معرفی و دانلود کتاب کار عمیق

عکس جلد کتاب کار عمیق
قیمت:
۳۸۵۰۰ ۱۹,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار عمیق

آیا از انجام مکرر فعالیت‌ها و کمبود وقت رنج می‌برید؟ کتاب کار عمیق، می‌تواند دقیقا همان ابزاری را که برای بهبود عملکردهای روزانه‌ی خود بدان نیاز دارید در اختیارتان قرار دهد. کال نیوپورت، وبلاگ‌نویس معروف حوزه‌ی کار و فناوری و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در این اثر، راهنمای کاربردی و مفیدی را برای افزایش بهره‌وری و کاهش حواس‌پرتی در دنیای مدرن و تمرکززدایی امروزی، ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب کار عمیق

چندبار برایتان اتفاق افتاده که نتوانید یک صفحه کتاب را بدون حواس‌پرتی و مشقت بخوانید؟‌ تا چه‌اندازه احساس کرده‌اید که انجام تکالیف و تمرین‌های درسی برایتان دشوار است و به پایان رساندن آن‌ها زمان زیادی را از شما می‌گیرد؟ چندبار سعی کرده‌اید مهارت جدیدی را بیاموزید و خواسته‌اید به‌صورت مستمر، هر چند کوتاه، اما با تمرکز بالا، آن را تمرین کنید و در نهایت نتوانسته‌اید؟!

متاسفانه باید بگوییم، عدم تمرکز و عدم حضور در زمانِ حال، گرفتاری نسل حاضر شناخته می‌شود و هر فردی در هر سنی، کم یا زیاد، تجربیات مشابهی دارد. در دنیایی که کوچک‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات به ابزارهای دیجیتال و فناوری‌های نوین، گره خورده و افراد در سیطره‌ی تکنولوژی پویا که پیوسته در حال تغییر و دگرگونی قرار دارند، تمرکز کردن داشتن و به‌دست‌گرفتن کنترل برخی امور، دشوارتر از همیشه شده است.

معرفی و دانلود کتاب کار عمیق

فرقی نمی‌کند معلم باشید یا دانش‌آموز، کارفرما باشید یا کارمند، خانه‌دار باشید یا انواع و اقسام فعالیت‌های جانبی را بیرون از منزل انجام دهید، هرکدام از این موارد، در بطن خود فعالیت‌هایی دارند که نیازمند توجه و تمرکز هستند. نتیجه‌ی مطلوب بسیاری از امور در دست ماست؛ اما زمانی‌که حواس خود را جمع کنیم و با دقت و تمرکز به انجام آن بپردازیم.

کال نیوپورت (Cal Newport) نویسنده‌ی کتاب کار عمیق (Deep work : rules for focused success in a distracted world)، برای بررسی این موضوع مهم و در اختیار گذاشتن اطلاعات ارزنده و راهنمایی‌های مفید خود، به دسته‌ی پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز صعود کرده و هر انسان دغدغه‌مندی را که به‌دنبال افرایش بهره‌وری، کاهش حواس‌پرتی‌ها و کسب موفقیت نه‌تنها در زندگی حرفه‌ای، بلکه در زندگی فردی خود است، هدایت کرده تا به‌دور از عوامل مختل‌کننده‌ی تمرکز، به فعالیت‌هایش بپردازد.

بن‌مایه‌ی نوشته‌های نیوپورت، در ارتباط با نظم شخصی، افزایش بهره‌وری، مدیریت زمان و مدیریت توجه است. مدیریت زمان و توجه دو مفهوم حائز اهمیت در عصر حاضرند که در محاصره‌ی شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، انواع اپلیکیشن‌ها و... هستند. او اذعان می‌‌دارد که ساختار اقتصاد کسب‌وکارها، با انقلاب فناوری و به‌ویژه در سال‌های اخیر به‌کل درهم ریخته و اگر می‌خواهیم در این شرایط، موفق شویم، تاثیرگذار باشیم و آن را حفظ کنیم، سه مسیر پیشِ روی ماست. او در کتاب کار عمیق این سه مسیر را با تمرکز روی دو مورد اول، شرح می‌دهد و رهنمودهایی را برای بازیابی تمرکز و کسب موفقیت در مسیر شغلی و حرفه‌ای مخاطب خود ارائه می‌دهد.

نویسنده در این کتاب، با بیان داستان‌های گوناگون و بهره گرفتن از سیر تاریخی کار عمیق و تاثیر آن، یادآوری می‌کند که عادات روزانه‌ی اکثر افراد، همانند چرخیدن در فضای مجازی و خواندن مداوم وبلاگ‌ها و بالا و پایین کردن صفحات شبکه‌های اجتماعی و ...، با فلسفه‌ی کار عمیق منافات دارد و مجموعه‌ی کاملی را از ابزارهای ساده و نتیجه‌بخش برای عمیق‌تر کار کردن و دستیابی به تمرکز ازدست‌رفته، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

در زمانه‌ی پر هرج‌ومرج و دنیای آشفته‌ی فعلی، رقابت‌های فردی و اجتماعی در عرصه‌های مختلف زندگی، مخصوصا دنیای اقتصاد که از ابتدا فضایی رقابتی و مقایسه‌ای داشته است، بیش از پیش انسان را گرفتار کرده. برای پیشرفت کردن، رسیدن به موقعیت‌های برتر اقتصادی و همینطور قدرتمند بودن در این عصر، باید با حواس‌جمع و متمرکز و بهینه کار کرد.

کال نیوپورت، در کتاب کار عمیق، اذعان می‌دارد فرهنگ کاری رایج، منتهی به کار کم‌عمق می‌شود و فرصت‌های عظیم اقتصادی و فردی را از گروه زیادی از مردم می‌رباید. او موفقیت را از آنِ افرادی می‌داند که در برابر این گرایش، مقاومت نشان می‌دهند. این مقاومت با درگیر شدن در کار عمیق و متمرکز ماندن، رابطه‌ی مستقیم دارد و یادگیری سریع موارد پیچیده را نیز آسان و فرد را بر مهارت‌های موردنظر خود، مسلط می‌کند.

او در دو بخش ایده و قوانین، و در سه فصل و چهار قانون، به شما می‌آموزد که چگونه حافظه، بهره‌وری، توانایی و تمرکز خود را افزایش دهید و بهبود بخشید و فرصت‌های پیشِ روی خود را با حواسِ جمع، دریابید و موقعیت‌های مناسب را از دست ندهید.

کتاب کار عمیق را با ترجمه‌ی روان صالحه ترابی‌نوا که به کوشش نشر نگاه آشنا به چاپ رسیده است، می‌خوانید.

جوایز و افتخارات کتاب کار عمیق

  • پرفروش‌ترین کتاب تجاری وال‌استریت ژورنال
  • بهترین کتاب تجاری سال سایت آمازون
  • نامزد جایزه‌ی سایت گودریدز
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی

نکوداشت‌های کتاب کار عمیق

  • کتاب کار عمیق، یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی من است و زمانی‌که می‌گویم زندگی مرا تغییر داد، شوخی نمی‌کنم. فکر می‌کنم برای شما هم همین‌طور باشد. (برت مک کی، نویسنده‌ی کتاب هنر مردانگی)
  • این کتاب مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و علمی و دربردارنده‌ی استراتژی‌ها، فلسفه و تکنیک‌هایی برای متمرکز شدن و عمق‌بخشی به کارتان است. (فهرست جوایز کتاب‌های کسب‌وکار 800-CEO-READ)
  • کار عمیق یک کتاب خودیاری عالی است که در آن نیوپورت بیان می‌کند عادات دنیای مدرن، چک کردن مداوم ایمیل‌ها، انجام چندین کار به‌صورت هم‌زمان، از جلسه‌ای به جلسه‌ی دیگر رفتن و وظایف بیش از حد، تنها مانع انجام کارهای واقعا ارزشمند و ثمربخش هستند. (نقد و بررسی‌های سایت Publisher's Weekly)
  • درست در زمانی‌که فکر می‌کنید از قبل این چیزها را می‌دانید، کال نیوپورت در کتاب کار عمیق با بینش منحصربه‌فرد خود به شما اطلاعات مفیدی را عرضه می‌دارد. قانون شماره‌ی 3 در این کتاب، به‌تنهایی، ارزش این کتاب را نشان می‌دهد. (درک سیورز، بنیانگذار Sivers.org)
  • کال نیوپورت، صدایی واضح و رسا در دریایی پرتلاطم و پر سروصداست. او با دانش و اشتیاق خود نشان می‌دهد که ما به کلیک‌های بیشتر نیازی نداریم؛ بلکه نیازمند کارهای شجاعانه هستیم. (ست گودین، نویسنده‌ی کتاب This is Marketing and The Practice)
  • کتاب کار عمیق دلایلی قانع‌کنند برای پرورش قدرت تمرکز و حواس‌جمعی بیشتر به ما می‌دهد و راهکارهایی عملی و سریع برای تزریق هرچه بیشتر تمرکز به زندگی‌مان، ارائه می‌دهد. (آدام ام. گرانت، نویسنده‌ی کتاب دوباره فکر کن)

کتاب کار عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که به‌ دنبال ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد خود در حوزه‌های کاری، تحصیلی و زندگی شخصی و حرفه‌ای، هستند، و تمامی افرادی که مایلند تمرکز ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابی و ذهنشان را مدیریت کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کار عمیق می‌خوانیم

رویکرد یونگ همان چیزی است که من آن را فلسفه‌ی دوبعدی کار عمیق می‌نامم. این فلسفه از شما می‌خواهد تا وقت خود را تقسیم کنید، برخی از موارد مشخص را به فعالیت‌های عمیق اختصاص دهید و بقیه‌ی وقت خود را برای باقی کارها آزاد بگذارید. در طی زمانی که به فعالیت‌های عمیق اختصاص داده شده، دانش‌ورزی که فلسفه‌ی دوبعدی را به کار گرفته، به شیوه‌ی رهبانیت عمل می‌کند و به‌دنبال تمرکز شدید و بی‌وقفه است. در طی زمانی که به کارهای کم‌عمق اختصاص داده شده، چنین تمرکزی در اولویت نیست. این تقسیم زمان بین فعالیت‌های عمیق و باقی فعالیت‌ها، می‌تواند در مقیاس‌های متفاوتی صورت گیرد. به‌عنوان‌ مثال، در مقیاس یک هفته، ممکن است یک آخرهفته‌ی چهارروزه را به عمق و باقی زمان را به وقت آزاد اختصاص دهید. به‌طور مشابه، در مقیاس یک سال، ممکن است یک فصل از سال را به بیشتر فعالیت‌های عمیق خود اختصاص دهید. (همان کاری که بسیاری از دانشگاهیان در تابستان یا هنگام تعطیلات انجام می‌دهند.)

فلسفه‌ی دوبعدی بر این باور است که کار عمیق می‌تواند بهره‌وری فوق‌العاده‌ای ایجاد کند؛ اما به‌شرطی که فرد زمان کافی را برای چنین تلاش‌هایی به‌جهت دستیابی به حداکثر آگاهی عمقی یعنی وضعیتی که در آن پیشرفت‌های واقعی اتفاق می‌افتد، اختصاص دهد. به‌همین دلیل است که در این فلسفه معمولاً حداقل واحد زمان برای کار عمیق یک روز کامل است؛ به‌عنوان‌ مثال، برای طرفداران این روش، اختصاص چند ساعت در صبح، زمان بسیار کوتاهی است که کار عمیق تلقی شود.

در عین ‌حال، فلسفه‌ی دوبعدی معمولاً توسط افرادی به کار گرفته می‌شود که نمی‌توانند بدون وجود تعهدات اساسی در زمینه‌ی فعالیت‌های غیرعمیق، موفق شوند؛ به‌عنوان ‌نمونه، یونگ برای گذران زندگی به طب بالینی و برای به جریان انداختن تفکر خود به محیط کافه نیاز داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: ایده
فصل اول: کار عمیق ارزشمند است
فصل دوم: کار عمیق کمیاب است
فصل سوم: کار عمیق هدفمند است
بخش دوم: قوانین
قانون 1: عمیق کار کنید
قانون 2: بی‌حوصلگی را بپذیرید
قانون 3: شبکه‌های اجتماعی را رها کنید
قانون 4: کارهای کم‌عمق را کاهش دهید
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار عمیق
نویسنده
مترجمصالحه ترابی نوا
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-7701-85-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۵۰۰ ۱۹,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار عمیق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار عمیق

برای دریافت کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.