معرفی و دانلود کتاب همزاد

عکس جلد کتاب همزاد
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همزاد

کتاب همزاد نوشته‌ی فاطمه زاهدی قنبری داستان زندگی دختری به نام ماه بانوست که در شب تولدش موجودی ماورایی نمایان می‌شود. در طی زمان و هنگامی که این شخصیت دوران کودکی خود را سپری می‌‌کند برخی از قدرت‌های او ازجمله توانایی پیش‌بینی برخی اتفاقات ظاهر می‌گردد. اتفاقات غیرمنتظره‌ای بر سر راه ماه بانو قرار دارند که خواندشان خالی از لطف نیست.

درباره‌ی کتاب همزاد

فرض کنید با قدرتی ماورایی پا به دنیا بگذارید، اما نه در محیطی که قدرت‌های شما ارزشمند شناخته شوند، بلکه در محیطی که شما را نفرین‌شده و منحوس بخوانند. درکی که شما از جهان دارید در این صورت آمیخته با بدبینی و احساس گناه خواهد بود. ماه بانو، شخصیت اصلی کتاب همزاد، در شبی برفی به دنیا می‌آید و همزمان با به دنیا آمدنش ردپای موجودی عجیب در برف ظاهر می‌شود. ماه بانو گاه‌گاه می‌تواند وقایع آینده را پیش‌بینی کند و شخصیتی ماورایی را به چشم ببیند. قرار گرفتن در محیطی پر از خرافه و شایعه و فرهنگی زن‌ستیز او را به سیل حوادث گرفتار می‌کند. مانند دیگر رمان‌های عامه‌پسند این رمان هم مضامینی همچون کودک‌همسری، خرافه و قلدرمآبی حاکمان و قدرتمندان را در محیطی روستایی بازتاب می‌دهد.

ترکیب ژانر ترسناک و ژانر عاشقانه‌ی عامه‌پسند مزایای بسیاری دارد. این ترکیب می‌تواند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند زیرا نویسنده با ترکیب عناصر این دو ژانر می‌تواند موضوعات بیشتری را در خلال اثر خود مطرح کند. آثاری با ترکیب دو ژانر عامه‌پسند و ترسناک می‌توانند پایانی هیجان‌انگیز داشته باشند. این پایان هیجان‌انگیز آنقدر وسوسه‌کننده هست که مخاطب را تا پایان نگه دارد. از ویژگی‌های برجسته‌ی رمانی با ژانر التقاطی می‌توان به این موارد اشاره کرد: رمان‌های ترسناک عامه‌پسند همواره با رگه‌هایی از پیرنگ عاشقانه همراهند. نویسنده می‌تواند از جریان عاشقانه از دو جهت، هم برای تلطیف فضای وحشت‌آفرین و هم برای ایجاد تعلیق چندجانبه استفاده کند؛ رمان‌هایی مانند کتاب همزاد معمولا به موجودات فراطبیعی یا خرق عادت متوسل می‌شوند. این‌گونه اتفاقات به شکل‌گیری فضای وهم‌آلود داستانی کمک شایانی می‌کند. ژانر ترسناک جایی برای مطرح کردن موضوعات عمیق و بنیادی، مانند بیماری‌های روانی و ترس‌های نهادینه‌شده است. نویسنده با تلفیق دو ژانر عامه‌پسند و ترسناک می‌تواند به‌راحتی عمیق‌ترین مفاهیم این حوزه را در قالب ساده‌ترین و همه‌فهم‌ترین کلمات بیان کند. وحشت و تاریکی حاکم بر رمان‌های ترسناک نیاز به پادزهری قوی و کارساز دارند، این پادزهر چیزی جز امید نیست. شخصیت‌ها با یاری عشق و امید می‌توانند بر نیروهای اهریمنی غلبه کنند. جنگ میان امید و عناصر وحشت‌زا نقطه‌ی اوج داستان‌های این ژانر است.

این رمان به زبان محاوره‌ای نوشته شده است و فاطمه زاهدی قنبری تلاش کرده تا با پیرنگی پرماجرا ریتم داستان را همواره بالا نگه دارد. رمان همزاد با حمایت انتشارات ندای الهی به چاپ رسیده است.

کتاب همزاد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های ترسناک و ژانر وحشت و طرفداران رمان عامه‌پسند این رمان را سرگرم‌کننده و درخور توجه خواهند یافت.

در بخشی از کتاب همزاد می‌خوانیم

وقتی به‌دنبالش راه افتادم دیدم به همون سمتی میره که اون سایه های سیاه جهنده میرن، وقتی به‌دنبالش راه افتادم‌ رسیدیم به یه چاه بزرگ که کلی سایه‌های کوتاه و بلند دور تا دور اون چاه ایستاده بودن و داشتن با صداهای عجیب و نامفهوم داخل چاه رو نگاه می‌کردن و باهم‌ صحبت میکردن و بعد یکی‌یکی خودشون رو داخل چاه مینداختن.

اونقدری پرت کردنشون داخل چاه ترسناک و عجیب بود که صداهاشون در برابر این کارشون ترسی نداشت.

بدنم میلرزید و داشتم نگاشون می‌کردم و دیگه نمی‌تونستم بیشتر از این تحمل کنم و به پشت برگشتم که به اون پسر بچه بگم که از اینجا بریم که دیدم نیست و غیبش زده.

محیط به‌شدت خوفناک و دلهره‌آور با نبود اون پسر بیشتر و ترسناک‌تر شده بود، جوری که دیوانه‌وار اطرافم رو نگاه می‌کردم که بتونم پیداش کنم و در کمال تعجب دیدم اون پسر بچه که تا چند لحظه قبل پیشم بود و وظیفه‌ی هر موجودی که اطراف چاه ایستاده بود رو برام می‌گفت دیگه کنارم‌ نیست و دقیقاً روبروی چاه ایستاده و با دستش به من اشاره می‌زد که طرفش برم.

تو اون محیط تاریک و خوفناک که بوی مرگ و وحشت می‌داد از ترس با سرعت و بدون هیچ تعللی به‌طرف اون پسر حرکت کردم و وقتی کنارش ایستادم بدون اینکه به طرفم برگرده با دست به من اشاره زد و گفت که برم داخل چاه و تو مراسم عجیب و غریبشون شرکت کنم. از ترسم امتناع می‌کردم و قصد نداشتم همچین خطری رو به جون بخرم اما وقتی به طرفم برگشت که با دیدن چشمهای ترسناک و به خون نشسته‌ش بدنم شل شد و از حال رفتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همزاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-90709-2-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همزاد

Taban
۱۴۰۳/۳/۱۳
داستان پر از باگ بود و حتی خنده دار. نویسنده هیچ درکی از واقعیت نداشت و صرفا هرچیزی توی مخیلیش بود رو توی داستان گنجونده بود؛ مثلا سوزوندن با سیگار. مگه یه سیگار چقدر میتونه پوست رو بسوزونه و خاموش نشده تازه باعث عفونت هم بشه؟ درکل که بسیار ضعیف بود و درحد پر کردن وقت. ممنون از زحماتتون برای اپلیکیشن
فیروز شکیبا
۱۴۰۳/۳/۲۲
خوب بود خیلی عالی بود وتخیلی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب همزاد

برای دریافت کتاب همزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.