معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

عکس جلد کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم مجموعه‌ای از داستان‌های عامیانه‌ی هندی است که همگی مفهومی اخلاقی و معنوی را منتقل می‌کنند. این داستان‌ها را ناراینا کاستوری، از میان سخنرانی‌هایی برای مردم، گزیده و جمع‌آوری کرده است. این داستان‌ها، علاوه بر این که ما را با فرهنگ و اندیشه‌های مردم عادی هندوستان آشنا می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مفاهیم اخلاقی و معنوی گم‌شده در این روزگار را به ما یادآور شوند.

درباره‌ی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم

فرهنگ هندوستان، از بسیاری جهات، بسیار به فرهنگ ایران‌زمین نزدیک است. یکی از این جهات، توجه بسیار به ادبیات تمثیلی و قصه‌هایی است که در بطن خود، موضوعی اخلاقی و معنوی را به مخاطب منتقل می‌کند. هزاران سال است که بزرگان و واعظان هندوستان، برای آموزش مفاهیم مهم و ارزشمند، به قصه‌ها متوسل می‌شوند. این روایت‌ها و قصه‌ها نسل به نسل و سینه به سینه منتقل می‌شود و گاه تغییر می‌کند اما هسته‌های اصلی آن‌ها عموما، دست‌نخورده باقی می‌ماند. همین ادبیات شفاهی است که ریشه‌ای قوی برای اندیشه‌ورزی مردمان عادی ایجاد می‌کند و سپس به شکل‌گیری آثاری بزرگ در سطح اجتماع می‌انجامد. به علاوه، همین قصه‌ها و تمثیل‌ها هستند که در شکل‌گیری درخشان‌ترین آثار ادبی یک ملت نقشی اساسی دارد. در ادبیات ایران می‌توانیم این قصه‌ها را در گلستان سعدی یا مثنوی معنوی ببینیم. با این توضیح، شاید ارزش تلاش ناراینا کاستوری (Kasturi Narayna)، نویسنده‌ی کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم (Chinna Khatha: Storeis and Parables) را بهتر درک کنیم.

معرفی و دانلود کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم

ناراینا کاستوری، برای جمع‌آوری فرهنگ شفاهی و قصه‌ها و تمثیل‌هایی که میان مردم هندوستان رواج دارد زحمات زیادی کشیده است. او داستان‌ها و مثل‌های کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم را از میان سخنرانی‌هایی به زبان تولگو، گزیده، به انگلیسی ترجمه و چاپ کرده است. این داستان‌ها، بر خلاف کتاب اول که به نظر بسیار قدیمی‌تر می‌آمد، به تاریخ معاصر هندوستان نزدیک‌ است. یکی از قهرمانان اصلی که در قصه‌های این کتاب، زیاد نامش را می‌شنوید گاندی است. این قصه‌ها، برای درک بهتر محتوای سخنرانی‌ها، به عنوان مثالی برای شنوندگان مطرح می‌شده است. زبان قصه‌ها بسیار نزدیک به روایت شفاهی است. در نتیجه داستان‌ها بسیار کوتاه، ساده و خوش‌خوان هستند.

خواندن کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم حس و حالی خوب به شما هدیه می‌دهد و شاید با خواندن آن به نوری تازه از معنویت و نگاهی جدید به زندگی دست می‌یابید. از طرفی خواندن آن دید شما را نسبت به فرهنگ معاصر و ذهنیت مردمان هندو بازتر می‌کند و با فرهنگ و اخلاقیات عامیانه‌ی مردم بیشتر آشنا می‌شوید.

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم را هومن بابک ترجمه کرده و انتشارات لوسیا به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های بهارات

کتاب‌های داستان‌های بهارات، سه جلد دارد که دو تای اول را ناراینا کاستوری از قصه‌های پند آموز و کوتاهی که واعظان و مقامات معنوی در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند جمع‌آوری کرده است و سومی را آچاریا راتناناندا از کتب اسطوره‌ای و افسانه‌ای کهن هندی استخراج کرده. این کتاب‌ها را هومن بابک ترجمه کرده و انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است. کتاب‌های مجموعه‌ی داستان‌های بهارات، پر از داستان‌های کوتاهی است که مردمان هندو از آن برای انتقال مفاهیم معنوی و اخلاقی استفاده می‌کنند. خواندن این کتاب‌ها شما را به دریایی از معرفت و معنویت هندوستان متصل می‌کند.

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم برای همه‌ی کسانی که به فرهنگ هندوستان علاقه‌مندند یا از قصه‌ها و روایت‌های کوتاه تمثیلی لذت می‌برند مناسب است.

در بخشی از کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند می‌خوانیم

روزی از روزها راتنا برای تمیز کردن اتاق کار اربابش به آن جا رفت. راجندرا قلم را روی میز کارش گذاشته بود. زمانی که خدمتکار میز کار اربابش را پاک می‌کرد، ناگهان قلم از روی میز افتاد و محکم به زمین خورد و نوکش آسیب دید. راتنا دستپاچه شد، پیش اربابش رفت و حادثه را بازگفت و از او درخواست بخشش کرد.

وقتی راجندرا ماجرا را شنید، خشمگین شد و فریاد زد: از اتاق من برو بیرون. دیگر نمی‌خواهم ریخت تو را ببینم. این قلمی که شکستی، هدیه‌ی بسیار ارزشمند گاندی بود. پسر جوان ترسیده بود. او بدون اربابش نمی‌توانست زندگی بگذراند. بنابراین بی‌درنگ از راجندرا درخواست بخشش کرد ولی راجندرا خشمخگین بود و دوباره گفت دیگر نمی‌خواهد ریخت راتنا را ببیند و او را از اتاق خود بیرون کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم: داستان‌هایی معنوی از سرزمین هند
نویسنده
مترجمهومن بابک
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-5138-84-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم

برای دریافت کتاب داستان‌های بهارات - کتاب دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.