معرفی و دانلود کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت

عکس جلد کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت

کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش اثری از فیث جی. هارپر، روان‌شناس، سخنران و نویسنده‌ی نام‌آشنای امریکایی است. هارپر در این کتاب با به‌کارگیری یافته‌های به‌روزترین پژوهش‌ها، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا بدون آنکه دست به سرکوب خشم خود بزنند، این احساس را عمیقاً درک کنند، بهترین و کارآمدترین واکنش را نسبت به آن نشان دهند و از نتایج این واکنش در جهت ارتقا کیفیت زندگی خویش بهره گیرند.

درباره‌ی کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش

فیث جی. هارپر (Faith G. Harper) در کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش (Unfuck Your Anger) به کندوکاو در خشم، یکی از ابتدایی‌ترین و اثرگذارترین احساسات بشر پرداخته است. خشم به زعم بسیاری از آگاهان و پژوهشگران، احساسی است که با تکامل انسان گره خورده است؛ احساسی که هم‌زمان که بسیار مفید است و انسان را برای مبارزه جهت بقا، مواجهه با ظلم و گسترش عدالت و قانون و... آماده‌ می‌سازد، در عین حال می‌تواند واکنشی مخرب و نابودکننده باشد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرد یا گروه بسیار بزرگی از افراد وارد کند. خشم از جمله عواطفی است که برانگیخته شدنِ آن بسیار طبیعی است اما ماندن در وضعیت خشم، بر نورون‌های مغزی اثر می‌گذارد و سیستم ایمنی و حافظه‌ی‌کوتاه مدت را تضعیف می‌کند. اما آیا این باور صحیح است که اگر انسان‌ها اصلاً عصبانی نشوند، هیچ آسیبی نه به خود و نه به جامعه‌ و اطرافیانِ خویش وارد نمی‌کنند؟ یا اینکه خشم احساس مفیدی است که درک بهترِ آن می‌تواند به جنبه‌های مختلف زندگی ما کمک کند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش

انسان‌ها ناگزیر از تجربه‌ی احساس خشم هستند چرا که این احساس از جمله‌ی عواطف غریزی آن‌هاست که تنها واکنشی به شرایط محسوب می‌شود. دلایل بسیاری وجود دارد که خشم را از حسی طبیعی و غریزی به واکنشی مخرب و نابودکننده تبدیل می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آموزش‌های نادرست و ناکافی خانواده، مدرسه و جامعه و شرایط ملتهب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زندگی افراد اشاره کرد.

فیث جی. هارپر در کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش ضمن واکنشِ صرف دانستنِ خشم، آن را احساسی همیشه درست و به‌جا می‌داند چرا که خشم در اثر شرایط درونی فرد، عواطف و رفتار دیگران با وی و وجود اختلال‌های روحی و استرس‌های محیطی بروز می‌کند. آنچه از نظر هارپر شایان توجه است، نحوه‌ی به‌کارگیری این احساس است. به عقیده‌ی هارپر، انکار یا اعتراف به عصبانیت یا سرکوب آن، فرد را از آسیب‌های احتمالی این احساس در امان نگه نمی‌دارد. نکته این‌جاست که با درک صحیح این احساس می‌توان از آن برای بهبود جوانب مختلف زندگی بهره برد.

فیث هارپر در کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش از محرک‌های خشم سخن می‌گوید و فعل و انفعالاتی را که در بدن ما به هنگام بروز خشم رخ می‌دهند را تشریح می‌کند. او در ادامه به بررسی خشم از دیدگاه‌های علمی می‌پردازد و از تمارین و فعالیت‌های روشنگرانه و آگاهی‌دهنده‌ای می‌گوید که خشم محور تمرکز آن است؛ تمرین‌هایی که در نهایت باعث می‌شوند فرد شناخت بهتری از شخصیت خود و واکنش‌های منحصربه‌فردش در شرایط مختلف داشته باشد.

در کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش همچنین می‌آموزید چه‌طور این احساس را به‌سمت فعالیت‌های سازنده‌ی فردی یا اجتماعی سوق دهید و با این حس، چگونه مواجهه‌ای منطقی داشته باشید که نه به برون‌ریزی شدید و فروپاشی روانی برسید و نه آن را به‌صورت سمی و مزمن، درونی سازید. فیث هارپر کتاب رام کردن خشم سرکش را حول محور این ایده نگاشته است که در خشمگین شدن هیچ شرم و اشکالی وجود ندارد و تنها مسئله‌ی حیاتی در این باره، آموختن کارآمدترین و صحیح‌ترین شیوه‌ی مواجهه با این احساس غریزی و مهم بشری است.

کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش را به کوشش رادیو گوشه و در همکاری با نشر مون، با ترجمه‌ی نگار عطائی آشتیانی و خوانش حامد عابدینی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب رام کردن خشم سرکش

  • فیث جی هارپر در کتاب رام کردن خشم سرکش به موضوع خشم پرداخته، آن را تشریح کرده و سپس دستورالعمل‌هایی برای مخاطب ارائه نموده است که با پیروی از آن‌ها، می‌تواند میزان خشم خود را کم کند. این کتاب را بخرید و بخوانید و راهکارهای آن را به کار بگیرید و می‌توانید وقتی که خوشحال‌تر، هم‌دل‌تر و کمتر عصبانی هستید، از من تشکر کنید! (جان استاینر، نویسنده کتاب دیدن و شنیدن)
  • کتاب رام کردن خشم سرکش مجموعه‌ای عالی از راهکارهای آزموده و هم‌دلانه است. (Self-Awareness)

کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از جمله‌ی افرادی هستید که به خشم طولانی‌مدت و مزمن مبتلا هستید، اگر به سلامت روان خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید کنترل ذهن و بروز احساسات خود از جمله خشم را به تمامی در اختیار داشته باشید، پیشنهاد ما به شما شنیدن کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش است.

در بخشی از کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت می‌شنویم

با بررسی پژوهش‌هایی که در زمینه‌ی سکته‌ی مغزی انجام شده می‌توان دریافت دانشمندان موفق به اندازه‌گیری مدت زمان پایداری یک احساس در مغز شده‌اند. این زمان 90 ثانیه است. چون احساسات فقط قرار است اطلاعات باشند و این داده‌ها در مغز ما باقی نمی‌مانند، مگر اینکه خودمان آن‌ها را رها نکنیم.

اگر برای ماندن در این وضعیت پافشاری کنیم و بابت هر مسئله‌ای که برایمان ناخوشایند است خود را به فنا بدهیم، خب بله، ممکن است حتی ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و چه‌بسا سال‌ها عصبانی بمانیم. در این حالت، عصبانیت از احساسی موقت و کوتاه به خلق‌وخوی همیشگی ما تبدیل می‌شود و در نتیجه واکنش استرس ما در حالت روشن باقی می‌ماند.

متقابلاً اگر سعی کنیم عصبانیت خود را نادیده بگیریم و آن را احساس نکنیم، این حس در عمق وجود ما باقی می‌ماند، شدیدتر می‌شود و هر بار از چیزی ناراحت می‌شویم، بیرون می‌ریزد. واکنش استرس ما نیز همچنان فعال باقی می‌ماند. آیا تاکنون سعی کرده‌اید توپی بادی را زیر آب نگه دارید؟ عصبانیت سرکوب‌شده شبیه به همین وضعیت است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
9 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
عملکرد مغز هنگام عصبانیت
30 دقیقه
آشنایی با مدارهای خشم
34 دقیقه
چطور از کوره در می‌رویم
32 دقیقه
مقابله با خشم
30 دقیقه
روش‌های رفع واکنش‌های عصبی فیزیولوژیکی
25 دقیقه
ورود به فصل جدید: بخشش - قسمت اول
19 دقیقه
ورود به فصل جدید: بخشش - قسمت دوم
6 دقیقه
اصلاح الگوی خشم: بازرسی و کنترل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رام کردن خشم سرکش: روش‌های علمی درک و کنترل عصبانیت
نویسنده
مترجمنگار عطائی آشتیانی
راویحامد عابدینی
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش

Maryam Rajabi
۱۴۰۳/۵/۵
کتاب روان و خوانش راوی هم شیوا بود
در مورد چگونگی و چرایی خشم صحبت شده بود که برای رسیدن به راهکار حل مشکل مفیده حتی اگه از راهکار نویسنده استفاده نشه راهکار نویسنده رو نمی‌پسندم ولی ابتدای کتاب تا نیمه برای من که مفید بود
خانم رهنما
۱۴۰۳/۴/۹
اصلا هیچی از این کتاب متوجه نشدم؛ خیلی سخت و نامفهوم بود. اگر مترجم یکم روان تر و به زبان ساده تر ترجمه می‌کرد خیلی بهتر بود
الان فقط وقت و پولم هدر رفت!!
As
۱۴۰۳/۵/۲۸
کتابی است که مطالعه آن خوب است به شرط عمل کردن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش

برای دریافت کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.