معرفی و دانلود کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

عکس جلد کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

آلن دوباتن، نویسنده‌ی شناخته‌شده‌‌ی بریتانیایی، در کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، مجموعه توصیه‌های راهبردی و متنوعی را برای تشویق کودکان به ارتباط با طبیعت به خوانندگان خود معرفی می‌کند. این کتاب به کمک والدین و مربیان می‌آید و آن‌ها را در پرورش نگاه جست‌وجوگر و خلاقانه‌ی فرزندان نسبت دنیای اطراف، یاری می‌دهد. همچنین این کتاب جنبه‌های تازه و شگفت‌آوری را از قابلیت‌های طبیعت و تاثیر آن در شادابی و کیفیت زندگی، برای ما نمایان می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

چگونه کودکان خود را به طبیعت علاقه‌مند کنیم؟ آلن دوباتن (Alain de Botton) نویسنده‌ی خوش‌نام کتاب‌های خودشناسی در اثر تازه‌ی خود یعنی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان (Nature and Me: A guide to the joys and excitements of the outdoors) به این سوال به‌ظاهر ساده اما بسیار پراهمیت پاسخ خواهد داد.

همه‌ی ما، کودکان خود را به حفاظت از طبیعت و مراقبت از منابع طبیعی کره‌ی زمین دعوت می‌کنیم. اما اغلب اوقات از این پرسش مهم و اساسی غافل می‌شویم، که چگونه فرزندان کوچک خود را به روشی اصولی و با زبانی ساده و قابل‌درک با ارزش‌های واقعی طبیعت و نقش تعیین‌کننده‌ی آن در زندگی انسان آشنا کنیم؟ کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، یک دستیار حرفه‌ای برای همراهی پدرومادر و معلم‌ها در به ثمر رساندن این مأموریت بزرگ است. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه زمان‌های تفریح و اوقات خارج از خانه با کودکان را به فرصت ویژه و مناسبی برای دوستی با طبیعت تبدیل کنید و زوایای مختلف گشت‌وگذار در طبیعت، ازجمله وجه آرامش‌بخش و نشاط‌آور آن را به فرزندان خود بشناسانید.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، به خوانندگان خود کمک می‌کند تا از شعار‌های ساده درباره‌ی عشق به طبیعت عبور کنند و به عمق اهمیت و تاثیر شگفت‌انگیز آن بر سلامت جسم و روان پی ببرند. در حقیقت، نویسنده‌ی این اثر ارزشمند قصد دارد تا طبیعت را به عنوان یک دوست و یاور همیشگی به نسل‌های آینده‌ی زمین معرفی کند؛ رفیقی که در هرشرایطی به کمک ما می‌آید، غم‌ها و دلواپسی‌ها را محو می‌کند، و شادی و نشاط و تفریح بیشتری به زندگی آدم‌ها می‌بخشد. کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، نیرو‌های الهام‌بخش طبیعت را به کودکان یادآوری می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد تا از محیط آرامش‌بخش آن برای تقویت نیرو‌ی خلاقیت و آفرینش ایده‌های تازه خود استفاده کنند. آلن دوباتن، با همان لحن گرم و دلنشین همیشگی خود، کودکان را به داشتن نگاهی کنجکاو و جست‌وجوگر دعوت می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا احساسات حقیقی خود را در مواجهه با آسمان پرستاره‌ی شب، مرزعه‌ی حیوانات یا دریای آبی و مواج، به‌دقت تماشا کنند. همچنین تصویر‌گری‌های رنگی و فضای شاداب نیز با این محتوای ویژه همراه است و خوانندگان را بیش از پیش به دنبال کردن مطالب آن ترغیب می‌کند. در‌نهایت کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان را می‌توان یک معلم حرفه‌ای برای تشویق کودکان به ماجراجویی، لذت بردن و استفاده‌ی درست از منابع حیاتی زمین دانست؛ اثری که به‌راستی دست دوستی محکم و ماندگاری میان فرزندان کره‌ی زمین با طبیعت شگفت‌انگیز آن برقرار می‌کند. این کتاب خواندنی در سال 2021 منتشر شده و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات کتاب سرای نیک و ترجمه‌ی نوشین کرمیان نسب به شما تقدیم می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

  • این کتاب تامل‌برانگیز است و فرصت‌های بسیاری برای گفت‌وگو و یادگیری از دنیای طبیعی فراهم کند. برای کلاس‌های درسی و کتابخانه‌ها به‌شدت توصیه می‌شود. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • تصور می‌کنم این کتاب عالی است، زیرا نگرش وسیع‌تری درباره‌ی طبیعت ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا طبیعت را به‌شیوه‌ای متفاوت تماشا کنید. (نظرات گودریدز)
  • یک منبع عالی برای معلمان، کتاب‌داران و والدین جهت تعامل با کودکان. (نظرات نت گالری)

کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به مربیان آموزش کودکان و همچنین پدرومادر‌هایی که می‌خواهد فرزندان خود را به‌شیوه‌ای موثر با طبیعت آشنا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان می‌خوانیم

یک گاو به نظر در آرامش به سر می‌برد. او صبور است. او می‌پذیرد که اغلب اوقات ماجرای زیادی اتفاق نمی‌افتد.

ما زمان زیادی را صرف غصه خوردن می‌کنیم و آرزوی چیزهایی را می‌کنیم که می‌دانیم هرگز به آن‌ها دست نخواهیم یافت. به همین خاطر ناامید و سرخورده می‌شویم. هرچند که ممکن است همین الان هم زندگی کاملا خوبی داشته باشیم. به دیگران نگاه می‌کنیم و با خود فکر می‌کنیم: «چرا آن‌ها صاحب چیزهایی هستند که من ندارم؟ این خیلی ناعادلانه است.»

فکر کردن به این موضوع ما را غمگین می‌کند اما چیزی را تغییر نمی‌دهد. گاوها از این کارها نمی‌کنند. آن‌ها زندگی‌شان را با این خیال که ای کاش می‌توانستند تعطیلات به جای گرمی بروند نمی‌گذرانند و از اینکه انسان‌ها می‌توانند لباس به تن کنند اما آن‌ها حتی حق پوشیدن پلیور ندارند احساس بی‌عدالتی نمی‌کنند. گاوی که در تابستان به مقدار فراوان علف خوب برای خوردن و در زمستان یک طویله‌ی گرم و خوراک خوب در اختیار دارد از وضعیت خود خشنود است، زیرا او صاحب چیزی است که واقعا به آن احتیاج دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان
نویسنده
مترجمنوشین کرمیان نسب
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات99
زبانفارسی
شابک978-622-5753-04-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

برای دریافت کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.