معرفی و دانلود کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

برای دانلود قانونی کتاب کنترل داخلی و بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل داخلی و بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

کتاب کنترل داخلی و بلاکچین روش‌های پیاده‌سازی بلاکچین را، به‌عنوان یک فناوری جدید در سازمان‌ها، بررسی و عیب‌یابی می‌کند. جنیفر برنز، سریدار رامامورتی، اریک ای کوهن و امی استیل، نویسندگان کتاب، پیچیدگی‌های فرآیند اجرای این فناوری را مورد توجه قرار داده و راهی برای مواجهه با ریسک‌های احتمالی در اختیار مدیران قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

در دهه‌ی اخیر اقتصاد مبتنی بر فناوری در سازمان‌های زیادی پیاده‌سازی می‌شود. این سازمان‌ها منطق کنترل را بر اساس ایجاد و توسعه‌ی بلاک‌چین بنا کرده‌اند. بلاکچین نوعی فناوری است و به ثبت و ضبط تراکنش‌هایی می‌پردازد که با استفاده از ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین انجام گرفته‌اند. در واقع این فناوری، داده‌ها را در یک بلاک ثبت کرده و سپس آن‌ها را زنجیروار به یکدیگر متصل می‌کند. این فرآیند سبب می‌شود امنیت داده‌ها حفظ شود و امکان تغییر و دستکاری در آن‌ها به حداقل برسد. بی‌شک پیاده‌سازی بلاکچین‌ها به دلیل ساختار کاملاً متفاوتشان، با پیچیدگی‌های اساسی روبه‌روست و مستلزم راهنمای اصولی و منظمی است که بتواند مسائل مربوط به اجرای آن را تسهیل کند. کتاب کنترل داخلی و بلاکچین (Blockchain and Internal Control) راهنمایی جامع و دقیق است که به بررسی تأثیرات گسترده‌ی بلاکچین بر کنترل داخلی و مدیریت ریسک می‌پردازد. این کتاب با بهره‌گیری از مدل‌ها و نمودارهای فراوان و با زبانی ساده، مباحث مورد نظر را به خوانندگانش منتقل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

با توجه به اینکه بلاکچین جریان اصلی‌تری پیدا می‌کند، کتاب کنترل داخلی و بلاکچین چگونگی تلاقی این فناوری را با کنترل داخلی موجود مورد توجه قرار می‌دهد. با پیاده‌سازی دقیق و ادغام بلاکچین، می‌توان از قابلیت‌های متمایز آن جهت ایجاد کنترل‌های قوی‌تر برای سازمان‌ها استفاده کرد. علاوه‌بر این، ابزارهای پیشرفته‌ی بلاکچین توانایی ارتقای کارآیی و اثربخشی عملیاتی، بهبود قابلیت اطمینان و پاسخ‌گویی گزارش‌های مالی و سایر گزارش‌ها و بهبود انطباق با قوانین و مقررات را دارند. در عین حال، بلاکچین خطرات تازه و نیاز به کنترل‌های جدید را ایجاد می‌کند. هنگامی که سازمانی استفاده از بلاکچین را دستور کار خود قرار می‌دهد، هیئت‌مدیره و مدیران ارشد را قادر می‌سازد تا زمینه را بهتر بشناسند و ارزیابی‌های آگاهانه‌تری از پتانسیل و کاربرد فناوری با توجه به کنترل داخلی انجام دهند. این مسئله به سازمان امکان می‌دهد تا تجزیه‌وتحلیل دقیق ریسک را انجام دهد و به نوبه‌ی خود، فعالیت‌های کنترلی مناسب برای مقابله با چنین ریسک‌هایی را توسعه دهد.

کتاب کنترل داخلی و بلاکچین چشم‌اندازهایی را برای ارزیابی ریسک‌های مربوط به استفاده از بلاکچین در متن گزارشگری مالی و طراحی و اجرای کنترل‌هایی برای رفع این خطرات ارائه می‌دهد. این چشم‌اندازها در واقع مبتنی بر کنترل داخلی COSO - چارچوب یکپارچه (چارچوب 2013) هستند که جنیفر برنز (Jennifer Burns)، سریدار رامامورتی، اریک ای کوهن و امی استیل به‌طور دقیق آن را تعریف و تشریح می‌کنند.

انتشارات ادیبان روز کتاب کنترل داخلی و بلاکچین را با ترجمه‌ی مرضیه مؤمن‌زاده به چاپ رسانیده است.

کتاب کنترل داخلی و بلاکچین برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران سازمان‌ها با استفاده از روشی که برای پیاده‌سازی بلاک‌چین در این کتاب عنوان شده، می‌توانند به کاهش و مدیریت ریسک‌های عملیاتی کمک کنند.

در بخشی از کتاب کنترل داخلی و بلاکچین می‌خوانیم

تعاریف متناقضی از بلاکچین وجود دارد، اما با استفاده از منابع مختلف این مقاله از تعریف زیر استفاده می‌کند:

بلاکچین فقط یک دفتر حساب ضمیمه‌ای است، که پایگاه داده‌ی متوالی که توسط یک شبکه‌ی غیرمتمرکز از کاربران مسئول توافق درمورد اضافه شدن به زنجیره و محافظت از طریق رمزنگاری نگهداری می‌شود. از نظر اشخاص عام، بلاکچین یک دفتر دیجیتال امن، شفاف و غیرقابل‌برگشت است که بین شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته ‌شده است. توجه به این نکته مهم است که انواع مختلف بلاکچین وجود دارد. هیچ «بلاکچین» واحدی وجود ندارد.

بسیاری از تغییراتی که طرفداران به اتخاذ بلاکچین نسبت می‌دهند، به‌طور جداگانه یافت نمی‌شوند. این «بلاکچین به‌علاوه چیزی» است (به‌عنوان‌مثال، سایر فناوری‌های نوظهور) که ممکن است تغییرات را ممکن کند. این فناوری‌ها بر تکمیل یا حذف وظایف دستی و حرکت به سمت گزارشگری مالی به موقع و اطلاعات مربوط تمرکز دارند. برخی از ابزارها و فن‌آوری‌هایی که ممکن است در بهره‌برداری بیشتر از تکامل بالقوه بلاکچین مفید باشند، شامل موارد زیر است:

هوش مصنوعی (AI): منطقه‌ای از علوم رایانه است که ماشین‌های هوشمند همچون افرادی برای مواردی مانند تصمیم‌گیری، حل مسئله، تقلید از حواس، یادگیری، برنامه‌ریزی و فعالیت‌هایی مانند درک بصری و تشخیص گفتار کار می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند. این به‌ویژه در شناسایی الگوها و نقاط دوربرد بسیار مفید است. هوش مصنوعی می‌تواند برای افزایش درگیری انسان یا به‌عنوان جایگزین آن استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های معاملات تجاری در زمان واقعی و سایر اطلاعات موجود در بلاکچین برای شبیه‌سازی قضاوت انسان در طبقه‌بندی، ضبط، تجزیه‌وتحلیل و تصمیم‌گیری باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سپاسگزاری‌ها
مقدمه
خلاصه‌ی اجرایی
1: مقدمه
2: موج تغییر شناخته‌شده به‌عنوان بلاکچین
3: اجزا و اصول بررسی اجمالی
ضمیمه 1: ضمیمه‌ی فنی: تاریخچه‌ی کوتاه بلاکچین
ضمیمه 2: بینش‌های کلیدی: 10 موردی که باید درمورد بلاکچین بدانید
ضمیمه 3: بلاکچین، اسناد گزارشگری مالی و شواهد حسابرسی
منابع اصلی و تکمیلی، ارائه‌شده توسط ارگان‌های COSO
درباره‌ی نویسندگان
درباره‌ی COSO
درباره‌ی DELOITTE

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل داخلی و بلاکچین
نویسنده، ، ،
مترجممرضیه مومن زاده
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-622-7592-46-7
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل داخلی و بلاکچین

برای دریافت کتاب کنترل داخلی و بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.