معرفی و دانلود کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

عکس جلد کتاب صوتی آخ باخ ورماخت
قیمت:
۱۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

کتاب صوتی آخ باخ ورماخت نوشته‌ی فریور خراباتی، دومین کتاب از مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» نشر کوچه است که با بیانی طنازانه، تاریخ آلمان را در سه بخش و تا پایان جنگ جهانی دوم روایت می‌کند و اطلاعات جالبی را از این سرزمین عجیب و رنج‌کشیده در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

فریور خراباتی نویسنده‌ی ایرانی، یکی از کسانی است که مخاطبان، او و آثارش را از بابت زبان طنز و شوخی‌های بی‌شمارشان می‌شناسند. خراباتی این سبک نوشتاری منحصربه‌فرد را نه تنها در حوزه‌ی داستان، بلکه در حوزه‌ی تاریخ نیز به کار برده تا تاریخ کشورهای مختلف جهان را، با روایتی داستان‌وار و البته به همراه شوخی‌های فراوان، به مخاطب عرضه کند. حاصل این کار منحصربه‌فرد مجموعه‌ی «تاریخ جهان» نشر کوچه بوده است و کتابی که هم‌اکنون پیش رویتان قرار گرفته، یعنی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت، کتاب دوم آن محسوب می‌شود.

خراباتی پیش از این کتاب دیگری تحت عنوان «طنزیمات رولت روسی» نیز نوشته بود که اولین اثر از این مجموعه به‌شمار می‌رود. او در کتاب طنزیمات رولت روسی به تاریخ روسیه پرداخته و درباره‌ی آن چنین می‌نویسد که: باور نمی‌کردم ملتی رنج‌کشیده‌تر از آن‌ها در این جهان وجود داشته باشد. اما پس از نگارش کتاب دوم این مجموعه یعنی کتاب صوتی آخ باخ ورماخت که تاریخ آلمان را به شکل مفصل شرح می‌دهد، حرفش را پس می‌گیرد و می‌گوید که آلمان‌ها قطعاً رنج‌کشیده‌ترین و سخت‌کوش‌ترین مردمان کره‌ی زمین‌اند. کشوری که دو انقلاب را تجربه کرده، نقش پررنگی در دو جنگ جهانی داشته و بعد هم به دو پاره‌ی شرقی و غربی تقسیم شده، قطعاً روزهایی را پشت سر گذاشته که باور کردنش برایمان آسان نخواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

فریور خراباتی در ابتدا مشخص می‌کند که کتابش سه فصل دارد؛ در فصل ابتدایی، ماجرای تاریخ این کشور را تا زمان اتحاد آن در دوران ویلهلم اول و صدراعظمی بیسمارک می‌شنویم. سپس در فصل دوم، به سراغ استعفای ویلهلم دوم و روی کار آمدن حزب نازی می‌رویم و ماجرا را تا پایان جنگ جهانی دوم دنبال می‌کنیم. فصل سوم کتاب به ماجرای تخریب دیوار برلین می‌رسد اما نویسنده در آن برای یک نفر از عصر حاضر استثنا قائل شده و داستان آن را هم شرح می‌دهد، و آن یک نفر نیز آنگلا مرکل است که او را تا همین چند سال پیش، با عنوان صدراعظم آلمان می‌شناختیم.

فریور خراباتی هم در این کتاب و هم در کتاب طنزیمات رولت روسی، روایت تاریخ را تا سال‌ها و وقایع مشخصی ادامه می‌دهد و دیگر به سراغ وقایع نزدیک‌تر و امروزه‌ی این کشورها نمی‌رود. دلیلش را هم این‌طور بیان می‌کند که تاریخ مثل خورش قرمه‌سبزی است که باید صبر کنی تا جا بیفتد؛ از آنجایی که از وقایع تاریخی همچون جنگ‌های جهانی و فروپاشی دیوار برلین فاصله‌ی زمانی مناسبی داریم، می‌توان درباره‌ی آن‌ها با دقت و انصاف بیشتری قضاوت کرد، اما وقایع امروزه‌ی جهان به این دلیل که هنوز داغ و تازه‌اند، بهتر است قضاوت و روایتشان را به دست زمان بسپاریم.

اگر به‌دنبال کتابی می‌گردید که وقایع تاریخی آلمان را به صورت سرراست، واضح و روشن روایت کند و با زبان خشک و معمول کتاب‌های تاریخی، شما را به دل سال‌های بسیار دور آلمان ببرد، این کتاب مناسب شما نیست! چون شیوه‌ی روایت فریور خراباتی در این کتاب به قصه و طنز و شوخی گره خوره و به معنای واقعی کلمه، هر چند دقیقه یک‌بار، از شنیدن تعابیر منحصربه‌فرد نویسنده شگفت‌زده خواهید شد! خراباتی همان معلم تاریخی است که تاریخ را به‌شکلی فراموش‌نشدنی برایتان روایت می‌کند؛ طوری‌که هیچ‌وقت از ذهنتان پاک نخواهد شد!

کتاب صوتی آخ باخ ورماخت کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات کوچه است. این کتاب را با صدای گرم مونا فرجاد می‌شنوید.

کتاب صوتی آخ باخ ورماخت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران کتاب‌های تاریخی با چاشنی بسیار قوی از طنز و شوخی هستید، این کتاب می‌تواند برایتان مناسب و شنیدنی باشد.

در بخشی از کتاب صوتی آخ باخ ورماخت می‌شنویم

درحالی‌که کسی به اسم پپن اول اصلاً وجود خارجی نداشت این مرد ترجیح داد برای اینکه ریا نشود از شماره‌ی دو شروع کند. که البته این هم درست نیست. چون زمانی که از او پرسیدند چرا نامش را به جای پپن اول، پپن دوم گذاشته، جواب داد: «جانشینم پپن اوله دیگه!» و بدین سان مردم آلمان متوجه شدند که باید آموزش ریاضی را از رده‌ی پایه‌ و سنین کودکی آغاز کنند تا اینجوری نشود. پپن دوم حدود 33 سال پادشاه فرانک‌ها بود و انصافاً پادشاه بدی نبود. او جزو معدود پادشاهانی بود که پله پله رشد کرد و به موفقیت رسید. ابتدا شهردار کاخ‌های پادشاهان دیگر بود. روزی هم که پادشاه شد، خیلی به مردم سخت نگرفت و کشت و کشتار راه نینداخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی ـ مقدمه
8 دقیقه
فصل اول ـ بخش اول
18 دقیقه
بخش دوم
11 دقیقه
بخش سوم
7 دقیقه
بخش چهارم
11 دقیقه
بخش پنجم
6 دقیقه
بخش ششم
17 دقیقه
فصل دوم ـ بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
10 دقیقه
بخش سوم
12 دقیقه
بخش چهارم
16 دقیقه
بخش پنجم
10 دقیقه
بخش ششم
28 دقیقه
بخش هفتم
9 دقیقه
بخش هشتم
14 دقیقه
بخش نهم
6 دقیقه
بخش دهم
18 دقیقه
فصل سوم ـ بخش اول
12 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
9 دقیقه
بخش چهارم
8 دقیقه
بخش پنجم
21 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخ باخ ورماخت
نویسنده
راویمونا فرجاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخ باخ ورماخت

برای دریافت کتاب صوتی آخ باخ ورماخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.