معرفی و دانلود کتاب کمانگیر

عکس جلد کتاب کمانگیر
قیمت:
۱۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمانگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمانگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمانگیر

تا پیش از خواندن این کتاب به تشابه زندگی با تیراندازی فکر نکرده بودم. تیرها تلاش‌های ما هستند، شکست ما را زخمی می‌کند و پیروزی شادی می‌آفریند. کتاب کمانگیر داستانی کوتاه است که بعد از تمام شدن، در زندگیمان آغاز می‌شود. پائولو کوئیلو زندگی کردن را به ما می‌آموزد و برای این کار به قصه‌گویی پناه برده است. او تتسویا را در جایگاه مرشدی قرار داده که تیراندازی را به جوانی نابلد می‌آموزد. کمانگیر دستورالعمل زندگی است که در تشبیهات ادبی پیچیده شده و لذت کشف مفاهیم را در اختیار ما می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب کمانگیر

فیلم پدرخوانده‌ی 3 را دیده‌اید؟ زمانی که مایکل کورلئونه فریاد می‌زند: «من هرچقدر بیشتر می‌خواهم از این بیرون بروم، آن‌ها مرا به داخل می‌کشند.» او دیگر نمی‌خواست با مافیا کار کند اما مگر ممکن بود و گذشته‌اش اجازه می‌داد که زندگی جدیدی را انتخاب کند؟ شاید تا اینجا از خود پرسیده باشید ربط این فیلم به کتاب کمانگیر (Caminho do arco) چیست؟ اما پس از اینکه با شخصیت تتسویا آشنا شوید، ربط این دیالوگ‌ کورلئونه با تتسویا را متوجه خواهید شد.

تتسویا تیراندازی نامدار و ماهر است که سال‌ها پیش، از تیراندازی دست شسته و شهر را رها کرده. او به روستایی دورافتاده پناه برده و با چوب و چکش خود را سرگرم کرده است. این کمانگیر ترجیح داده به‌جای شکار و گرفتن جان موجودات، برای آن‌ها پنجره‌ای بسازد رو به سرسبزی و مداد خلق کند برای ترسیم دنیایی رویایی؛ اما گویا زندگی او دست خودش نیست. گذشته‌اش به آینده فرصت نمی‌دهد تا زیست و زندگی جدیدی را به خود هدیه کند. پسرکی جویای نام جهان را زیر پا در آورده تا تتسویا را بیابد. او می‌خواهد تیرانداز کهنه‌کار را به مبارزه دعوت کند. تصور می‌کند تتسویا از ناتوانی‌اش بوده که تارک دنیا شده و آرامش را در آغوش گرفته است. اما واقعیت این‌چنین نیست و جوان خام‌تر از آن است که روی دیگر سکه را ببیند.

کتاب کمانگیر (The Archer) به‌ظاهر ماجرای یک رقابت تیراندازی است؛ اما پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) نویسنده‌ای نیست که بدون معنای ثانویه داستان بنویسد و ما را صرفاً در نبرد با جوانکی بی‌تجربه همراه کند. او می‌خواهد چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزد. او هنگامی که تیر را در دست می‌گیرد، در حال سوق دادن ما به سوی هدف است. این نویسنده‌ی شهیر چندان هم قصد ندارد که منظورش را پشت داستان پنهان کند. او به‌وضوح می‌گوید: «تیر همان مقصود است و هدف در واقع همان مقصدی است که باید به آن رسید.»

معرفی و دانلود کتاب کمانگیر

پائولو کوئیلو می‌توانست به‌جای کتاب کمانگیر، مقاله‌ای با مضمون موفقیت و خودسازی بنویسد و منظور خود را بازگوید، اما انتخاب کرد که ما را به ضیافتی بین دو رقیب دعوت کند. در کتاب کمانگیر، تتسویا که به‌تصورِ آن جوانْ بی‌تجربه، ضعیف و رنجور شده، نه تنها روش درست تیراندازی کردن را به او می‌آموزد، بلکه راه انسانیت و دوری گزیدن از بلای تکبر و خودبزرگ‌بینی را نیز به او نشان می‌دهد. کتاب کمانگیر نمی‌خواهد پای ما را از زمین جدا کند، نمی‌خواهد بعد از باختن به اندوه و حس شکست دچار شویم و مقام برتر در همه‌چیز را حق خود بدانیم. پائولو کوئیلو ظرفیت شکست خوردن را هم در ما ایجاد می‌کند. طعم تلخ ناکامی و حسرت را در زیر زبانمان می‌چکاند و روی تاریک دنیا را نمایان می‌کند.

این کتاب داستانی کوتاه است که احساسات متناقضی را در ما به‌وجود می‌آورد. زندگی را همان‌طورکه هست می‌بیند و با تیر و کمانی ساده، زیر و بم زندگانی را شبیه‌سازی می‌کند.

کتاب کمانگیر با ترجمه‌ی شیوا شادویائی در انتشارات راه طلایی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب کمانگیر

  • پائولو کوئیلو زندگی میلیون‌ها نفر را دگرگون کرده و بر آدم‌ها تأثیرات شگرفی برجای گذاشته است. (مجله‌ی تایمز)

  • کتاب کمانگیر راهی پرجذبه است. پائولو کوئیلو خوانندگان را بی‌آنکه بدانند و بفهمند، به درون و اعماق داستان خود می‌کشد. (نشریه‌ی لو فیگارو)

کتاب کمانگیر برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از افراد برای رسیدن به هدف به راهنما و سوق‌دهنده نیاز دارند و چه کتابی بهتر از کمانگیر پائولو کوئیلو که مسیر درست موفقیت را به آن‌ها نشان دهد؟

در بخشی از کتاب کمانگیر می‌خوانیم

نگه داشتن تیر به این معناست که با هدف و خواست خود در ارتباط باشید. باید کل طول تیر را بنگرید، پر‌های رویش را که هادی مسیر تیر است بررسی کنید و مطمئن شوید نوک تیر کاملاً تیز است. یقین داشته باشید تیر صاف و مستقیم باشد و در تیراندازی قبلی خم نشده و آسیب ندیده باشد.

تیر به دلیل سادگی و سبک بودنش ممکن است شکننده به نظر برسد، قدرت و نیروی کمان‌گیر به این معناست که تیر می‌تواند این قدرت را تا مسیر بسیار دوری با خود حمل کند. براس افسانه‌ای، تیری باعث غرق شدن کشتی شد، چون تیراندازی که تیر را پرتاب کرده بود می‌دانست کدام قسمت چوب کشتی از همه ضعیف‌تر است. آن را سوراخ کرد و آب به درون کشتی نفوذ کرد. ازاین‌رو به تهدید افرادی که به اصطلاح مهاجمان روستایش بودند، برای همیشه پایان داد.

تیر در نیت قلبی است که دست کمان‌گیر رها کرده و سفرش را سمت هدف آغاز می‌کند؛ به عبارتی، تیر در پروازش آزاد است و مسیرش را در لحظه‌ی رهایی انتخاب می‌کند. تیر با جاذبه‌ی زمین و باد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، اما همه‌ی این‌ها بخشی از مسیر پرواز تیر است.

برگ فقط چون باد آن را از درخت جدا کرده، به برگ بودنش پایان نمی‌دهد.

هدف انسان هم باید بی‌نقص، دقیق، آشکار، باثبات و معین باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند چنین انسانی را از پیشروی باز دارد، زیرا از هر جایی که او را از سرنوشتش جدا کند، گذر خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: تتسویا
یاران
کمان
تیر
هدف
وقار
چطور تیر را نگه داریم؟
چطور کمان را نگه داریم؟
چطور زِه را بکشیم؟
چطور به هدف نگاه کنیم؟
لحظه‌ی رهایی
تکرار
چطور پرواز تیر را بنگریم؟
کمانگیر بدون کمان، تیر و هدف
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمانگیر
نویسنده
مترجمشیوا شادویائی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-5638-03-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمانگیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کمانگیر

برای دریافت کتاب کمانگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.