معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان: ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد

عکس جلد کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان: ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد
قیمت:
۱۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان: ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد

کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان نوشته‌ی امی ادموندسون، راهنمایی برای مدیران و صاحبان کسب‌وکار است که چگونه امنیت روانی را در مجموعه‌ی خود، برای کارمندان تضمین کنند و همچنین از طریق ایجاد محیط امن و به دور از ترس، فضا را برای بارور کردن خلاقیت و روحیه‌ی همکاری و هم‌فکری فراهم سازند.

درباره‌ی کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان

مدیریت یک مجموعه با هر اندازه و اعتباری، کاری دشوار است. مدیران وظیفه دارند تا به‌طور همزمان، به نیازهای بخش‌های مختلف شرکت توجه کنند و درعین‌حال، نگاهی به مسیر پیشرفت و اهداف آینده‌ی شرکت داشته باشند. مدیریت همزمان همه‌ی این کارها گاهی باعث می‌شود تا برخی از جنبه‌های کار حرفه‌ای مغفول بمانند و این خود باعث درجا زدن و آسیب دیدن سازمان می‌شود. یکی از همین مواردی که گاه از دید مدیران پنهان می‌ماند، بحث امنیت روانی در شرکت است. ممکن است بعضی مدیران این‌طور فکر کنند که همین‌که بحث و دعوایی در فضای کار نباشد و همه به کارشان برسند، یعنی امنیت روانی شرکت تضمین شده، ولی بحث امنیت ذهنی و روانی در فضای کار بسیار گسترده‌تر و جامع‌تر از مواردی است که گفته شد.

کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان (The Fearless Organization) نوشته‌ی امی ادموندسون (Amy C Edmondson) یکی از کتاب‌هایی است که این موضوع را به تفصیل توضیح داده و تمام جنبه‌های آن را برای مخاطب روشن کرده است. در این کتاب می‌خوانیم که اساساً همه‌ی مدیران، به دنبال جذب افراد مستعد و توانا در مجموعه‌ی خود هستند، ولی گاه قوانین نانوشته‌ای در مجموعه وجود دارد که پتانسیل نیروها را تا حد زیادی کم می‌کند. یکی از ویژگی‌های اصلی افرادی که استعداد و توانایی بالایی دارند، داشتن تفکر نقادانه و همچنین خلاقیت فراوان است. این دو ویژگی می‌توانند تا حد زیادی در چارچوب نظم و فرایندهای تکرارشونده‌ی کار، سرکوب بشوند و از بین بروند. زمانی که اظهار نظر و به‌خصوص انتقاد با چالش‌های فراوانی روبه‌رو باشد و ریسک از دست دادن کار را در مقابل نیروی کار قرار دهد، همه ترجیح می‌دهند که با پایین‌ترین میزان از اهمیت دادن پیش بروند. از طرفی در بسیاری از مواقع، کارمندان نگرانند که در صورت ارائه‌ی پیشنهادات خلاقانه و پیش‌برنده، توجه کافی دریافت نکنند یا از ایده‌شان سوءاستفاده شود. این‌ها مصداق بارز عدم وجود امنیت روانی در فضای کار به حساب می‌آیند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان

امی ادموندسون در کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان به این نکته اشاره می‌کند که یک فضای کاری امن، جایی است که در آن اشتباه کردن گناهی نابخشودنی نباشد و در عوض به آن به چشم فرصتی برای یادگیری نگاه شود. ترس، به ویژه ترس از اشتباه کردن، یکی از اساسی‌ترین عواملی است که می‌تواند کارایی ذهن و تمرکز را تا حد زیادی کاهش دهد و این اتفاق زمانی که به یک روند کاری در سازمان بدل شود، مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. اگر مدیران در شرکت خود فرهنگی ایجاد کنند که ترس را از جان کارمندان، به‌ویژه کسانی که تازه به مجموعه اضافه شده‌اند بگیرد، بهره‌وری و کارایی آن‌ها نیز تا حد قابل توجهی بالا می‌رود.

اعتراف کردن به اشتباه کاری است که به خودی خود برای انسان فشار روانی بسیاری دارد. ولی در برخی مواقع محیط کار با تنبیه و توبیخ و خطر اخراج آن‌چنان این ترس را تشدید می‌کند که کارمندان ترجیح می‌دهند بار فشار روانی بسیار زیاد اشتباهشان را به جان بخرند و آن را از همه پنهان کنند. امی ادموندسون در کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان تأکید می‌کند که مدیران باید محیط کار را به فضایی تبدیل کنند که در آن اعتراف کردن به اشتباه کاری کاملاً بی‌خطر باشد. از طرفی فرهنگ تعامل و ارتباط با دیگران چیزی است که در بالا بردن امنیت روانی مجموعه حائز اهمیت است و ایجاد قوانین خاص در این حوزه می‌تواند بسیار راهگشا و مفید باشد.

به‌طورکلی توجه به ویژگی‌های انسانی در محیط کار، از این رو که کارکنان همگی انسان هستند، کاری با اهمیت و ضرورت بسیار بالاست. شاید در ابتدا این نکته در نظر مدیرانی که بیشتر به مسائل مالی و اقتصادی توجه دارند چندان محلی از اعراب نداشته باشد، ولی با در نظر گرفتن این نکته که سلامت و بهداشت روانی کارمندان در بالا رفتن کیفیت کار و بهره‌وری تأثیر چشمگیری دارد، می‌توان این دسته از مدیران را نیز به توجه و اعمال نظر در این حوزه مجاب کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان

کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان اثری از نشر صوتی چاپ و نشر بازرگانی است و زهره دهدشتی شاهرخ و حمید شجاعی مترجمان آن هستند. این کتاب را با صدای مینا علیپوری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ترس‌زدایی از سازمان

  • یک شاهکار مدرن! کتابی که مفید، کاربردی و بسیار لذت‌بخش است. امی ادموندسون که سابقه‌ی چند دهه مطالعه و پژوهش را در کارنامه‌اش دارد، این نکته را به شما اثبات می‌کند که چرا امنیت روانی عاملی تأثیرگذار برای داشتن عملکرد عالی و کارایی بالاست. این کتاب مفید سرشار از نکاتی برای هم مدیران و هم کارمندان است که چطور دغدغه‌هایشان را با هم به اشتراک بگذارند و اطمینان داشته باشند که به خاطر بیان ایده تحقیر، نادیده گرفته و یا سرزنش نمی‌شوند. (Robert Sutton, Stanford Professor and Author)
  • سازمان‌ها همگی به دنبال جذب استعدادند، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مستعد بودن به‌تنهایی کافی نیست. تنها راهی که ظرفیت‌های انسانی را به‌طور کامل به بهره‌وری می‌رساند، ایجاد فضایی است که ترس در آن جایی نداشته باشد. امی ادموندسون به مدت 20 سال مشغول مطالعه‌ی مبحث امنیت روانی در فضای کار بوده است و در این اثر، تجربیاتش را در اختیار مخاطبان قرار داده است. او راه‌هایی را که ترس می‌تواند به خلاقیت و کار گروهی آسیب بزند را معرفی می‌کند و سپس راهکارهایی هوشمندانه و کاربردی برای گذر از این موانع و ایجاد سازمانی عاری از ترس ارائه می‌دهد. این کتابی است که همه‌ی مدیران باید مطالعه کنند.(Daniel H. Pink, author of WHEN and DRIVE)
  • امی ادموندسون نکته‌ی بسیار بااهمیتی درمورد تیم‌های موفق کشف کرده است؛ اینکه افراد حس می‌کردند که می‌توانند ایده‌های غیرمتعارف، ریسکی یا بحث‌برانگیز را بدون ترس از اخراج و تمسخر بیان کنند. امی این حالت را به‌عنوان ایمنی روانی معرفی کرد و دستورالعمل‌هایی را برای اجرای آن در صدها تیم مورد آزمایش قرار داد. کتاب ترس‌زدایی از سازمان راهنمای شما برای عملی کردن هدف امنیت روانی است. (Rita McGrath, Professor, Columbia University and bestselling author)

کتاب صوتی ترس‌زدایی از سازمان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمامی کسانی که در محیط‌های کاری مشغول به فعالیت‌اند، علی‌الخصوص مدیران، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان: ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد می‌شنویم

شاید محل کار بدون ترس واقعی غیرممکن باشد. افراد به‌طور طبیعی نسبت به از دست رفتن اعتبارشان نزد همکاران و روسا بیزارند. بااین‌وجود تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها در حال ساختن فضای تنفسی محیط کار بدون ترس هستند. رهبران این سازمان‌ها دریافته‌اند که امنیت روانی، در هنگامی که دانش یک منبع اساسی ارزش باشد، رسالتی حیاتی است. از این نظر، سازمان بدون ترس چیزی است که به جای اینکه برای یک بار به دست آید، باید به صورت مداوم در پی دستیابی به آن بود. این سفری بی‌پایان و پویا است. برای آنکه امنیت روانی در محیط کار شکوفا شود، بیش از یک راه وجود دارد. هنگامی که یک تیم، بخش یا سازمان امنیت روانی را به درستی دریافت می‌کند، به طور قابل توجهی می‌تواند روراست به نظر آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
مقدمه
35 دقیقه
بخش اول ـ فصل اول: زیربنای موضوع
27 دقیقه
فصل دوم: دنبال کردن مقالات علمی
29 دقیقه
بخش دوم ـ فصل سوم: اشتباهات قابل اجتناب
27 دقیقه
فصل چهارم: سکوت خطرناک
21 دقیقه
فصل پنجم: محیط کار بدون ترس
14 دقیقه
فصل ششم: ایمنی و صدا
27 دقیقه
فصل هفتم: عملی‌سازی
21 دقیقه
فصل هشتم: گام بعدی چیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترس زدایی از سازمان: ایجاد امنیت روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد
نویسنده
مترجمزهره دهدشتی شاهرخ، حمید شجاعی
راویمینا علیپوری
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان

برای دریافت کتاب صوتی ترس زدایی از سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.