معرفی و دانلود کتاب رهایی از دام نگرانی: چگونه مغز به تصور بدترین احتمالات وادارمان می‌کند؟

عکس جلد کتاب رهایی از دام نگرانی: چگونه مغز به تصور بدترین احتمالات وادارمان می‌کند؟
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از دام نگرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از دام نگرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از دام نگرانی: چگونه مغز به تصور بدترین احتمالات وادارمان می‌کند؟

کتاب رهایی از دام نگرانی اثر دیوید ای. کاربونل یکی از کتاب‌های ستایش‌شده در حوزه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی است که به شما کمک می‌کند افکار مزاحم ذهن پیشگوی خود را به حداقل برسانید. اگر شما هم مثل 99 درصد مردم جهان به نشخوار فکری مهارناشدنی‌ای دچارید، این کتاب مهارت‌هایی برای مقابله با هیولای درونتان را به شما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب رهایی از دام نگرانی

صبح تا شب و شب تا صبح، مغز وراج انسان با تلاش خستگی‌ناپذیری بدون آنکه دقیقه‌ای استراحت کند با صدای بلند حرف می‌زند. شما به انجام کارهای روزمره مشغولید و او حرف می‌زند. خوابید و حرف می‌زند. از خواب بیدار می‌شوید و او زودتر از شما بیدار شده و حرف‌های تکراری‌اش را شروع کرده. گاهی در جایگاه یک طالع‌بین حرفه‌ای می‌نشیند و مجموعه‌ای از اتفاقات ناگوار و ناامیدکننده را به‌عنوان حقایق تغییرناپذیر هستی و سرنوشت معهود شما به خوردتان می‌دهد. حتی اگر سرتان را در بالشتان فرو کنید و فریاد بکشید، مغز بزرگوار محکم و استوار سر جایش ایستاده، نهایتاً ته‌لبخندی حواله‌یتان کند و باز سخنرانی بی‌پایانش را از سر بگیرد. آنقدر از انرژی وجودی‌تان تغذیه می‌کند تا تبدیل به هیولایی بی‌شاخ‌ودم بشود. بعد دیگر کنترل و مهارش سخت است، اگر غیرممکن نباشد. اگر شما هم از ذهن بی‌رحمتان به تنگ آمده‌اید، پیش از آنکه ته‌مانده‌ی وجودتان را هم تقدیمش کنید، کتاب رهایی از دام نگرانی (The Worry Trick) از دیوید ای. کاربونل (David A Carbonell) را بخوانید؛ حتما در مبارزه با ذهن وراجتان برنده خواهید بود.

به اعتقاد کسانی که این اثر را خوانده‌اند، این کتاب برای آنانی که حمله‌های اضطرابی را در زندگی روزمره‌ی خود تجربه می‌کنند مفید است، زیرا مولف به‌خوبی علائم و نشانه‌های اضطراب را می‌شناسد و با ارائه‌ی استعاره‌ها می‌تواند طوری با مخاطب سخن بگوید که گویی این کتاب منحصراً برای او نوشته شده است. برای مثال، در فصل دوم با عنوان «تموم این فکرها توی سرم می‌چرخن، ای کاش دست از سرم بردارن» مولف به سراغ نگرانی‌های مزمن و نمود عینی آن‌ها می‌رود. جملاتی مانند «اگر اخراج شوم چه» یا «اگر یکی از عزیزانم بمیرد چه» از الگوی پیش چشم آوردن بدترین اتفاق تبعیت می‌کنند و معمولاً پایان‌ناپذیرند. مغز ما می‌تواند بی‌نهایت جمله‌ی مشابه این جملات تولید کند و از نظر دیوید ای. کاربونل تا زمانی که خودتان رابطه‌یتان را با این نمود نگرانی تغییر ندهید، ذهنتان به ساختن آن‌ها ادامه می‌دهد. برای دانستن راهکارهایی برای تغییر این رابطه بهتر است کتاب را بخوانید، زیرا این نوشته‌ی کوتاه مجالی برای بازگو کردن همه‌ی ترفندها و راهکارها نیست.

معرفی و دانلود کتاب رهایی از دام نگرانی

کاربونل کتاب خود را در چهارده فصل تدوین کرده است. او به‌خوبی می‌داند که کسانی که درگیر نشخوار ذهنی هستند اغلب، حتی در حضور جمع، در دنیای نگرانی‌های خودشان سر می‌کنند. آن‌ها نگرانی‌ها و تصورات نگران‌کننده‌ی خود را چنان واقعی می‌پندارند که گاه مرز میان واقعیت و خیال از بین می‌رود و خیال برای آن‌ها تبدیل به سرنوشت می‌شود. او در مقدمه‌ی کتاب توضیح می‌دهد که شرط لازم برای استفاده از کتاب خواندن آن از اولین صفحه است. او به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهد که با یادداشت‌برداری و تمرین مداوم با همه‌ی بخش‌های کتاب، همچنین مرور مطالب هنگام نیاز استفاده‌ی عملی از ترفندها را تمرین کنند و بیاموزند. درمجموع شما نمی‌توانید یک‌شبه بر ذهن نشخوارگر خود چیره شوید، نویسنده شما را به صبر و تمرین فرا می‌خواند.

این کتاب ارزشمند را، که مورد تایید طیف وسیعی از روانشناسان و فعالان حوزه‌ی سلامت روان است، یوسف کاظمی به فارسی برگردانده و انتشارات بذر خرد به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب رهایی از دام نگرانی

  • دیوید ای. کاربونل به‌طور واضح بر تکنیک‌ها و تئوری‌هایی که به نگرانی به‌عنوان یک فرایند می‌پردازند تاکید می‌کند. این موضوع تاثیر شگفتی بر کار من با بیماران مضطربم گذاشته است. رویکرد خردمندانه و بذله‌گوی او روش‌های تعاملی خاصی را به روان‌درمانگر آموزش می‌دهد و روان‌درمانگر می‌تواند در لحظه این روش‌ها را در کار خود اعمال کند، آن هم در حالی‌که دارد تلاش می‌کند از دام چرخه‌ی معیوب اضطراب و دلهره‌ی مراجع خود بگریزد. (کارل رابینز)
  • بالاخره کسی پیدا شد و کتابی نوشت که من بتوانم با خیال راحت آن را به بیمارانم بدهم و مطمئن باشم به آن‌ها کمک می‌کند تا اضطراب دائمی و همیشگی‌شان را در آغوش بکشند و درک کنند. فوج فوجِ مراجعان من در هر شبکه‌ای به دنبال ابزار و تکنیک‌ها گشته‌اند که به کمکشان بیاید، اما اکنون دیوید ای. کاربونل در یک کتاب تمام آن چیزی را که آن‌ها می‌خواهند ارزانی‌شان می‌دارد: کتابش مثل صندوق جواهر است، پر از راهکار و ایده برای کنترل اضطراب. این کتاب را مطمئنا تا سال‌های سال به‌عنوان اثری خواندنی به مراجعانم پیشنهاد خواهم داد. (رابرت دابلیو. مک للارن)
  • هیچ حقه‌ای در کار نیست! کتاب دیوید ای. کاربونل سرشار از توصیه‌هایی است مبتنی بر شواهد بالینی روانشناختی (شامل روان‌درمانی رفتاری-شناختی) برای اضطراب و نگرانی. او مطالب خود را عمدتاً از روش‌هایی می‌گیرد که درک آن‌ها و اجرایی کردنشان ساده است. او در این کتاب از استعاره‌های تصویری و مثال‌های واضح یاری می‌طلبد که خود در طول جلسات درمانی با مراجعانش به آن‌ها برخورده است. ویژگی «کاربردی بودن» به‌خصوص برای آن دسته از افرادی که با نگرانی دست و پنجه نرم می‌کنند مفید است، علاوه بر اینکه اطلاعات جامعی برای درمانگران فراهم آورده است. (سیمون ای. رنگو)

کتاب رهایی از دام نگرانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مانند دیگر کتاب‌های برجسته‌ی حیطه‌ی خودیاری دانش و اطلاعات زیادی دارد که با خواننده به اشتراک بگذارد، پس اگر شما هم به کتاب‌های ذهن‌آگاهی و پرورش مهارت‌های فردی علاقه‌مندید از این کتاب بسیار خواهید آموخت.

در بخشی از کتاب رهایی از دام نگرانی: چگونه مغز به تصور بدترین احتمالات وادارمان می‌کند؟ می‌خوانیم

افراد اغلب به اشتباه فکر می‌کنند که مغزشان کامپیوتر است. فرض کنید برنامه‌ای را در کامپیوتری اجرا می‌کنید که خروجیِ آن مطابق نظر شما نیست. شاید یکسری کد داشته باشد که تمام اندازه‌گیری‌های شما را به سیستم متریک تبدیل می‌کند و زمانی‌که می‌خواهید خروجی کارتان برحسب پوند و یارد باشد، آن را برحسب کیلوگرم و متر نمایش می‌دهد. می‌توانید آن کدها را حذف کنید تا خروجی دستگاه اندازه‌ها را فقط برحسب یارد و پوند بدهد و برنامه‌ی اصلاح‌شده به گونه‌ای اجرا شود که گویی از اول به‌این‌صورت نوشته شده است. کامپیوتر به یاد نمی‌آورد قبلاً طبق کیلوگرم و متر محاسبه‌کرده و هیچ تردیدی درمورد اینکه از کدام سیستم استفاده کند ندارد. کامپیوتر آگاه یا هشیار نیست و بنابراین نمی‌تواند هیچ فکری درمورد نحوه‌ی اجرای برنامه در زمان حال یا کارکردِ آن قبل از اصلاح داشته باشد، و فقط براساس برنامه‌ی نوشته‌شده‌ی حال حاضر عمل می‌کند.

اما مغز چنین نیست! مغز افکار و خاطرات را ثبت می‌کند. می‌توانید اطلاعات کامپیوتر درباره‌ی سیستم متریک را به‌طورکل پاک کنید و با سیستم اندازه‌گیری آمریکایی جایگزینش کنید، اما مغز حافظه‌اش را از دست نمی‌دهد مگر اینکه دچار آسیبی فیزیکی بشود. دراین‌صورت مغز خاطرات جدیدی به وجود می‌آورد که تبدیل به خاطره‌ی اصلی در مورد موضوع می‌شوند اما هیچگاه خاطرات قبلی را از دست نمی‌دهید. ممکن کمتر به شما یادآوری شوند، یا حتی به دلیل استفاده نشدن فراموش شوند، ولی در شرایط مناسب می‌توانند دوباره فعال شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
مقدمه
1. ترفند نگرانی
2. «تموم این فکرها توی سرم می‌چرخن،ای کاش دست از سرم بردارن.»
3. ارتباط دوگانه‌ی شما با نگرانی
4. احساس ترس در غیابِ خطر: عجیب نیست؟
5. خاموش کردن آتش با بنزین! و قانون متضادها
6. بازی‌ با کلماتِ اضطراب: نگرانی‌هایتان را کنترل کنید، قبل از اینکه آن‌ها شما را کنترل کنند
7. فکر کردن درباره‌ی افکار
8. عمو جروبحثی و ارتباط شما با نگرانی
9. «تأیید، شوخی و ادامه‌ی فعالیت (AHA)»، سه گام برای مدیریت نگرانی مزمن
10. تمرین روزانه‌ برای نگرانی
11. انگل نگرانی
12. شکستن تله‌ی رازداری
13. نگرانی‌های تخصصی: خواب و سلامتی
14. سخن پایانی: همیشه مسئله‌ی خنده‌داری درمورد نگرانی وجود دارد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از دام نگرانی: چگونه مغز به تصور بدترین احتمالات وادارمان می‌کند؟
نویسنده
مترجمیوسف کاظمی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-622-5353-46-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از دام نگرانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از دام نگرانی

برای دریافت کتاب رهایی از دام نگرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.