معرفی و دانلود کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن

عکس جلد کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن
قیمت:
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن

در کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند قرار است چند نوجوان یک نمایش را به روی صحنه برده و پس از آن جایزه‌هایشان را توسط پدرانشان دریافت کنند، اما پدر یکی از ‌آن‌ها پیش‌تر شهید شده و او از نمایش انصراف می‌دهد تا نبود پدرش را نبیند. این کتاب در واقع یک نمایشنامه است که به قلم مجید ملامحمدی و با الهام از آیه‌ی 154 سوره‌ی بقره به نگارش درآمده است و جلد دوم از مجموعه کتاب‌های یک آیه یک نمایش به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند

کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند نمایشنامه‌ای است که مجید ملامحمدی آن را بر اساس آیات قرآن کریم و برای آموختن آموزه‌های این کتاب مقدس به نوجوانان به نگارش درآورده است. این نمایشنامه بر اساس آیه‌ی 154 سوره بقره نوشته شده است. آیه‌ی مذکور پیرامون زنده ماندن شهدا سخن می‌گوید و بشارت می‌دهد که شهدا هرگز نمی‌میرند. به همین ترتیب، درون مایه‌ی اصلی کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند نیز شهادت است و فضای آن در دوران جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق می‌گذرد. این نمایشنامه با زبانی ساده نوشته شده و دیالوگ‌های دوستانه‌ی آن آیه مورد نظر را می‌رساند. شش نفر شخصیت‌های نمایش را تشکیل می‌دهند.

ماجرای کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند از این قرار است که چند نوجوان قصد دارند یک نمایشنامه را در یک جشن بزرگ به روی صحنه ببرند و از دست پدرانشان جایزه بگیرند، اما پدر یکی از بچه‌ها به نام سید مهدی شهید شده است. سید مهدی تصمیم می‌گیرد برای امتناع از مواجه شدن با عدم حضور پدرش، از نمایش انصراف بدهد، اما بچه‌های دیگر برنامه‌ی دیگری برایش ترتیب می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند

کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند جلد دوم از مجموعه کتاب‌های یک آیه یک نمایش به حساب می‌آید که به همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا آن را با صدای مهدی طهماسبی، علی عبدل پور اصل، امیر زنده دلان و پدرام شهرآبادی به صورت صوتی درآورده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های یک آیه یک نمایش

مجموعه کتاب‌های یک آیه یک نمایش مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های قرآنی است که با همکاری حوزه هنری استان قم و انتشارات سوره مهر به انتشار رسیده است. این کتاب‌ها نمایشنامه‌های کوتاهی هستند که قصه‌های قرآنی، مفاهیم قرآنی و شان نزول آیات را به نوجوانان آموزش می‌دهد. مجموعه‌ی حاضر با تکیه بر علم پژوهشگران مجرب قرآن کریم به سرانجام رسیده است تا فرهنگ قرآنی و زندگی در سایه‌ی آن را اشاعه ببخشد. از جمله مجلدهای آن می‌توان به کتاب آن‌ها زنده‌اند و کتاب به خاطر مروارید اشاره کرد که هر دو در سایت کتابراه موجود است.

کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان و تمام کسانی که به متون مذهبی علاقه دارند، از مخاطبین اصلی این نمایشنامه هستند.

در بخشی از کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن می‌شنویم

مسعود: مثلاً تو مدرسه‌ها، معلم‌های ما عراقی‌های سبیل کلفت بودند. کارخانه‌ها، اداره‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها همه تو دست دشمن بود و ما اسیر سربازهای اشغالگر، بعد هم ناموس ما جرئت بیرون اومدن از خونه‌هامون رو نداشتن... خدا می‌دونه که باید یکی یکی دق می‌کردیم و ...

جواد: توی یک کتاب خاطرات جنگ خوندم که وقتی صدام به ایران حمله کرد، همیشه ادعای این رو داشت که خوزستان جزء سرزمین عراقه. به خرمشهر می‌گفت محمره، به آبادان، عبادان چه می‌دونم به اهواز، الاهواز... اما سربازهای اون وقتی به سوسنگرد که بیشتر مردمش عرب بودن حمله کردن، کارشون به قتل و غارت و... افتاد. اون٬ها به ایرانیای عرب رحم نکردند چه برسه به ایرانیای غیر عرب!

مسعود: آره... اما شهدا... شهید باکری، شهید همت، زین الدین، چمران، بچه‌های کم سن و سال، بابای سید مهدی و خیلی‌های دیگه به فرمان امام شهدا رو در روی آن‌ها ایستادند و اجازه ندادن که حتی یک وجب از خاک ایران بزرگ ما به نقشه‌ی عراق اضافه بشه. حالا ما ریزه‌خوار سفره‌ی شهدا هستیم. شهدایی که به قول قرآن هنوز زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند!

پیمان: اما صدام و آدماش کجا هستن، هان؟ بعثی‌ها، قاتلا، جنایتکارای بی‌رحم!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
1 دقیقه
آیه
17 دقیقه
آنها زنده‌اند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند: نمایشنامه‌ای برای نوجوانان بر اساس آیه‌ای از قرآن
نویسنده
راویمهدی طهماسبی، علی عبدل پور اصل، امیر زنده دلان، پدرام شهرآبادی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ ۲۴,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند

برای دریافت کتاب صوتی آن‌ها زنده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.