معرفی و دانلود کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی، خواننده را با روش‌های جست‌و‌جو و پیداکردن اطلاعات در بسترهای برخط آشنا می‌کند. جیمی کللند، کوین دیکسون و دنیل کیلوینگتون، نویسنده‌های کتاب، اطلاعات کاملی را درباره‌ی روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی در این اثر گنجانده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، از تمامی مراحل فرایند تحقیق آنلاین برای مطالعه‌های ورزشی آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی (Online Research Methods in Sport Studies)، منبعی برای آشنایی با جدیدترین‌ شیوه‌های کسب اطلاعات جدیدِ حوزه‌ی مطالعات ورزشی در بسترهای برخط است. جیمی کللند (Jamie Cleland)، کوین دیکسون (Kevin Dixon) و دنیل کیلوینگتون (Daniel Kilvington)، نویسنده‌ی کتاب، روش‌های کیفی و کمی را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی موضوعات کلیدی مانند ایجاد ایده تحقیق، اجرای طرح تحقیق، حفظ استانداردهای اخلاقیِ مناسب، جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و ارائه داده‌های مطالعات ورزشی، در این اثر مطرح کرده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر با نحوه‌ی انجام نظرسنجی آنلاین، مصاحبه آنلاین و مردم‌نگاری آنلاین آشنا خواهید شد. نویسنده‌های کتاب، مثال‌های عملی متعددی را در این اثر قرار داده‌اند تا با کتابی روبه‌رو باشیم که کاربردی است.

هر فصل کتاب شامل فعالیت‌های فردی و گروهی برای تشویق خواننده به مشارکت در تحقیقات واقعی آنلاین و همچنین پیشنهادات مطالعه‌ی بیشتر برای افزایش دانش محققان ورزشی است. نویسنده‌های کتاب، این اثر را با این هدف نگاشته‌اند که به باور آن‌ها، اینترنت در آینده جایگاه بسیار مهمی در حوزه‌ی تحقیقات ورزشی پیدا خواهد کرد. پس از مطالعه‌ی فصل‌های مختلف کتاب حاضر، با همه‌ی حوزه‌های مربوط به مطالعات ورزشی از جامعه‌شناسی، فرهنگ و نژاد گرفته تا اوقات فراغت، مدیریت، حاکمیت، مربیگری، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاری، توسعه، مطالعات جنسیتی، تجارت، سلامت،‌ جهانگردی، فعالیت بدنی، تغذیه، ورزش، روانشناسی و تاریخ، آشنا خواهید شد.

سعی نویسنده‌های کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی، بر این بوده تا رویکردی میان‌رشته‌ای در این کتاب داشته باشند. در اثر پیشِ رو به روش‌های کمی و کِیفی جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های جدید و به‌روز با کمک اینترنت پرداخته شده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با 3 روش اصلی و متداول تحقیقات آنلاین آشنا خواهید شد. نظرسنجی‌های آنلاین، مصاحبه‌های آنلاین و گروه‌های متمرکز و مردم‌نگاری آنلاین را می‌توان ازجمله روش‌های اصلی نام برد که نویسنده‌های این اثر برای تحقیق آنلاین درباره‌ی مطالعات ورزشی در این کتاب مطرح کرده‌اند. در فصل‌های این کتاب به گونه‌ای خلاصه، به نحوه‌ی تبدیل شدن اینترنت به فضایِ فرهنگیِ پُر از فرصت برای انجام تحقیقات و توضیحاتِ نتایج در یک زمینه‌ی نظری و مفهومی اشاره شده است. ساختار این اثر با این هدف تنظیم شده تا خواننده و محققی که پیشینه‌ای از تحقیقات در ذهن خود ندارد، پس از مطالعه‌ی آن، روش‌ درست را برای پرداختن به کارهای تحقیقاتی در بسترهای آنلاین انتخاب کند.

نویسنده‌های کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی در دومین فصل این کتاب به روندی گام‌به‌گام برای ایجاد یک سوال تحقیقِ آنلاینِ متمرکز اشاره کرده‌اند. این نویسنده‌ها در فصل سوم، بر چهار ملاحظه‌ی اخلاقی تمرکز دارند که محقق در بسترهای آنلاین برای جمع‌آوری، تحلیل، ارائه و ذخیره‌ داده‌ها باید در نظر داشته باشد. رویکردِ روش‌شناسیِ نظرسنجی آنلاینِ متمرکز در فصل پنجم این کتاب مطرح شده است. در ادامه‌ی کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی با مشکل‌ها و تعارض‌های بالقوه‌ی مرتبط با مصاحبه‌های آنلاین و مردم‌نگاری آنلاین آشنا خواهید شد. مطالب کتاب حاضر با معرفی روش‌های تجزیه‌و‌تحلیلِ داده‌های پروژه‌های تحقیقاتی به پایان می‌رسد.

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی را نشر ویراست، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. رضا نیک بخش، علی محمد صفانیا و امیر دانا، مترجم‌های این کتاب به حساب می‌آیند.

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی، برای دانشجویان، دانشگاهیان و پژوهشگرانی که علاقه‌مند به مطالعات ورزشی هستند، منبعی ضروری و سودمند است. مطالعه‌ی این کتاب برای متخصصانی که در زمینه ورزش یا رسانه‌های ورزشی کار می‌کنند و می‌خواهند مهارت‌های تحقیقاتی و حرفه‌ای خود را بهبود بخشند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی می‌خوانیم

وقتی به دنیایی که اینترنت در آن فعالیت می‌کند، به ویژه رسانه‌های اجتماعی با ورود سریع محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، وبلاگ‌ها یا انجمن‌های گفتگو، فکر می‌کنیم، دنیای اخلاق آنلاین بغرنج و پیچیده می‌شود. همان‌طور که توسط انجمن محققان اینترنت (2012) بیان شده است، دستورالعمل‌های تحقیق در اینترنت هرگز ثابت نیستند. روند مصرف ما از اینترنت از اوایل قرن بیست‌ویکم و تحقیقات آنلاین دائماً باید در دنیای آنلاینی که اکنون در آن فعالیت می‌کنیم تغییر کند. معضلات اخلاقی جدید همیشه به وجود می‌آیند و این بسیار مهم است که محققان روند اخلاقی خوبی را در جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل، انتشار و ذخیره اطلاعاتی که به صورت آنلاین جمع‌آوری می‌شود، حفظ کنند. از مزایای واضح این امر آن است که بلافاصله می‌توان داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرد که باعث صرفه‌جویی در وقت و منابع می‌شود، اما همان‌طور که در این فصل مشخص شد، این مسئله اهمیت اخلاقی روزافزونی پیدا کرده است.

نتیجه این که اینترنت به ابزار رایج جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های مورد استفاده محققان در سراسر جهان تبدیل شده است. با توجه به این گستردگی فرصت‌ها در طیف وسیعی از رشته‌ها، به‌ندرت پاسخ ساده‌ای در مورد روش صحیح انجام اخلاقی تحقیق آنلاین وجود دارد. شما باید تمام رویکردهای اخلاقی مرتبط با رویکرد خود را در تحقیقات آنلاین در نظر بگیرید، خصوصاً با توجه به اینکه رشد مداوم اینترنت زمینه‌ها، تعاملات، ابزارها و فرصت‌های جدید را در پی خواهد داشت. در نهایت مسئولیت اطمینان از اجرای رویکرد اخلاقی تحقیقات آنلاین بر دوش محقق و کمیته اخلاق است. هر روش آنلاین مجموعه‌ای متفاوت از چالش‌های اخلاقی را ارائه می‌دهد، اما اگر به طور مناسب انجام شود، پروژه تحقیقاتی به سود هر دو طرف خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
1. مقدمه
چرا تحقیق آنلاین؟
درباره این کتاب
ساختار و محتوای کتاب
توسعه دانش از طریق اصطلاحات، فعالیت‌ها و سؤالات کلیدی
2. تدوین سؤال تحقیق آنلاین
یافتن زمینه تحقیق در عصر اطلاعات انبوه
انتخاب موضوع
انگیزه‌های شخصی
زمان
جغرافیا
اقتصاد
دسترسی
اهمیت
وضوح
اصالت
زمان انتخاب موضوع
انواع تحقیق
تاریخی
اکتشافی
مقایسه‌ای
توصیفی
اکتشافی
پیش‌بین
اثربخشی
فمینیستی
نظریه انتقادی نژاد
تحقیقات اولیه و ثانویه
تحقیقات نظری و تجربی
مرور ادبیات
هدف از مرور ادبیات
منابع مختلف اطلاعات آنلاین
آزمایش اعتبار وب‌سایت‌ها
انتخاب روش
رویکردهای تک یا چند روشی
تحقیق با استفاده از اینترنت
نمونه‌گیری
ماراتن شما: جدول زمانی پیشنهادی
نتیجه‌گیری
3. اصول اخلاقی تحقیقات آنلاین
روند اخلاقی
رضایت آگاهانه
آسیب
سایت‌های داده عمومی در مقابل خصوصی
نتیجه‌گیری
4. نظرسنجی‌های آنلاین
برنامه‌ریزی و توسعه یک نظرسنجی آنلاین
نمونه‌گیری
سؤالات نظرسنجی آنلاین
اجرای یک نظرسنجی آنلاین
خطای پوشش و عدم پاسخ
نتیجه‌گیری
5. مصاحبه‌های آنلاین
چرا مصاحبه در مطالعات ورزشی مهم است؟
انواع مصاحبه‌ها
ساختاریافته
نیمه ساختاریافته
بدون ساختار
انواع مصاحبه آنلاین
مصاحبه آنلاین غیر همزمان
روش
مزایای مصاحبه آنلاین غیر همزمان چیست؟
محدودیت‌های مرتبط با مصاحبه‌های آنلاین غیر همزمان چیست؟
مصاحبه آنلاین همزمان
مصاحبه‌های آنلاین همزمان یا تقریباً همزمان متنی
مصاحبه‌های تصویری آنلاین همزمان
چرا باید از فناوری‌های انتقال صدا از طریق اینترنت استفاده کرد؟
چالش‌های مصاحبه با فناوری انتقال صدا از طریق اینترنت و رفع نواقص آن
آماده‌سازی و انجام مصاحبه‌های آنلاین
به‌کارگیری شرکت‌کنندگان
نمونه‌های نماینده؟
کسب دیدگاه
در نظر گرفتن آداب‌ورسوم اینترنت
تهیه راهنمای مصاحبه
آماده‌سازی ابزارها
پیشرفت با تمرین
نتیجه‌گیری
6. بررسی جهان آنلاین
مردم‌نگاری چیست؟
مشاهده مستقیم یا بدون مشارکت
مشاهده توأم با مشارکت
مشاهده با مشارکت کامل
اقسام مردم‌نگاری
قوم‌نگاری اینترنتی
محققان پدیدار
تحقیق استخراجشده
تحقیق مصوب
ظهور قوم‌نگاری اینترنتی
غوطه‌وری
ورود به انجمن آنلاین
استفاده از قوم‌نگاری اینترنتی
یادداشت‌های میدانی
روند مشاهده و بازتابپذیری
تحلیل داده‌ها
قوم‌نگاری اینترنتی: چرا ما انجمن‌های آنلاین را مطالعه می‌کنیم؟
نکات و توصیه‌ها
نکاتی پیرامون اخلاق
نتیجه‌گیری
7. تحلیل و ارائه داده‌ها
تحلیل به چه معناست؟
تحقیقات کمّی
داده‌های اسمی و ترتیبی
آزمون‌های ناپارامتریک
داده‌های فاصله‌ای و نسبی
تحلیل داده‌های کیفی
رونویسی
غوطه‌وری و آشنا شدن
کدگذاری مرحله اول
یادداشت‌ها را نگه دارید
کدگذاری مرحله دوم
اشباع
تفسیر کدها، دسته‌ها و مضامین
اطمینان از سختگیری
اشکال خاص تحلیل کیفی
تحلیل محتوا
تحلیل گفتمان
تحلیل پدیدارشناختی تفسیری
تحلیل روایی
تحلیل موضوعی
نظریه دادهبنیاد
ساخت یک پروژه تحقیقاتی
نتیجه‌گیری
واژه‌نامه
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی
نویسنده، ،
مترجمرضا نیک بخش، علی محمد صفانیا، امیر دانا
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-5982-98-7
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی

برای دریافت کتاب روش‌های تحقیق آنلاین در مطالعات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.