معرفی و دانلود کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر

عکس جلد کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر

کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم که از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی آلن دوباتن به چاپ رسیده، به سبک زندگی ساده اشاره دارد و شیوه‌های رسیدن به این نوع زیست را به ما می‌آموزد. این راهنما ضمن مرور مفهوم سادگی در طول تاریخ، اهمیت آن را ازنظر روان‌شناختی بررسی می‌کند و به ما یاد می‌دهد که چطور تمام شئون زندگی فردی، اجتماعی و حرفه‌ای‌مان را خلوت‌‌تر و مینی‌مال‌تر کنیم تا بتوانیم به رضایت خاطر و آرامش برسیم.

درباره‌ی کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

تا چند دهه‌ی پیش، تجمل یکی از الگوهای زندگی تلقی می‌شد. بر این اساس هر کس وسایل و ملزومات بیشتری داشت، مرفه‌تر و خوشبخت‌تر تصور می‌گشت. اما از چندین سال پیش این نگرش به‌طورکلی تغییر کرد؛ دقیقاً از زمانی که سادگی به‌عنوان یک جایگزین مطرح شد. برای بسیاری این سبک زندگی عجیب بود ولی خیلی زود به زیبایی آن پی بردند و تأثیر آن را حس کردند. در این سال‌ها آثار زیادی در ستایش سادگی و مینی‌مالیسم نوشته شده، اما یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم (A Simpler Life) است. این کتاب که محصول مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی است زیر نظر آلن دوباتن (Alain de Botton) نوشته شده. این راهنما سعی دارد مفهوم سادگی را توضیح دهد و اهمیت آن را در خوشبختی و رضایت از زندگی تشریح کند. کتاب از تاریخ سادگی شروع می‌کند و نحوه‌ی تکامل آن را توضیح می‌دهد. از این می‌گوید که بشر از چه زمان به این مفهوم پی برد و چطور آن درک کرد. و مینی‌مالیسم چگونه توانست بر تشریفات، تجملات و بیشینه‌گرایی یا ماکسی‌مالیسم غلبه کند و خود را به‌عنوان یک الگوی موفق جا بزند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

تا همین قرن پیش ثروتمندان از آدم‌های عادی به‌کلی متمایز بودند. آن‌ها در قصرهایی مجلل و باشکوه زندگی می‌کردند، لباس‌هایی پرزرق‌وبرق می‌پوشیدند، تعداد زیادی خدمتکار داشتند و مجبور بودند مناسبات اخلاقی و رفتاری ویژه‌ای داشته باشند. اما در قرن بیستم دیگر هیچ‌کدام از این رفتارها وجود نداشت. خیلی از آدم‌های پولدار در خانه‌های ساده زندگی می‌کردند و لباس‌های معمولی می‌پوشیدند. چون به نظرشان این‌طور راحت‌تر و شادتر بودند. این مسئله را نه‌فقط در سبک زندگی که در مدیوم‌های هنری هم می‌بینیم. هنر کلاسیک و پیشامدرن تا حد ممکن پیچیده و پر از جزئیات بود، اما هنر مدرن و پاپ به شکل عجیبی سعی داشت جزئیات کلیشه‌ای و ظاهری را حذف کند. در مدل جدید، «مفهوم» اهمیت بیشتری پیدا می‌کرد و اولویت داشت، به همین خاطر آثار هنری ازنظر ظاهری ساده‌تر شدند. به اعتقاد مدرنیست‌ها، این سادگی و رها شدن از فرم‌های از پیش تعیین‌شده به آن‌ها این فرصت را می‌داد تا آزادتر باشند. تجربه‌ی یک قرن اخیر ثابت کرده که الگوی مینی‌مالیسم بسیار کاربردی‌تر است و به زندگی رهایی می‌بخشد. کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم سعی دارد این نگرش را ازنظر روان‌شناختی بررسی کند و دلایل این گرایش را بیابد. کتاب در پی ارائه‌ی برنامه‌ای است تا مخاطب بتواند این سادگی را در تمام شئون زندگی‌اش پیاده کند؛ هم در زندگی فردی و شخصی و هم در حرفه و موقعیت‌های اجتماعی.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند مینی‌مالیسم و سادگی، به معنای کم کردن لوازم زندگی است. به همین خاطر هرازگاهی بخشی از وسایلی که به آن احتیاج ندارند را کنار می‌گذارند. این دیدگاه تا حدی متأثر از فلسفه و سنت شرقی است. سنتی که معتقد است که انباشت و پر بودن اطرافمان باعث می‌شود نتوانیم انرژی‌هایمان را آزاد کنیم و به تعالی برسیم. کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم این ایده را می‌پذیرد اما معتقد است این فقط بخشی از مفهوم بزرگ سادگی است. به‌زعم آلن دوباتن، علاوه‌بر رها کردن وسایل خانه، ما باید ازنظر ذهنی و روانی هم خود را آزاد کنیم. یعنی هر آنچه باعث می‌شود ذهنمان درگیر شود را حذف کنیم. و این به معنای تغییر ذهنیت است. طبیعی است که تغییر دادن این مفهوم تجریدی کار راحتی نباشد. اما کتاب چهارچوب‌ها و نکاتی پیشنهاد می‌دهد تا بتوانیم از پس این کار برآییم. درنهایت این دگرگونی‌ها باعث می‌شود زندگی منظم‌تر و بهتری پیدا کنیم.

کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم را مهشید گودرزی برای انتشارات کتاب‌سرای نیک ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) مجموعه کتاب‌هایی در زمینه‌ی خودیاری و توسعه‌ی فردی هستند که به حوزه‌های مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای می‌پردازند. آلن دوباتن، سخنران و نویسنده‌ی معروف انگلیسی، سردبیری این مجموعه را بر عهده دارد. این کتاب‌ها به مسائلی همچون مدیریت اضطراب، هوش هیجانی، روابط، خلاقیت در کار و مسائل معنوی می‌پردازند. «چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم»، «تمرین برای زوج‌ها»، «والدینی ناکامل اما به اندازه‌ی کافی خوب» و «افکار مالیخولیایی در ما» ازجمله آثاری هستند که از این سری به چاپ رسیده‌اند.

کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال کتاب‌هایی در زمینه‌ی توسعه فردی و خودیاری هستید، این اثر به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر می‌خوانیم

بخت فقط با تعداد اندکی از ما یار بوده است و توانسته‌ایم رابطه‌ی خوب و دوستانه‌ای با والدینمان داشته باشیم؛ برای بسیاری از ما پدر مادرهایمان منشأ رنج‌های پیچیده و پی‌درپی و دردهای طاقت‌فرسای احساسی‌مان هستند. راه‌حل آسان کردن این مسائل و مشکلاتْ مواجه شدن با آن‌هاست. ما احساس می‌کنیم که سال‌هاست حرف نزده‌ایم و حالا باید بالاخره هرچه در دلمان مانده را به زبان بیاوریم. باید لحظه‌ای به تفکر بنشینم و سپس تعریف کنیم که والدینمان از چه راه‌هایی به ما آسیب رساندند و در چه زمینه‌های دیگری همچنان ما را درک نمی‌کنند. فهرستی تهیه کنیم از همه‌ی مواقعی که با بی‌کفایتی‌هایشان آثار مخربی روی کودکی‌مان گذاشتند و باعث شدند حتی در حال حاضر همچنان فرصت‌های زندگی‌مان را خراب کنیم.

این کار برای ما آرمانی به‌غایت اثربخش و تأثیرگذار است و درعین‌حال بسیار پرمخاطره؛ زیرا هنگام مطرح کردن این مشکلات با والدینمان، آن‌ها به‌جای اینکه با ما هم‌نظر شوند با همان نفوذ حیرت‌آور و تحقیرکننده‌شان ما را بدهکار هم می‌کنند و به‌خاطر قدرنشناسی و بی‌تجربگی شماتتمان می‌کنند و یا خودِ ما ممکن است در لحظه‌ی آخر پا پس بکشیم و از گفتن حرف‌هایمان پشیمان شویم، چون احساس می‌کنیم که ممکن است از حرف‌هایمان ناراحت شوند و یا اصلاً متوجه نشوند حرف حسابمان چیست؛ پشیمان می‌شویم حرف بزنیم چون دلمان نمی‌آید آن‌ها متحمل درد و عذاب شوند و یا ممکن است به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت عمل کنند، این‌گونه به نظر برسند که گویی کاملاً می‌فهمند چه می‌گوییم و به‌خاطر صداقتمان از ما تشکر می‌کنند، اما دوباره در برخورد بعدی کاری ‌کنند و یا حرفی بزنند که انگار هیچ‌چیز از حرف‌هایمان نفهمیده‌اند. پس ‌از اینکه همه‌ی امیدهایمان ناامید شد، ممکن است احساس کنیم تنها کار عاقلانه این است که این آدم‌های ترسناک را رها کنیم و برویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. روابط ساده‌تر
2. زندگی اجتماعی ساده‌تر
3. سبک زندگی ساده‌تر
4. کار و سادگی
5. فرهنگ و سادگی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم: راهنمایی برای داشتن یک زندگی آرام‌تر، آسان‌تر و منظم‌تر
نویسنده
مترجممهشید گودرزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-5753-39-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

فرشته سروری
۱۴۰۳/۴/۵
کتاب مفید و ارزنده هست، ترجمه شیوا، روان و ساده داره،
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم

برای دریافت کتاب چگونه ساده‌تر زندگی کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.