپس انتخاب گزینه‌ی سکوت، کریستینا خیلی سریع و نه کاملاً خودآگاهانه، میزان ریسک قضیه را ارزیابی کرده بود؛ از آن ارزیابی‌های کوچکی که بیشترمان روزی هزار دفعه انجام می‌دهیم. به احتمال قریب به یقین، حتی از اینکه ریسک تحقیر یا سرزنش‌شدن خود را در یک کفه‌ی ترازو، و ریسک واقعاً نیاز داشتن بچه‌ها به داروی مذکور برای رشد مناسب را در کفه‌ی دیگر گذاشته، خبر نداشته‌است. به خودش گفته بود که دکتر بهتر از او می‌داند، و مطمئن نبود که از اظهارنظرش استقبال شود. ناخواسته، کاری را انجام داده بود که روان‌شناسان آن را کم‌ارزش جلوه‌دادن آینده می‌نامند: دست‌کم‌گرفتن مسئله‌ی مهم‌تر، که سلامت بیمار است و ممکن‌ است در گذر زمان خود را نشان دهد؛ و بیش‌ازحد بها دادن به اهمیت پاسخ احتمالی دکتر که فوراً اتفاق می‌افتد. تمایل ناخودآگاه ما به کم‌ارزش جلوه دادن آینده، شیوع بسیاری از رفتارهای بی‌فایده و ناسالم را توضیح می‌دهد، چه خوردن آن تک کیک شکلاتی اضافی باشد و چه به‌تعویق‌انداختن انجام تکلیفی چالش‌برانگیز؛ و شکست افراد در بیان عقایدشان در محیط کار، نمونه‌ای بااهمیت از این تمایل مشکل‌ساز است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
38 دقیقه
فصل اول: زیربنا
32 دقیقه
فصل دوم: گزارش کار
30 دقیقه
فصل سوم: شکست اجتناب‌پذیر
25 دقیقه
فصل چهارم: سکوت پرمخاطره
24 دقیقه
فصل پنجم: محل کار عاری از ترس
9 دقیقه
فصل ششم: امن و امان
33 دقیقه
فصل هفتم: تحقق بخشیدن به این امر
35 دقیقه
فصل هشتم: قدم بعدی چیست؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سازمان بی‌پروا: ایجاد امنیت روانی در محیط کار جهت یادگیری، نوآوری و پیشرفت
نویسنده
مترجممحمدرضا صفری
راویالهام قربانی
ناشر صوتیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سازمان بی‌پروا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سازمان بی‌پروا

برای دریافت کتاب صوتی سازمان بی‌پروا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.