معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

عکس جلد کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

ناراینا کاستوری نویسنده‌ی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول، با سال‌ها زندگی در معبدی هندی، داستان‌های پندآموز و اخلاقی زیادی را از زبان واعظان و اندیشمندان هندو جمع‌آوری کرده و در نهایت در این کتاب با ما به اشتراک گذاشته است. داستان‌های بهارات گنجینه‌ای دلنشین از فرهنگ روایت و قصه‌گویی سرزمین هندوستان است که خواندن آن شما را با اندیشه‌های بنیادین مردم این سرزمین بیشتر آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول

هندوستان، سرزمین هزار آیین، با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی رنگارنگ و دلنشین، از هزاران سال پیش تا کنون، همواره مورد توجه جهانیان بوده است. این کشور، اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری با ایران دارد. تعدادی از مهم‌ترین متون ادبی کهن فارسی، با الهام از اسطوره‌ها و کتاب‌های هندی نوشته شده است و همین‌طور، هندوستان نیز، قرن‌ها تحت تسلط فرهنگی ادبیات پارسی بوده. همه‌ی این‌ها علاقه‌ی ما را به فرهنگ و ادبیات این کشور بیشتر می‌کند. کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول (Chinna Khatha: Storeis and Parables) نوشته‌ی ناراینا کاستوری (Kasturi Narayna)، برای علاقه‌مندان ایرانی به فرهنگ و ادبیات شفاهی هندوستان نوشته شده است.

قصه‌ها و مثل‌های پندآموز، یکی از مؤثرترین رسانه‌ها برای انتقال آموزه‌های اخلاقی و معنوی به انسان‌ها در سراسر تاریخ بوده است. مردم در سراسر جهان، از هزاران سال پیش از این که داستان‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورند، آن‌ها را سینه به سینه نقل می‌کرده‌اند. واعظان، برای انتقال عمیق هر پیام معنوی، آن را در قالب داستانی کوتاه به مخاطبان خود منتقل می‌کرده‌اند. این قصه‌ها، در همه‌ی ادیان و کتب آسمانی به کار رفته است. هر فرهنگی، با توجه به اندیشه‌های معنوی خود و نگاه خاص آن به جهان و انسان، قصه‌ها و اسطوره‌های بسیاری دارد که سینه به سینه نقل و در انتها نیز مکتوب شده است. با خواندن کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول می‌توانید از بسیاری از این قصه‌ها که از فرهنگ شرقی هندوستان منشأ گرفته است، لذت ببرید.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول

پروفسور ناراینا کاستوری برای جمع‌آوری این کتاب، سالیان سال در معبدی به نام پراشانتی نیلایام زندگی کرده است و داستان‌های موجود در کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول را از سخنان واعظان این معبد یادداشت کرده. زبان داستان‌ها، به زبان گفتاری بسیار نزدیک است و هر داستان، عموما بیش از سه صفحه به طول نمی‌انجامد. شاید وقتی داستان‌ها را می‌خوانید به یاد داستان‌های کوتاه مثنوی معنوی یا گلستان سعدی بیفتید.

قصه‌های موجود در مجموعه‌ی داستان‌های بهارات - کتاب اول، علاوه بر این که می‌تواند یادآور بسیاری از معنویات و اخلاقیات کم‌رنگ شده در زمانه‌ی ما باشد، برای کسانی که به فرهنگ عامیانه هند علاقه‌ی ویژه دارند یا ادبیات شفاهی و سنت روایت‌گری در این کشور را مورد مطالعه قرار می‌دهند، کارایی دارد.

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول را هومن بابک بسیار روان و خوش‌خوان ترجمه کرده و نشر لیوسا آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های بهارات

کتاب‌های داستان‌های بهارات، سه جلد دارد که دو تای اول را ناراینا کاستوری از قصه‌های پند آموز و کوتاهی که واعظان و مقامات معنوی در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند جمع‌آوری کرده است و سومی را آچاریا راتناناندا از کتب اسطوره‌ای و افسانه‌ای کهن هندی استخراج کرده. این کتاب‌ها را هومن بابک ترجمه کرده و انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است. کتاب‌های مجموعه‌ی داستان‌های بهارات، پر از داستان‌های کوتاهی است که مردمان هندو از آن برای انتقال مفاهیم معنوی و اخلاقی استفاده می‌کنند. خواندن این کتاب‌ها شما را به دریایی از معرفت و معنویت هندوستان متصل می‌کند.

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول به همه‌ی کسانی که به فرهنگ هندی علاقه دارند توصیه می‌شود. همین‌طور کسانی که از داستان‌های کوتاه و پندآموز معنوی لذت می‌برند، باید این کتاب را بخوانند.

در بخشی از کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند می‌خوانیم

اکبرشاه وصف گورونانک و تلاش‌هایش در زمینه پیوند دو دین بزرگ اسلام و هندو را بسیار شنیده بود و دوست داشت او را به قصر خود دعوت کند. او به‌وسیله وزیر خود پیام دعوتی برای استاد بزرگ فرستاد و به او احترام گذاشت و از او خواست بارگاهش را متبرک کند. گورونانک در پاسخ اکبرشاه گفت: من تنها دعوت خداوند یکتا را اجابت خواهم کرد، او شاه شاهان است و من تنها به بارگاه او وارد خواهم شد. هنگامی که وزیر اعظم این پیغام را به اکبرشاه رساند، ارزش و احترام استاد نزد او بیشتر شد و دوباره وزیر خود را نزد نانک فرستاد و پیغام داد که حداقل با او قرار ملاقاتی در مسجد بزرگ شهر بگذارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
نویسنده
مترجمهومن بابک
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-964-5634-77-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول

برای دریافت کتاب داستان‌های بهارات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.