معرفی و دانلود کتاب اشتباه تو نیست: رهایی از زخم‌های کودکی

عکس جلد کتاب اشتباه تو نیست: رهایی از زخم‌های کودکی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اشتباه تو نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اشتباه تو نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اشتباه تو نیست: رهایی از زخم‌های کودکی

کتاب اشتباه تو نیست نوشته‌ی الکس هوارد بنا دارد تا روش نگرش شما را به گذشته تغییر بدهد و در شیوه‌ی زیستن‌تان در زمان حال تحول ایجاد کند. نویسنده در کتابش نظریه‌ای هرچند تکراری ولی پرطرفدار را بیان می‌کند، و آن اینکه ریشه‌ی تمام مشکلات در بچگی ما است. الکس هوارد می‌کوشد به خوانندگانش یاد بدهد که چطور تجربیات دوران کودکی‌مان را واکاوی کنیم و از تأثیر آن در زندگی‌مان آگاه بشویم.

درباره‌ی کتاب اشتباه تو نیست

الکس هوارد در کتاب اشتباه تو نیست (It’s Not Your Fault) سوالاتی مطرح می‌کند، ازجمله: آیا تلاش زیادی می‌کنید تا در خود یا در روابط‌تان خوشحالی را بیابید؟ آیا مشکلاتی از قبیل خستگی مفرط، اضطراب، بدخوابی، اعتیاد یا افسردگی دارید که باعث شده روح و جسم‌تان آسیب ببیند؟ آیا به لحاظ احساسی کرخت شده‌اید یا اینکه درست نمی‌توانید هیجاناتتان را درک و احساس کنید؟ نویسنده با طرح چنین پرسش‌هایی قصد دارد بگوید که در این مسیر فقط شما نیستید و همه‌ی ما آدم‌ها چنین احساساتی را تجربه کرده‌ایم و نباید دیگر خودتان را مقصر بدانید. الکس هوارد (Alex Howard) در ادامه این بحث را پیش می‌کشد که همه‌ی ما انسان‌ها تحت‌تأثیر تجربیات دوران کودکی‌مان هستیم و این تجربیات می‌توانند هم خوب و هم بد باشند. اما این تجربیات دوران کودکی ما طوری بوده که وقتی سن‌مان بیشتر شده و به سن بزرگسالی رسیده‌ایم، ما را دچار آسیب کرده و باعث شده که نتوانیم به‌درستی ابراز احساسات کنیم یا حتی روابط خوب و مثبتی با دیگران و خودمان شکل دهیم که بادوام باشد.

معرفی و دانلود کتاب اشتباه تو نیست

نویسنده در کتاب اشتباه تو نیست، به این نکته اشاره می‌کند که ما انسان‌ها در دوران کودکی بسیار به افرادی که اطراف‌مان هستند وابسته‌ایم. این وابستگی شامل برطرف کردن نیازهای عاطفی، گرفتن احساس عشق و امنیت، و رعایت مرزهاست. الکس هاوارد معتقد است که وقتی این نیازها در کودکی برآورده نشوند، الگوی داشتن سلامت روان خوب در بزرگسالی به‌درستی شکل نمی‌گیرد. ولی وقتی به بزرگسالی می‌رسیم، از این قابلیت بهره‌مند خواهیم بود تا این نیازها را برای خود برآورده کنیم و خودمان را از بند رنج‌ها و عذاب‌های غیرضروری برهانیم. انجام چنین کارهایی، فقط زخم تأثیر گذاشته روی جسم و روح‌مان را التیام نمی‌بخشد، بلکه کمک‌مان می‌کند توانایی‌های نهفته‌مان در زندگی شکوفا شوند.

ما در سنین بالا اگر به‌دنبال رویارویی با آسیب‌های روحی و روانیِ دوران کودکی‌مان نباشیم، همچنان ممکن است در طول عمرمان تحت‌الشعاع این مشکلات باشیم. الکس هوارد با تکیه بر شیوه‌ی بهبودیافتنش از آسیب‌های روانی دوران کودکی‌اش و اعمال روش‌های بالینی روی هزاران بیماری که داشته، مسیری روشن را برای درک بهتر خودتان در دوران کودکی پیش رویتان قرار می‌دهد. وی همچنین طرحی اثبات‌شده به لحاظ بالینی برای بهبود یافتن، به مخاطبانش ارائه می‌کند. الکس هاوارد در کتاب اشتباه تو نیست، به خوانندگانش کمک می‌کند تا آسیب‌های روحی و روانی‌شان را درک کرده و اثرات آن آسیب‌ها را التیام ببخشید. او همچنین راه‌کارهایی ارائه می‌دهد تا حدومرزهای‌تان را درست‌ تعیین کنید و برای داشتن روابطی رضایت‌بخش، مفید و سالم، احساسات‌تان را به‌خوبی ابراز کنید.

کتاب اشتباه تو نیست نوشته‌ی الکس هوارد، از کتاب‌های پرفروش آمازون، با ترجمه‌ی افسر امیری و به یاری انتشارات بذر خرد چاپ و منتشر شده و در اختیار شما علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب اشتباه تو نیست

  • کتاب اشتباه تو نیست، اثری قدرتمند است که پیام مهمی دارد، و آن اینکه آسیب روحی ما تقصیر ما نیست ولی این امکان وجود دارد که بهبود پیدا کنیم. الکس هوارد در طوی بیست سال تجربه‌ی بالینی، چارچوب قدرتمندی ساخته که نه‌تنها کمک می‌کند بفهمید آسیب روحی دوران کودکی‌تان چطور به شخصیت شما سروشکل داده، بلکه کمک‌تان می‌کند شیوه‌ی رهایی و بهبود از آن را پیدا کنید. (پیتر لِوین، نویسنده)
  • زیبایی و ارزش کتاب الکس هوارد این است که از قصه‌ی زندگی خودش صحبت می‌کند. او برای ایجاد تغییر و تحول در آسیب‌های روانی‌اش از حمایت برخوردار بوده، حمایتی که باعث شده در راه توسعه‌ی تخصص بالینی قدم بردارد و به هزاران فرد کمک کند و نیز این کتاب را بنویسد. شعف او در زندگی و عمق دانایی‌اش از وی یک راهنمای ارزشمند ساخته تا با تکیه بر او بتوانید از دست گذشته‌تا خلاص بشوید. (گِیل لارسن، استاد دانشگاه و نویسنده)
  • الکس هواردِ تراپیست، کتابی آموزنده و زیبا درباره‌ی چگونگی التیام بخشیدن به آسیب‌های روحی دوران کودکی نوشته است. فهمیدن لحن او ساده و زبانش هم‌دلانه است. همین موارد باعث شده که کتابش گیرا باشد. پیام الکس هوارد این است که درد و رنج شما راهی برای بهبودی است. کتاب اشتباه تو نیست به شما می‌آموزد در همین حین که آسیب‌های روانی‌تان بهبود می‌یابد و رفته‌رفته وارد زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تر می‌شوید، سیستم عصبی‌تان را بازیابی کنید، ظرفیت احساسی‌تان را بالا ببرید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. (جودیت اورلاف، نویسنده)

کتاب اشتباه تو نیست برای چه کسانی مناسب است؟

بی‌تردید شما هم مثل همه دچار آسیب‌های روحی به‌جامانده از دوران کودکی‌تان هستید که تأثیر زیادی در زندگی کنونی‌تان دارد و به‌دنبال راهی برای رهایی از این آسیب‌ها می‌گردید. بنابراین خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود تا بتوانید از چنگ این مشکلات خلاص بشوید و زندگی لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

در بخشی از کتاب اشتباه تو نیست: رهایی از زخم‌های کودکی می‌خوانیم

لطیفه‌ای معروف در محافل درمانی وجود دارد: برای تعویض یک لامپ به چند درمانگر نیاز است؟ فقط یکی، اما لامپ باید بخواهد تعویض شود. به‌ عبارت ‌دیگر، اگر بیمار تغییر نکند، تقصیر اوست، زیرا انگیزه‌ی کافی برای تغییر ندارد. هیچ‌کس مسئولیت را متوجه درمانگر نمی‌کند یا به اینکه آیا روش درمانی او برای بیمار مناسب است یا خیر، فکر نمی‌کند و از نظر من، این کار در بهترین حالت بهانه‌تراشی و در بدترین حالت سرزنش قربانی است.

سانایا در اوایل بیست‌سالگی خود بود که پذیرفت در مجموعه برنامه‌ی یوتیوب من یعنی درمان با الکس هوارد شرکت کند. با توجه به اینکه در آن زمان به‌دلیل احساس اضطراب ناتوان شده و گهگاه حملات هراس شدید را تجربه می‌کرد، از اینکه اجازه‌ی فیلم‌برداری سفر درمانی‌اش با من را داد، او را تحسین می‌کردم.

برای اطمینان از اینکه شرکت‌کنندگان به ‌اندازه‌ی کافی برای ادامه‌ی این روند قوی هستند و انگیزه‌هایشان همسو با انگیزه‌های مجموعه است، همه‌ی شرکت‌کنندگان قبل از شروع فیلم‌برداری به‌صورت فردی ارزیابی روان‌شناختی می‌شوند. گزارش روان‌شناس درمورد سانایا نشان داد که او با درمانگران قبلی خود که انگیزه و اهداف او برای درمان را زیر سؤال برده بودند، ارتباط برقرار نکرده بود. آیا او واقعاً متعهد به تغییر بود؟ از نظر آن‌ها سانایا همان لامپ گفته‌شده بود.

بااین‌حال آنچه من در اولین جلسه مشاهده کردم، زن جوانی نبود که نمی‌خواست تغییر کند، بلکه زنی بود که از آنچه ممکن است در تغییر دخیل باشد و اینکه آیا تغییر ممکن است یا نه، می‌ترسید. سانایا همچنین عمیقاً از تغییرنکردن و ادامه‌ی وضعیت جهنمی اضطرابی که در آن گرفتار شده بود می‌ترسید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
یادداشت نویسنده
بخش 1: ترومای خود را رمزگشایی کنید
1: زخم‌هایی که ما را شکل می‌دهند
2: تروما به‌مثابه‌ی ECHO
3: رویدادهای آسیب‌زای خود را کشف کنید
4: زمینه همه چیز است
5: تعادل هموستاتیک شما چگونه است؟
6: پیامدهای تروما
بخش 2: راه‌حل تنظیم مجدد برای درمان تروما
مقدمه
7: وضعیت سیستم عصبی خود را تشخیص دهید
8: الگوی شخصیتی خود را بررسی کنید
9: فرار را متوقف و احساس‌کردن را شروع کنید
10: رفتارهای غیرمفید خود را متوقف کنید
11: شش دفاع هیجانی
12: درمورد هیجانات خود تحقیق کنید
13: بر مقاومت درونی خود غلبه کنید
14: منتقد درونی خود را متحول کنید
بخش 3: ABCD شفای تروما در دنیای واقعی
مقدمه
15: کمک بخواهید (قدرت بله‌گفتن)
16: مرزهای بهتری بسازید (قدرت نه‌گفتن)
17: به شفای خود متعهد شوید
18: معنای آسیب خود را بیابید
درباره‌ی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اشتباه تو نیست: رهایی از زخم‌های کودکی
نویسنده
مترجمافسر امیری
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-622-5353-83-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اشتباه تو نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اشتباه تو نیست

برای دریافت کتاب اشتباه تو نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.