معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت نوشته‌ی چارلز داهیگ که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر و همچنین منتخب سردبیر وب‌سایت آمازون بوده، با دیدگاهی علمی و با کمک‌گرفتن از منابع و مقالات معتبر و همچنین دانشمندان عصب‌شناسی، آناتومی عادات و نحوه‌ی ایجاد تغییر در آن‌ها را بررسی می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

عادت، الگوی شگفت‌انگیزی است که زندگی روزانه‌ی ما را شکل داده و به‌طور مستقیم بر کیفیت آن تأثیر می‌گذارد. چارلز داهیگ (Charles Duhigg) در خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت (The Power of Habit)، همین پدیده‌ی شگفت‌انگیز را مورد بحث و بررسی قرار داده و پرده از رازهایی برمی‌دارد که خبر از کارکرد شگفت‌انگیز مغز انسان می‌دهند.

مغز ما انسان‌ها قدرتمندترین و البته عجیب‌ترین سیستمی است که در جهان وجود دارد. مغز قدرت یادگیری دارد و از هوشیاری بالایی برخوردار است،‌ درعین‌حال می‌تواند به صورت خودکار در فرایندهایی دخالت کند که ما به‌طور هوشیار و آگاهانه آن را تجربه نمی‌کنیم. حیات ما به مغزمان وابسته است و مغز سازوکارهای خاص خود را برای حفظ بقای ما دارد. یکی از عجیب‌ترینِ این سازوکارها، چرخه‌ی عادت است.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

عادت از ساختار نسبتاً ساده‌ای پیروی می‌کند. توالیِ «تشخیص نشانه»، «انجام عمل» و بعد «رسیدن به پاداش»، همان مسیری است که باعث می‌شود یک عمل خاص، برای ما تبدیل به کاری تکرارشونده یا همان عادت شود. در چنین شرایطی، مغز با توجه به اطلاعاتی که از قبل جمع‌آوری کرده، تحلیل و بررسی‌هایی که انجام داده و همین‌طور آزمون و خطایی که پیاده کرده، اطمینان حاصل می‌کند که کاری خاص، همواره به نتیجه‌ای به‌خصوص می‌رسد و چون این نتیجه برایش خوشایند است، تصمیم به تکرار آن می‌گیرد. در چنین شرایطی، چون مغز از نتیجه‌ی فرایند اطمینان دارد و آن را بی‌خطر فرض می‌کند، بسیاری از مولفه‌های مرتبط با هوشیاری را غیرفعال می‌کند تا انرژی‌اش را ذخیره کند. این فرایند توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از مواقع،‌ بی‌آنکه خودمان آگاه باشیم و به آن فکر کنیم، رفتارهای تکرارشونده‌مان را انجام می‌دهیم.

چارلز داهیگ در خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت، برای این چارچوب تکرارشونده مثالی می‌زند که جالب توجه است. بیماری که به یک ویروس مغزی خاص مبتلا شده و حافظه‌اش را از دست داده و بسیاری از فرایندهای ذهنی‌اش مختل شده بود - به نحوی که حتی سن خودش را به یاد نمی‌آورد - می‌توانست کارهای همیشگی را بدون نیاز به فکر کردن انجام دهد. دکتر به همسر او هشدار داده بود که اگر این بیمار از خانه خارج شود، دیگر نمی‌تواند راه خانه را پیدا کند و پیدا کردنش کار آسانی نخواهد بود. ولی در کمال تعجب، صبح یک روز مرد بیمار تصمیم گرفت برای پیاده‌روی از خانه خارج شود و مسیری را که قبلاً همیشه می‌رفت، دوباره طی کند. او موفق شد فقط با دیدن نشانه‌ها در مسیر، مثل صندوق پستی و درخت‌ها، راه برگشت را پیدا کند و به خانه برگردد. این کار از سوی مرد اصلاً آگاهانه نبود و مغزش تنها با دیدن نشانه‌ها، دستور رفتن از راه همیشگی و بعد رسیدن به خانه را به‌عنوان پاداش صادر می‌کرد.

عادت‌ها تاثیر بسیار پررنگی در کیفیت زندگی روزمره‌ی ما دارند. آن‌ها می‌توانند کاری کنند که ما به سمت داشتن سلامت بیشتر یا از بین بردن سلامتمان قدم برداریم. قادرند ما را در مسیر موفقیت قرار دهند یا کاری کنند که به دست خودمان، شانس موفقیتمان را از بین ببریم. بسیار پیش می‌آید که خودمان آگاهیم بعضی از عادت‌هایمان برایمان مضرند، ولی نمی‌توانیم برای از بین بردن آن‌ها کاری کنیم. از سوی دیگر، در بسیاری از مواقع می‌دانیم که برای رسیدن به یک هدف خاص، نیاز به عادت به‌خصوصی داریم،‌ ولی توانایی اینکه آن کار را به عادت تبدیل کنیم، نداریم. نویسنده در خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت به شما توضیح می‌دهد که چطور با دستکاری آگاهانه در فرایند عادت‌هایتان، تغییر دادن آن‌ها را به امری ارادی و شدنی تبدیل کنید.

خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت کاری از نشر صوتی کتاب‌سرای نیک و انتشارات آسمان نیلگون است. این کتاب را با ترجمه‌ی علی هداوند و روایت کامبیز خلیلی در اختیار دارید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های صد خلاصه‌ی برتر

صد خلاصه‌ی برتر عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های برتر، تأثیرگذار و پرفروشی است که به صورت خلاصه کتاب صوتی منتشر شده‌اند تا دسترسی مخاطبان را به مطالب مفید و کاربردیِ آن‌ها ساده‌تر کنند. کتاب‌های این مجموعه، این امکان را برای مخاطبانی که فرصت کافی برای مطالعه‌ی تمامِ مطالب کتاب را در اختیار ندارند فراهم کرده‌اند تا در مدت زمانی کوتاه از محتویات کتاب‌های جالب‌توجه و پرمخاطب آگاه شده و از آن‌ها بهره ببرند. از جمله آثاری که در این مجموعه کتاب به انتشار رسیده‌اند می‌توان به خلاصه کتاب‌هایی مانند «کفش‌باز»، «حافظه نامحدود»، «روش گرگ»، «کیمیاگر»، «مردی به نام اُوه»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «دنیای سوفی» اشاره کرد.

افتخارات کتاب نیروی عادت

  • کتاب منتخب سردبیر آمازون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی فایننشال تایمز در دسته‌ی کتاب‌های بیزینس
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در دسته‌ی کتاب‌های غیرداستانی
  • بهترین کتاب فایننشیال تایمز و وال‌استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب نیروی عادت

  • این یک کتاب درجه یک است که بر اساس انبوه تحقیقات چشمگیر، با سبک زنده و تعادل درستی میان حقیقت‌های علمی و توصیه‌های کاربردی، در مورد چگونگی ترک عادت‌های بد توضیح می‌دهد. (اکونومیست)
  • وقتی این کتاب را بخوانید، هرگز به خودتان، سازمان یا دنیایتان به‌شکلی که قبلاً بود، نگاه نخواهید کرد. (دنیل اچ پینک)
  • راهنمایی ضروری برای کسب‌وکار و زندگی. (فایننشال تایمز)
  • هوشمندانه، تامل‌برانگیز و مفید. (جیم کالینز)
  • واقعاً جذاب. (وایرد)
  • سرگرم‌کننده، لذت‌بخش و جذاب. نگاهی جدی به علمِ شکل‌گیری و تغییر عادت. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)

خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندانِ کتاب‌های خودسازی و توسعه فردی پیشنهاد می‌کنیم تا به کمک راهنمایی‌های آن، عاداتشان را کنترل کنند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت می‌شنویم

کدام عادت‌ها بیشتر اهمیت دارند؟ چگونه اونیل یکی از بزرگ‌ترین، کندترین و خطرناک‌ترین شرکت‌ها را به ماشینی سودآور و دژی ایمن تبدیل کرد؟ او با هدف قرار دادن یک عادت این کار را انجام داد و بعد به تماشای امواج آن در شرکت نشست. واژه‌ی امنیت اولویت فهرست او بود و در بالای لیست او نوشته شده بود و هدفی جسورانه را بیان می‌کرد. آسیب‌ها باید به صفر برسد. آقای اونیل هیچ‌وقت قول نداد اهمیت دادن به موضوع سلامتی کارگران،‌ سود شرکت آلکوا را افزایش دهد، اما همزمان با نفوذ ایده‌های او، هزینه‌ها کاهش یافت، کیفیت کار بالا رفت و تولید شتاب زیادی گرفت. اگر فلز مذاب شتک می‌کرد و کارگران آسیب می‌دیدند، باید در سیستم کار تجدید نظر می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
پس‌گفتار
14 دقیقه
بخش یک ـ قسمت یک
11 دقیقه
بخش یک ـ قسمت دو
6 دقیقه
بخش یک ـ قسمت سه
9 دقیقه
بخش دو ـ قسمت یک
14 دقیقه
بخش دو ـ قسمت دو
6 دقیقه
بخش دو ـ قسمت سه
6 دقیقه
بخش دو ـ قسمت چهار
5 دقیقه
بخش سه ـ قسمت یک
7 دقیقه
بخش سه ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی نیروی عادت
نویسنده
مترجمعلی هداوند
راویکامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات کتابسرای نیک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی نیروی عادت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.