معرفی و دانلود کتاب دشمن عزیز

عکس جلد کتاب دشمن عزیز
قیمت:
۱۲۴۰۰۰ ۸۶,۸۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشمن عزیز

کتاب دشمن عزیز اثر دیگری از جین وبستر، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. او در این کتاب، داستان زندگی سالی مک براید، دوست صمیمی جودی ابوت را از خلال نامه‌هایی که او به دوستانی می‌نویسد، بیان می‌کند. این اثر را می‌توان دنباله‌ی داستان بابا لنگ‌دراز دانست. کتاب حاضر پس از انتشار، به مدت ده هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌کتاب‌های آمریکا قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب دشمن عزیز

جین وبستر (Jean Webster) نویسنده‌ی مشهور آمریکایی و خالق داستان پرآوازه‌ی «بابا لنگ‌دراز»، اثر دیگری به نام دشمن عزیز (Dear Enemy) دارد که می‌توان آن را، ادامه‌ی روایت بابا لنگ‌دراز دانست.

ساختار روایت، بر پایه‌ی مجموعه‌ای از نامه‌ها بنا شده که سالی مک براید، دوست صمیمی جودی ابوت، شخصیت اصلی بابا لنگ‌دراز، آن‌ها را نوشته است. این نامه‌ها به افراد مختلفی از جمله جودی، جرویس پندلتون، گوردون هالوک، و... فرستاده شده‌اند. اطلاعاتی که در هر کدام از نامه‌ها وجود دارد، چیزهای زیادی را درباره‌ی روابط سالی با مخاطب نامه به خواننده منتقل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب دشمن عزیز

اما داستان کتاب دشمن عزیز بیشتر به مشکلات سالی در پرورشگاه و وقایع شغلی و شخصیتی او مربوط است:

سالی مک براید، که دوست صمیمی جودی ابوت است، به تازگی مدیر یک پرورشگاه شده. او که در زندگی جدیدش مشکلاتی دارد، درباره‌ی اتفاقات و حواشی شغلش به جودی که حالا با جرویس پندلتون ازدواج کرده و از سالی دور است، نامه می‌نویسد. سالی به همراه یک آشپز، یک باغبان و یک پزشک در نوانخانه کار می‌کند. او به خاطر لجبازی، پزشک نوانخانه را دشمن عزیز می‌نامد. نامه‌های سالی به جودی و دیگران، سیر بلوغ شخصیتی او را نشان می‌دهد.

رمان دشمن عزیز بلافاصله بعد از منتشر شدن، برای مدت ده هفته در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار داشت.

جین وبستر در میان داستان دشمن عزیز، مسائل اجتماعی مهمی را گنجانده است. او بر موضوعاتی مانند شیوه‌ی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، طلاق و کار کردن زنان تمرکز کرده و تلاش کرده تا جای ممکن این مسائل را در رمانش بپردازد. خصوصاً مسئله‌ی کار زنان در این رمان بسیار برجسته است و شخصیت‌های مرد رمان، بعضاً درباره‌ی این موضوع، اظهار نظرهای مهمی می‌کنند.

کتاب دشمن عزیز نوشته‌ی جین وبستر توسط ثمین نبی‌پور ترجمه شده و در انتشارات افق به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی عاشقانه‌های کلاسیک انتشارات افق

مجموعه حاضر شامل داستان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک است و در 22 عنوان به چاپ رسیده. کتاب‌های این مجموعه با ظاهری جذاب و ترجمه‌ای روان، به بازار عرضه شده. برخی از آثار این مجموعه عبارت‌اند از:

  • بابا لنگ‌دراز، نوشته‌ی جین وبستر، ترجمه‌ی محسن سلیمانی
  • جین ایر، نوشته‌ی شارلون برونته، ترجمه‌ی نوشین ابراهیمی
  • غرور و تعصب، نوشته‌ی جین آستن، ترجمه‌ی کیوان عبیدی آشتیانی
  • مادام کاملیا، نوشته‌ی الکساندر دوما، ترجمه‌ی محمود گودرزی

نکوداشت‌های کتاب دشمن عزیز

  • خارق‌العاده. (Biblio)
  • داستانی گیرا. (Girl Ebooks)
  • رمانی ممتاز و بی‌مانند. (Book Depository)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دشمن عزیز

در سال 1981 سریالی هفت قسمتی بر مبنای داستان این کتاب و به همین نام، به کارگردانی آلیستر کلارک (Alistair Clarke) ساخته شد.

کتاب دشمن عزیز برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب دشمن عزیز به خوانندگان و دوست‌داران کتاب بابا لنگ‌دراز پیشنهاد می‌شود. هم‌چنین کسانی که به رمان‌های کلاسیک علاقه دارند، از خواندن این داستان لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب دشمن عزیز می‌خوانیم

گوردون عزیز

هنوز احساس می‌کنی به خاطر اینکه به توصیه‌ات گوش ندادم، بهت توهین شده؟ مگر نمی‌دانی که نمی‌شود یک آدمِ موسرخ با رگ و ریشه‌ی ایرلندی و سر سوزن اسکاتلندی را به کاری وا داشت، بلکه باید او را با ملایمت و مهربانی راهنمایی کرد؟ اگر تو آن‌چنان با نفرت‌ اصرار نمی‌کردی، من به‌نرمی حرفت را گوش می‌دادم و الان وضعم این نبود. به هر حال، صادقانه اعتراف می‌کنم که پنج روزِ گذشته را با پشیمانی از بگومگویمان گذرانده‌ام. حق با تو بود و من اشتباه می‌کردم و همان‌طور که می‌بینی، چنان‌که باید، به اشتباهم اقرار می‌کنم. اگر سرانجام از این تنگنا نجات پیدا کردم، در آینده (تقریباً همیشه) گوش‌سپارِ قضاوتِ تو خواهم بود. آیا هیچ زن دیگری می‌تواند چنین از حرفش عقب‌نشینی کند؟

درخششی رؤیایی که جودی درباره‌ی این نوانخانه‌ی یتیم‌ها خیال می‌کند، فقط در تخیلِ شاعرانه‌ی خودش وجود دارد. اینجا وحشتناک است. واژه‌ها از پسِ توصیف دلگیری، تاریکی و بدبویی اینجا برنمی‌آیند. راهروهای طولانی، دیوارهای خالی، زندانی‌های کوچولو با روپوش‌های آبی و صورت‌های وارفته‌شان که کوچک‌ترین شباهتی به بچه‌های آدم نبرده‌اند. آه، امان از بوی هولناکِ مؤسسه! ترکیبی از بوی زمین‌های خیس و سابیده، اتاق‌های بی‌هوا و غذایی که همیشه در اجاق می‌پزد و قرار است صد نفر را سیر کند.

نه‌تنها خودِ نوانخانه، که هر بچه‌ای هم که اینجاست، باید بازسازی شود. دختری خودخواه، راحت‌طلب، ولخرج و تنبل مثل سالی مک‌براید از پس کاری چنین طاقت‌فرسا برنمی‌آید. به محض اینکه جودی جانشینی مناسب برایم پیدا کند، استعفا می‌دهم. فعلاً که او رفته به جنوب و مرا اینجا به حال خودم رها کرده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشمن عزیز
نویسنده
مترجمثمین نبی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-600-353-425-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۴۰۰۰ ۸۶,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشمن عزیز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دشمن عزیز

برای دریافت کتاب دشمن عزیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.