معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

عکس جلد کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

کتاب داستان های بهارات - کتاب سوم مجموعه‌ای از قصه‌ها و روایت‌های تمثیلی هندی است که از متون کهنی مانند مهابهاراتا، رامایانا و... برگزیده و به دست آچاریا راتناناندا بازنویسی شده است. این مجموعه‌ی داستان‌های تمثیلی، ما را با چندین نمونه از عمیق‌ترین مثل‌های هندوستان آشنا می‌کند و مفاهیم عمیق اخلاقی و معنوی را در قالب داستان‌های ارزشمند و گیرا به ما یادآور می‌شود.

درباره‌ی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم

همه‌ی ما نام متون کهن هندی چون مهابهاراتا، رامایانا، پورانا و... را شنیده‌ایم. بعضی از این متون و داستان‌های کهن، سرچشمه‌ی بسیاری از معتبرترین آثار ادبیات فارسی نیز بوده‌اند. حالا، در کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم (Tales: For the young and the old) می‌توانیم تعدادی از قصه‌های تمثیلی و داستان‌های کوتاه این متون باستانی را بخوانیم. آچاریا راتناناندا (Acharya Ratnananda)، این قصه‌ها را از متون کهن استخراج و بازنویسی کرده است. با خواندن این قصه‌ها، در بسیاری موارد، شباهت‌های بسیار جالبی میان مثل‌ها و روایت‌های پرآوازه‌ی ایرانی با این روایت‌ها پیدا می‌کنیم. شاید حتی بتوانیم با کمی هوشمندی، ردپای این داستان‌ها را در فرهنگ خود نیز بیابیم. این قصه‌ها بسیار کوتاه و جالبند و هر کدام، یک یا چند پیام معنوی و اخلاقی را به مخاطب منتقل می‌کنند. خواندن این داستان‌های کوتاه شما را به یاد برخی روایت‌های شاهنامه، مثنوی معنوی و دیگر آثار بزرگ ادبیات فارسی می‌اندازد.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم

با خواندن این کتاب، می‌توانید با هنر روایت‌گری در هندوستان، که سابقه‌ای دیرینه و ژرفایی غیرقابل باور در فرهنگ این کشور دارد بیشتر آشنا شوید. همین‌طور این داستان‌ها بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی مردمان این سرزمین را به زیبایی به شما می‌نمایاند و از مهم‌ترین ارزش‌ها و آرمان‌های این ملت در طول تاریخ خود با شما حرف می‌زند. با خواندن مجموعه‌ی داستان‌های موجود در کتاب داستان های بهارات - کتاب سوم و سپس مقاله‌ای که در انتهای کتاب با مضمون زیرساخت‌ها و بنیان‌های هنر روایت‌گری در هندوستان وجود دارد، به خوبی با این فرهنگ و هنر آشنا می‌شوید.

خواندن کتاب داستان های بهارات - کتاب سوم علاوه بر این که دید و نگاه شما را به فرهنگ و ادبیات هندوستان وسعت می‌بخشد، تجربه‌ی معنوی جالبی است؛ چرا که هر داستان کوتاه، دریایی از معرفت و معنویت را در خود جای داده است و موضوعی مهم در باب رشد شخصی، روانی و اجتماعی را به فرد گوش‌زد می‌کند. این کتاب را هومن بابک ترجمه کرده و انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های بهارات

کتاب‌های داستان‌های بهارات سه جلد دارد که دو تای اول را ناراینا کاستوری از قصه‌های پندآموز و کوتاهی که واعظان و مقامات معنوی در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند جمع‌آوری کرده است و سومی را آچاریا راتناناندا از کتاب اسطوره‌ای و افسانه‌ای کهن هندی استخراج کرده. این کتاب‌ها را هومن بابک ترجمه کرده و انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است. کتاب‌های مجموعه‌ی داستان‌های بهارات، پر از داستان‌های کوتاهی است که مردمان هندو از آن برای انتقال مفاهیم معنوی و اخلاقی استفاده می‌کنند. خواندن این کتاب‌ها شما را به دریای معرفت و معنویت هندوستان متصل می‌کند.

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب داستان های بهارات - کتاب سوم به همه‌ی علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات هندوستان و دوست‌داران قصه‌های کوتاه تمثیلی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند می‌خوانیم

کریشنا شب‌هنگام زاده شد. شب نماد تاریکی و تاریکی هم‌پیوند با نادانی و جهل است. زایش او نور می‌آورد، نور خرد الهی که نادانی و توهم ما را از بین خواهد برد.

او در زندان زاده شده است و پدر و مادرش در آن زمان در زنجیر بوده‌اند. این نمادی است از آنکه همه‌ی ما زندانی هستیم و به‌وسیله‌ی دلبستگی‌های دنیوی به بند کشیده شده‌ایم. این کاما یا هوی و هوس و خواسته‌ها، کرودا یا کینه، لوبا یا آز و حرص، ‌موها یا شهوت، مادا یا نفس و ماتساریا یا حسادت است. هنگامی که کریشنا زاده شد، زنجیرها شکسته و درهای زندان باز شدند. پس این داستان همچنین نشان می‌دهد که نزدیکی به کریشنا این شش کیفیت ناخوشایند را از میان خواهد برد یا کاهش خواهد داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
نویسنده
مترجمهومن بابک
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-340-016-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم

برای دریافت کتاب داستان‌های بهارات - کتاب سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.