معرفی و دانلود کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

برای دانلود قانونی کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق نوشته‌ی جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو پزشک و پژوهشگر در حوزه‌ی مشاوره‌ی ازدواج و خانواده و همکارانشان داگ آبرامز و راشل کارلتون آبرامز است. نویسندگان در این کتاب، با مبنا قرار دادن آزمایشاتی که قبلاً انجام داده‌اند و جلساتی که با زوج‌ها داشته‌اند، تلاش می‌کنند تا راهی برای عبور از چالش‌های زندگی زناشویی، برای زوج‌ها بسازند. این کتاب در سال 2019 جایزه‌ی کتاب ناتیلوس را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

در روابط و زندگی‌های زناشویی، عوامل مختلفی مانند پول، اعتماد، رابطه‌ی جنسی، باورها، و ... زوج‌ها را همواره با چالش‌هایی روبه‌رو خواهند کرد که پشت‌سر گذاشتن‌شان به مقداری تلاش و البته آگاهی احتیاج دارد. بنابراین، وجود کتابی که زوج‌ها را در پیمودن مسیر زندگی زناشویی و گذر از چالش‌ها هدایت کرده و مانند راهنمایی، از آنان پشتیبانی کند، بسیار لازم و ضروری است. دکتر جان گاتمن (John Gottman) و دکتر جولی شوارتز گاتمن (Julie Schwartz Gottman) پزشکان و مشاوران زناشویی به همراه دو همکارشان داگ آبرامز (Doug Abrams) و دکتر راشل کارلتون آبرامز (Rachel Carlton Abrams) ، تلاش کرده‌اند تا در کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق (Eight Dates: Essential Conversations for a Lifetime of Love) با استفاده از آزمایش‌ها و تجربیات درمان‌گری خود، راه‌هایی را برای گذر از چالش‌ها و رسیدن به عشقی پایدار، به مخاطبان ارائه کنند.

معرفی و دانلود کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

نویسندگان در این کتاب، هشت قرار ملاقات سرگرم‌کننده، رضایت‌بخش و آسان را برای زوج‌های خواننده ترتیب می‌دهند. در این قرارها، زوج‌ها طی مکالماتی ضروری، همدیگر را می‌شناسند یا به عبارت بهتر، کشف یا بازکشف می‌کنند. این قرارها زوج‌ها را به شناخت متقابل «کامل» خواهند رساند و آنان را برای آغاز و ادامه دادن به یک زندگی آرام و همراه با تفاهم، عشق و خوشبختی، آماده خواهد کرد.

در این قرارها پرسش‌هایی آزاد مطرح می‌شوند. پرسش‌هایی که پاسخ آن‌ها کمک می‌کند تا فرد متوجه شود که همسرش چه فکر می‌کند و چرا چنین عقایدی دارد. مکالمه‌هایی که برمبنای این کتاب شکل می‌گیرند در پی آن هستند که زوج‌ها را به صمیمیت، آگاهی و درکی عمیق از یکدیگر برسانند.

عنوان‌های هشت پیمانی که قرار است در این کتاب مطرح شود، از این قرار هستند:

  1. اعتماد و تعهد؛
  2. پرداختن به بحث و مشاجره؛
  3. رابطه‌ی زناشویی و صمیمیت؛
  4. کار و پول؛
  5. خانواده؛
  6. سرگرمی و ماجراجویی؛
  7. رشد و کمال و معنویت؛
  8. رویاها.

البته این هشت پیمان در جایگاه الگو قرار دارند و نقشه‌ای را در اختیار زوج‌ها قرار خواهند داد تا پیمان‌های دیگری که منحصر به رابطه‌ی آنان است را طراحی کنند و با هم در میان بگذارند. در این کتاب مبنای پیش‌برد اهداف و بهبود روابط، صحبت کردن است. حرف زدن همراه با احترام، قاطعیت و درک عمیق از یکدیگر. نویسندگان در کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق، جدا از تحقیقات و نتایج درمانگری‌های خودشان، از پژوهش‌های دیگر پژوهشگران نیز بهره برده‌اند تا بتوانند مطالب را در کمال کیفیت و براساس جدیدترین یافته‌ها به خوانندگان عرضه کنند.

کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق نوشته‌ی جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن با همکاری داگ آبرامز و راشل کارلتون آبرامز، با تلاش فرناز توانایان‌فرد ترجمه شده و در انتشارات اژدهای طلایی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

  • یک ضربه‌ی فوری... اگر ازدواج کرده‌اید و فکر می‌کنید این کتاب دیگر به کارتان نمی‌آید، دوباره فکر کنید! (وب‌سایت Oprah)
  • چه در حال حاضر در یک رابطه‌ی متعهدانه‌ی طولانی‌مدت باشید و چه به تازگی یک رابطه را آغاز کرده باشید، این کتاب یک راهنمای ضروری برای ایجاد و حفظ عشق پایدار و واقعی است. این کتاب براساس دهه‌ها مطالعه و پژوهش علمی، شما را قادر می‌سازد تا در گفت‌وگوهای سرگرم‌کننده و سازنده شرکت کنید تا عشقی را پرورش دهید که می‌تواند برای یک عمر رشد کند. (دانیل جی. سیگل، نویسنده‌‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی زوج‌هایی که به دنبال عشقی واقعی و پایدار هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق می‌خوانیم

در هر رابطه‌ای، مانند رابطه در زندگی، تنها چیزی که پایدار و ماندگار می‌ماند تغییر است. کلید حل معما این است که چگونه هر فردی در این رابطه روند رشد دیگری را که همسر اوست اصلاح کند و آن را به‌درستی منطبق گرداند. انسان‌ها به‌وسیله‌ی برخورد با تفکری متفاوت نسبت به خودشان رشد پیدا می‌کنند. همسرتان دنیا را مثل شما نمی‌بیند و نیازهای مشابه ندارد. هیچ شکی وجود ندارد که تغییر روحی و معنوی یا هر نوع تغییر دیگر می‌تواند سرچشمه‌ی بحث و مشاجره در روابط باشد. اما در رابطه‌ها بحث و گفت‌وگو راهی برای رشد فکری ماست و ما هم لازم است به این مشاجره خوشامد بگوییم، به‌صورتی که بیاموزیم چگونه همدیگر را بهتر دوست داشته باشیم و چطور این فرد را با تفکری متفاوت از فکر خودمان درک کنیم. هنگامی که به این درک برسیم، هر کدام از ما رشد کرده‌ایم و این رابطه به رشد و کمال رسیده است.

در اینجا کلیدی برای عشق و محبت دریافت می‌شود که یک عمر دریافت آن به طول می‌انجامد.

هدف این نیست که تلاش کنیم دیگران مانند شما باشند، هدف این است که از آن‌ها یاد بگیریم و از روش‌هایی که متفاوت هستند بهره‌مند شویم.

زندگی می‌تواند یک مبارزه باشد و روابط هم می‌توانند به نوعی یک مبارزه محسوب شوند. هنگامی که شما با همدیگر با هریک از کشاکش‌های ‌اجتناب‌ناپذیر در زندگی برخورد می‌کنید و از میان سختی‌ها و ناملایمات زندگی حرکت کرده و رشد می‌کنید، معنای زندگی را می‌سازید.

هنگامی که شما با سعی و تلاش معنای زندگی را می‌آفرینید، با همدیگر می‌مانید.

فهرست مطالب کتاب

پیمان اول: به من تکیه کن
اعتماد و تعهد
پیمان دوم: از توافق تا عدم توافق
پرداختن به بحث و مشاجره
پیمان سوم: اجازه دهید با هم به توافق برسیم
رابطه‌ی زناشویی و صمیمیت
پیمان چهارم: ارزش عشق
کار و پول
پیمان پنجم: فضایی برای رشد خانواده
خانواده
پیمان ششم: با من بازی کن
سرگرمی و ماجراجویی
پیمان هفتم: چیزی که به آن معتقدید
رشد و کمال و معنویت
پیمان هشتم: یک عمر زندگی با عشق
رؤیاها
سخن پایانى: به همدیگر عشق بورزید
پیوست: پرسش‌های آزاد بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هشت پیمان برای پایداری عشق
نویسنده، ، ،
مترجمفرناز توانایان فرد
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-7950-43-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق

برای دریافت کتاب هشت پیمان برای پایداری عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.