معرفی و دانلود کتاب ایتان فروم

عکس جلد کتاب ایتان فروم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایتان فروم

کتاب ایتان فروم به قلم ادیت وارتون، از رمان‌های عاشقانه‌ی ادبیات جهان است که سال‌هاست توانسته در میان پرطرفدارترین‌ها باقی بماند. داستانی از مردی که دل خوشی از زندگی مشترکش ندارد و در ناباورانه‌ترین حالت، مرتکب خیانت به همسرش می‌شود. روایت عشقی که میان مردی متاهل و دخترعموی همسرش ایجاد شده است. پایان‌بندی این داستان را می‌توان یکی از قابل‌تامل‌ترین پایان‌بندی‌های داستان‌های عاشققانه در نظر گرفت.

درباره‌ی کتاب ایتان فروم

برخی از آثار ادبی، آن‌چنان در طول ادوار مختلف ماندگار می‌شوند که هرچندسال هم که از انتشارشان گذشته باشد، باز هم افرادی هستند که این آثار را به عنوان بهترین کتابی که خوانده‌اند توصیف کنند، یا حداقل آن را خوانده باشند. این ماندگاری عوامل مختلف و متعددی دارد که در رابطه با هر اثری از هر ژانری، متفاوت است. کتاب ایتان فروم (Ethan Frome) از ادیت وارتون (Edith Wharton)، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که با وجود گذشت بیش از یک قرن از تاریخ چاپ اولین نسخه‌ی آن، هنوز هم تجدید چاپ می‌شود و نظر افراد مختلفی را به خود جلب می‌کند. این رمان عاشقانه، به روایت مسئله‌ی خیانت می‌پردازد و از عشق ممنوعه‌ی یک مرد جوان متاهل می‌گوید. ادیت وارتون، نویسنده‌ی این اثر، به عنوان بانوی اول ادبیات آمریکا شناخته می‌شود و سابقه‌ی دریافت جایزه‌ی پولیتزر را در کارنامه‌ی خود دارد.

معرفی و دانلود کتاب ایتان فروم

داستان از مواجهه‌ی یک راوی ناشناس با مرد میانسالی آغاز می‌شود که در راه رفتن دچار مشکل شده و اصطلاحاً لنگ می‌زند. مردی که در ابتدا معلوم نیست به چه علتی به این حال و روز دچار شده، اما با فلش‌بکی که نویسنده به 24 سال قبل می‌زند، می‌توان با کنار هم چیدن قطعات پازل زندگی این مرد، به روایتی از روزگاری که از سر می‌گذرانده رسید. این مرد، ایتان فروم است. ایتانی که 24 سال قبل، به کشاورزی مشغول بوده و با همسرش و دخترعموی او زندگی می‌کرده است. مردی که چندان هم از زندگی مشترکش رضایت ندارد و احتمالاً تا همین‌جا، متوجه شده باشید که داستان چگونه پیش خواهد رفت! عشقی که سال‌ها این مرد را به دنبال خود می‌کشانده و او را سرگرم جست‌وجویش کرده بوده، سرانجام در زندگی او پدیدار می‌شود، اما به اشتباه و با سرانجامی عجیب و نامعلوم...

روایت متفاوت ادیت وارتون از مسئله‌ی خیانت و مفهوم عشق در کتاب ایتان فروم، توانسته این اثر را به شهرت بالایی برساند و طرفداران زیادی را برای آن دست و پا کند. کتابی که پیش رو داریم، از آن عاشقانه‌هایی‌ست که در ادبیات کلاسیک جهان ماندگار شده و نقد و تحسین‌های مختلفی را دریافت کرده است. این اثر دیدگاه متفاوتی از احساساتی که انسان‌های درگیر خیانت با آن دست و پنجه نرم می‌کند را پیش روی مخاطب گذاشته و با نثر پرکشش و پایان‌بندی غیرمنتظره‌ای که دارد، مخاطب را کاملاً مجذوب می‌کند. برخی منتقدان این اثر ایدیت وارتون را بازتابی از اوضاع نابسامان فرهنگی و اقتصادی آمریکا در زمان نگارش رمان می‌دانند که مسبب ایجاد چنین اتفاقاتی بوده است.

کتاب ایتان فروم تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و در نسخه‌ای که پیش رو داریم، علی امیدیان آن را به فارسی برگردانده است. این اثر به کوشش نشر نیماژ به چاپ رسیده و در اختیار دوستداران ادبیات عاشقانه‌ی کلاسیک قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب ایتان فروم

  • داستانی متقاعدکننده که شما را کاملاً درگیر و مجذوب خود می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • ایتان فروم مرا وادار می‌کند تا به دورانی بیندیشم که ادبیات روند جذاب‌تری را طی می‌کرد. این رمان، یک نقد اجتماعی واقع‌گرایانه است. (Elizabeth Ammons)
  • نسخه‌ای کمیاب در میان آثار ادبیات کلاسیک که می‌تواند رضایت همه را جلب کند. این کتاب ترکیبی از نقدها و نظریات مطرح شده پیرامون مسائلی مانند ازدواج، سلامتی، مردانگی، خودکشی و... را در قالب یک رمان پیش روی مخاطب می‌گذارد. (Irene Goldman-Price)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ایتان فروم

یک فیلم سینمایی با اقتباس از داستان کتاب ایتان فروم با همین نام (Ethan Frome) در سال 1993 توسط جان مدن ساخته شده است. از بازیگرانی که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به ویلیام نیسون، پاتریشیا آرکت و جوآن آلن اشاره کرد.

کتاب ایتان فروم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمام افرادی که به ژانر عاشقانه علاقه دارند، به دنبال مطالعه‌ی ادبیات کلاسیک جهان‌اند و از طرفداران رمان‌های خارجی‌ هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ایتان فروم می‌خوانیم

بعداز ازدواج، توافق کردند وقتی ایتان مشکلات مربوط به بیماری طولانی‌مدت خانم فروم را سروسامان داد، مزرعه و کارگاه چوب‌بری را بفروشند و بختشان را در شهری بزرگ‌تر بیازمایند. عشق ایتان به علوم طبیعی مانع لذت‌بردنش از کشاورزی می‌شد. او همیشه خواسته بود یک مهندس باشد و در شهر زندگی کند؛ جایی که سخنرانی‌های علمی برگزار می‌شود و کتابخانه‌های بزرگ هست؛ و همچنین «آدم‌ها کارهای مهم انجام می‌دهند». وقتی در وستر درس می‌خواند، یک شغل مهندسی کوچک برایش پیدا شد. اعتمادش به توانایی‌اش‌ و اشتیاقش برای دیدن دنیا فزونی یافت و مطمئن بود در کنار همسر «باهوشی» مثل زینا، تا رسیدن به جایگاهی که برای خودش متصور بود، راه زیادی نمانده است.

دهکده‌ی اجدادی زینا کمی بزرگ‌تر و از استارکفیلد به راه‌آهن نزدیک‌تر بود. او از همان اول به شوهرش فهمانده بود که زندگی در یک مزرعه‌ی تک‌افتاده چیزی نیست که بعداز ازدواج توقعش را داشته باشد. اما خریداران دیربه‌دیر می‌آمدند و وقتی ایتان در انتظار فروش آن جا بود، متوجه شد مهاجرت زینا غیرممکن است. او دوست داشت استارکفیلد را به چشم تحقیر ببیند، اما نمی‌توانست تاب بیاورد جایی زندگی کند که به خودش به چشم تحقیر نگاه کنند. حتی در بتسبریج و شادز فالز هم به‌قدر کفایت به او توجه نمی‌کردند و در شهرهای بزرگ‌تر هم که برای ایتان جذاب بودند، کاملاً احساس بی‌هویتی می‌کرد. در مدت یک‌ساله‌ی ازدواجشان، «مریضی» او به‌گونه‌ای پیشرفت کرد که حتی اگر در جامعه‌ای پر از بیماری زندگی می‌کرد، باز توجه همه را جلب می‌کرد. وقتی آمده بود تا از مادر ایتان مراقبت کند، به‌نظر ایتان در امور پزشکی یک نابغه بود، اما خیلی زود متوجه شد مهارت زینا در پرستاری با مشاهده‌ی دقیق علائم بیماری در خودش به دست آمده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایتان فروم
نویسنده
مترجمعلی امیدیان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-3678-78-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایتان فروم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایتان فروم

برای دریافت کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.