معرفی و دانلود کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

عکس جلد کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا اثر رولد دال یکی از جذاب‌ترین داستان‌های این نویسنده‌ی بریتانیایی مشهور است. جیمز هنری، بچه‌ی کوچکی است که مجبور می‌شود با عمه‌های وحشتناکش زندگی ‌کند؛ آن‌ها از او کار می‌کشند و اجازه نمی‌دهند که بازی کند. به یک باره جیمز با یک هلوی غول‌ آسا مواجه می‌شود که ماجراهایی هیجان‌انگیزی را برایش رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

اتفاقات کتاب صوتی جیمز و هلوی غول‌ آسا (James and the giant peach) اثر رولد دال (Roald Dahl) بسیار بامزه و جالب است. ماجرا از این قرار است که پدر و مادر جیمز هنری را یک کرگدن می‌خورد. حالا جیمز نگون‌بخت مجبور می‌شود با دو تا از عمه‌هایش به نام‌های عمه اسپایکر و عمه اسپانج زندگی کند. آن‌ها موجودات وحشتناکی هستند که نه به او احترام می‌گذارند و نه به هنری اجازه می‌دهند بازی کند. آن‌ها جیمز را یک موجود نفرت‌انگیز می‌دانند و مدام از او کار می‌کشند.

عمه‌های جیمز هنری، هر وقت می‌خواهند او را تنبیه کنند، جیمز بیچاره را به یک انباری تاریک می‌اندازند که کلی موش وحشتناک در آنجا زندگی می‌کنند. عمه‌های جیمز از اذیت کردن و ناراحت کردن جیمز لذت می‌برند. جیمز مجبور می‌شود سه سال با آن‌ها زندگی کند اما ناگهان یک اتفاق شگفت‌انگیز رخ می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

یک روز داغ و سوزان در وسط‌ تابستان، وقتی جیمز بیچاره داشت هیزم می‌شکست و عمه‌هایش او را نگاه می‌کردند، یک اتفاق بد رخ داد. عمه اسپایکر لاغر و عمه اسپانج چاق، لمیده بودند و خوش می‌گذراندند. آن‌ها گاهی سر جیمز داد می‌زدند که باید تندتر هیزم بشکند. جیمز در اینجا زد زیر گریه؛ چون عمه‌ها او را به ساحل نبردند.

اما ماجرای شگفت‌انگیزی در این بخش رخ می‌دهد! پیرمردی به یک باره از پشت بوته‌ها بیرون می‌آید و به جیمز می‌گوید که باید یک چیز بامزه به تو نشان بدهم. او دستش را در جیبش می‌کند و یک کیسه‌ی سفید عجیب بیرون می‌آورد. واقعاً در این کیسه‌ی سفید چه چیزی می‌تواند باشد؟

جیمز درون کیسه را نگاه کرد و توده‌ای از چیزهای ریز سبز رنگ بود. آن‌ها بی نهایت قشنگ و درخشنده بودند. پیرمرد گفت به آن‌ها گوش بده. شاید آن‌ها حرکت کنند. بله! جیمز متوجه شد که این چیزهای سبز رنگ تکان می‌خورند. پیرمرد به او می‌گوید این یک کیسه‌ی جادویی است. چی؟ کیسه‌ی جادویی؟!

رولد دال در کتاب صوتی جیمز و هلوی غول‌ آسا مثل همیشه بعد از طراحی یک دنیای عادی تاریک، یک دنیای ویژه‌ی جادویی درست می‌کند که مملو از ماجراهای جذاب و بامزه است. تنها راه فرار ما از این زندگی سخت، سفر به دنیای متفاوت تخیل است. جایی که می‌توانیم در آن‌جا هر کاری بکنیم.

تکنیک رولد دال، همان تکنیکی است که در سینمای هالیوود می‌بینیم. او می‌‌تواند یک دنیای رنگارنگ و نورانی را در دل دنیای سیاه واقعی خلق کند. پیرمرد بامزه‌ی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول‌ آسا مانند همان مادربزرگ سیندرلا است که جیمز را از بدبختی‌ها و سختی‌های زندگی‌اش دور می‌کند.

جیمز پس از اینکه کیسه‌ی سفید را از پیرمرد جادوگر می‌گیرد به سرعت فرار می‌کند و به خانه می‌رود. پیرمرد به او گفته کسی نباید از این کیسه خبردار بشود چون قدرت جادویی‌اش را از دست می‌دهد. جیمز در حال دویدن است که کیسه‌ی جادویی او زیر درخت هلو می‌افتد. تمام آن چیزهای سبز جادویی به زیر درخت هلو می‌روند. یعنی چه اتفاقی افتاده است؟

جیمز فهمید که قدرت جادویی این چیزهای سبز به ریشه‌های درخت یا یک کرم خاکی رسیده است. چون پیرمرد به او هشدار داده بود که چنین چیزی رخ خواهد داد. عمه‌ها جیمز را تعقیب کردند و به او گفتند که باید به سرعت به سراغ کار برود و بازیگوشی را رها کند؛ اما این ماجرا جادویی‌تر از این حرف‌هاست!

گویندگی کتاب صوتی جیمز و هلوی غول‌ آسا اثر رولد دال و ترجمه‌ی علی هداوند را هوتن شاطری پور و گروهی از گویندگان دیگر انجام داده‌اند. این کتاب از سوی انتشارات سپاس منتشر شده و توسط انتشارات جیحون به صورت کتاب صوتی درآمده است.

جوایز و افتخارات کتاب جیمز و هلوی غول‌ آسا

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ماساچوست در سال 1982
  • قرار گرفتن در جایگاه 56 در فهرست 100 کتاب‌ انجمن کتابداران آمریکا در سال‌های دهه‌ی 1990 تا 2000

نکوداشت‌های کتاب جیمز و هلوی غول‌ آسا

  • او یک نابغه‌ی واقعی است... رولد دال قهرمان من است. (دیوید والیامز)
  • کتاب جیمز و هلوی غول‌‌ آسا نوشته‌ی رولد دال یک اثر کلاسیک برای کودکان است... وقتی با صدای بلند این کتاب را برای فرزندانم خواندم، حقیقتاً لذت بردم. (وب‌سایت قفسه‌ی کتاب سبزرنگ)
  • کتاب جیمز و هلوی غول‌‌ آسا اثری مورد پسند برای بچه‌ها است که توسط نویسنده‌ی مشهور ولزی، ‌رولد دال نوشته شده است. (وب‌سایت مرور کتاب‌های فانتزی)

اقتباس‌های سینمایی (و فرهنگی) از کتاب جیمز و هلوی غول‌‌ آسا

هنری سیلیک در سال 1996 یک اقتباس از این رمان انجام داد که کمی داستان را تغییر داد؛ اما این یکی از چند اقتباس پر طرفدار از آثار دال است که نشان می‌دهد نویسنده‌ای محبوب برای کارگردانان سینما است.

کتاب صوتی جیمز و هلوی غول‌‌ آسا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مخصوص کودکان 6 تا 10 سال است به‌ویژه بچه‌هایی که تخیلی قوی و درخشان دارند. آن‌ها می‌توانند با خواندن آثار رولد دال لذت بسیاری ببرند؛ پس شنیدن این کتاب یک پیشنهاد خوب است.

در بخشی از کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا می‌شنویم

یک جادوی کوچک می‌تواند شما را به راهی پرماجرا و طولانی بکشاند.

وقتی دانه‌های کریستالی جادویی به‌صورت اتفاقی از دست جیمز زیر درخت هلوی پیر می‌افتد هلویی که روی بالای بلندترین شاخه قرار دارد شروع به بزرگ‌شدن می‌کند تا جایی که به بزرگی یک‌خانه می‌رسد. جیمز دری مخفی در این میوه پیدا می‌کند و وقتی به داخل آن می‌خزد، با حشراتی که چندبرابر سایز واقعی‌شان هستند، روبرو می‌شود. ملخ پیر، هزارپا، کفشدوزک، کرم خاکی و... پس از سال‌ها احساس تنهایی در خانه عمه‌هایش، جیمز در نهایت خودش را در جایی که به آن تعلق دارد پیدا می‌کند. با یک تکان کوچک هلو شروع به حرکت هم می‌کند و ماجراهای شگفت‌انگیز آغاز می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
قسمت اول
6 دقیقه
قسمت دوم
4 دقیقه
قسمت سوم
2 دقیقه
قسمت چهارم
4 دقیقه
قسمت پنجم
5 دقیقه
قسمت ششم
5 دقیقه
قسمت هفتم
5 دقیقه
قسمت هشتم
3 دقیقه
قسمت نهم
3 دقیقه
قسمت دهم
4 دقیقه
قسمت یازدهم
5 دقیقه
قسمت دوازدهم
7 دقیقه
قسمت سیزدهم
4 دقیقه
قسمت چهاردهم
3 دقیقه
قسمت پانزدهم
5 دقیقه
قسمت شانزدهم
7 دقیقه
قسمت هفدهم
8 دقیقه
قسمت هجدهم
4 دقیقه
قسمت نوزدهم
7 دقیقه
قسمت بیستم
2 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
6 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
7 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
6 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
8 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
5 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
11 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
11 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
4 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
5 دقیقه
قسمت سی‌ام
3 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
3 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
2 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
3 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
1 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
1 دقیقه
قسمت سی‌وششم
9 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
4 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم
4 دقیقه
قسمت سی‌ونهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی، فریبا فصیحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی، نسترن نجاران، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا

برای دریافت کتاب صوتی جیمز و هلوی غول آسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.