معرفی و دانلود کتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت

عکس جلد کتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت شبیه چاله است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اینترنت شبیه چاله است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت

کتاب اینترنت شبیه چاله است نوشته‌ی شونا آینز، تلاش می‌کند تا دنیای پیچیده‌ی اینترنت را به زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان توضیح دهد. این کتاب از تجربیات واقعی کودکان و خانواده‌هایشان الهام گرفته شده و با رویکردی روان‌شناختی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های دنیای آنلاین می‌پردازد. نویسنده با استفاده از تشبیه هوشمندانه‌ی اینترنت به یک چاله، به کودکان کمک می‌کند تا درک کنند این فضا می‌تواند هم جذاب و سرگرم‌کننده و هم خطرناک باشد.

درباره‌ی کتاب اینترنت شبیه چاله است

کتاب اینترنت شبیه چاله است (The Internet is Like a Puddle) نوشته‌ی شونا آینز (Shona Innes)، به شکلی ساده و دوست‌داشتنی، به کودکان نشان می‌دهد که اینترنت شبیه یک چاله است! همان‌طورکه چاله‌ها می‌توانند کم‌عمق و بی‌خطر باشند یا گود و خطرناک، اینترنت هم می‌تواند هم جذاب و هم خطرناک باشد. شونا آینز با زبانی شیرین و تصویرهای جالب به بچه‌ها یاد می‌دهد که اینترنت هم مثل بازی کردن در چاله‌های آب می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما همیشه باید مواظب باشیم که بیش از حد به آن اعتماد نکنیم یا در آن غرق نشویم.

در این کتاب، نویسنده به ما می‌گوید که اینترنت برای بازی کردن، یادگیری چیزهای جدید و صحبت با دوستان عالی است، اما اگر بدون دقت و توجه از آن استفاده کنیم، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شویم. شونا آینز به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند چطور از اینترنت به شکلی امن و هوشمندانه استفاده کنند و به والدین و مربیان هم پیشنهادهایی می‌دهد تا مطمئن شوند بچه‌ها در دنیای مجازی ایمن هستند. تصاویر زیبا و رنگارنگ کتاب به کودکان کمک می‌کند تا به سادگی مفهوم‌های مهمی مثل ایمنی در اینترنت و تعادل در استفاده از آن را بفهمند.

معرفی و دانلود کتاب اینترنت شبیه چاله است

نویسنده با استفاده از قصه و مثال‌های جذاب، بچه‌ها را به دنیای اینترنت می‌برد و به آن‌ها یاد می‌دهد که مثل بازی در چاله‌ها، اینترنت هم وقتی لذت‌بخش است که با احتیاط و آگاهی از آن استفاده شود. بیشتر محتوای این کتاب از نامه‌هایی که به کودکان و خانواده‌های آن‌ها پس از جلسات روانشناسی ارسال می‌شده، شکل گرفته‌ است. این کتاب بر اساس نیازهای واقعی یک کودک با یک مشکل واقعی نوشته شده و استراتژی‌هایی تخصصی از سوی یک روانشناس زبردست ارائه می‌دهد.

کتاب اینترنت شبیه چاله است در ایران توسط انتشارات مهرسا و با ترجمه‌ی روان احمد تصویری منتشر شده است که پیام‌های مهمی درباره ایمنی، مسئولیت‌پذیری و بهره‌وری از اینترنت را به کودکان منتقل می‌کند. به این ترتیب، کودکان می‌توانند از امکانات و فرصت‌های اینترنت بهره‌مند شوند و در عین حال از مشکلات احتمالی آن دوری کنند.

کتاب اینترنت شبیه چاله است برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اینترنت شبیه چاله است به کودکان سنین 3 تا 8 سال توصیه می‌شود. همچنین این کتاب برای والدین، معلمان و مشاوران روانشناسی که به دنبال راه‌های مؤثر برای آموزش و حمایت از کودکان در استفاده از اینترنت هستند، مفید است. این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک ابزار آموزشی در مدارس و خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و به کودکان کمک کند تا با اعتماد به نفس و آگاهی بیشتری از اینترنت استفاده کنند.

در بخشی از کتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت می‌خوانیم

اینترنت همیشه به سادگی موبایل و تبلت و تلویزیون نیست و گاهی وقت‌ها جای ناجوری از آب درمی‌آید. اینترنت دردسرهایی دارد که ممکن است حواسمان به آن‌ها نباشد.

باید مطمئن شویم که چاله‌ی اینترنت جای امنی برای باز کردن است. زیاده‌روی در استفاده از اینترنت ممکن است حسابی دردسر درست کند.

زیاده‌روی،‌ زمانی برای کارهای مهم‌مان باقی نمی‌گذارد؛ کارهایی مانند...

وقت گذرانی با آدم‌های واقعی، بوییدن، چشیدن و لمس کردن چیزهای واقعی، یا ورزش کردن و انجام دادن کارهای مورد علاقه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اینترنت شبیه چاله است: کودکان و امنیت در اینترنت
نویسنده
مترجماحمد تصویری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-98594-5-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اینترنت شبیه چاله است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اینترنت شبیه چاله است

برای دریافت کتاب اینترنت شبیه چاله است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.