معرفی و دانلود کتاب داس مرگ 1

عکس جلد کتاب داس مرگ 1
قیمت:
۴۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داس مرگ 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داس مرگ 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داس مرگ 1

نیل شوسترمن برای نوشتن کتاب داس مرگ 1، جوایز متعددی را از آن خود کرده است. این رمان علمی تخیلی، ترسناک و هیجان‌انگیز درباره‌ی دورانی است که به علت رشد علم و تکنولوژی در دنیا، مرگ انسان‌ها به صورت طبیعی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین برای کنترل جمعیت، گروهی از انسان‌ها به نام داس، مانند فرشته‌ی مرگ، مسئول گرفتن جان آدم‌ها هستند! تصور کنید چه می‌شود اگر شما به عنوان یک داس انتخاب شوید؟!

درباره‌ی کتاب داس مرگ 1

کتاب داس مرگ 1 (Scythe) اولین کتاب از مجموعه‌ی داس مرگ است که به معرفی دنیای علمی-تخیلی و فانتزی این مجموعه و شخصیت‌های اصلی آن می‌پردازد و سپس داستان مهیج و جذاب آن آغاز می‌شود. نیل شوسترمن (Neal Shusterman)، به خاطر خلق این دنیای عجیب و خارق‌العاده، جوایز زیادی را از آن خود کرده است. داستان کتاب درباره‌ی زمانی است که علم و تکنولوژی در فضای ابری، به نهایت خود رسیده است. در این زمان، دیگر جنگ، بیماری و مرگ وجود ندارد و انسان‌ها به فناناپذیری رسیده‌اند. اما مشکلی که وجود دارد، کنترل جمعیت است. حالا که مرگ به صورت طبیعی رخ نمی‌دهد، باید راه‌حلی برای آن ایجاد کرد و چاره‌ای اندیشید.

معرفی و دانلود کتاب داس مرگ 1

در این زمان است که گروهی از مردم به نام داس، وظیفه‌ی کشتن انسان‌های دیگر را برای کنترل جمعیت بر عهده می‌گیرند. آن‌ها هم انسان‌هایی عادی هستند اما می‌توانند انتخاب کنند که جان چه کسی را بگیرند و همه باید به این انتخاب احترام بگذارند. ماجرای اصلی رمان داس مرگ 1 از جایی آغاز می‌شود که داس فارادی، دو نوجوان به نام‌های سیترا و روآن را برای کارآموزی و تبدیل شدن به داس انتخاب می‌کند. دوران وحشتناک کارآموزی و دست‌وپنجه‌نرم‌کردن با مسئله‌ی کشتن آدم‌ها آغاز می‌شود. سوالاتی که حین خواندن کتاب داس مرگ 1 با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد ذهنتان را آزار می‌دهد! اینکه چه چیزی باعث می‌شود بعضی از افراد به‌عنوان داس در جامعه انتخاب شوند؟! آیا داس‌ها، به این کار علاقه دارند یا از سر زور و اجبار این کار را می‌کنند؟! اما چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها برای داس بودن انتخاب شوند؟ اصلا آن‌ها تمایلی به انجام این وظیفه دارند؟ سیترا و روآن می‌توانند با داس بودن در جامعه‌ی خود کنار بیایند؟! در کتاب داس مرگ 1 با مسیری پر از اتفاقات ترسناک و هیجان‌انگیز، و چالش‌ها و تصمیمات سخت همراه می‌شوید که شما را به دل ماجرایی عجیب و بکر می‌برند.

در این رمان علمی تخیلی و آینده‌نگر، علاوه بر روایت داستانی پرکشش و جذاب، مفاهیم بسیار عمیق و قابل تأملی مطرح می‌شود که می‌تواند هر فرد هوشمندی را ساعت‌ها به فکر فرو برد. مفاهیمی مانند مرگ و زندگی، بی‌نیازی، قدرت و رابطه‌ی آن با فساد و... . همین‌طور مانند هر رمان علمی تخیلی قدرتمند دیگر، مخاطب را درباره‌ی مسائل علمی گوناگون کنجکاو و علاقه‌مند می‌کند و ایده‌های جذابی را در ذهن مخاطب می‌کارد.

معرفی و دانلود کتاب داس مرگ 1

کتاب داس مرگ 1 درعین‌حال، فضایی بسیار ترسناک و دلهره‌آور دارد. نیل شوسترمن، به خوبی و از طریق بیان جزئیات، تاریکی و دلهره‌ای را که با حضور یک داس در هر مکان، بر فضا حاکم می‌شود به مخاطب نشان می‌دهد. با خواندن هر خط کتاب، به راحتی خود را در فضای غیرمتعارف آن بخش احساس می‌کنید. علاوه بر این، نویسنده با شخصیت‌پردازی حساب‌شده و منطقی، باعث همراهی بیشتر مخاطب با اثر می‌شود. همه‌ی این‌ها باعث شده کتاب داس مرگ 1 در زمره‌ی یکی از برترین رمان‌های نوجوان تاریخ قرار بگیرد.

کتاب داس مرگ 1 را صالحه ترابی‌نوا با قلمی بسیار خواندنی و روان ترجمه کرده و انتشارات نگاه آشنا آن را به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب داس مرگ 1

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا
  • برنده جایزه‌ی مایکل ال. پرینتز
  • نامزد بهترین رمان علمی تخیلی نوجوانان از سوی کاربران گودریدز
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کارولینی جنوبی در بخش نوجوانان در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ی مالب نوجوان رود آیلند در سال 2018
  • نامزد جایزه‌ی لینکلن در سال 2019
  • برنده٬ی جایزه‌ی کوه سبز در سال 2018
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب داس مرگ 1

  • داس مرگ 1، کتابی ظریف و زیبا، پرتنش و در عین حال، شوخ‌طبعانه است. داستان تاریک شوسترمن، نوجوانان منطقی را به سوی وضعیتی سورئال رهنمون و پرسش‌های فلسفی عمیقی را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند. داستانی فکرشده و هیجان‌انگیز از زندگی، مرگ و معنا. (کرکس ریویوز)
  • این داستان بسیار قدرتمند است و خوانندگان را عمیقا به فکرذ فرو می‌برد. (starred review)
  • این کتاب اولین جلد از یک سه‌گانه‌ی جذاب است که درباره‌ی عشق ممنوع، قتل‌های دسته‌جمعی، تفکرات فلسفی و ... صحبت می‌کند. (BCCB)

کتاب داس مرگ 1 برای چه کسانی مناسب است؟

رمان علمی تخیلی داس مرگ 1 نه تنها برای نوجوانان، بلکه برای همه‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی جالب خواهد بود.

در بخشی از کتاب داس مرگ 1 می‌خوانیم

آن شب آن‌ها حرفی در این مورد نزدند. انگار که حرف‌ زدن در مورد خوشه‌چینی نیز ممکن است باعث شود آن بلا بر سرشان بیاید. هیچ صدایی از خانه‌ی همسایه به‌ گوش نمی‌رسید. نه صدای فریاد شنیده می‌شد و نه صدای ناله و زاری و التماس، شاید هم صدای تلویزیون ترانوواها آن‌قدر زیاد بود که صدایی نمی‌شنیدند. اولین کاری که پدر سیترا بعد از رفتن داس انجام داد، روشن‌ کردن تلویزیون بود. او آن‌قدر صدای تلویزیون را بلند کرد تا صدای خوشه‌چینیِ آن‌سوی دیوار را نَشنوند، اما نیازی به این کار نبود، چون داس کارش را بی‌سروصدا انجام داد. سیترا تلاش می‌کرد تا صدایی بشنود. هم بن و هم سیترا هردو متوجه کنجکاوی بیمارگونه‌ای که داشتند شدند و این باعث می‌شد که در درون احساس شرمساری کنند.

یک ساعت بعد، عالی‌جناب داس فارادی برگشت. سیترا در را باز کرد. حتی یک قطره خون نیز روی ردای عاجی‌رنگش نبود. شاید او یک ردای اضافی همراه خود داشت، شاید هم بعد از خوشه‌چینی از ماشین لباسشویی همسایه استفاده کرده‌بود. چاقو نیز تمیز بود. داس آن را به سیترا داد.

سیترا به او گفت: «ما اون رو نمی‌خوایم. دیگه هیچ‌وقت ازش استفاده نمی‌کنیم» و کاملاً مطمئن بود که می‌تواند از طرف والدینش در این مورد صحبت کند.

او پافشاری کرد: «اما باید ازش استفاده کنید تا بهتون یادآوری کنه.»

«چی رو بهمون یادآوری کنه؟»

«این‌که داس فقط یه ابزار مرگه و این ابزار تو دست توئه. تو و والدینت و همۀ آدمای دنیا گردانندگان داس‌ها هستید.» سپس آرام چاقو را در دست سیترا گذاشت. «همه‌ی ما همدستیم. باید مسئولیت کارتون رو بپذیرید.»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ردا و انگشتر
1: خورشید کم‌نور نشد
2: 303%
3: نیروی سرنوشت
4: جواز کشتن برای کارآموزان
5: «اما من فقط نودوشیش‌سالمه...»
بخش دوم: هیچ قانونی، مگر این‌ها
6: مرثیه‌ی داس‌ها
7: ابزار کشتار
8: انتخاب
9: اِزمه
10: واکنش‌های ممنوعه
11: بی‌احتیاطی
12: جایی برای آدم معمولی نیست
13: گردهمایی بهاره
14: یک شرط کوچک
15: فضای میانی
16: پسر استخری
17: فرمان هفتم
بخش سوم: گارد کهن و نظم نوین
18: خانه‌ی آبشاری
19: کار وحشتناک
20: مهمان افتخاری
21: بدنامی
22: نشانِ دوشاخه
23: لانه‌ی مجازی خرگوش
24: شرمسار از اینکه کِه و چه هستیم
25: نماینده‌ی مرگ
26: نه مثل دیگران
27: گردهمایی فصل برداشت
28: هیدروژنی که در قلب خورشید می‌سوزد
29: اسمش زندان بود
بخش چهارم: فراری میدمریکایی
30: گفت‌وگو با مردگان
31: زنجیره‌ای از حماقت
32: سفر پردردسر
33: پیام و پیام‌آور
34: دومین کار دردناکی که انجام داده‌ای
35: پاک‌سازی مشخصه‌ی اصلی ماست
36: سیزدهمین قتل
بخش پنجم: مقام داسی
37: تکاندن درخت
38: آزمون نهایی
39: گردهمایی زمستانه
40: شخص منصوب‌شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داس مرگ 1
نویسنده
مترجمصالحه ترابی نوا
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-5260-73-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داس مرگ 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داس مرگ 1

برای دریافت کتاب داس مرگ 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.