معرفی و دانلود کتاب صوتی اثر میکرو استرس

عکس جلد کتاب صوتی اثر میکرو استرس
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اثر میکرو استرس

کتاب صوتی اثر میکرو استرس نوشته‌ی رابرت ال. کراس و کارن دیلون، در رابطه با نوعی از استرس صحبت می‌کند که معمولاً کمتر مورد توجه واقع می‌شود و آن «میکرواسترس» است. در این کتاب می‌شنوید که چطور باید این خرده‌استرس‌ها را بشناسید و با آن‌ها مقابله کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی اثر میکرو استرس

در زندگی شلوغ و پرسرعت امروزی، کمتر کسی وجود دارد که راجع به اثر مخرب استرس نشنیده باشد و آن را با پوست و گوشت و استخوانش احساس نکرده باشد. همه می‌دانیم که استرس دو وجه مختلف دارد؛ یا با فعال کردن مکانیزم‌های دفاعی، ظرفیتتان را در انجام کارهای مختلف بالا می‌برد، و یا با حملاتی فلج‌کننده باعث می‌شود که نتوانید هیچ کاری از پیش ببرید. در هر دو وضعیت بدن متحمل فشار بسیار زیادی می‌شود و بعد از رفع شدن شرایط بحران،‌ تازه آثار این فشار روانی خود را نشان می‌دهند. با اینکه بسیاری از استرس‌ها اجتناب‌ناپذیرند، اما ما می‌توانیم با رعایت توصیه‌هایی، کمی اوضاع را تحت کنترل خود درآوریم. تمام این‌ها به شرطی است که ما از وجود عامل استرس‌زا باخبر باشیم و بتوانیم با آگاهی وضعیت را مدیریت کنیم، اما اگر استرس، بی‌آنکه متوجه شده باشیم به وجودمان رخنه کرده باشد چه؟

در کتاب صوتی اثر میکرواسترس (The Microstress Effect) نوشته‌ی کارن دیلون (Karen Dillon) و رابرت ال. کراس (Rob Cross) با نوع جدیدی از استرس آشنا می‌شویم که در ظاهر بسیار کوچک و بی‌اهمیت است، اما در باطن و به خاطر نامرئی بودنش، می‌تواند بسیار مخرب و آسیب‌زا باشد. میکرواسترس یا همان خرده‌استرس‌ها، موارد کوچکی هستند که در روز، میزان اندک و نادیدنی‌ای از استرس را به ما وارد می‌کنند. این استرس‌ها به خودی‌خود مشکل‌ساز نیستند؛ در واقع آنقدر کوچک‌اند که حتی پاسخ ایمنی مغز را فعال نمی‌کنند، اما زمانی که روی هم انباشته می‌شوند، می‌توانند فشار جسمی و روحی فراوانی را به ما وارد کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اثر میکرو استرس

برای بسیاری از ما پیش آمده که در پایان یک روز شلوغ کاری، زمانی که همه‌ی کارها با موفقیت پیش رفته و برنامه‌ی درخور توجهی نیز نداشته‌ایم، بسیار احساس خستگی می‌کنیم. این خستگی محصول همین ریزاسترس‌های نادیدنی است که اندک‌اندک انرژی ما را تحلیل برده‌اند. استرس چیزهای کوچکی مثل اینکه در گفتگو با همکارتان یکی از حرف‌هایش را نشنیدید و تصمیم گرفتید به جای پرسیدن از او، لبخندی احمقانه تحویلش دهید، استرس اینکه در شلوغی مترو نتوانید در ایستگاه مورد نظرتان پیاده شوید، یا استرس اینکه لحظه‌ای در موبایلتان غرق شدید و حالا بوی سوختگی از آشپزخانه به مشام می‌رسد؛ در واقع این موقعیت‌ها هیچ‌کدام خطری جدی نیستند و زیان خانمان‌براندازی نیز به شما وارد نمی‌کنند، اما استرسشان گوشه‌ای از ذهن جا خوش می‌کند تا از انرژی روانی فرد تغذیه کند. بسیاری از این استرس‌ها به دلایل واضحی مثل برخورد با یک مشتری طلبکار و یا جلسه با رئیس عصبانی رخ نمی‌دهند؛ بلکه از دل اتفاقات معمولی و روزمره و مواجهه با کسانی که بسیار به ما نزدیک هستند، مثل دوستان و خانواده ایجاد می‌شوند.

شناسایی نوع دیگری از میکرواسترس‌ها، یعنی میکرواسترس‌هایی که هویت و ارزش‌هایمان را به چالش می‌کشند، سخت است، چون به‌تدریج و در گذر زمان شکل گرفته‌اند. ما معمولاً آن‌ها را یک به یک، به‌عنوان بخشی از کار یا مسئولیت‌هایمان در خانه، قبول می‌کنیم. اما بعد از شناسایی‌شان، می‌توانیم تعامل‌ها و روابطمان را طوری بازسازی کنیم که در راستای شخصیت مطلوبمان باشند.

کتاب صوتی اثر میکرواسترس به شما کمک می‌کند تا آستانه‌ی حساسیتتان را برای شناسایی این موارد بالا ببرید و بتوانید با درک میکرواسترس‌ها، اثر آن‌ها را خنثی کنید. برای این کار لازم است تا کنترل مناسبی بر روی ذهن ناخودآگاهتان پیدا کنید. رابرت ال. کراس و کارن دیلون به شما نشان می‌دهند که چطور با مقابله با میکرواسترس‌ها می‌توانید بخش زیادی از مشکلات و خستگی‌های روانی خود را برطرف کنید.

کتاب صوتی اثر میکرواسترس با تلاش امید حسینی به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای اشکان فتولی می‌شنوید. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتابسرای همراز، ناشران این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب اثر میکرو استرس

  • این اثریکی از بهترین کتاب‌های سال 2023 است. (The Financial Times)
  • کتاب اثر میکرواسترس برای همه مفید است، علی‌الخصوص آن‌هایی که می‌خواهند بفهمند انرژی روانی‌شان چطور خرج می‌شود و بهترین راه برای بازسازی و محافظت از این انرژی چیست. (Porchlight Books)
  • کراس و دیلون چشم‌انداز تازه‌ای را برای مدیریت استرس‌های کوچک روزانه ارائه کرده‌اند. این اثر به شما اجازه می‌دهد که کنترل زندگی خود را با مقابله با استرس‌های ریز و جایگزین کردن آن‌ها با لحظاتی کوچک از ارتباطات معنادار با دیگران، دوباره در دست بگیرید و به بیان دیگر یک زندگی چندوجهی داشته باشید. (TD magazine - Association for Talent Developmen)
  • طبق آنچه نویسندگان کتاب اثر میکرواسترس می‌گویند، برای لذت بردن از زندگی، باید استراتژی‌هایی نه تنها برای مبارزه با استرس، بلکه برای داشتن یک زندگی بهتر از طریق انعطاف‌پذیری، سلامت جسمانی و هدفمندی، ایجاد کنید. این نکته، بهترین پیامی بود که از این کتاب سودمند دریافت کردم. (Psychology Today)

کتاب صوتی اثر میکرو استرس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در تلاشید تا میزان استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید، این کتاب می‌تواند برایتان راهگشا و کمک‌کننده باشد.

در بخشی از کتاب صوتی اثر میکرو استرس می‌شنویم

اگر دیگران به ما اعتماد داشته باشند، به خاطرمان ریسک‌های بیشتری می‌کنند، با ما صادق هستند و از شخصیت و دستاوردهایمان پیش دیگران تعریف می‌کنند. وقتی چند ماه یا سال کنار کسی کار کنیم، بینمان اعتماد شکل می‌گیرد. باید همکاران‌مان را آن‌قدر خوب بشناسیم که دقیقاً بدانیم چه موقع و برای چه کاری می‌شود رویشان حساب کرد.

از طرف دیگر، بی‌اعتمادی روی عملکرد خودمان و همکارانمان تأثیر منفی می‌گذارد. وقتی به کسی اعتماد نداریم یا به نظرمان آدم خوبی نیست، نوع رایجی از استرس را تجربه می‌کنیم؛ اما این استرس مد نظر ما نیست. منظورمان نوعی از میکرواسترس است که به خاطر بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود. متأسفانه اعتماد در خیلی از روابط کاری سخت به دست می‌آید، چون محیط‌های کاری امروزی به گونه‌ای هستند که گروه‌های کاری مدام عوض می‌شوند و افراد بین تیم‌های مختلف در سازمان جابه‌جا می‌شوند؛ خیلی وقت‌ها این تیم‌ها اولویت‌های ناسازگاری دارند و باید با هم رقابت کنند. خیلی وقت‌ها دچار میکرواسترس می‌شویم، چون همکارانمان و قابلیت‌هایشان را خوب نمی‌شناسیم یا نمی‌دانیم که می‌شود روی طرف مقابلمان حساب کنیم یا نه. همه‌گیری کرونا و افزایش دورکاری هم باعث شده فرآیند اعتمادسازی محدودتر شود، چون حالا وقت کمتری با همکارانمان می‌گذرانیم - این موضوع احتمال پیش‌آمدن سوءتفاهم را بیشتر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
15 دقیقه
مقدمه: نامرئی و سرسخت
14 دقیقه
فصل اول: بحران آرامش
15 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دوم: چرا نمی‌توانید مثل قبل موفق شوید؟
24 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت سوم
26 دقیقه
فصل سوم: چرا دیگران انرژیتان را می‌گیرند؟
22 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
23 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت سوم
28 دقیقه
فصل چهارم: چرا حس می‌کنید دیگر خودتان نیستید؟
26 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
21 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت سوم
32 دقیقه
فصل پنجم: ده‌درصدی‌ها چه کارهایی را درست انجام می‌دهند؟
27 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
فصل ششم: چطور به استقامت برسیم؟
27 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هفتم: چطور سالم بمانیم؟
21 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت سوم
21 دقیقه
فصل هشتم: چطور هدف‌مان را در زندگی پیدا کنیم؟
22 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت سوم
8 دقیقه
نتیجه‌گیری: کوچک فکر کنید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اثر میکرو استرس
نویسنده،
مترجمامید حسینی
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اثر میکرو استرس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اثر میکرو استرس

برای دریافت کتاب صوتی اثر میکرو استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.