معرفی و دانلود کتاب موفقیت در بحران: نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیرقابل پیش بینی

برای دانلود قانونی کتاب موفقیت در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موفقیت در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موفقیت در بحران: نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیرقابل پیش بینی

کتاب موفقیت در بحران نوشته‌ی استفان کاوی، باب ویتمن و برک انگلند، خطرات بحران را به مدیران سازمان‌ها گوشزد می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد که چگونه از پیش خود را برای این وضعیت آماده سازند. این راهنمای کاربردی با معرفی چهار اصل کلیدی غلبه بر بحران، به رهبران این امکان را می‌دهد تا با حفظ اعتماد افراد و بدون از دست دادن ارزش‌ها، این دوره‌ی پرخطر را با موفقیت پشت سر بگذارند.

درباره‌ی کتاب موفقیت در بحران

هر سازمانی در هر دوره‌ای ممکن است با بحران روبه‌رو شود. این مسأله فقط با مشکلات اقتصادی و رکود در ارتباط نیست، بلکه هر اتفاق دیگری هم ممکن است باعث بروز وضعیت‌های بحرانی شود. درنتیجه سازمان‌ها باید همیشه برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشند. اما چطور می‌توان هر لحظه برای مدیریت بحران‌ها آماده بود؟ قطعاً این کار ساده‌ای نیست و به یک استراتژی مؤثر نیاز دارد. کتاب موفقیت در بحران (Predictable Results in Unpredictable Times) نوشته‌ی استفن آر. کاوی (Stephen R. Covey)، باب ویتمن (Bob Whitman) و برک انگلند (Breck England) روی همین موضوع دست گذاشته و تلاش کرده راهکارهایی برای آن ارائه دهد. نویسندگان که همگی استراتژیست‌هایی حرفه‌ای محسوب می‌شوند، در این کتاب به خطرات بحران‌ها اشاره می‌کند و از این می‌گویند که غافلگیر شدن تا چه حد می‌تواند مخرب و ویرانگر باشد. آن‌ها اعتقاد دارند که سازمان‌ها در شرایط عادی باید برای انواع وضعیت‌های ویژه برنامه‌ریزی داشته باشند، مرتب جلسه بگذارند، واکنش‌های مختلف را بسنجند و اگر نیاز باشد، در رویکردهایشان تغییراتی ایجاد کنند. تنها با این رویکرد پویاست که می‌توان از سخت‌ترین بحران‌ها گذر کرد و اجازه بروز اخلال در سیستم را نداد.

معرفی و دانلود کتاب موفقیت در بحران

بحران‌ها اَشکال مختلف و البته همگی آن‌ها پیامدهای مشابهی دارند. استفن آر. کاوی، باب ویتمن و برک انگلند در کتاب موفقیت در بحران اعتقاد دارند عدم موفقیت در اجرای اهداف، از دست دادن اعتماد کارکنان، سرمایه‌گذاران و مشتریان، به هم خوردن تمرکز در فعالیت‌ها و نهایتاً فراگیر شدن ترس مهم‌ترین تبعات بحران‌ها هستند که گریبان سازمان را خواهند گرفت. هرکدام از این مشکلات می‌توانند مثل دومینو باعث اتفاقات بدتری شوند. و در حالت حاد آن حتی می‌توانند به سقوط و متلاشی‌شدن مجموعه بینجامند. نویسندگان در برابر این چهار خطر، چهار راهکار را پیشنهاد می‌دهند که به خنثی‌شدن آن‌ها کمک می‌کنند. راهبردهای کاوی و همکارانش به نسبت ساده هستند و هر سازمانی می‌تواند آن‌ها را اجرا کند. طبق اصول آن‌ها مجموعه باید سعی کند به ریشه‌های روان‌شناختی ترس پی ببرد و آن را کاهش دهد. همین‌طور باید یاد بگیرد از حداقل امکاناتش بیشترین بهره را ببرد. این به معنای حذف حواشی و ساده کردن کارها و تمرکز بر ارزش‌هاست. اصل بعدی اعتمادسازی است تا در مواقع بحران سازمان اطمینان افراد درون و بیرون مجموعه را از دست ندهد. راهکار دیگر تعیین اهداف دست‌یافتنی است. به این معنا که به‌جای تعیین اهداف دور و بعید، بهتر است هدف‌های کوتاه و بلندمدتی مشخص کند که راحت‌تر می‌تواند به آن‌ها برسد.

استفن آر. کاوی، باب ویتمن و برک انگلند در کتاب موفقیت در بحران هر یک از این اصول چهارگانه را به‌تفصیل را توضیح می‌دهند و شیوه‌ی اجرا و پیاده‌سازی‌شان را تشریح می‌کنند. نویسندگان از نمونه‌ها و مثال‌ها هم کمک می‌گیرند تا مخاطب به‌طور کامل به مفاهیم پی ببرد و اهمیتشان را درک کند. این کتاب را آزاده رادنژاد و زهره خسروی ترجمه کرده‌اند و انتشارات ناب اندیشان به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب موفقیت در بحران

  • این کتاب بیش از هر کتاب مدیریتی دیگری به من یاد داد که چطور باید کار درست را در سازمان انجام دهم. خواندن این اثر لذت‌بخش است و به‌سادگی می‌توان اصول آن را پیاده کرد. (کلایتون ام. کریستنسن، استاد دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد)

کتاب موفقیت در بحران برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و رهبران سازمان‌ها مخاطب این کتاب هستند و می‌توانند از راهکارهای آن استفاده کنند.

در بخشی از کتاب موفقیت در بحران: نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیرقابل پیش بینی می‌خوانیم

وقتی با بحران اعتماد مواجه می‌شوید، رفتارهای اعتمادساز دیگری چون احترام گذاشتن، گوش کردن و بهبود پیوسته عملیات، اهمیت ویژه‌ای دارند. اما اساسی‌ترین مسئله برای این که قابل اعتماد باشید، شخصیت خود شماست. گاهی ممکن است توانایی‌های شما ضعیف شوند، اما شخصیت خوب، هرگز ضعیف نمی‌شود. ممکن است گاهی ندانید چه کاری باید انجام دهید، اما باز هم می‌دانید چه چیز درست است. بدون وجود پیروان، رهبری معنایی ندارد. همان طور که گروه‌ شما به توانایی‌تان اعتماد دارد، باید بتواند به شخصیت شما هم اعتماد کند و گرنه از شما پیروی نخواهد کرد. در این صورت، افراد گروه، دیر یا زود، شما را ترک خواهند کرد.

شما احتمالاً به خاطر مهارت‌هایتان در جایگاه مدیریت قرار دارید و گروه شما تا یک جایی به قدرت ناشی از موقعیت‌تان احترام خواهد گذاشت. اما اگر قدرت اخلاقی نداشته باشید به شما اعتماد نخواهد کرد. فروپاشی اقتصادی، در پی فروپاشی اقتدار اخلاقی ایجاد می‌شود. قدرت اخلاقی، فقط و فقط حاصل نیت شرافتمندانه و عمل کاملاً صادقانه است. یکی از محترم‌ترین رهبران دنیای کسب,کار، بیل جورج، مدیر عامل سابق شرکت مدترونیک (Medtronic) است. درباره او همین بس که ارزش شرکت او از سال 1989 تا زمان بازنشستگی‌اش یعنی سال 2001، از 1/6 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار افزایش یافت. او در مورد بحران اعتماد در این روزها می‌گوید:

فکر می‌کنم رهبران خیلی زیادی داشته‌ایم که به خاطر نحوه کارشان سرزنش شده‌اند. تمرکز آن‌ها بیش‌تر روی کاریزما، ویژگی جذب‌کننده، و ایجاد تصویر ذهنی موفق است تا روی شخصیت، جوهره و درستی. حال آن که ما به رهبرانی با صداقت واقعی نیاز داریم که متعهد به ساختن سازمان و الهام‌بخش دیگران برای تعالی و پیشرفت و رهبری کردن باشد. شکی نیست که اگر قلب بحران وال‌استریت را بکاویم با یک دلیل مواجه می‌شویم: شکست رهبری.

فهرست مطالب کتاب

موفقیت در بحران
چهار خطر بحران
چهار اصل کلیدی برای موفقیت در بحران
1: اولویت‌ها را به بهترین شکل اجرا کنید
آیا همه می‌دانند باید چه کاری را انجام دهند؟
آیا دارید افراد میانی را حرکت ‌می‌دهید؟
برنامه اجرای استراتژی
برنامه «حرکت دادن گروه میانی»
یاد بده تا یاد بگیری
2: با سرعت اعتماد، حرکت کنید
بحران اعتماد
مالیات و سود اعتماد
آیا دارید مالیات اعتماد می‌پردازید یا سود اعتماد به دست می‌آورید؟
داستان دو گروه
بازسازی اعتماد
سه رفتار اعتمادساز
بررسی موردی: بازگرداندن اعتماد در شرایط بحران
شخصیت قابل اعتماد
مبارزه آگاهانه برای اعتمادسازی
برنامه‌ عمل برای اعتماد‌سازی
یاد بده تا یاد بگیری
3: با کم‌ترین، بیش‌ترین را به دست آورید
وفادار کردن مشتریان و کارکنان
دکمه «شروع دوباره» را فشار دهید: سازمان را بر ارزش مورد نظر مشتری متمرکز کنید.
برنامه بیش‌تر با کم‌تر
یاد بده تا یاد بگیری
4: ترس را کاهش دهید
رکود روانشناختی چه هزینه‌هایی برای شما در بردارد؟
آیا ترس، سازمان شما را به نحو مهلکی نگران می‌کند؟
آیا نگرانی، افراد را فلج کرده است؟
آیا می‌دانید چگونه همه این نگرانی‌ها را به یک نیروی محرکه مبدل کنید؟
ریشه ترس
برنامه کاهش ترس
یاد بده تا یاد بگیری
نتیجه‌گیری
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موفقیت در بحران: نتایج قابل پیش بینی در شرایط غیرقابل پیش بینی
نویسنده، ،
مترجمآزاده رادنژاد، زهره خسروی
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-5528-42-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موفقیت در بحران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موفقیت در بحران

برای دریافت کتاب موفقیت در بحران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.