معرفی و دانلود کتاب اختلال شخصیت مرزی

عکس جلد کتاب اختلال شخصیت مرزی
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلال شخصیت مرزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلال شخصیت مرزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلال شخصیت مرزی

همه چیز را درباره‌ی اختلال شخصیت مرزی بدانید و برای تغییری بزرگ در زندگی‌تان آماده شوید! کتاب اختلال شخصیت مرزی را چارلز اچ. الیوت و لورا ال. اسمیت نوشته‌اند که سال‌ها در حوزه‌ی درمان‌ بیماری‌های روانی فعالیت و پژوهش کرده‌اند. این کتاب جامع و ساده با لحنی همدلانه و با استفاده از تمرین‌های عملی، شما را در فهم این اختلال و راه‌های درمان آن یاری می‌کند.

درباره‌ی کتاب اختلال شخصیت مرزی

«احساس می‌کنم چیزی در درونم گم شده است. و هیچ‌کس،‌ مطلقاً هیچ‌کس احساساتم را نمی‌فهمد.»، «احساس می‌کنم سربار دیگران هستم»، «یک‌لحظه عاشق زندگی‌ام، یک لحظه آرامم، یک لحظه عصبانی‌ام، یک لحظه از زندگی ناامیدم، یعنی چه مشکلی دارم؟!»، «هیچ‌کدام از رابطه‌هایم دوام ندارند.»، «از خودم متنفرم»، ««می‌ترسم کسانی که دوستشان دارم، مرا ترک کنند.»، «می‌ترسم به خودم آسیب بزنم»، «احساس خلأ می‌کنم»، «احساس می‌کنم بیشتر از بقیه عصبانی می‌شوم»، «دارم دیوانه می‌شوم»، «من آدم مزخرفی هستم»، «از این زندگی خسته‌ام. می‌خواهم خودم را بکشم.»، «دلم می‌خواهد مثل آدم‌های معمولی زندگی کنم» و... همه جمله‌هایی هستند که شاید بعضی از ما در موقعیت‌هایی آن‌ها را بر زبان بیاوریم؛ اما اوضاع زمانی وخیم می‌شود که این جمله‌ها بر ذهن ما تسلط پیدا کنند و ورد زبانمان شوند. آن‌وقت است که باید فکری به حال خودمان بکنیم.

معرفی و دانلود کتاب اختلال شخصیت مرزی

منابع روان‌شناختی می‌گویند که افرادی با چنین طرز تفکری، به نوعی اختلال روانی به نام اختلال شخصیت مرزی مبتلا هستند. عده‌ای از افراد در این شرایط انتخاب می‌کنند نزد روان‌شناس، روان‌درمانگر یا روان‌پزشک بروند. عده‌ای هم به دنیای اینترنت پناه می‌برند که از قضا ممکن است با اطلاعات ناقص، آن‌ها را گمراه کند. اگر جزء افرادی هستید که هنوز درباره‌ی راه درمانی خودتان مطمئن نیستید و به منابع اینترنتی نیز اطمینان ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کتاب‌‌ها بروید. یکی از بهترین آثار این حوزه را انتشارات آوند دانش منتشر کرده است: کتاب اختلال شخصیت مرزی (Borderline Personality Disorder For Dummies).

برخی با شنیدن نام این اختلال به یاد افرادی می‌افتند که به خود آسیب می‌زنند و چندین بار اقدام به خودکشی کرده‌اند. بعضی هم عقیده دارند که فقط زنان به این اختلال مبتلا هستند و هیچ مردی با این اختلال دست‌وپنجه نرم نمی‌کند. عده‌ای هم فکر می‌کنند تروماهای کودکی به این اختلال روانی منجر می‌شود. بعضی هم افراد مبتلا به این اختلال را نمی‌توانند حتی برای یک لحظه هم تحمل کنند. برخی نیز بر این باورند که اختلال شخصیت مرزی مساوی است با چندشخصیتی بودن. چنین باورهای غلطی درباره‌ی تعداد دیگری از بیماری‌های روانی تکرار می‌شوند و عده‌ی کمی هستند که این افسانه‌ها را باور نمی‌کنند. اگر کتاب اختلال شخصیت مرزی را بخوانید، مطمئنا‌ً چنین حرف‌هایی را بی‌پایه‌واساس خواهید خواند.

اما علائم اختلال شخصیت مرزی دقیقاً چیست؟ تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

  • همیشه نگرانید که دیگران شما را رها کنند و همه‌ی تلاشتان را می‌کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید.
  • روابطتان با دیگران اغلب غیرقابل‌پیش‌بینی است.
  • اغلب به رفتارهای پرخطر روی می‌آورید و بدون هیچ ترس و احتیاطی رفتار می‌کنید.
  • به خودتان آسیب می‌زنید.
  • احساس خلأ و پوچی می‌کنید.
  • به‌راحتی عصبانی می‌شوید.
  • احساس بی‌هویتی می‌کنید.
  • از واقعیت گریزانید.

اگر چنین علائمی را در خودتان می‌بینید، فکر نکنید حتماً به اختلال شخصیت مرزی مبتلا هستید. در بیشتر موارد این اختلال با بیماری‌های دیگری مانند اضطراب، افسردگی و وسواس فکری – عملی همراه می‌شود. پس مهم است که پیش از برچسب زدن به خودتان، با پزشک مشورت کنید یا از کتاب اختلال شخصیت مرزی کمک بگیرید که آن را دو روان‌‌شناس کاربلد به نگارش درآورده‌اند: چارلز اچ. الیوت (Charles H. Elliott) و لورا ال. اسمیت (Laura L. Smith).

چارلز اچ. الیوت روان‌شناس بالینی و از بنیان‌گذاران آکادمی درمان مبتنی بر شناخت است. او که عضو هیئت‌علمی دانشگاه فیلدینگ است، تخصصش در درمان افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری – عملی، اضطراب، افسردگی و اختلال‌های شخصیتی مانند اختلال شخصیت مرزی و دوقطبی است. لورا ال. اسمیت نیز مانند الیوت در کورالس نیومکزیکو زندگی می‌کند و علاوه بر درمان افراد مبتلا به اختلال وسواس یا شخصیت، بر درمان بیش‌فعالی و اختلالات یادگیری در کودکان تمرکز دارد. او که رئیس سابق انجمن روان‌شناسی نیومکزیکو است، کارگاه‌ها و کلاس‌هایی در زمینه‌ی درمان شناختی رفتاری برگزار می‌کند.

با نگاهی گذرا به فهرست کتاب اختلال شخصیت مرزی، به این نتیجه می‌رسید که این اثر از کامل‌ترین راهنماهای آشنایی با این اختلال و درمان آن است. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های آسان‌فهم یا دامیز قرار می‌گیرد؛ یعنی نویسندگان با زبانی ساده و به دور از پیچیدگی، مفاهیم روان‌شناختی را توضیح می‌دهند. در اولین و دومین بخش از کتاب، چارلز اچ الیوت و لورا ال. اسمیت مهم‌ترین علائم اختلال شخصیت مرزی را شرح می‌دهند و وجوه تمایز آن را از دیگر بیماری‌ها مشخص می‌کنند. یکی دیگر از افسانه‌های رایج درباره‌ی اختلال شخصیت مرزی این است که این بیماری هیچ راه درمانی ندارد. اما نویسندگان در بخش سوم و چهارم نشان می‌دهند که چنین باوری نادرست است. تنها کاری که باید بکنید، این است که اولین گام را برای درمان خود بردارید.

معرفی و دانلود کتاب اختلال شخصیت مرزی

افرادی که می‌دانند به این اختلال مبتلا هستند، اغلب می‌ترسند آن را عنوان کنند؛ زیرا این احساس را دارند که دیگران آن‌ها را با صفات ناپسندی خطاب کنند و به آن‌ها برچسب بزنند. از آن‌سو اشخاصی که با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در ارتباطند، در بسیاری از مواقع سردرگم هستند و نمی‌دانند چگونه با آن‌ها رفتار کنند. خوشبختانه چارلز اچ. الیوت و لورا ال. اسمیت در کتاب اختلال شخصیت مرزی همه‌ی جوانب را سنجیده‌اند و مطالبی را در دو بخش پنجم و ششم، درباره‌ی این موضوعات گرد آورده‌اند.

دکتر مریم فرحزادی و دکتر نفیسه دورودیان که هر دو روان‌شناس و روان‌درمانگر هستند، کتاب اختلال شخصیت مرزی را ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

دامیز (For Dummies) عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که طیف وسیعی از موضوعات مختلف مانند روان‌شناسی، کارآفرینی، سلامت روان و جسم، هنر، فناوری و... را در بر می‌گیرند و با هدف ساده‌تر کردن مطالب تخصصی و پیچیده‌ی علوم مختلف تدوین شده و به انتشار می‌رسند. کتاب‌های این مجموعه هر کدام بر حوزه‌ای خاص متمرکز هستند. تا به امروز بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سراسر دنیا ترجمه شده و در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است. در تهیه و تولید کتاب‌های دامیز از به‌روزترین نتایج پژوهش‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شده و کیفیت و استاندارد بالایی برای محتوا در نظر گرفته می‌شود.

امتیاز انتشار کتاب‌های این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. «تناسب اندام»، «مکاتبات اداری و تجاری به زبان انگلیسی»، «اقتصادسنجی»، «ابرغذاها»، «هوش مصنوعی» و «فرزندپروری» عناوین برخی از کتاب‌هایی هستند که تا به امروز از این مجموعه منتشر شده‌اند.

کتاب اختلال شخصیت مرزی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید به اختلال شخصیت مرزی مبتلا هستید یا یکی از عزیزانتان با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، حتماً کتاب اختلال شخصیت مرزی را برای مطالعه برگزینید. کسانی که در حوزه‌ی روان‌شناسی فعالیتِ درمانی می‌کنند، از مطالب این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب اختلال شخصیت مرزی می‌خوانیم

پژوهش‌های متعدد نشان داده که از افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در دوران کودکی سوءاستفاده‌های زیادی شده است؛ چه از طرف والدین آن‌ها، چه یکی از بستگان و چه فردی قلدر یا غریبه. به‌دلیل این داده‌ها، برخی متخصصان می‌گویند که اختلال شخصیت مرزی درواقع شکل پیچیده‌ای از اختلال استرس پس از آسیب است؛ اختلالی بسیار ناراحت‌کننده که اغلب پس از رویدادی آسیب‌زا رخ می‌دهد. بااین‌حال، اکثر پژوهشگران مدعی‌اند که اختلال شخصیت مرزی شکلی از اختلال استرس پس از آسیب نیست؛ اما تروما مطمئناً خطر ابتلا به اختلال شخصیت مرزی را افزایش می‌دهد.

یکی از دلایلی که پژوهشگران معتقدند اختلال شخصیت مرزی با اختلال استرس پس از آسیب فرق می‌کند، این است که اختلال شخصیت مرزی ممکن است در افرادی بروز کند که علائم واضح تروما را در کودکی نداشته‌اند. درواقع، افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی که در دوران کودکی ترومای شدید را تجربه کرده‌اند، خیلی کمتر از 50 درصد بوده‌اند. آسیب‌پذیری زیستی احتمالاً با مشکلات دیگری مانند تجربیات بی‌اعتبارسازی هیجانی یا دوران کودکی آشفته ترکیب می‌شود و ممکن است در برخی افراد به بروز اختلال شخصیت مرزی بینجامد.

از سوی دیگر، برخی افراد بااینکه دچار حوادث آسیب‌زا می‌شوند، به اختلال شخصیت مرزی و حتی اختلال استرس پس از آسیب مبتلا نمی‌شوند. بسیاری از افرادی که چنین تاب‌آوری‌ای را در برابر تروما نشان می‌دهند، احتمالاً ساختار ژنتیکی‌شان آن‌ها را قادر می‌سازد سختی‌هایی را تحمل کنند که دیگران نمی‌توانند. عوامل دیگری مانند خانواده‌ی بسیار حمایت‌کننده و حضور یک بزرگ‌سال مراقب یا روان‌درمانی نیز ممکن است برای برخی افرادی که حوادث آسیب‌زا را تجربه می‌کنند، عملکرد محافظتی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسندگان
مقدمه
درباره‌ی کتاب
تصورات خنده‌دار
نمادهای کتاب
فراسوی کتاب
مقصد بعدی
بخش 1: ترسیم مرزهای اختلال شخصیت مرزی
فصل  1: تفکیک اجزای اختلال شخصیت مرزی
روابط غیرقابل‌پیش‌بینی
عمل‌کردن بدون فکر
هیجانات ناپایدار
افکار گیج‌کننده
بررسی ریشه‌های اختلال شخصیت مرزی
محاسبه‌ی هزینه‌های اختلال شخصیت مرزی
هزینه‌های سلامتی
هزینه‌های مالی و شغلی
مشکلات و خسارت‌هایی که خانواده و دوستان متحمل می‌شوند
درمان اختلال شخصیت مرزی
روان‌درمانی
دارو
ارتباط با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
فصل  2: تعریف شخصیت برای درک اختلال شخصیت مرزی
توصیف شخصیت
تمایز سالم از ناسالم
گشودگی یعنی جست‌وجوی تجربه‌های جدید
انعطاف‌پذیری یعنی نرمش‌داشتن در مقابل ناملایمات
تنظیم هیجانی یعنی کنترل چیزی که ابراز می‌کنید
توانایی به‌تأخیرانداختن لذت یعنی کنترل‌کردن تکانه‌ها
وظیفه‌شناسی یعنی مسئولیت‌پذیری و معتمدبودن
اثربخشی بین‌فردی یعنی داشتن روابط خوب
تاب‌آوری هیجانی یعنی قوی‌شدن پس از شکست‌های سخت
پذیرش خود یعنی دیدن خودتان همان‌گونه که واقعاً هستید
درک دقیق واقعیت یعنی دیدن جهان آن‌گونه که هست
اعتدال یعنی پرهیز از افراط و تفریط
فصل  3: توصیف اختلال شخصیت مرزی
نُه علامت اختلال شخصیت مرزی
1. هیجان‌خواهی (تکانشگری)
2. رفتار خودآسیب‌رسان
3. غلیان هیجانات
4. آمادگی برای انفجار
5. نگرانی درمورد ترک‌شدن
6. خودپنداره‌ی بی‌ثبات و نامشخص
7. پوچی
8. روابط بین‌فردی بالا و پایین
9. تجزیه: احساس عدم ارتباط با واقعیت
تشخیص اختلال شخصیت مرزی مانند سفارش‌دادن غذا در رستوران چینی است
عملکرد بالا یا پایین
اختلال شخصیت مرزی در طول زندگی
سایر اختلالات شخصیت
عجیب‌غریب
نمایشی و غیرقابل‌پیش‌بینی
مضطرب و بیمناک
اختلالات هیجانی همراه با اختلال شخصیت مرزی
اضطراب
تروما و اختلالات مرتبط به استرس
اختلال وسواس فکری‌جبری و اختلالات مرتبط با آن
اختلالات افسردگی
اختلال دوقطبی و اختلالات مرتبط به آن
سایر اختلالات هیجانی
فصل  4: بررسی دلایل اصلی بروز اختلال شخصیت مرزی
شروع با زیست‌شناسی
ژنتیک
شیمی مغز و عملکرد آن
عوامل روان‌شناختی
فرزندپروری مشکل‌ساز
سوءاستفاده و تروما
جدایی زودهنگام و ازدست‌دادن والدین
خانواده‌های آشفته و نابسامان
تأثیرات اجتماعی و فرهنگی
محله
دوستان و همسالان
سال‌های نوجوانی
رسانه‌های اجتماعی
عوامل فرهنگی
ترکیب و هماهنگی عوامل خطرآفرین
عوامل زیستی و روان‌شناختی
اثرات زیستی و اجتماعی
علل روانی و اجتماعی
ترکیب کامل زیستی‌روانی‌اجتماعی
بخش 2: علائم اصلی اختلال شخصیت مرزی
فصل  5: هیجان‌طلبی و خودآسیب‌رسانی: تکانشگری اختلال شخصیت مرزی
زندگی خطرناک: رفتار تکانشی
آسیب‌زدن به خود برای کمک‌گرفتن
انواع رفتارهای خودآسیب‌رسان
چرا به خودتان آسیب می‌زنید؟
خودکشی: فرار نهایی
گریه برای دریافت کمک یا تلاشی برای انتقام؟
چه‌کسی در معرض خطر است؟
فصل  6: خلق‌وخو و احساسات انفجاری
هیجانات
هیجانات اولیه
هیجانات متفکرانه
هیجانات به‌سبک مرزی
مشکل در درک و بیان هیجانات
هیجان‌داشتن درمورد هیجانات
فصل  7: مشکلات هویتی و اختلال شخصیت مرزی
مفهوم هویت
هویت چیست؟
هویت چگونه شکل می‌گیرد؟
هویت مرزی، بی‌ثبات و شکننده
هویت‌های مردد
نگرانی درمورد هویت
فصل  8: ادراک، فهمیدن و برقراری ارتباط با دیگران
خود را جای دیگران گذاشتن
درک دیگران
خودتان را از منظر دیگران ببینید
واردکردن آسیب‌های ناخواسته
شکستن مرزها
بی‌احترامی به شریک زندگی و همسر
کوچک‌کردن دوستان و همکاران
تیره‌وتارشدن روابط با ارائه‌دهندگان خدمات درمانی
رفتار بی‌ملاحظه با کودکان
فصل  9: اختلال شخصیت مرزی و تفکر افراطی
درک اینکه جهان را چگونه می‌بینید
طرح‌واره‌ها چگونه رشد می‌کند
انواع طرح‌واره‌ها
چرا تغییر طرح‌واره‌ها سخت است؟
طرح‌واره‌های اختلال شخصیت مرزی، حد وسط ندارند
طرح‌واره‌های خودپنداره
طرح‌واره‌های روابط بین‌فردی
طرح‌واره‌های مربوط به دنیا
فصل  10: دورشدن از واقعیت
تجزیه و گسستگی
احساس پارانوئید یا هذیان
توهم
اختلال شخصیت مرزی و احساس دیوانگی
بخش 3: پیش به‌سوی تغییر
فصل  11: تحقیق درباره‌ی درمان‌های اختلال شخصیت مرزی و انتخاب آن‌ها
درمان‌های اختلال شخصیت مرزی
کار انفرادی با درمانگر
فرصت‌دادن به گروه‌ها
بستری سرپایی
بخش‌های بستری روان‌پزشکی
ترکیب و تغییر درمان‌ها
پژوهش درباره‌ی راهبردهای درمانی مؤثر بر اختلال شخصیت مرزی
رفتاردرمانی دیالکتیک
درمان مبتنی بر ذهنی‌سازی
روان‌درمانی متمرکز بر انتقال
درمان شناختی
طرح‌واره‌ی درمانی
درمان فراتشخیصی
درمان فراشناختی
آموزش سیستمی برای پیش‌بینی‌پذیری هیجانی و حل مسئله
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
درمان مبتنی بر شفقت
دارودرمانی
مؤلفه‌های رایج در درمان‌ها
انتخاب متخصص سلامت روان
ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی اولیه
روان‌شناسان
روان‌پزشکان
مشاوران
زوج‌درمانگران و خانواده‌درمانگران
روان‌پرستاران
مددکاری اجتماعی
شروع درمان
ارزیابی درمان
زمان‌دادن به درمان
فصل  12: شکستن موانع برای تغییر
غلبه بر ترس از تغییر
گم‌کردن خود: این اتفاق نخواهد افتاد
آزادانه‌صحبت‌کردن، بدون واهمه
ترس ازدست‌دادن بیشتر: سعی نکنید کسی را که می‌خواهد به شما کمک کند، امتحان کنید
ترس از درمان: اجازه ندهید افسانه‌های درمانی، شما را عقب نگه دارد
بررسی ترس از تغییر در عمل
برعهده‌گرفتن مسئولیت و کنارگذاشتن نقش قربانی
پایان‌دادن به سرزنش
فکرکردن مانند یک قربانی، کمکی نمی‌کند
یافتن بخشش و مقابله‌کردن
به‌تعویق‌انداختن را متوقف کنید
ازبین‌بردن توجیه‌ها
بحث درمورد تصمیم
به‌آسایش‌رسیدن با تغییر
فصل  13: توضیح‌دادن اختلال شخصیت مرزی به دیگران
تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه اصلاً به کسی بگوییم و اینکه به چه کسی
سود و زیانِ گفتن
بسنجید که به چه‌کسی بگویید
تصمیم‌گیری برای گفتن
آموزش‌دادن به خود
تصمیم‌گیری درمورد اینکه چقدر اطلاعات بدهید
فصل  14: مراقبت‌کردن از خود
مقابله با استرس
بررسی تأثیر استرس بر سلامتی
مدیریت و کاهش استرس
مراقبت بهتر از بدن
در رژیم غذایی‌تان بازنگری کنید
کسب انرژی با ورزش
خواب کافی
اقدامات بهداشتی
زمان بیشتری به خودتان اختصاص دهید
بخش 4: درمان‌های اختلال شخصیت مرزی
فصل  15: مهار تکانشگری
آگاهی‌تان را از رفتار تکانشی افزایش دهید
اعمال تکانشی خود را بنویسید
یک مطالعه‌ی موردی از کار روی تکانشگری
ترمزگذاشتن بر تکانشگری
زمان‌گذاشتن برای خود
فرونشاندن تکانه‌ها
انجام‌دادن کاری متفاوت
تمرین‌های برون‌ریزی
جست‌وجوی جایگزین‌های سالم‌تر
فصل  16: آرام‌کردن طوفان‌های درون
نام‌گذاری احساسات
درک ارتباط بین فکر و احساس
تمرین تنظیم هیجانی
جلوگیری از حکمرانی احساسات بر افکار
برعکس آنچه احساس می‌کنید، عمل کنید
آرام‌شدن با خودبیانی مقابله‌ای
آرام‌سازی و تمرین
آرام‌سازی ماهیچه‌ها
آرام‌سازی از طریق احساسات
تجسم آرامش
کشف مراقبه
مزایای مراقبه
نحوه‌ی مراقبه
انواع مراقبه
باورهای نادرست درباره‌ی مراقبه
رسیدن به پذیرش
ذهن مشاهده‌گرتان را کشف کنید
با ذهن قضاوت‌گر‌تان بازی کنید
فصل  17: شکل‌گیری هویت
تبیین موضوعات مهم زندگی
یافتن اولویت‌های شخصی‌تان
ایجاد بیانیه‌ی مأموریت زندگی شخصی
در جست‌وجوی گذشت و خودشفقتی
ابتدا خودتان را ببخشید
حرکت از بخشش خود به‌سمت خودشفقتی
کورکورانه‌بخشیدن دیگران
فصل  18: خود را جای دیگران بگذارید
درک دیدگاه‌های دیگران
فرافکنی: فکر کنید آنچه احساس می‌کنید، دیگران هم احساس می‌کنند
تمرین کنید خود را جای دیگران بگذارید
توجه به تأثیر خود بر دیگران
کاهش حالت دفاعی
«من» را از تعاملاتتان حذف کنید
داشتن دوستی در کنارتان
ژرف‌اندیشی در مقابل آرام‌کردن اوضاع
بهتر کنار آمدن
گوش‌دادن
تعریف و تمجید کردن
به‌کاربردن سخنان نرم و مؤدبانه به‌جای سخنان تند
فصل  19: یافتن ابهامات: تغییر باورهای بنیادین مشکل‌ساز
راهبردهای شکستن طرح‌واره
تأثیر طرح‌واره‌ها بر احساسات
دورریختن طرح‌واره‌های مشکل‌ساز دوران کودکی
دسته‌بندی تحلیل سود و زیان
طرح‌واره‌های انطباقی
رویکرد مستقیم
حفظ مسیر با استفاده از فلش‌کارت‌ها
فصل  20: بررسی داروهای اختلال شخصیت مرزی
آزمایش داروها
کمک‌گرفتن از داروها
ملاحظاتی برای مصرف دارو
درنظرگرفتن اقدامات احتیاطی
بررسی قفسه‌ی داروها
داروهای ضدافسردگی
آرام‌بخش‌ها
داروهای تثبیت‌کننده‌ی خُلق‌وخو
داروهای ضداضطراب (آرام‌بخش‌های ضعیف)
مشکلات مصرف هم‌زمان و بیش از حد داروهای مختلف
تصمیم‌گیری درمورد دارو
بخش 5: توصیه‌هایی به مراقبان سلامت
فصل  21: چه‌کار باید بکنید وقتی همسرتان اختلال شخصیت مرزی دارد
شناخت رفتارهای مرزی در رابطه
حرکت به‌سوی افراط
سکوت‌درمانی
احمق‌انگاری
شروع انزوا
تغییر حال
ابراز استحقاق
تکانشی‌عمل‌کردن
احساس طردشدن و رهاشدن
سوءتعبیر تهدیدها به عزت‌نفس
درامان‌ماندن از نظر هیجانی و جسمی
مقابله با خودسرزنشی همسرتان
آگاهی از اینکه وقتی از شما سوءاستفاده می‌شود، چه باید بکنید
دورشدن از اختلال شخصیت مرزی
تصمیم‌گیری
اگر تصمیمتان را گرفته‌اید، به روابط آزاردهنده پایان دهید
اگر تصمیمتان را گرفته‌اید، به روابط غیرآزاردهنده پایان دهید
ماندن در رابطه
نقش عشق در رابطه
معلق‌ماندن طولانی‌مدت
فصل  22: دوستی با افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
شناسایی علائم هشداردهنده‌ی اختلال شخصیت مرزی
تعیین زمان آسیب‌پذیری در برابر تأثیرات اختلال شخصیت مرزی
شناسایی علائم جدی
کنارآمدن با دوستان مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
کارهایی که می‌توانید انجام دهید
کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید
مدیریت موقعیت‌های خطرناک
پایان‌دادن به رابطه با فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
راه رهایی را پیدا کنید
درگیری با احساس گناه
ماندن کنار افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
فصل  23: پرورش فرزندانِ در معرض خطر اختلال شخصیت مرزی
جدی‌گرفتن علائم هشدار اولیه
شناخت رفتارهای مشکل‌ساز
پیگیری تشخیص
بررسی عوامل خطر
پیداکردن کمک مناسب
دوست‌داشتن پایدار
حمایت بدون تربیت
تعیین حدومرزها
برخورد با کودک خطرناک یا مهارنشدنی
مدیریت زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی
مراقبت از دیگران ازجمله خودتان
والدگری کودکان بالغ مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
فصل  24: توصیه‌هایی برای فرزندان بالغی که والدین مبتلا به اختلال شخصیت مرزی دارند
سوگواری برای دوران کودکی ایدئال
تأثیر اختلال شخصیت مرزی بر کودکان
بازبینی رابطه‌ی شما و والدینتان
ادامه‌دادن به زندگی
تعیین خط قرمزها
درخواست حمایت
تاب‌آوری
فصل  25: توصیه‌هایی برای درمانگران افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
تشخیص اختلال شخصیت مرزی در مراحل اولیه‌ی درمان
حفظ عینیت
حفظ و مراقبت از خویشتنِ درمانگر
حفظ محدوده‌ی انتظارات درمانگر
آگاهی از مرزها
پرداختن به مرزها
مراقبت از خود
بخش 6: ده‌گانه‌ها
فصل  26: ده شیوه برای آرام‌شدن سریع
با تنفس از فشار عصبی رها شوید
هیجانات تند خود را فرو بنشانید
سرعتتان را بالا ببرید
غم و ناراحتی‌ها را با ماساژ دور کنید
برای حواس‌پرتی وبگردی کنید
یک کتاب خوب بخوانید یا گوش بدهید
با تماشای فیلم به آرامش برسید
بازی کنید تا خلق‌وخویتان بهبود یابد
با یک دوست تماس بگیرید
از خانه بیرون بزنید
فصل  27: ده شیوه برای ابراز پشیمانی
عذرخواهی با صدای بلند
طلب بخشش
انجام مأموریت
فرستادن گل
ارسال کارت‌پستال
انجام‌دادن کارهای روزمره
یادداشت‌کردن افکار
انتخاب شعر
ارسال هدیه‌ای کوچک
جبران‌کردن: ناخواسته یا داوطلبانه
فصل  28: ده کاری که نباید انجام دهید
چشم‌انتظار راه‌حل‌های سریع
گرفتار ماندن
انتخاب کایروپراکتیک
استفاده از طب سوزنی
یافتن مربی زندگی
پرکردن احساس خلأ و پوچی با غذا و نوشیدنی
سخت‌تلاش‌کردن
خیره‌شدن به بلورها
انتخاب درمان اشتباه
امید به درمان اختلال شخصیت مرزی با داروها
پیوست
منابعی برای شما
کتاب‌هایی درباره‌ی اختلال شخصیت مرزی برای عموم
کتاب‌هایی درباره‌ی اختلال شخصیت مرزی برای متخصصان
وبگاه‌هایی با اطلاعات غنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلال شخصیت مرزی
نویسنده،
مترجممریم فرحزادی، نفیسه دورودیان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات428
زبانفارسی
شابک978-622-262-093-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلال شخصیت مرزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلال شخصیت مرزی

برای دریافت کتاب اختلال شخصیت مرزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.