معرفی و دانلود کتاب هویت من منسجم: با تمرین مهارت‌های فردی، روابط خود را بهبود بخشید

عکس جلد کتاب هویت من منسجم: با تمرین مهارت‌های فردی، روابط خود را بهبود بخشید
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هویت من منسجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هویت من منسجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هویت من منسجم: با تمرین مهارت‌های فردی، روابط خود را بهبود بخشید

کتاب هویت من منسجم نوشته‌ی فرنوش حضرتی ازجمله کتاب‌های خودیاری است که به هدف تغییر نگرش و ایجاد یک منِ قوی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب برای مخاطبان بزرگ‌سالی که نیاز به تغییر در ذهنیت، عادات و تفکرات خود دارند کتابی مفید و یاری‌گر است.

درباره‌ی کتاب هویت من منسجم

بنشینید، چرتکه‌تان را بردارید و به این فکر کنید که تابه‌حال به چند نفر در زندگی‌تان اعتماد کرده‌اید و چند نفر به این اعتماد خیانت کرده‌اند. چند نفر را تکیه‌گاه امنی می‌پنداشتید و بعد خود را درحالی یافته‌اید که در هستی رها شده‌اید بی‌آنکه پناهی داشته باشید. در این وانفسا، تنها و تنها «از آینه بپرس نام نجات‌دهنده‌ات را»!

شما فقط و فقط می‌توانید به خودتان تکیه کنید و از خودتان انتظار و توقع داشته باشید. هیچ‌کس در دنیا نیست که تا ابد با شما باشد و بی‌قید و شرط حمایتتان کند. در تمام ثانیه‌هایی که کسی را به‌عنوان یک ملجا امن درنظر می‌گیرید به یاد داشته باشید که بودنش یک بودن موقتی است و یک نفر، تنها یک نفر، از گهواره تا گور پشتیبان شماست: خود شما. اگر این خود ضعیف و شکننده باشد، با کوچک‌ترین بحرانی درهم می‌شکنید و هر ناملایمتی می‌تواند شما را در امواج سهمگینش غرق کند.

ما در جهان شبکه‌های اجتماعی پیش از آنکه لابه‌لای چرخ‌دنده‌های مقایسه خرد شویم نیاز داریم خود قوی و آهنینی بسازیم. نیاز داریم تا چنان خودمان را تربیت کنیم و تغییر دهیم که حتی بزرگ‌ترین و فاجعه‌بارترین اتفاقات هم نتوانند از پا دربیاورندمان. این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با صرف زمان و دریافت محتواهایی که از ما خود جدیدی بسازند. کتاب هویت من منسجم اثر فرنوش حضرتی از جمله کتاب‌های هویت‌سازی است که کمکمان می‌کند تا با خود جدیدی در آینه روبرو شویم.

معرفی و دانلود کتاب هویت من منسجم

بزرگ‌ترین هدف حضرتی در این کتاب نشان دادن خود قوی مخاطب به اوست. او راه دشواری را برای ایجاد آگاهی در مخاطب و برانگیختن احساس نیاز به تغییر در او در پیش دارد. مجموع سی‌وهشت روایتی که در این کتاب در ذیل دو فصل آورده شده‌اند، روایت‌هایی واقعی هستند از برخورد و مواجهه‌ی نویسنده با خودش و ضعف‌هایش در موقعیت‌های مختلف که بسته به بحث، صادقانه و بی‌پرده با مخاطب به اشتراک گذاشته است. لحن نویسنده در سراسر کتاب صمیمی است و خواننده‌ی مشتاق را به‌راحتی با خود همراه می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی این کتاب هویت من منسجم این است که نویسنده برخاسته از فرهنگ ایرانی است؛ درنتیجه برخلاف بسیاری از کتاب‌های ترجمه‌شده، این کتاب درک درستی از فرهنگ جامعه و چالش‌های امروز ما دارد. همین نکته باعث می‌شود راهکارهایی که در کتاب مشاهده می‌کنید در این فرهنگ پذیرفتنی‌تر و عملی‌تر باشند.

اگر ساعت‌ها در تنهایی غوطه‌ورید و بیشتر انرژی روانی‌تان را صرف مبارزه با خود و افکارتان می‌کنید، اگر برای گرفتن انگیزه و ادامه‌ی مسیر پرچالش زندگی به عوامل بیرونی و محیطی متکی هستید، اگر نیاز دارید کتابی با محوریت توسعه‌ی فردی و خودیاری در دست داشته باشید و قدم‌قدم با آن بالغ و بزرگ شوید، خواندن کتاب هویت من منسجم توصیه‌ی ما به شماست.

کتاب هویت من منسجم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هویت من منسجم کتابی در حوزه‌ی رشد فردی است. تمامی دوست‌داران این حوزه و متخصصان روانشناسی مدرن می‌توانند از این کتاب بهره‌مند گردند.

در بخشی از کتاب هویت من منسجم: با تمرین مهارت‌های فردی، روابط خود را بهبود بخشید می‌خوانیم

من در خانواده‌ی شش‌نفره زندگی می‌کردم. مادر و پدرم هردو معلم بودند و نحوه‌ی تربیت ما معمولاً دستوری بود و انضباط و تأدیب بادقت اجرا می‌شد. تعداد فرزندان در خانواده ما به‌نسبت زیاد بود، ضمن اینکه والدینم نیز برای تعامل با ما وقت کافی نداشتند. من که فرزند آخر بودم بیشتر مواقع تنها بازی می‌کردم و به همین دلیل قوه‌ی تخیل بسیار قوی داشتم. خصیصه‌ی آموزگاری، توانایی سخنرانی و آموزش را در والدینم تقویت کرده بود و ما به این نوع سخن گفتن‌های یک‌طرفه عادت داشتیم. حتی زمانی‌که به مهمانی می‌رفتیم از مادر یا پدرم دعوت می‌کردند در رابطه با موضوعی حرف بزنند و افراد را سرگرم کنند. این عادت در من نیز همیشه وجود داشت. از آنجایی که من شاهد تشویق و تمجید آنها بودم، بیشتر ترغیب شدم این کار را انجام دهم. به همین دلیل یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ام در کودکی سخنرانی در مقابل خواهر و برادرم بود و گاهی هم در دنیای تخیل و تصورات کودکانه‌ام نقش فردی دانا را بازی می‌کردم و از آن لذت می‌بردم. فضای مجازی و آماده شدن بستر تولید محتوای آموزش به من کمک کرد، نیازم را به‌راحتی برطرف کنم و در آنجا حاضر شوم تا مورد تشویق و تحسین قرار بگیرم.

سرشناس شدن همیشه یکی از آرزوهای من بود. سرانجام توانستم در مدت کوتاهی در میان بسیاری از مردم شناخته شوم. دلیل بروز چنین میل و خواسته‌ای این بود که نیاز داشتم دیده شوم و خاص و متفاوت به‌نظر بیایم. به همین دلیل تلاش می‌کردم این خلأ درونم را پر کنم و به‌خوبی از عهده‌ی این کار برآمدم.

من به آموزش دیگران اعتقاد راسخ داشتم، چراکه مطمئن بودم می‌توانم دیگری را تغییر دهم. دلیل اینکه احساس می‌کردم این کار از من برمی‌آید این بود که خودم را انسانی توانا و قابل، و در جایگاهی می‌دانستم که می‌توانم به دیگری روش زندگی بیاموزم. از سویی، دیگری را هم نادان و ناآگاه می‌پنداشتم و دوست داشتم بر سبک زندگی‌اش نظارت کنم و آن را تغییر دهم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: خود، من، خویشتن
فصل دوم: ارتباط
حرف آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هویت من منسجم: با تمرین مهارت‌های فردی، روابط خود را بهبود بخشید
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک987-600-340-385-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هویت من منسجم

امیر محمد زاده
۱۴۰۳/۵/۶
فوق العاده مفید برای کسب دانش توی زمینه خودشناسی با متنی روان و خوانا
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هویت من منسجم

برای دریافت کتاب هویت من منسجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.