معرفی و دانلود کتاب تمرینات کمر: ثبات، تحرک‌بخشی و کاهش درد

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات کمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات کمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات کمر: ثبات، تحرک‌بخشی و کاهش درد

برایان ریچی در کتاب تمرینات کمر، با بررسی دقیق و تخصصی آناتومی ستون فقرات و با ارائه‌ی تمریناتی کاربردی، بهبود اوضاع ستون فقرات و امکان تحرک بیشتر در این ناحیه را فراهم کرده و نقش قابل‌توجهی را در درمان کمردرد ایفا می‌کند.

درباره‌ی کتاب تمرینات کمر

این روزها که اکثر افراد در مشاغلی فعالیت می‌کنند که باید به واسطه‌ی آن تمام طول روز را پشت میز بنشینند، کمردرد به یکی از عارضه‌های شایع تبدیل شده است. علاوه بر سبک زندگی افراد، حوادث و یا حرکاتی که می‌توانند ستون فقرات را به خطر بیندازند نیز عواملی هستند که باعث ایجاد کمردرد در بسیاری از افراد شده‌اند. این درد به قدری با زندگی افراد عجین شده که عده‌ی زیادی حتی به دنبال درمان آن و یا حداقل بهبود اوضاع نیز نمی‌روند. با این وجود، برایان ریچی (Brian Richey) کتاب تمرینات کمر (Back Exercise: Stabilize, Mobilize, and Reduce Pain) را تالیف کرده تا بتواند با تمرکز بر این عارضه‌ی شایع، افراد مبتلا را راهنمایی کند و با ارائه‌ی تمرینات کاربردی، در سلامتی آن‌ها موثر واقع شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که کمردرد به یکی از دردهای ماندگار در بدنتان تبدیل شده، وجود راهنمایی که بتواند بدون آن که وقت زیادی از شما بگیرد، در کاهش این درد موثر واقع شود، برای شما بسیار مفید خواهد بود. کتاب تمرینات کمر، با ارائه‌ی 60 تمرین مختلف که با نکات و جزئیات نحوه‌ی اجرای آن‌ها و نیز نکته‌هایی که باید در اجرا رعایت کنید تا از آسیب‌ها جلوگیری شود، یک راهنمای موثر در بهبود اوضاع ستون فقرات است. برایان ریچی در این اثر کوشیده تا آناتومی ستون فقرات را مورد بررسی قرار داده و به دنبال آن، تمریناتی را در اختیار مخاطب قرار دهد که در حرکات و انعطاف‌پذیری موثر باشند و نیز کمردردهایی را که بر اثر اشتباهات رایج در نشستن، ایستادن و باقی حرکات روزمره ایجاد شده‌اند را بهبود بخشند.

اولین بخش از کتاب تمرینات کمر، به بررسی اوضاع ستون فقرات اختصاص داده شده و به شما کمک می‌کند تا هم ارزیابی خوبی از وضعیت خود به دست آورید و هم با استفاده از تمرینات این بخش، ثبات ستون فقرات را به عنوان پایه‌ی اصلی بدن کسب کنید. دومین بخش از کتاب، همان بخشی‌ست که با تمرینات ارائه شده بهبود کمردرد را حاصل می‌کند. تمریناتی در حالت خوابیده، نشسته و ایستاده در این قسمت معرفی و شرح داده شده‌اند. تمریناتی برای تحرک بهتر و بیشتر و افزایش انعطاف‌پذیری نیز از تمرینات مورد بحث در این کتاب هستند.

سومین بخش کتاب تمرینات کمر که 5 فصل را شامل می‌شود، از دردها و بیماری‌ها و مشکلات رایجی می‌گوید که می‌توانند هر فردی را درگیر کند و ریتم زندگی او را دچار مشکلاتی کند. کمردرد غیراختصاصی، مشکلات دیسک کمر، سرخوردگی مهره‌ها، تنگی کانال نخاعی و جراحی‌های رایج ستون فقرات، علل تمام این‌ها و نشانه‌هایی که دارند، همه و همه در آخرین بخش از این اثر مورد بررسی قرار داده شده‌اند.

کتاب تمرینات کمر که دارای یک کلیپ اختصاصی آموزشی نیز هست، توسط فاطمه مرجانی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات مبانی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تمرینات کمر

  • برایان ریچی یک متخصص ورزشی‌ست که در سراسر جهان به دلیل توانایی خود در رهایی افراد از دردهای رایج از طریق ورزش شناخته شده است. کتاب تمرینات کمر به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه نوع دردی دارید و چگونه آن را درمان کنید. او مفاهیم پیچیده را آسان می‌کند و استراتژی های ورزشی موثری را برای افراد مبتلا به کمردرد عضلانی، مشکلات مربوط به دیسک یا ستون فقرات ارائه می‌دهد. (Nora St. John, MS, NCPT)
  • هیچ فردی برای شناسایی و توانبخشی شما در کمردرد مناسب‌تر از برایان ریچی نیست. برایان ریچی با نشان دادن آناتومی، تلاش می‌کند تا به شما بگوید چه دلایلی پشت دردهای شما پنهان شده‌اند. (Portia Page)
  • برایان ریچی درکی قوی از حرکت‌شناسی و تمرینات اصلاحی دارد - او یک متخصص ورزشی فوق‌العاده باستعداد است. کتاب تمرینات کمر، همان کتابی‌ست که باید در کتابخانه‌ شخصی هر کسی وجود داشته باشد. (Scott Kahan, MD, MPH)

کتاب تمرینات کمر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام افرادی که با درد در ناحیه‌ی کمر و مشکلات ستون فقرات سر و کار دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تمرینات کمر: ثبات، تحرک‌بخشی و کاهش درد می‌خوانیم

بدن انسان اغلب به ماشین تشبیه شده و در حقیقت آن را ماشینی کامل می‌نامند. به این موضوع توجه کنید. این دستگاه به طور قابل توجهی در انجام کارهایی که از آن انتظار می‌رود هم پیچیده و هم انعطاف‌پذیر عمل می‌کند. با این حال مانند هر دستگاهی می تواند مستهلک شده و خسارت ببیند. نه تنها در ورزش، بلکه در فعالیت‌های روزمره، مفاصل بدن باید تکرارهای حرکتی را هزاران بار انجام دهند. چه دونده‌ای باشید که به سختی کیلومترها راه می‌دود یا یک تنیسور در حال کسب امتیاز یا افتادن روی زمین یا یک بازیکن گلف که با انجام صدها نوسان در یک جهت در هر دور بازی (با احتساب ضربه‌های حرکتی)، فشاری که روی مچ پا، زانو، ران، شانه‌ها و به ویژه مفاصل ستون فقرات اعمال می کنید بسیار زیاد است. اینکه مفاصل تا این حد پایداری دارند واقعیتی قابل توجه و جالب است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول ستون فقرات
فصل 1: آناتومی ستون فقرات
فصل 2: تمرینات ثبات دهنده ستون فقرات
فصل 3: خود را ارزیابی کنید
بخش دوم: تمرینات
فصل 4: تمرینات در وضعیت خوابیده (به پشت و دمر)
فصل 5: تمرینات در وضعیت چهار دست و پا، نشسته و ایستاده
فصل 6: تمرینات تحرک و انعطاف‌پذیری
بخش سوم: بیماری‌ها و موارد شایع
فصل 7: کمر درد غیراختصاصی
فصل 8: برآمدگی و فتق دیسک
فصل 9: اسپوندیلولیستزیس (سرخوردگی مهره)
فصل 10: تنگی کانال نخاعی
فصل 11: جراحی‌های ستون فقرات
منابع
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات کمر: ثبات، تحرک‌بخشی و کاهش درد
نویسنده
مترجمفاطمه مرجانی
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات283
زبانفارسی
شابک978-622-6882-69-9
موضوع کتابکتاب‌های آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات کمر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات کمر

برای دریافت کتاب تمرینات کمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.