معرفی و دانلود کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه

عکس جلد کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه

کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه نوشته‌ی جوناس سالزجیبر، راهنمایی برای داشتن زندگی متعادل و سعادتمند است که از طرز فکر و مکتب فیلسوفان رواقی الگوبرداری کرده. در این کتاب صوتی می‌شنویم که برای داشتن زندگی پربارتر، تنها یک فرمول ساده باید به کار گرفته شود و آن هم «پیروی از طبیعت» است.

درباره‌ی کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه

در میانه‌ی زندگی شلوغ و پرهرج‌ومرج امروزی که تقریباً همه‌چیز از معنا خالی شده، همه به دنبال یافتن رد کوچکی از خوشبختی و آرامش خیال هستند. بعضی این آرامش را در آموزه‌های دینی پیدا می‌کنند و بعضی دیگر، رد آن را در مکاتب فلسفی و درس‌های آن‌ها جستجو می‌کنند. اگر شما نیز در طلب یافتن آرامش خیال و هدف و معنایی برای زندگی، پا به عرصه‌ی دروس فلسفه گذاشته‌اید، حتماً اصطلاح «آرامش رواقی» را شنیده‌اید که هر کسی را برای داشتن زندگی بهتر وسوسه می‌کند. اما مبنای این فلسفه چیست و آرامش رواقی از چه راهی حاصل می‌شود؟

جوناس سالزجیبر (Jonas Salzgeber) در کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه (The little book of Stoicism) این مبحث را به شکلی ساده‌ و همه‌فهم توضیح داده است. برای داشتن آرامش رواقی و روی آوردن به مکتب رواقی‌گری، خبری از مناسک و آداب پردردسری که مشابهش را در برخی ادیان می‌بینیم نیست. تنها کاری که باید بکنید و تنها اصلی که باید به یاد داشته باشید، «پیروی از طبیعت است». می‌توان گفت که همه‌ی مکاتب فلسفی هدف انسان از زندگی را به دست آوردن رضایت خاطر می‌دانند و مکتب رواقی‌گری نیز از این قاعده مستثنی نیست. رواقیون عقیده دارند که این رضایت خاطر، در هماهنگ بودن با طبیعت نهفته. انسان باید در جهت طبیعت که همان قدرت تعقل و منطق است حرکت کند و برای رسیدن به تکامل و فضیلت انسانی، از عقلش، که تمام ابزاری است که به آن نیاز دارد، بهره بگیرد.

یکی از اصلی‌ترین اصول رواقی‌گری که جوناس سالزجیبر در کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه نیز به آن پرداخته، فرق گذاشتن میان چیزهایی است که در کنترل ما هستند و چیزهایی که در کنترل ما نیستند. رواقیون عقیده دارند که تمام عناصر تعیین‌کننده در داشتن یک زندگی خوب، که شامل افکار و احساسات و اعمال ما می‌شوند، تحت کنترل ما قرار دارند و مابقی اثر چندان عمیقی بر خوشبختی ما ندارند. ازاین‌رو سرنوشت یک انسان تنها و تنها در دستان خود او قرار دارد زیرا که هرآنچه برای خوب زیستن نیاز دارد را، از قبل در دایره‌ی اختیار خود قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه

از دیگر ویژگی‌های رواقیون، تسلیم بودن در برابر سرنوشت است. آن‌ها عقیده دارند که هرچه از خوبی و بدی در زندگی رخ می‌دهد محصول اراده‌ی طبیعت و ایستادگی کردن در برابر این تغییرات کاری بی‌فایده است. از آنجاکه رواقیون معتقدند در همه حال باید از طبیعت پیروی کرد، در چنین شرایطی نیز سرنوشت خود را می‌پذیرند و با آن همراهی می‌کنند. چنین مواردی هستند که سنگ بنای «آرامش رواقی» را تشکیل می‌دهند.

کتاب صوتی رواقی گری: فلسفه زیستن خردمندانه اثری از نشر صوتی مهرگان خرد است. این کتاب را با ترجمه‌ی سینا بحیرایی و گویندگی حامد فعال در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه

  • کتابی که همه باید در کتابخانه‌شان داشته باشند. (Lesley Jones for Readers' Favorite)
  • کتاب رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه، راهنمایی برای کسانی‌ است که در این دنیای آشفته به دنبال زندگی آرام و حکیمانه‌اند. (سایت آمازون)
  • کتابی که لحنی گرم و زبانی صمیمی دارد؛ جوناس سالزجیبر در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه با بهره گرفتن از مکتب رواقی‌گری، زندگی بهتری برای خود بسازید. (Gisela Dixon for Readers' Favorite)

کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه‌ی زیستن خردمندانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به یادگیری درمورد فلسفه‌ی رواقی‌گری علاقه دارید و به دنبال «آرامش رواقی» در زندگی خود هستید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه می‌شنویم

وعده‌ای که رواقیون می‌دهند شامل دو بخش می‌شود؛ یک زندگی بسیار شاد (خوش‌روانی) و آمادگی برای مقابله با هرچیزی که زندگی به سمت ما روانه می‌کند. با این‌حال ما تنها زمانی می‌توانیم با چالش‌های زندگی مقابله کنیم که از نظر احساسی انعطاف‌پذیر شده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم احساساتمان کنترل همه چیز را به دست بگیرند.

به همین دلیل باید در مسیر رام کردن امیال و احساسات و غلبه بر آن‌ها گام برداریم تا همان‌طور که سنکا می‌گوید، برق طلا و درخشش شمشیر به یک‌ اندازه ما را شگفت‌زده کنند و به آسانی بتوانیم چیزهایی را کنار بزنیم که خواسته و ترس بقیه‌ی مردم است. این فرآیند غلبه بر احساسات را در رواقی‌گری گاهی اوقات «درمان احساسات شدید» می‌نامند. شاید اپیکتتوس هم به همین دلیل گفته است: «کلاس درس فیلسوف همچون مطب یک پزشک است.»

حال اگر تصور کنیم که در این مطب یک کاناپه قرار دارد، بر حسب کلیشه اتاق یک مشاور را تجسم کرده‌ایم. در دوران اپیکتتوس وقتی مشکل ذهنی یا روحی داشتید، به تنها کسی که می‌توانستید مراجعه کنید فلاسفه بود، آن‌ها آن زمان پزشکان ذهن بودند. رواقیون مراقبان عالی ذهن انسان بودند و واقعاً هم تفکرات روان‌شناسی فراوانی با خود داشتند. برای مثال آن‌ها متوجه شده بودند چیزی که توهین را آزاردهنده می‌کند محتوای آن نیست بلکه تفسیر ما از این توهین‌ها مهم است. آن‌ها شناخت درستی از ذهن ما داشتند و روش‌های روان‌شناختی مختلفی برای جلوگیری از بروز احساسات منفی یا مقابله با آن‌ها ارائه دادند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
یادداشت نویسنده
38 دقیقه
بخش اول: رواقی­‌گری چیست؟
26 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
51 دقیقه
بخش اول ـ قسمت سوم
42 دقیقه
بخش اول ـ قسمت چهارم
35 دقیقه
بخش اول ـ قسمت پنجم
27 دقیقه
بخش اول ـ قسمت ششم
20 دقیقه
بخش دوم: ۵۵ تمرین رواقی
37 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سوم
33 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت پنجم
33 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت ششم
28 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هفتم
36 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هشتم
36 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت نهم
51 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه
نویسنده
مترجمسینا بحیرایی
راویحامد فعال
ناشر صوتیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه

مصطفی عزیزی
۱۴۰۳/۶/۲۹
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار عالی. واقعا تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و شک نکنید ۵ ستاره 🌟 هم کمش هست. نویسنده با اندیشه‌های قدرتمند و قلمی روان و ساده با تکیه بر فلسفه‌ی رواقیون و بزرگان این شیوه‌ی زبان زندگی در اینجا به خوبی نکات ارزشمندی را یادآوری کرده‌اند که با تامل بر آن‌ها و قرار دادن این تمارین در اولویت زندگی حتما و بدون شو تغییرات اساسی و شگرفی را شاهد خواهیم بود در همه‌ی قسمت‌های روزمرگیمون. اینکه ساده بنگرید و قضاوت نداشته باشیم و به کم قانع باشیم و زیاده خواهی الکی نباشیم از مبانی مهم این کتاب و فلسفه هستش. پیشنهاد می‌کنم مطالعه بفرمائید. ترجمه‌ی عالی و خوانش فوق العاده‌ای هم داره. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب عالی
فرناز ایمان زاده حسینی
۱۴۰۳/۵/۲
خیلی ساده و روان صحبت کردن در کل به نظرم جملات باید قوی تر باشن
عدنان رحیم
۱۴۰۳/۶/۹
این خوب است✔️
ولى کتاب {چالش رواقى} را هم بگذارید🍀
مصطفی گلی
۱۴۰۳/۵/۲۹
هم محتوا عالی است و هم صوت بی نظیر است👌
جواد مدنی پور
۱۴۰۳/۵/۲۵
عالی بود و استفاده زیادی کردیم از این کتاب
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه

برای دریافت کتاب صوتی رواقی‌گری: فلسفه زیستن خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.