معرفی و دانلود کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی

عکس جلد کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی

کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی یکی از محبوب‌ترین رمان‌های نوجوان تاریخ و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک هزاره، نوشته‌ی رولد دال است. این کتاب، درباره‌ی چارلی باکت، پسربچه‌ای بسیار فقیر است که یک بلیط طلایی برای ورود به کارخانه‌ی شکلات‌سازی رویایی ویلی وانکا پیدا می‌کند. بیایید همراه چارلی و چند بچه‌ی دیگر، وارد این کارخانه‌ی عجیب‌وغریب شویم!

درباره‌ی کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی

جی کی رولینگ، کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی (Charlie and the Chocolate Factory) را در میان 10 رمان نوجوان مورد علاقه‌ی خود قرار داده است که به نظرش هر کودک و نوجوانی باید آن را بخواند! کتابی که بارها و بارها مورد اقتباس‌های سینمایی متعدد قرار گرفته است و دستمایه‌ی نوشتن رمان‌های دیگر شده. اثری کودکانه درباره‌ی امید و عشق و قدرتی که بچه‌های توانمند و باانگیزه برای برآورده کردن آرزوهای دور و دراز خود و رسیدن به آنچه لایقش هستند، می‌توانند داشته باشند. رولد دال (Roald Dahl)، یکی از برترین نویسندگان کودک و نوجوان تاریخ، بارها به خاطر نوشتن این کتاب مورد تمجید قرار گرفته و برنده‌ی جوایز متعددی، حتی پس از مرگش شده است! اما داستان چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی چیست که تا این حد طرفدار پیدا کرده است؟

معرفی و دانلود کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی

داستان کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از این قرار است که چارلی باکت، یک پسربچه‌ی بسیار فقیر است که در در خانواده‌ای محبوب و دوست‌داشتنی زندگی می‌کند. چارلی و خانواده‌اش از دار دنیا، فقط و فقط عشق همدیگر را دارند! او عاشق شکلات است اما جز روز تولدش، هیچوقت نمی‌تواند شکلات بخورد. دیدن بچه‌های دیگر که گازهای گنده‌ای را به شکلات‌های خوشمزه‌شان می‌زنند، تماشای ویترین مغازه‌های شکلات‌فروشی و از همه بدتر، کارخانه‌ی شکلات‌سازی رویایی ویلی وانکا در نزدیکی خانه‌شان، دل او را حسابی آب می‌اندازد و عذابش می‌دهد. اما چارلی، یک روز، بلیطی طلایی را برای ورود به کارخانه‌ی شکلات‌سازی پیدا می‌کند. ویلی وانکای افسانه‌ای تصمیم گرفته است کارخانه را به 5 بچه نشان دهد و در واقع، آن‌ها را وارد آزمایش بزرگتری بکند که باورکردنی نیست. حالا چارلی عزیز ما با آگوستوس، وروکا، ویولت و مایک که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند همراه می‌شود تا با ویلی وانکای شگفت‌انگیز و کارخانه‌ی فوق‌العاده‌اش آشنا شود.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی با داستان‌پردازی خلاقانه و فانتزی خود، توصیف‌های درخشان، زبان طنز و مضامین عمیقی که در پس فضای فانتزی و تخیلی‌اش به مخاطب نوجوان منتقل می‌کند، قطعا ستودنی است اما آنچه به تبدیل شدن این اثر به یک شاهکار ادبی کمک کرده، تصویرگری فوق‌العاده‌ی کوئنتین بلیک (Quentin Blake) است. تصاویر بلیک، در عین ساده بودن، پر از جزئیات جذاب و طنزآمیز است که می‌توانند تصور مخاطب نوجوان را از داستان تکمیل کنند. همین‌طور ترجمه‌ی روان محبوبه نجف‌خانی، به خواندنی‌تر شدن این اثر کمک می‌کند. کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی را نشر افق به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک هزاره (2000)
  • برنده‌ی جایزه‌ی سوری اسکول (1973)
  • برنده‌ی جایزه‌ی میزگرد کتابداران نیوانگلند (1972)
  • برنده جایزه‌ی بلو پیتر (2000)
  • برنده‌ی جایزه‌ی بلندخوانی بیلبی (1992)
  • رمان شماره‌ی 35 در نظرسنجی مردمی بی‌بی‌سی به عنوان مورد علاقه‌ترین رمان انگلیسی

نکوداشت‌های کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی

  • یکی از 10 رمان برتری که همه‌ی کودکان باید بخوانند. (جی کی رولینگ، نویسنده‌ی مجموعه‌ی هری پاتر)
  • من به کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی علاقه نشان دادم زیرا این کتاب نشان می‌دهد چطور کودکان می‌توانند بزرگسالانه رفتار کنند. ( تیم برتون، کارگردان)
  • برترین کتاب کودک برای همه‌ی زمان‌ها. (دیوید ویلیامز، نویسنده و کمدین)
  • کتابی سرشار از شوخ‌طبعی و بسیار دقیق. رولد دال اجازه می‌دهد تخیلش در یک جهان فانتزی به نهایت شکوفایی برسد. (نیویورک تایمز)

اقتبا‌س‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی

کتاب‌ چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی بارها و بارها در طی سال‌ها مورد اقتباس قرار گرفته است. اولین اقتباس سینمایی از این کتاب، در سال 1971 به کارگردانی مل استوارت و با نام ویلی وانکا و کارخانه‌ی شکلات‌سازی صورت گرفت. اما معروف‌ترین اقتباس سینمایی از این کتاب، مربوط به سال 2003 است. فیلمی پرطرفدار با نام اصلی چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی به کارگردانی تیم برتون و بازی جانی دپ که در ایران هم دوبله و پخش شده است. پس از 20 سال، در سال 2023، فیلم موزیکال دیگری به نام وانکا به کارگردانی پاول کینگ و با بازی تیموتی شالامی ساخته شد که به جوانی ویلی وانکای افسانه‌ای می‌پرداخت.

از روی کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی نمایش‌های موزیکال بسیار زیبا، انیمیشن‌های متعدد، نمایش‌های رادیویی و چند بازی‌ ویدئویی نیز ساخته شده است.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی برای چه کسانی مناسب است؟

رمان چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی برای کودکان 8 تا 12 ساله جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی می‌خوانیم

چارلى فریاد زد: «پس به همین دلیل شما بلیت‌هاى طلایى را منتشر کردید!»

آقاى وانکا گفت: «کاملاً درست است. تصمیم گرفتم پنج بچه به کارخانه دعوت کنم و تا غروب، کسى که از همه بیش‌تر از او خوشم بیاید، برنده بشود!»

بابابزرگ جو با لکنت گفت: «اما آقاى وانکا، یعنى شما واقعاً و حقیقتاً خیال دارید تمام این کارخانه‌ى عظیم را به چارلى کوچولو ببخشید، آخر...»

آقاى وانکا فریاد زد: «وقت نداریم جر و بحث کنیم! باید فورى برویم و بقیه‌ى افراد خانواده را بیاوریم. پدر و مادر چارلى و همه‌ى کسانى که با او زندگى مى‌کنند. از حالا به بعد، همه‌ى آن‌ها مى‌توانند در این کارخانه زندگى کنند! همه مى‌توانند در اداره‌ى آن به او کمک کنند تا به‌قدر کافى بزرگ شود! چارلى، خانه‌ات کجاست؟»

چارلى از پشت شیشه‌ى آسانسور شیشه‌اى، به خانه‌هاى آن پایین که روى‌شان برف نشسته بود، خیره شد و بعد، به جایى اشاره کرد و گفت: «آن‌جاست، همان کلبه‌ى کوچکى که در حومه‌ى شهر است. همان کلبه‌ى کوچولو...»

آقاى وانکا داد زد: «مى‌بینمش!» و چند دکمه‌ى دیگر را فشار داد و آسانسور به‌طرف خانه‌ى چارلى پایین رفت.

چارلى با ناراحتى گفت: «متأسفانه مادرم نمى‌تواند با ما بیاید.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
درباره‌ى تصویرگر
1: با چارلى آشنا شوید
2: کارخانه‌ى آقاى ویلى وانکا
3: آقاى وانکا و شاهزاده‌ى هندى
4: کارگران مرموز
5: بلیت‌هاى طلایى
6: دو یابنده‌ى اول
7: روز تولد چارلى
8: دو بلیت طلایى دیگر، پیدا مى‌شود
9: بابابزرگ جو، سرمایه‌اش را به خطر مى‌اندازد
10: خانواده گرسنگى مى‌کشد
11: معجزه
12: آن‌چه روى بلیت طلایى نوشته شده
13: روز موعود مى‌رسد
14: آقاى ویلى وانکا
15: اتاق شکلات
16: اومپا لومپاها
17: آگوستوس گلوب از لوله بالا مى‌رود
18: در مسیر رودخانه‌ى شکلات
19: اتاق اختراع، مکیدنى‌هاى تمام‌نشدنى و تافى مو
20: دستگاه بزرگ آدامس‌سازى
21: خداحافظ ویولت
22: در راهرو
23: آب‌نبات‌هاى چهارگوشى که گِرد به‌نظر مى‌آیند
24: وروکا در اتاق مغز گردو
25: آسانسور بزرگ شیشه‌اى
26: اتاق تلویزیون شکلاتى
27: مایک تى‌وى با تلویزیون فرستاده مى‌شود
28: فقط چارلى باقى مى‌ماند
29: بقیه‌ى بچه‌ها به خانه‌هاى‌شان مى‌روند
30: کارخانه‌ى شکلات‌سازى چارلى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-369-218-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی

برای دریافت کتاب چارلی و کارخانه‌ شکلات سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.