معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

عکس جلد کتاب رمزگشایی شخصیت افراد
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی شخصیت افراد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی شخصیت افراد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

کتاب رمزگشایی شخصیت افراد راهنمایی است برای درک رفتارهای پیچیده‌ی انسان‌ها. پاتریک کینگ در این کتاب هنر مردم‌شناسی را با دنیای علم پیوند می‌دهد و مانند یک شخصیت‌شناس کارکشته، علت رفتار هر تیپ شخصیتی را برای شما می‌شکافد. تکنیک‌های عملی و روشن این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا پیام‌های پنهان در رفتار و گفتار افراد را رمزگشایی کنند.

درباره‌ی کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

آیا تابه‌حال شده است با افرادی برخورد کنید که ادعا دارند همه‌ی آدم‌ها را مثل کف دستشان می‌شناسند؛ اما وقتی نوبت به خودشان می‌رسد، با آدم‌هایی دروغگو، شارلاتان و دورو مواجه می‌شوند که زندگی‌شان را نابود می‌کند؟ اگر آن‌ها واقعاً در شناخت آدم‌ها این‌قدر خوب بودند، آیا نباید از همان ابتدا به این ویژگی‌های منفی پی می‌بردند؟ به‌هرحال، شخصیت افراد در عرض چند هفته یا چند ماه ارتباط با اشخاص آدم‌شناس تغییر نمی‌کند. پاتریک کینگ (Patrick King) عقیده دارد که همه‌ی این‌ها نشانه بوده‌اند؛ اما ما نمی‌خواستیم به آن‌ها توجه کنیم. ما دوست داریم باور کنیم که دوستمان یا شریک زندگی‌مان همیشه با ما صادق است. پس برای شناختن مردم باید چه کنیم؟ در کتاب رمزگشایی شخصیت افراد (Read People Like a Book) می‌آموزیم که وقتی خودمان را بشناسیم، در شناخت دیگران هم موفق می‌شویم. ما باید بدانیم که چه چیزهایی در داوری بی‌طرفانه ما ارزش می‌گذارند. هر ارزش، انگیزه‌ی ناخودآگاه، سوگیری یا پیش‌زمینه‌ای فردی، می‌تواند گشودن رمز شخصیت آدم‌ها را برای ما دشوار کند.

معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

پاتریک کینگ در کتاب رمزگشایی شخصیت افراد به شما می‌آموزد که با یک بار نگاه کردن به هر آدمی، شخصیت او را دریابید. وقتی این مهارت را آموختید، بهتر می‌توانید تعارضات و تضادهایتان را با دیگران مدیریت کنید و افراد دروغگو را از یک کیلومتری تشیخص دهید. برای رسیدن به چنین هدفی، گام‌های زیر را بردارید:

  • تشخیص رفتار همیشگی: برای درک شخصیت هر شخص، باید بدانید که او معمولاً چگونه رفتار می‌کند تا بتوانید به تغییرات در رفتار او پی ببرید. برای مثال یکی از دوستان شما ساکت و گوشه‌گیر است و نباید این رفتار را به پای این بگذارید که از شما خوشش نمی‌آید.
  • جمع‌آوری اطلاعات: شما نمی‌توانید با یک جمله یا یک اشاره، به کنه وجود یک نفر پی ببرید. بهتر است به چندین ویژگی آن فرد توجه کنید تا شخصیت او را بهتر بشناسید.
  • بررسی زمینه: هر شخص در یک زمینه یا بافت خاص، رفتار متفاوتی از خود بروز می‌دهد. برای مثال اگر فردی را ببینید که در اتاقی مدام راه می‌رود، احتمالاً نتیجه می‌گیرید که او عصبی است؛ درحالیکه ممکن است هوای اتاق سرد باشد و آن شخص برای گرم کردن خود، مجبور به راه رفتن باشد.
  • شناسایی پیش‌فرض‌ها: ممکن است پیش‌داوری‌ها و فرضیات شما، به نتایجی از پیش‌تعیین‌شده منجر شود. برای مثال اگر همیشه به دیگران مشکوک هستید، هر رفتاری را ریاکارانه در نظر می‌گیرید؛ درحالی‌که شاید در واقعیت این‌چنین نباشد.

در بخشی از کتاب رمزگشایی شخصیت افراد پاتریک کینگ به شما می‌آموزد انگیزه‌ها و تمایلات هر شخص در رفتارهای او بیشترین تأثیر را دارند. کینگ در این‌جا از مفهوم سایه‌ی کارل یونگ کمک می‌گیرد. سایه بخشی از شخصیت ماست که سعی می‌کنیم نادیده بگیریم، سرکوب کنیم و به دیگران آن را نشان ندهیم. سرکوب دائمی این تمایلات باعث می‌شود که فرد رفتارهایی آسیب‌زننده داشته باشد. کینگ عقیده دارد وقتی بتوانید انگیزه‌های ناخودآگاه شخص دیگری را بفهمید، با او بهتر و مؤثرتر ارتباط برقرار کنید. کینگ همچنین درباره‌ی اصل لذت و اجتناب از درد هم سخن می‌گوید و بر این اساس، چند قانون در رابطه با دیگران را آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

از نظر کینگ غالب مراودات ما با افراد دیگر بدون کلام است و حالات چهره و زبان بدن ما به اندازه‌ی کلماتی که می‌گوییم، شخصیت ما را آشکار می‌کنند. در فصل دوم کتاب رمزگشایی شخصیت افراد از مهم‌ترین تحقیقات در این حوزه پرده برداشته می‌شود. شخصیت‌شناسی و تیپ‌های شخصیتی موضوعات بررسی‌شده در فصل سوم کتاب هستند. پاتریک کینگ عقیده دارد که روش MBTI با وجود ناقص بودنش، هنوز هم یکی از بهترین روش‌‌های شخصیت‌شناسی به حساب می‌آید. در این فصل شاخصه‌های اصلی شخصیت و انواع آزمون‌های شخصیت‌شناسی به‌دقت بررسی می‌شوند.

همه‌ی ما به دلایل خوب و بد دروغ می‌گوییم یا حداقل پنهان‌کاری می‌کنیم. اگر چنین نبود و ما دقیقاً همانطور که هستیم رفتار می‌کردیم، دیگر نیازی به خواندن کتاب رمزگشایی شخصیت افراد نداشتیم! بیشتر ما فقط به دلیل کنجکاوی نیاز داریم شخصیت افراد را بشناسیم. بعضی هم برای شناخت شریک زندگی‌شان یا انجام یک معامله نیاز دارند دروغ را از راست تشخیص دهند. پاتریک کینگ در فصل چهارم کتاب روش کشف دروغ را آموزش می‌دهد. در آخرین فصل، از قدرت مشاهده و شهود سخن گفته می‌شود. با خواندن مطالب این فصل، می‌توانید از محتواهای آن شخص در شبکه‌های اجتماعی و چت‌هایی که با او دارید،‌ به شخصیتش پی ببرید؛ پیش از آنکه حتی یک بار هم او را دیده باشید!

کتاب رمزگشایی شخصیت افراد را با ترجمه‌ی نازنین توانگر رنجبر و چاپ انتشارات ترنگ بخوانید.

کتاب رمزگشایی شخصیت افراد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رمزگشایی شخصیت افراد برای هر کسی که به دنبال بهبود روابط میان‌فردی خود و درک رفتارهای انسان‌هاست،‌ یکی از بهترین منابع به شمار می‌رود. پاتریک کینگ در این کتاب ابزارهایی را معرفی می‌کند که هر کس در تعاملات اجتماعی به آن‌ها نیاز دارد.

در بخشی از کتاب رمزگشایی شخصیت افراد می‌خوانیم

روشی دیگر برای پی بردن به انگیزه‌ی اصلی مردم شناسایی «کودک درون» آن‌ها است. می‌توانیم کودک درون را در آن بخش از ناخودآگاه که به‌صورت یک کودک خودش را نمایان می‌کند، شناسایی کنیم. هرچه باشد در دوران کودکی است که متوجه می‌شویم کدام ویژگی‌ها قابل‌قبول هستند و کدام‌یک نیستند؛ بنابراین از همان موقع کم‌کم شخصیت سایه و شخصیت خودآگاه ما شکل می‌گیرد. کار کردن روی کودک درون کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد؛ اما هیچ تفاوتی با شناسایی و پذیرش مسالمت‌آمیز شخصیت سایه ندارد.

اگر به‌تنهایی یا به کمک مشاور روی کودک درون خود کار می‌کنید، احتمالاً مکالمه‌های بامزه‌ای با کودک درون خود انجام می‌دهید، خاطره می‌نویسید، نقاشی می‌کنید و نقش بزرگ‌سال دلسوزی را بازی می‌کنید که والد دوران خردسالی شما شده است و همه‌ی آنچه را باید در آن دوران دریافت می‌کردید، به شما می‌بخشد. چطور می‌توانیم با کمک نظریه‌ی کودک درون در شناسایی شخصیت مردم توانمندتر بشویم؟ به همان ترتیبی که تشخیص می‌دهیم که کسی متناسب با شخصیت سایه‌ی خود عمل کرده است، وقتی کودک درون کسی او را به انجام رفتاری برانگیخته است می‌توانیم متوجه بشویم. اگر هنگام بحث با دوستتان او به‌شدت عصبانی می‌شود و حالت تدافعی به خودش می‌گیرد، اگر متوجه شوید که این رفتارش ناشی از کودک وحشت‌زده‌ای است که بهانه‌گیری می‌کند، رفتارش را بهتر درک می‌کنید.

احتمالاً قبلاً هم یکی دو بار حس کرده بودید که با بچه‌ای سروکار دارید که در قالب بزرگ‌سال است. اگر با کسی برخورد داشتید که ناگهان احساسات غیرعادی از خود نشان می‌دهد، بیشتر دقت کنید. اینکه شخصی ناگهان عصبانی، آزرده، تدافعی یا رنجیده بشود، نشان‌دهنده‌ی این است که نقطه‌ی حساسی در وجودش تحریک شده است. ناخودآگاه او، چه شخصیت سایه باشد چه کودک درون و یا هر دو، به نحوی برانگیخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: انگیزه پیش‌بینی‌کننده‌ی رفتار است
فصل دوم: جسم، صورت و دسته‌ها
فصل سوم: علم شخصیت و تیپ‌شناسی
فصل چهارم: مقدمه (و هشدار) تشخیص دروغ
فصل پنجم: استفاده از قدرت مشاهده کردن
چکیده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمزگشایی شخصیت افراد
نویسنده
مترجمنازنین توانگر رنجبر
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-7741-97-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

نسرین کمال زاده
۱۴۰۳/۳/۲۸
این کتاب می‌تواند برای اساتید و معلمان و مشاوران تحصیلی و مشاوران خانواده و حتی روزمره و ارتباطات خانوادگی بسیار کاراً باشد
فریبا دیده بان
۱۴۰۳/۴/۸
کتاب خوبی است به زبان ساده رمزهایی برای پیدا کردن شخصیت افراد و رموز بدست آوردن هدف‌های آن فرد در مواجه با افراد گفته است.
صوفیا صوفی
۱۴۰۳/۳/۳۰
کتاب خوبیه. اشنلیی مختصر از احوال بیرونی اشخاص میده. ارزش خوندن داره.
Alisaeb
۱۴۰۳/۳/۲۳
این کتاب واقعا عالیه و کمک به بهتر شدن سطح زندگی میکنه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب رمزگشایی شخصیت افراد

برای دریافت کتاب رمزگشایی شخصیت افراد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.