معرفی و دانلود کتاب بهای سنگین مادی گرایی

عکس جلد کتاب بهای سنگین مادی گرایی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهای سنگین مادی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهای سنگین مادی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهای سنگین مادی گرایی

به دست آوردن سرمایه و تملک چیزها شما را خوشبخت نخواهد کرد؛ این دیدگاه کتاب بهای سنگین مادی گرایی نوشته‌ی تیم کاسر است. تیم کاسر در این اثر تحسین‌شده و پرآوازه‌اش به بررسی این واقعیت می‌پردازد که موفقیت‌های مالی، شغلی و مادی لزوماً کمبودهای درونی فرد را برطرف نمی‌کنند. در این کتاب شاهد کندوکاو و بررسی‌ کمی و کیفی نویسنده در راستای رسیدن به چنین نمایه‌ای هستید: مادی‌گرایی سرآغاز بحران‌های شخصیتی است.

درباره‌ی کتاب بهای سنگین مادی گرایی

بسیاری از همان سنین کودکی و اوایل نوجوانی تصور می‌کنند که اگر بتوانند یک شغل محترم برای خود پیدا کنند و در آخر به فردی ثروتمند تبدیل شوند، آن‌وقت خوشبختی را تجربه خواهند کرد. در واقع، این تصوری است که سیستم‌ کاپیتالیسم، مصرف‌گرا و تبلیغات پروپاگاندا در ذهن ما کاشته‌؛ این توهم که تمام آنچه ما به‌آن نیاز داریم تملک و افزایش دارایی‌ است. اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت ماجرا این است که برای رسیدن به حس خوشبختی، سرمایه و قدرت مالی به ما هیچ کمکی نخواهد کرد. چراکه دو حالت کلی برای مسیری که طی شده وجود دارد: شخص موفق شده و به فردی ثروتمند بدل گشته، یا در این فرایند شکست خورده است. هرکدام از این دو مورد را که در نظر بگیریم، به‌این برآیند می‌رسیم که این میل دیوانه‌وار برای آنکه بتوانیم به چیزهای مادی و مالی برسیم، در ما احساس کمبود، عقده، اضطراب، افسردگی، عدم اعتماد‌به‌نفس و همچنین مشکلات ارتباطی در زندگی خصوصی‌مان ایجاد خواهد کرد.

وسواس فکری برای افزایش حقوق و تملک‌ چیزهای مادی، در فرد به‌طور مداوم احساس ناکافی بودن ایجاد می‌کند. حتی اگر شخص در آخر موفق شود هرآنچه خواسته را کسب کند، اما چه به لحاظ فلسفی و چه روان‌شناختی، لزوماً انسان خوشبختی نخواهد بود. پس آنچه کتاب بهای سنگین مادی گرایی (The High Price of Materialism) اثر تیم کاسر (Tim Kasser) قصد دارد بگوید این است که به شما دروغ گفته‌اند! شما با این تصورات و توهماتی که سیستم سرمایه‌داری از آینده‌ی شما ترسیم کرده، خوشبخت نخواهید شد. در این کتاب مهم و شناخته‌شده، شاهد بررسی جامع و کامل تیم کاسر از انسانِ تحت‌سلطه خواهید بود. انسانی که درگیر مادی‌گرایی مطلق شده و فقط به تملک چیزهایی فکر می‌کند که خود سیستم مصرف‌گرا و مصرف‌زده‌ی کاپیتالیسم پیش‌رویش گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب بهای سنگین مادی گرایی

تیم کاسر در کتاب بهای سنگین مادی گرایی به این مسئله‌ی مهم و حیاتی می‌پردازد: چه می‌شود اگر ما زندگی‌مان را بر محوریت دست‌یابی به ارزش‌های مادی سازمان‌دهی کرده‌ باشیم. کاسر به تأثیرات منفی‌ مادی‌گرایی افراطی پرداخته و نقش آن را در روابط شخصی، خانوادگی و اجتماعی کنکاش کرده است. او به این واقعیت اشاره می‌کند که چنین نقطه‌دیدی باعث می‌شود تا شخص در طول روز و روابط خصوصی‌اش، به‌طور مداوم بر لبه‌ی تیغ باشد، آشوب ذهنی رهایش نکند و در آخر همیشه احساس ناامنی کند. کتاب بهای سنگین مادی گرایی به ما می‌گوید که تملک چیزها نه‌تنها ما را خوشبخت نمی‌کنند، بلکه هویت و موجودیت ما را تقلیل می‌دهند. تیم کاسر باور دارد که انسان برای رشد و پرورش هویت خود نیاز به ارزش‌های دیگری دارد و در این کتاب محبوب خود به‌آن‌ها نیز پرداخته است.

کتاب بهای سنگین مادی گرایی سعی دارد دیدگاه و رویکرد جدیدی در انسان معاصر شکل دهد. می‌توان گفت اهمیت جستار و کنکاش کمی و کیفی تیم کاسر در این کتاب به هشدارهای او بازمی‌گردد؛ هشداری برای انسان معاصر که دارد تمام زمان و انرژی خود را صرف چیزی می‌کند که در آخر به آن نخواهد رسید. پس می‌توان گفت حتی اگر کتاب بهای سنگین مادی گرایی بهترین کتابی نباشد که تابه‌حال در زمینه‌ی خودسازی و موفقیت نوشته شده، اما پیام بسیار ارزشمندی در خود دارد. پیامی که می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از افراد را دستخوش تغییر و تحول اساسی کند.

کتاب بهای سنگین مادی گرایی اثر تیم کاسر توسط میلاد سبزه آرای لنگرودی و مصطفی محمدی ترجمه شده و انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب بهای سنگین مادی گرایی

  • کتابی خوش‌فکر و ظریف که به لذت‌گرایی و پیامدهای روان‌شناختی آن می‌پردازد. کتابی که با نثر بسیار خوبی نوشته شده است. (Amitai Etzioni)
  • کتابی ساختارشکن که در بررسی خود به‌طور اساسی تمام سازمان‌های فکری و ارزش‌های از پیش ثبیت‌شده‌ی ما را منهدم می‌کند. کتابی که لایق توجه و شهرت است. (Juliet Schor)
  • تیم کاسر به ما می‌گوید که وقتی بیش از همیشه احساس ضعف می‌کنیم، گرایش‌های مادی‌گرایانه از خود نمایش می‌دهیم. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب بهای سنگین مادی گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب محدودیت مخاطب ندارد. از آنجایی که تیم کاسر در این اثر به بررسی دغدغه‌ها و مشکلات روان‌شناختی انسان معاصر پرداخته، باید گفت حتی کسانی که علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های خودسازی و موفقیت ندارند، بهتر است حداقل یک‌‌بار این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب بهای سنگین مادی گرایی می‌خوانیم

سومین ویژگى شناخته‌شده در پرورش کودکان مادى‌گرا نسبتاً غیرشهودى است. ازآنجاکه به نظر مى‌رسد کودکانِ خانواده‌هاى ثروتمند اکثر چیزهایى را که مى‌خواهند دارند و اغلب حتى چیزهاى بیشترى را طلب مى‌کنند، افراد زیادى گمان مى‌کنند که ثروتِ بیشتر با مادى‌گرایى بیشتر مرتبط است. تاکنون، داده‌هاى مرتبط با ارزش‌هاى مادى با نظریه‌ی ارائه‌شده در این کتاب سازگارتر است: فقر شرایطى را رقم مى‌زند که افراد در خصوص ارضاى نیازهاى بنیادین معاش و امنیتشان دچار نگرانى مى‌شوند و در تلاش براى ارضاى این نیازها بسیارى از آن‌ها به اهداف مادى گرایش مى‌یابند. بزرگ شدن با عدم اطمینان از اینکه وعده‌ی غذایى بعدى از کجا خواهد رسید، چه مدت فرد در آپارتمان کنونى مى‌ماند و اینکه آیا با اطمینان مى‌توان به بیرون از درِ خانه قدم گذاشت، همگى مى‌توانند به احساسات دیرپایى از ناامنى منجر شوند. اغلب این احساسات حتى اگر وضعیت اقتصادى فرد بهبود یابد ممکن است در سراسر زندگى فرد دوام داشته باشند و سرانجام در گرایش‌هاى مادى نمود یابند.

در مطالعه‌ی انجام‌شده من و همکارانم با نمونه‌ی ناهمگن نوجوانان که قبلاً توصیف شد، اطلاعاتى را در زمینه‌ی تحصیلات و مشاغل والدین جمع‌آورى کردیم. همچنین اطلاعات ثبتى سرشمارى عمومى ایالات متحده و پلیس در خصوص متوسط درآمد و نرخ جرایم را، در محله‌اى که نوجوانان در زمان مصاحبه زندگى مى‌کردند، به دست آوردیم. نوجوانانى که به‌شدت براى مادى‌گرایى ارزش قائل بودند نسبت به نوجوانانى که براى خودپذیرى، روابط و همکارى اجتماعى ارزش قائل بودند، بیشتر از خانواده‌هایى با سابقه‌ی فقر بودند. به‌طور مشابه، زوج کوهن گزارش کردند که کودکان خانواده‌هایى با زمینه‌هاى اجتماعى‌ اقتصادى پایین تمایل بیشترى به ارزش‌هاى مادى داشتند و اولویت بیشترى براى «ثروتمند بودن» قائل بودند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. پیام‌هاى مغشوش
یادداشت‌ها
2. بهزیستى شخصى
تحقیقات آزمایشگاه ما
نخستین مطالعه ما
مطالعات جدیدتر آزمایشگاه ما
روش دیگر مطالعه مادى‌گرایى
خلاصه
بررسى‌هاى دیگر، یافته‌هاى یکسان
پژوهش زوج کوهن
تحقیقات درباره رفتار مصرف‌کننده
فرهنگ‌هاى دیگر، یافته‌هاى یکسان
خلاصه
یادداشت‌ها
3. نیازهاى روان‌شناختى
نیازهاى روان‌شناختى
ابراز و ارضاى نیاز
تفاوت‌هاى فردى در درونى‌سازى
خلاصه
یادداشت‌ها
4. ناامنى
مادى‌گرایى و خانواده
شیوه‌هاى رفتارى والدین و مادى‌گرایى
طلاق
وضعیت اجتماعى‌ اقتصادى خانواده
مادى‌گرایى و کشور
مطالعه بین‌فرهنگى رونالد اینگِلهارت
زنان از مردان چه مى‌خواهند؟
مادى‌گرایى و فرایندهاى ناآگاه
رؤیاها
مرگ
خلاصه
یادداشت‌ها
5. عزت‌نفس شکننده
مشکلات عزت‌نفس
ناهمخوانى‌هاى بى‌پایان
ایدئال بیش از حد
افزایش سطح انتظارات حداقلى
خلاصه
یادداشت‌ها
6. روابط ضعیف
ارزش قائل شدن براى ارتباط
فرد در مقام شى‌ء
خلاصه
یادداشت‌ها
7. زنجیرهاى مادى‌گرایى
ارزش قائل شدن براى آزادى
مادى‌گرایى، انگیزش ذاتى، غرقگى
چگونه پاداش‌ها انگیزش ذاتى را تحلیل مى‌برند
خودآگاهى عمومى
مادى‌گرایى و فعالیت‌هایى با غرقگى اندک
فشار و اجبار
خلاصه
یادداشت‌ها
8. خانواده، اجتماع و زمین
ازدواج
فرزندپرورى
اجتماع
زمین
خلاصه
یادداشت‌ها
9. تغییر دادن
تغییر دادن
تغییر شخصى
تغییر خانواده
تغییر اجتماعى
خلاصه
یادداشت‌ها
سخن آخر
یادداشت
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهای سنگین مادی گرایی
نویسنده
مترجممیلاد سبزه آرای لنگرودی، مصطفی محمدی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-278-217-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهای سنگین مادی گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهای سنگین مادی گرایی

برای دریافت کتاب بهای سنگین مادی گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.