معرفی و دانلود کتاب کریسمس؛ جشن نور

عکس جلد کتاب کریسمس؛ جشن نور
قیمت:
۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کریسمس؛ جشن نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کریسمس؛ جشن نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کریسمس؛ جشن نور

کتاب کریسمس؛ جشن نور یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «پیکسی باچر» است که به دو زبان آلمانی و فارسی چاپ و منتشر می‌شوند. کتاب پیش رو، مجموعه‌ای از داستان‌های کودکانه‌ی آلمانی درباره‌ی کریسمس است که به همت خانم نشاط رضایی برزگر به نثر ساده‌ی فارسی ترجمه شده است. قطعات کتاب، همه از جمله اشعار و داستان‌های کوتاه فولکلور آلمانی است که سینه به سینه نقل شده و هر سال در روزهای جشن کریسمس توسط کودکان و بزرگسالان خوانده می‌شود.

درباره‌ی کتاب کریسمس؛ جشن نور

کتاب کریسمس؛ جشن نور (Advent, Advent, ein Lichtlein brennt)، مجموعه‌ای از اشعار فولکلور آلمانی درباره‌ی کریسمس است که توسط نشاط رضایی برزگر به نثر ساده‌ی فارسی ترجمه شده. نام کتاب از یک شعر محلی آلمانی برگرفته شده که در وصف کریسمس سروده شده است. این شعر مشهور عامیانه، سال‌هاست که در مهد کودک‌ها و مدارس آلمان خوانده می‌شود و حتی اینگبورگ وبر-کلرمن، فولکلوریست آلمانی در وصف آن گفته: «این شعر از جمله‌ی اولین اشعاری است که هر کودک آلمانی یاد می‌گیرد». با وجود شهرت و اهمیت اثر، همچنان هویت شاعر و زمان نگارش آن مشخص نیست و درباره‌اش تنها این را می‌دانیم که سینه به سینه نقل شده و اولین باری که روی کاغذ چاپ شده حدود دهه‌ی شصت میلادی بوده است.

اشعار و داستان‌های عامیانه و کودکانه بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ هر کشور را تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه معمولاً به ندرت درباره‌ی زمان و نحوه‌ی نگارش روایت‌های فولکلور اطلاعات دقیقی داریم اما نحوه‌ی حفظ و انتقال آن‌ها در طول تاریخ، نشان از فرهنگ و ادب غنی یک کشور دارد. قطعات کتاب کریسمس؛ جشن نور از جمله‌ی این آثار است که شاهدی بر غنای تاریخ ادبیات و هنر آلمانی و گوشه‌ای باشکوه و کمترشناخته‌شده از فرهنگ این ملت است. این اثر، از جمله‌ی مشهورترین اشعار عامیانه‌ی آلمانی است که زمان نگاشته شدن و هویت شاعر آن مشخص نیست اما با این حال بخش مهمی از آداب و رسوم جشن کریسمس در آلمان، به خصوص میان کودکان را تشکیل می‌دهند.

محتوای کتاب کریسمس؛ جشن نور، علاوه بر قطعات داستانی آلمانی و فارسی، شامل تصویرسازی‌های ساده و کودکانه‌ای است که یادآور سبک تصویرسازی آثار ادبیات کلاسیک است. محتوای دلنشین و ترجمه‌ی روان کتاب، علاوه بر اینکه کودکان را مجذوب خود می‌کند، به دلیل اینکه متن زبان اصلی آن هم در اختیار خواننده قرار گرفته‌، می‌تواند برای بزرگسالانی که به زبان و فرهنگ آلمانی علاقه دارند هم لذت‌بخش و مفید باشد.

اشعار این جلد کتاب به همت نشر مهرراوش ذیل مجموعه‌ی پیکسی باچر گردآوری و چاپ شده است و متن زبان اصلی آن‌ها نیز در اختیار خواننده قرار گرفته است.

کتاب کریسمس، جشن نور برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کریسمس جشن نور برای کودکان و تمام بزرگسالانی که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند مناسب است.

در بخشی از کتاب کریسمس؛ جشن نور می‌خوانیم

در یک مزرعه سرسبز، در یک قسمتی از این دنیای بزرگ، خانه چوبی قرار داشت. و اما داخل این خانه پیرمردی با هنر و ریش سفید زندگی می‌کرد. وقتی زمستان می‌شد فعالیت خود را شروع می‌کرد و آرام نمی‌نشست.

«خبر باش!!!

دسامبر زمان کریسمس است

و من آماده‌ام برای سفر».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کریسمس؛ جشن نور
نویسنده
مترجمنشاط رضایی برزگر
ناشر چاپیانتشارات مهرراوش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات24
زبانآلمانی
شابک978-600-7119-86-0
موضوع کتابکتاب آموزش زبان کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کریسمس؛ جشن نور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کریسمس؛ جشن نور

برای دریافت کتاب کریسمس؛ جشن نور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.