معرفی و دانلود کتاب کشتن مرغ مینا

عکس جلد کتاب کشتن مرغ مینا
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشتن مرغ مینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشتن مرغ مینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا نوشته‌ی هارپر لی یک کتاب تمام و کمال است در ستایش آزادگی و مذمت ضعیف‌کشی. اثری آنقدر قدرتمند که بعد از خواندنش با هربار دیدن مرغ مینا بر روی شاخه‌ای یا در قفسی آزاده بودن را به یاد می‌آورید. هارپر لی برای این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شده است.

درباره‌ی کتاب کشتن مرغ مینا

بهترین رمان‌های دنیا لزوماً آن‌هایی نیستند که پیچش‌های داستانی عجیب و غریب دارند یا فضاهای بی‌نهایت شگفت‌انگیزی را برای مخاطبانشان ترسیم می‌کنند. بهترین رمان‌های جهان و جاودانه‌ترین‌هاشان گاه آنانی هستند که از یک ماجرای ساده به عمق شخصیت‌های به‌غایت پیچیده نفوذ می‌کنند. کتاب کشتن مرغ مینا (To Kill a Mockingbird) از هارپر لی (Harper Lee) یکی از این رمان‌های جاوید جهان است. فجایع همیشه به شکل وقایعی آخرالزمانی پدیدار نمی‌شوند، گاه فاجعه به بند کشیدن یک سیاه‌پوست بی‌گناه است؛ فاجعه‌ای که ما را وا می‌دارد تا در همه‌ی باورهایمان تجدیدنظر کنیم.

کشتن مرغ مینا قطع به یقین فراتر از یک اثر مقطعی است. این کتاب یک واکاوی بی‌نقص است برای به‌عریانی نشان دادن تعصب و نژادپرستی. شما با خواندن این کتاب به آمریکای دهه‌ی 1930 سفر می‌کنید و جهان را از چشم دختری خردسال، اسکات، می‌بینید که پدرش، وکیلی در آلاباما، مامور شده تا از جوان سیاه‌پوست بی‌گناهی به نام تام رابینسون دفاع کند. اتیکوس فینچْ «جرمی» و «اسکات»، پسر و دخترش، را همواره به همدل و عادل بودن تشویق می‌کند و مدام به آن‌ها یادآور می‌شود که «کشتن مرغ مینا گناه است» زیرا مرغ مینا نماد بی‌گناهی و بی‌آزاری است. اتیکوس خود همین توصیه را سرلوحه‌ی زندگی‌اش قرار داده و با پذیرفتن وکالت جوان سیاه‌پوست درواقع ضد جامعه‌ی نژادپرست و نه‌چندان مهربان خود برخاسته است. علی‌رغم دفاع جانانه‌ی اتیکوس از تام، دادگاه چندان عادلانه پیش نمی‌رود، گویی قفس مرغ مینا لحظه به لحظه برای این پرنده کوچک و کوچک‌تر می‌شود. آیا اتیکوس بالاخره مرغ مینا را دوباره بر شاخه رها و آوازه‌خوان خواهد دید؟ کتاب کشتن مرغ مینا به شما خواهد گفت.

معرفی و دانلود کتاب کشتن مرغ مینا

نبوغ هارپر لی در این کتاب در شیوه‌ی داستان‌گویی اوست. کتاب او به‌ظاهر پیرنگ ساده‌ای دارد اما شخصیت‌های آن به‌قدری عمیق و چندلایه و مضامین به‌اندازه‌ای جاودانه و پیچیده هستند که شما کتاب را تا خواندن آخرین کلمه‌اش زمین نخواهید گذاشت. این کتاب از کاویدن نیمه‌ی تاریک وجود آدمی ابایی ندارد و بی‌رحمانه به آن می‌تازد. درواقع با کاویدن بخش تاریک آدمیت است که اهمیت اخلاق و پایبندی به آن مشخص می‌شود و لزوم همدلی و انصاف بر خواننده اثبات می‌گردد.

جالب است بدانید هارپر لی دوستی پایداری با ترومن کاپوتی داشت و علی‌رغم استعداد بی‌نظیری که در نوشتن در مهم‌ترین کتاب خود، کشتن مرغ مینا، نشان داد هرگز پشتکار لازم را برای خلق شاهکاری دیگر به خرج نداد. او در حین نوشتن شغلی غیرمرتبط داشت و از همه جالب‌تر اینکه دومین کتابش وقتی به چاپ رسید که او هشتادونهمین سال زندگی‌اش را سپری می‌کرد. او یکی از اثرگذارترین مؤلفان قرن بیستم بود که همواره ترجیح می‌داد دور از دوربین‌ها و مجامع باشد.

کتاب کشتن مرغ مینا را فخرالدین میررمضانی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات علمی و فرهنگی در مجموعه‌ی ادبیات کلاسیک جهان به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب کشتن مرغ مینا

  • برنده‌ی جایزه پولیتزر؛
  • ترجمه به چهل زبان زنده‌ی دنیا؛
  • محبوب‌ترین کتاب آمریکا از منظر مجله‌ی PBS The Great American Read؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی آئودی (2007)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی هنرمند آلاباما (1961)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کوئیل؛
  • کتاب پرفروش در سراسر جهان در ادوار مختلف.

نکوداشت‌های کتاب کشتن مرغ مینا

  • هارپر لی به شیوه‌ی طنازانه‌ای غیرمنطقی بودن دیدگاه و رفتار بزرگ‌سالان را نسبت به نژاد و طبقه‌ی اجتماعی در دهه‌ی 1930 به تصویر می‌کشد. (‌‌‌ The Week)
  • یک گوهر بسیار نایاب این کتاب بسیار تحسین‌شده را نوشته است؛ نویسنده‌ای با بیشترین احساس سرزندگی و خاص‌ترین طبع طنازی. یک کتاب بسیار ملموس، دوست‌داشتنی و زیرکانه. (ترومن کاپوتی)
  • تراژدی و کمدی در این کتاب درهم آمیخته است، این کتاب به‌طرز غریبی زیبا نوشته شده است و به طبیعت انسانی امیدوار است. (ساندی تایمز)
  • هرگز کسی این کتاب را فراموش نخواهد کرد. (ایندیپندنت)
  • یکی از آثاری که همواره و تا همیشه در خاطرم خواهد ماند. (گاردین)

معرفی و دانلود کتاب کشتن مرغ مینا

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب کشتن مرغ مینا

  • فیلم بسیار تحسین‌شده‌ی کشتن مرغ مقلد (1962) با سه جایزه‌ی اسکار و با بازی گریگوری پک؛
  • رمان تصویری کشتن مرغ مینا از فرد فوردهم (2018)؛
  • نمایش کشتن مرغ مقلد از فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی آرون سورکین (2018).

کتاب کشتن مرغ مینا برای چه کسانی مناسب است؟

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم خواندن این کتاب برای آنانی که در پی یافتن بهترین رمان‌های جهان هستند از نان شب واجب‌تر است. اگر به دنبال خواندن رمانی با مضمون مبارزه با نژادپرستی هستید خواندن این رمان توصیه‌ی ما به شماست.

در بخشی از کتاب کشتن مرغ مینا می‌خوانیم

همچنان‌که حدس می‌زدم شکوه‌های من در جیم مؤثر افتاد و اجرای نمایشنامه‌ی بو رادلی برای مدتی به منظور آرام کردن من متوقف شد. جیم هنوز عقیده داشت که اتیکوس این بازی را برای ما غدغن نکرده است و بنابراین می‌توانیم آن را ادامه بدهیم. در صورتی که اتیکوس این بازی را منع می‌کرد جیم چاره‌ای اندیشیده بود. خیلی ساده فقط نام اشخاص را عوض می‌کرد و آن وقت هیچ کس نمی‌توانست مدعی شود که ما نمایشنامه‌ی به‌خصوصی را بازی می‌کنیم.

دیل با این نقشه کاملاً موافق بود. وجود او که سایه‌وار همه جا به دنبال جیم می‌رفت برای من معمایی شده بود. اوایل تابستان از من تقاضای ازدواج کرد ولی به زودی این مطلب فراموش شد. ابتدا با من رفتاری داشت که انگار مایملک او هستم. می‌گفت تنها دختری خواهم بود که او همیشه دوست خواهد داشت و بعد فراموشم کرد. دوباره او را کتک زدم، اما بدون نتیجه. این کار موجب شد که به جیم نزدیک‌تر شود. آن‌ها غالباً در کلبه‌ی روی درخت با هم به سر می‌بردند. نقشه می‌کشیدند و توطئه می‌چیدند و تنها وقتی احتیاج به یک نفر سوم داشتند به یاد من می‌افتادند. اما من هم از شرکت در طرح‌های آن‌ها که به تدریج ماجراجویانه می‌شد احتراز داشتم و از ترس اینکه «دختر» خوانده شوم اغلب روزهای تابستان آن سال موقع غروب آفتاب را با خانم ماودی اتکینسون روی ایوان خانه‌ی او می‌گذراندم.

من و جیم بدون اینکه با خانم ماودی برخورد زیادی داشته باشیم همیشه اجازه داشتیم در حیاط خانه‌اش به شرط آنکه مواظب گل‌های آزاله‌ی او باشیم هرجا دلمان خواست بازی کنیم. تا وقتی جیم و دیل مرا از جمع خودشان نرانده بودند، خانم ماودی برایم فقط همسایه‌ای بود بالنسبه مهربان‌تر از دیگران.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشتن مرغ مینا
نویسنده
مترجمفخرالدین میررمضانی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات417
زبانفارسی
شابک978-600-436-083-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشتن مرغ مینا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشتن مرغ مینا

برای دریافت کتاب کشتن مرغ مینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.